![]() |
|
Verwijderd
|
Hangt er vanaf wanneer je Lyme hebt gekregen. Ik geloof dat ze het als chronisch beschouwen op het moment dat de bacterie meer dan 6 maanden actief is geweest in je lichaam. Zoiets. Dus als dat zo is, dan zou het kunnen dat het chronisch is. Echter ben ik geen expert. Ik ben ook geen fan van dat soort dingen lezen, juist omdat je je dan zorgen gaat maken. Internet is in dat opzicht vreselijk, want het enige wat je tegenkomt zijn akelige dingen. Het beste kun je naar je huisarts toe gaan met eventuele zorgen over hoe het verder moet om te vragen of het eventueel chronisch zou kunnen zijn etc. Hij kan je vragen goed beantwoorden en weet ook meer van jouw specifieke situatie af.
Kwa overgaan: Ik kan je er niet bij helpen. Ik zit heel anders in elkaar dan jij waarschijnlijk, en invloed van buitenaf zal ook heel anders zijn. Het is een keuze die je voor jezelf moet maken. Als jij denkt dat het goed voor je is om door te gaan, prima. Als je denkt dat het niet goed is, ook prima. Maar luister wel naar je omgeving, en ga je vooral niet afsluiten. |
![]() |
|
![]() |
Oke, nou ik zit er ff niet op te wachten om weer naar een arts te gaan. Afgelopen maanden elke week geweest.. en alles wat ze kunnen doen is afwachten.. Kijken of me lyme weg gaat en heb ik dan nog last van dingen gaan ze dan pas verder zoeken.. Maar ik vind het psygisch wel zwaar.
|
![]() |
|
![]() |
Nou is de longarts niet 100% zeker of het astma is, omdat ik niet heel erg sterk op fentolin reageer. Maar ik reageer wel heel sterk op histamine.. Nu kan het ook gewoon overgevoelige luchtwegen zijn ofzo? Maar alle medicijnen blijven.. Horen bij volgende afspraak wel van behandeld arts wat het nou is.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() doek ook niet altijd namelijk, wel zwaar beroerd voor je dat je so vaak moe enso bent.. maar fijn dat de kl88 van lyme weer wat zijjn afgezakt.. Ik ben ook wle moe, maar niet so moe.. alhoewel ik wel heel lang kan slapen om daarna nog steeds moe te zijn,, heel irritant.. Hoe gaat het nu met je dan?? |
![]() |
|
![]() |
Update
Mijn fysio zei dat ik zo snel vooruit ging dat ik de komende 3 weken zelf mag trainen en dat ik dan daarna zwaardere oefeningen kreeg. verder gaat het de afgelopen 1,5 week niet zo goed. Mijn peakflow is slecht en ookal neem ik dan ventolin dan schiet die even omhoog maar na 2 uur is die vaak al weer de helft omlaag en voel ik me weer slecht. Ook ben ik verkouden en doen de holtes in mijn gezicht pijn. Nou vraag ik me eigenlijk af dat wanneer ik verkouden ben heb ik de laatste tijd steeds vaken dat ik het gevoel heb dat de plek waar je neus en mondholte samen komen er iets mis gaat ofzo. Soms lijkt het alsof iets de ademhaling even blokkeerd (5 seconden ofzo). Iemand een idee wat dat kan zijn? |
![]() |
|
Wellicht je (net als ik) last van het vochtige weer en de mist waardoor je nu meer klachten hebt dan eerst. Ik puf ook regelmatig extra medicijnen. Als het goed is wordt het eind van de week weer droger weer, hopelijk gaat het dan weer beter. Probeer voorlopig zoveel mogelijk binnen te blijven en als je toch naar buiten moet, een sjaal oid voor je mond en neus te doen zodat de lucht vast een beetje is verwarmd als je die inademt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Update:
