Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zeg altijd jij naar stuk addergebroed! of onhygienische prostituee!
Als het niet tegen iemand is, maar omdat er iets niet lukt dan is het, donders of nondeju
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
xx |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dan zijn er nog woorden ingeburgerd zoals dat 'ik heb er de pest aan' maar ook dingen als 'pokkenweer', en ik kan me zo snel geen mensen heugen die zich daar nou echt druk om kunnen maken. Of gewoon dingen als roepen dat je een hartaanval krijgt ('ik schrok zo erg, ik kreeg bijna een driedubbel hartaanval!') - en aan hart- en vaatziekten gaan iig in Nederland meer mensen dood dan aan kanker. En natuurlijk maakt een oude/uitgestorven ziekte minder uit dan één die momenteel heel erg bekend is en waar nog allemaal mensen aan doodgaan. Maar puur het argument 'het is een ziekte, er zijn mensen dood aan gegaan!' is eigenlijk niet heel sterk - om niet te zeggen vrij zwak, als je kijkt naar de talloze andere ziektes.
|
ik scheld er alleen mee als ik het echt helemaal zat ben=']
En verder scheld ik met tering en tyfus en pleuris en weet ik het allemaal niet allemaal ziektes boeit me verder niet zo. Het is niet dat er ter plekke iemand dood valt als ik een ziekte in de mond neem... Dan ken je net zo goed mensen verbieden alles te zeggen wat ook maar met een ziekte te maken heb want er sterven ook mensen aan de griep dus dan zou je nieteens mogen zeggen KRIJG DE GRIEP! Ookal is kanker een erge ziekte ik irriteer me er niet aan als mensen ermee schelden... Moet je zelf weten |
![]() |
|
In principe niet, alleen in hele nare situaties, als ik bijvoorbeeld verschrikkelijk hard mijn teen stoot ofzo komt deze woordgroep er wel eens uit: "Godverdomse-Jezus Christus-Tering-Tyfus-Kut-Kankerzooi"
Maar anders gebruik ik deze krachtterm niet.
||
Ja, soms meer dan ik wil. Maar dat komt vooral door mijjn ouders en opvoeding. Ik doe het niet op mijn werk of als ik weet dat iemand het vervelend vindt.
Citaat:
Maar ik moet dit wel even zeggen hoor: zolang niemand zegt dat je lekker de kanker kunt krijgen, bedoelt niemand de ziekte. Het is gewoon een scheldwoord. Als je iets laat vallen en je zegt kut, bedoel je toch ook "shit/verdorie" en niet vagina. Het punt is, 9 van de 10 keer is het een bijvoegelijk naamwoord, een krachtterm. Ik kan ook wel elke keer dat het woord "auto-ongeluk" geroepen wordt, ineen krimpen, want omg, mensen die ik ken zijn omgekomen in een auto-ongeluk. Dat is niet zo, maar je snapt wat ik bedoel.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Pff, mist iedereen mijn betoog?
Citaat:
||
Citaat:
![]() Natuurlijk snap ik wat je bedoel, maar aan de andere kant is kanker een ziekte die mensen erg veel leed bezorgt, en ik bedoel; als je kanker zegt, mag je het misschien niet zo bedoelen, maar je zegt het wel. En voor mensen die familieleden en/of kennis hebben die eraan lijden of eraan overleden zijn, is het toch wel rottig wanneer je een ziekte die serieus genomen op zo'n niet-serieuze manier als een vloekwoord/scheldwoord gebruikt alsof het 'niets' is. |
![]() |
|
Vandaar mijn 'auto-ongeluk' theorie. Dat is ook iets wat heel veel leed bezorgt!
En de pest, cholera, tyfus, tering en weetikwat hebben ook heel veel leed bezorgd en zorgen nog steeds voor leed op sommige delen van de wereld. Wát nou al ik iemand ken die dat heeft of eraan is overleden? Moet ik dan ook maar gaan zitten huilen dat het respectloos is tegenover de zieken en overlevenden? Mogen we die ziektes dan ook niet meer gebruiken? Dan kun je ook niet meer zeggen 'Ach, krijg toch griep.', want er gaan mensen dood aan de griep!
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
schelden met kanker Floor1231998 | 102 | 10-02-2013 17:27 | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag nou weer om lachen?! #Duizend+2 Noedelhap | 500 | 19-04-2012 17:46 | |
De Kantine |
De slag bij Saaipoort #1600 Verwijderd | 500 | 02-02-2012 16:18 | |
Lifestyle |
Jongens en skinny jeans Prospect | 78 | 24-07-2011 20:33 | |
De Kantine |
schelden chantyyy | 65 | 29-04-2004 09:25 |