Oud 11-11-2011, 14:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ugh... Volgens mij werkt dat alleen maar averechts. Als mijn kinderen op hun 12e een slokje alcohol willen proberen dan mag dat. Liever waar wij bij zijn dan in één of andere drinkschuur.
Ja, mijn vader was ook wel wat liberaler.

Haha, en nu ik er over nadenk, ik ben geen zuinige drinker. Dus misschien heeft het idd averechts gewerkt (hoewel mijn moeder ook niet zo'n zuinige drinker is, maar ze was gewoon een beetje overdreven qua opvoeding af en toe).
Oud 11-11-2011, 14:01
snoopy
snoopy is offline

Ik voel me wel saai trouwens: ik drink geen koffie én geen alcohol (niet uit principe, maar ik vind het gewoon niet lekker). Maar dat mag in dit topic: saai zijn!
Oud 11-11-2011, 14:02
Verwijderd
ik wilde bijna posten tijdens een tussenuur 11/11/2011 11:11
Oud 11-11-2011, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik bedoel het meer omdat koffie in het dagelijks leven vaak meer gedronken wordt dan alcohol, en dat men daar ook (terecht) terughoudender over is dan met koffie.
Maar met koffie vinden we het dan weer niet zo'n probleem, kinderen mogen gewoon "meedrinken" en we geven het niet zo veel aandacht, waardoor een kind ongemerkt op regelmatige basis koffie kan drinken. Een koffieverslaving sluipt er makkelijker in en kinderden kunnen (om het maar even overdreven te zeggen) dus ook op jonge leeftijd al afhankelijk worden van cafeïne. Ik weet niet of het handig is dat pubers iedere dag starten met een kop koffie (en dat gebeurt best veel).
Nouja, in een slok koffie zit nauwelijks cafeïne en als je met een volwassen lichaamsgewicht, dus als puber, elke dag dezelfde hoeveelheid cafeïne binnenkrijgt is het effect toch niet heel groot. Ik zou me dan eerder zorgen maken om energiedrankjes Op de basisschool waar Theodoor eerder stageliep waren echt veel kinderen die elke dag twee blikjes golden power mee naar school kregen in groep 4/5 en zelfs een paar kleuters die hetzelfde kregen. En die waren dus ook echt moeilijker op de stoel te houden en verzeilden sneller in ruzies dan de andere kinderen.
Oud 11-11-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
kinderen die elke dag twee blikjes golden power mee naar school kregen in groep 4/5 en zelfs een paar kleuters
dat is toch wel ..erg
Oud 11-11-2011, 14:04
Verwijderd
Mijn ouders zijn allebei geen zuinige drinkers om maar even met Martino's terminologie te spreken maar mijn zus drinkt alleen in het weekend twee glaasjes op een avond en ik drink maar een paar keer per maand alcohol, dus wat dat betreft hebben we niet echt hun voorbeeld gevolgd. Hoewel, je weet het niet, op onze leeftijd dronken mijn ouders ook nooit doordeweeks alcohol.
Oud 11-11-2011, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Nouja, in een slok koffie zit nauwelijks cafeïne en als je met een volwassen lichaamsgewicht, dus als puber, elke dag dezelfde hoeveelheid cafeïne binnenkrijgt is het effect toch niet heel groot. Ik zou me dan eerder zorgen maken om energiedrankjes Op de basisschool waar Theodoor eerder stageliep waren echt veel kinderen die elke dag twee blikjes golden power mee naar school kregen in groep 4/5 en zelfs een paar kleuters die hetzelfde kregen. En die waren dus ook echt moeilijker op de stoel te houden en verzeilden sneller in ruzies dan de andere kinderen.

Wat treurig
Oud 11-11-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
dat is toch wel ..erg
Ja, nu was het ook wel een beetje een achterstandsbuurt, en de kinderen die golden power mee kregen waren vaak dezelfden die vaak te laat naar school werden gebracht en 's middags tot halfvier stonden te wachten tot een ouder (of broer/zus/buurvrouw/neef) op het idee kwam om ze van school te halen. Dus wat dan door de cafeïne komt, wat door het gebrek aan structuur thuis en wat door de genetische eigenschappen die ze van hun ouders hebben meegekregen, valt dan niet echt te zeggen. Er waren op die school bv. ook een aantal kinderen in groep 7/8 die rookten.