Ik heb nu al een week pijn in mijn knie. Ik zal proberen de pijn te beschrijven. Als ik stil zit lijkt het alsof aan de bovenkant van mijn knie, begin knieschijf er iets tegenaan duwt. Het is geen vreselijke pijn ofzo maar wel een echt rot gevoel. Als ik loop lijkt het juist alsof iets aan de onderkant van mijn knieschijf ertegen omhoog duwt. Is dit gewoon spierpijn achtig? voor mij voelt het heel anders maar het zou mogelijk zijn ik doe namelijk iedere dag mijn knie oefeningen van de fysio of heeft dit misschien iets te maken met de ziekte van Lyme? of ben zoek ik er teveel achter? |
![]() |
|
![]() |
update:
als er geen reacties komen is dit mijn laatste update.. anders heeft het weinig zin Weer bij de artsen geweest, en daar kwamen de volgende dingen uit: - bloedprikken op: ziekte van lyme, pheifer (heb ik al eens gehad), microplasma bacterie (eerder gehad), allergie voor melkproducten denk ik dat het was, de afkorting was COEP, verder op leuco's en trombo's, hoge ontstekingswaarden in het bloed, vitamine D, en ik vergeet er 1 maar dat maakt niet uit. - Stoppen met pilletjes voor allegie omdat er het vermoeden is dat de zeldzame bijwerkingen bij mij voorkomen. Dit zijn vermoeiheid, duizeligheid en benauwdheid. Kijken of het beter wordt zonder. Maar dat wordt moeilijk te merken omdat ik dood moe en duizelig kan zijn van de ziekte van lym - Slijm is een voorhoofdholte ontsteking geweest, die voor mijn doen wonderbaarlijk is weg gegaan zonder antibiotica, wat ik erg raar vindt want meestal heb ik zelfs een dubbele kuur nodig. - geen last meer gehad van pijn op de borst zomaar snachts. - Mijn hartslag ging even beter, nu is die weer sky high. - Mijn peakflow metingen zijn sinds mijn voorhoofdholte ontsteking veel lager, en ik krijg ze alleen even omhoog voor ong 3 uur, daarna dalen ze gelijk weer. Kan dit echt zomaar een slechte periode zijn of is dit wat anders? - kniepijn is weg, ze zijn volgen die fysio nog wel heel erg zwak. - Vermoeiheid gaat beter. Op dit moment slaap ik snachts meestal 12uur, tijdje wakker en meestal rond 3 uur weer mijn bed in tot 6 uur. Dus nog steeds wel heel veel slaap nodig, heel frustrerend want ik heb nergens meer tijd voor. Mijn vraag is waarop ben ik nou eigenlijk bij het bloedprikken getest, ik zie die afkortingen staan maar wat is het en dan gaat het om de dikgedrukten. Wat denken jullie van dat stoppen met allergie pillen als je voor vanalles allergisch bent, zal ik daar juist niet weer een enermo terug val van krijgen? En iemand een idee waarom mijn peakflow vanaf eind oktober zo laag is? En die hartslag, wat kan ik daar nog aan doen? ik sport 4x in de week waarvan 1 begeleid door fysio |
![]() |
|
COEP heb ik eerlijk gezegd nog nooit op een lab formulier zien staan (en ik vul die dingen dagelijks in), dus dat zou ik niet weten. Leukocyten zijn witte bloedcelen, betrokken bij de afweer, trombocyten zijn je bloedplaatjes en die regelen je stolling. Dat zijn vrij algemene dingen die artsen vaak prikken. Ontstekingswaarden zijn zoals de naam het al zegt, ontstekingswaarden. Als er ergens in het lichaam een ontsteking is, dan raken die verhoogd. Probleem is alleen dat ze niet specifiek zijn, dus je weet dan nog niet WAAR het zit. En na bijv. dingen als operaties raken je ontstekingswaarde ook verhoogd.
als je meer last dan baat hebt van de medicijnen is het zinnig om te stoppen. Als je zo allergisch bent dat je vervolgens direct weer heel veel meer last hebt van je luchtwegen kan je ook vragen of je niet gewoon een ander tabletje tegen de allergie mag proberen, want er bestaan er legio. Een hoge hartslag op zich is niet zo'n drama bij jonge mensen. Hoe meer je je er op focust (dus hoe meer je er op let) hoe hoger die wordt omdat je je dan (onbewust) gaat zitten opwinden. Zolang je hart niet zó snel klopt dat het zwart voor je ogen wordt bij lopen of je misschien zelfs flauwvalt, zou ik me over dat hart niet zo'n zorgen maken. Sporten is heel gezond dus daar zou ik vooral lekker mee doorgaan ![]() die piekflowmetingen vind ik niet raar dat ze nu niet zo hoog zijn, het is immers winter. Dan hebben alle mensen met luchtwegaandoeningen vaak meer last en dus slechtere longcapaciteit. Overigens heeft het weinig zin om tig keer per dag zo'n piekflowmeting te doen, daar word je alleen maar moe van en dan blaas je ook slechter.
|
![]() |
@ pluis dat klopt dat coep stond met pen geschreven. Dat mijn hartslag hoger is is al heel wat jaren, alleen nu moet ik er tijdens het sporten ook heel erg opletten dat die dan tussen de 140 en de 150 blijft, daarna is die wel weer lager, maar tijdens het sporten dan zijn mijn ouders er soms, vader 60+ en die kan 2x zo zwaar trainen en hij komt nog niet zo hoog, mijn ma ook niet. Maar erover stressen, ja dat doe ik ook heel erg. Wil zo graag beter worden.
Peakflowmeting moet 3x per dag omdat ookal in mijn longinhoud of iets wat die peakflow meet met 20procent achteruit, heb ik het niet door.. |
![]() |
||
Citaat:
moet je écht je piekflow 3 keer per dag meten (als in: moet dat van de dokter?) of zit je er zelf heel erg bovenop omdat je niet zo goed merkt hoe het zit? zou het niet veel lekkerder zijn omdat terug te schroeven naar 1 keer per dag? anders ben je verplicht de hele dag bezig met je gezondheid en dat lijkt me knap waardeloos.
|
Het is gebruikelijk om zeker in een instelperiode van medicijnen of als je net gediagnostiseerd ben met astma voor en na medicatie peakflow te blazen (als je je benauwdheid niet goed herkent). Als ze drie keer dag puft is het zo gek nog niet. Sowieso wordt je de hele dag geconfronteerd met je gezondheid als je benauwd bent en daar medicijnen voor moet nemen. Hoge hartslag krijg je overigens ook van (langwerkende) luchtwegverwijders, heb er zelf ook last van. Zal nog eens kijken of ik ergens in m'n studieboeken iets over COEP kan vinden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Gebruik je ook geen combimedicijn zoals Seretide, Symbicort of Foster? Daarin zit ook een langwerkende luchtwegverwijder. Kortwerkende luchtwegverwijders (zoals Ventolin, Atrovent, Airomir, Bricanyl) werken vier tot zes uur en als je die in veelvuldig gebruikt kan je daar ook wel een snelle hartslag van krijgen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik reageer ook nauwelijks op ventolin qua stijging in m'n longfunctie maar merk wel degelijk verschil als ik benauwd ben. Heb je dat ook niet? Anders moet je eens om een andere luchtwegverwijder vragen, misschien maakt dat nog verschil uit. Overigens is niet alleen het verschil in longfunctie voor/na ventolin van belang voor een diagnose, ook de vorm van de curve, eventuele histaminedrempel, je klachten, etc zijn van belang.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-12-2011 om 12:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Ziek zijn maar wel willen studeren Snebbeltje | 6 | 12-01-2014 09:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
Psychologie |
Niet geaccepteerd worden door ziekte, daarom niet naar school. kimberley | 21 | 29-03-2004 11:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik was ziek... Vlooienband | 12 | 23-02-2003 13:08 | |
Muziek |
Altijd ziek na een concert? Mindfields | 11 | 06-08-2002 14:29 | |
Psychologie |
Wat ik me laatst op eens realiseerde.. Verwijderd | 5 | 13-06-2002 14:29 |