Nu loopt hij stage op mijn oude basisschool, die een montessorischool is, dus met allemaal ouders die daar heel bewust voor gekozen hebben en daardoor zowel veel alternatieve gezinnen als ouders die vinden dat hun kind hoogbegaafd is, wel een wereld van verschil
Oud 11-11-2011, 14:08
Lorelei
Lorelei is offline
Jongens, ik heb een trap onder mn luie kont nodig
Oud 11-11-2011, 14:08
Verwijderd
Ik ook!
Oud 11-11-2011, 14:09
Lorelei
Lorelei is offline
Zullen we elkaar trappen?
Oud 11-11-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Ja, nu was het ook wel een beetje een achterstandsbuurt, en de kinderen die golden power mee kregen waren vaak dezelfden die vaak te laat naar school werden gebracht en 's middags tot halfvier stonden te wachten tot een ouder (of broer/zus/buurvrouw/neef) op het idee kwam om ze van school te halen. Dus wat dan door de cafeïne komt, wat door het gebrek aan structuur thuis en wat door de genetische eigenschappen die ze van hun ouders hebben meegekregen, valt dan niet echt te zeggen. Er waren op die school bv. ook een aantal kinderen in groep 7/8 die rookten.
Lijkt me echt lastig om daar mee om te moeten gaan als lera(a)r(es). Je ziet zoveel nasty dingen en je kunt er maar bar weinig aan doen.
Oud 11-11-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me echt lastig om daar mee om te moeten gaan als lera(a)r(es). Je ziet zoveel nasty dingen en je kunt er maar bar weinig aan doen.
Ja, klopt. Buiten schooltijd kun je niets doen en sowieso is er geen tijd om elk kind extra aandacht te geven.
Oud 11-11-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Zullen we elkaar trappen?
Oke!

*trap*
Oud 11-11-2011, 14:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oke!

*trap*
Hey, waarom deed je dat?!

*trap*

Ok nu ga ik echt dingen doen. Daaaag
Oud 11-11-2011, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
mijn hemel

Citaat:
Mijn ouders zijn allebei geen zuinige drinkers om maar even met Martino's terminologie te spreken maar mijn zus drinkt alleen in het weekend twee glaasjes op een avond en ik drink maar een paar keer per maand alcohol, dus wat dat betreft hebben we niet echt hun voorbeeld gevolgd. Hoewel, je weet het niet, op onze leeftijd dronken mijn ouders ook nooit doordeweeks alcohol.
Haha, oh nee, ik drink meerdere avonden per week alcohol (maar dan meestal niet meer dan 2 glazen).

Citaat:
Jongens, ik heb een trap onder mn luie kont nodig
*spank*

Citaat:
Ja, klopt. Buiten schooltijd kun je niets doen en sowieso is er geen tijd om elk kind extra aandacht te geven.
Nouja, de ouders er op aanspreken? Kinderbescherming bellen?
Oud 11-11-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Nouja, de ouders er op aanspreken? Kinderbescherming bellen?
Kinderbescherming omdat de kinderen energiedrank krijgen en wat laat worden opgehaald? Die hebben wel meer te doen

En ouders erop aanspreken wordt wel gedaan natuurlijk, en voorlichten ook, maar het probleem is meestal niet dat de ouders kwaadwillend zijn, maar meer dat ze niet begrijpen waarom het kind niet zelf zou mogen weten wat het wil drinken en dat ze wel proberen om op tijd te zijn, maar zelf gewoon daar niet gestructureerd genoeg voor zijn.
Oud 11-11-2011, 14:20
Verwijderd
Een nichtje van me - inmiddels rond de 18 - kreeg als pasgeboren baby Fristi uit de fles Toen men daar achter kwam, is natuurlijk wél ingegrepen.
Oud 11-11-2011, 14:29
Verwijderd
Morgen gaat er 30cm van mn haar af. en verder weet ik niks.
Oud 11-11-2011, 14:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Een nichtje van me - inmiddels rond de 18 - kreeg als pasgeboren baby Fristi uit de fles Toen men daar achter kwam, is natuurlijk wél ingegrepen.
Mja, aan de andere kant: toen ik een baby was kreeg ik met 3 maanden (!) liga met roosvicee. Aangeraden door het consultatiebureau.
Oud 11-11-2011, 14:32
Rationeel
Rationeel is offline
gewoon 18 maanden borstvoeding voor de kleintjes!
Oud 11-11-2011, 14:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja, aan de andere kant: toen ik een baby was kreeg ik met 3 maanden (!) liga met roosvicee. Aangeraden door het consultatiebureau.
En het probleem is?
Oud 11-11-2011, 14:33
Verwijderd
ik was gekrompen als baby, omdat ze me verkeerd op haden gemeten. iedereen inpaniek zei mn moeder. als baby dronk ik veel sinaasappelsap
Oud 11-11-2011, 14:33
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
En het probleem is?
Nou, tegenwoordig wordt het streng afgeraden om iets anders dan melk voor de 4 maanden te geven en tot 6 maanden eigenlijk ook maar heel weinig. En roosvicee en liga zijn tegenwoordig tot 1 jaar ongeveer echt not done. (nou ja, roosvicee kan wel, maar dan sterk verdund)

Maar ik bedoelde maar te zeggen dat tijden veranderen. Wie weet wat ze later over de dingen zeggen die ik de kinderen geef.
Oud 11-11-2011, 14:37
Martiño
Martiño is offline
Ja, maar dit is dan weer iets anders dan Fristi in een fles aan een pasgeboren kind geven. Bij jou is er sprake van veranderd inzicht, met fristi is er toch wel sprake van een dieper probleem.
Oud 11-11-2011, 14:37
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, maar dit is dan weer iets anders dan Fristi in een fles aan een pasgeboren kind geven.
Ja, dat snap ik ook wel.

Ik nuanceer alleen een beetje.
Oud 11-11-2011, 14:38
snoopy
snoopy is offline
En het is allebei mierzoete troep, vandaar dat ik eraan moest denken
Oud 11-11-2011, 14:38
Pierrot
Pierrot is offline
Maar Fristi zit vol met druppels die als ze eenmaal in de buik zitten keihard aan het werk moeten. Fristi bevat nu net zoveel calcium als halfvolle melk.
Oud 11-11-2011, 14:40
snoopy
snoopy is offline
Ja, ik weet wel dat het iets anders is. Vandaar mijn laatste post.
Oud 11-11-2011, 14:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pfffff wat een nutteloze excursiedag was dit
Oud 11-11-2011, 14:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Morgen gaat er 30cm van mn haar af. en verder weet ik niks.
Slecht plan.
Oud 11-11-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Slecht plan.
waarom.
Oud 11-11-2011, 14:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Omdat lang haar mooier is, natuurlijk.
Oud 11-11-2011, 14:57
Verwijderd
weet ik, maar ik wil iets anders, en mn haar is te dik en dat wordt als het lang is zwaar.
Oud 11-11-2011, 14:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Prioriteiten, prioriteiten.
Oud 11-11-2011, 15:00
Verwijderd

hahahahhahaha
Oud 11-11-2011, 15:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
:')
Oud 11-11-2011, 15:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
[afbeelding]

hahahahhahaha
Oud 11-11-2011, 15:05
Verwijderd
Oud 11-11-2011, 15:06
Verwijderd
dansen zit er weer niet in deze week, ik kan beter ermee kappen.
Oud 11-11-2011, 15:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb het koud
Oud 11-11-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het koud
ik ook, maar ik heb een t-shirt aan en mijn vest ligt nog op school in mijn kluisje.
Oud 11-11-2011, 15:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*schop*
Oud 11-11-2011, 15:38
Verwijderd
Citaat:
*schop*
Ik mag best af en toe even hier kijken als ik intussen aan mijn sollicitatiebrief werk
Oud 11-11-2011, 16:08
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik mag best af en toe even hier kijken als ik intussen aan mijn sollicitatiebrief werk
Oeh, ga je ook solliciteren? Waarop?
Oud 11-11-2011, 16:08
Verwijderd
de wibra heeft shirts voor kinderen waar opstaat 'ik was best stout dit jaar'
Oud 11-11-2011, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Oeh, ga je ook solliciteren? Waarop?
Artsassistent psychiatrie in hetzelfde ziekenhuis als waar ik nu werk goede voorbereiding voor het huisartsenvak. En jij?
Oud 11-11-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
de wibra heeft shirts voor kinderen waar opstaat 'ik was best stout dit jaar'
Ik weet zeker dat de katholieke voorgangers des lands zullen smullen van die shirtjes
Oud 11-11-2011, 16:19
Verwijderd
@Lorelei: JA DAT KRIJG JE ER VAN ALS JE BELOFTES NIET INLOST
Oud 11-11-2011, 16:20
Verwijderd
is het raar als ik het stukje over mijn persoonlijke eigenschappen letterlijk overneem uit de brief die ik schreef toen ik solliciteerde voor mijn huidige baan? Ik kan het echt niet beter formuleren. Normaal is het logisch om dat te doen, maar in dit geval wordt de brief door dezelfde functionaris van personeelszaken gelezen, die ook mijn vorige brief gelezen heeft
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten