Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2011, 21:05
Verwijderd
Oh want bij mij hebben ze in ieder geval twee verschillende tests gedaan, beide kwamen maar halfpositief uit
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 12:58
Sihem
Sihem is offline
Mensen die ook de ziekte van lyme hebben gehad, hoelang hield dat bij jullie aan? Ik ben nu nog steeds heel erg moe en best vaak duizelig. Ben het best wel zat
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 13:05
Verwijderd
Ik heb het in november 2008 voor het eerst gemerkt, werd steeds meer moe enzo, heb antibiotica gekregen eind februari 2009 en het is eigenlijk maar heel sporadisch beter gegaan. Ik had daarbij dan wel psychische klachten, dus ik vrees dat je er niet veel aan hebt. Ik voel me pas iets beter en energieker sinds juli van dit jaar. Maar ja, daar zat wel een burn-out tussen, dus zoals ik al zei, je hebt er niet veel aan omdat de scheiding tussen psychisch en lichamelijk niet te maken is, dus ik kan je niet precies vertellen wanneer het op gaat houden. Lyme staat volgens mij wel bekend om langdurige nasleep
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 13:20
Sihem
Sihem is offline
@ apate
Oke, hadden je psychische klachten ook te maken met de ziekte van lym? Ik merk aan mezelf dat ik er namelijk gek van word geen energie te hebben en nooit een dag normaal te leven. Dat komt dan ook deels doordat ik nu al 5 jaar aan het tobben ben met mijn gezondheid. En steeds als je er bijna bent, is er weer iets.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 13:41
Verwijderd
Deels. Ze hadden vooral te maken met mijn eigen instelling dat ik weigerde om rustig aan te doen. Of nou ja, ik weigerde om te blijven zitten op de middelbare school. Dat zorgde voor een burn-out. Of depressie, ik kwam er laatst pas achter dat mijn huisarts dat in eerste instantie had gezegd. Bovendien was het voor mijn omgeving lastig om er op in te spelen, aangezien er verder niets met me aan de hand was. Moeheid is niet goed te zien voor de buitenkant, dus dan verberg je dat.

Ik ga niet de Lyme de schuld geven, omdat ik niet vind dat dat de hoofdoorzaak is geweest. Het is er misschien een soort trigger voor geweest, maar de "schuld" ligt gewoon bij mezelf. De schuld ligt ook zeker niet bij het geen energie hebben.
Ondertussen loop ik nog altijd te worstelen met mijn lichaam, en duw ik mezelf nog steeds over het randje. Ik word ook gek van het geen energie hebben, maar daar moet je maar gewoon mee omgaan. Dat krijg ik ook te horen, en ik wil het nog niet zo accepteren, maar zo zit het wel. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp, helaas. Luister naar je lichaam, dat is het enige wat ik je kan meegeven. Wees slim, en luister er ook daadwerkelijk naar dan voorkom je psychische problemen denk ik beter dan dat ik dat heb geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 14:26
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
Deels. Ze hadden vooral te maken met mijn eigen instelling dat ik weigerde om rustig aan te doen. Of nou ja, ik weigerde om te blijven zitten op de middelbare school. Dat zorgde voor een burn-out. Of depressie, ik kwam er laatst pas achter dat mijn huisarts dat in eerste instantie had gezegd. Bovendien was het voor mijn omgeving lastig om er op in te spelen, aangezien er verder niets met me aan de hand was. Moeheid is niet goed te zien voor de buitenkant, dus dan verberg je dat.

Ik ga niet de Lyme de schuld geven, omdat ik niet vind dat dat de hoofdoorzaak is geweest. Het is er misschien een soort trigger voor geweest, maar de "schuld" ligt gewoon bij mezelf. De schuld ligt ook zeker niet bij het geen energie hebben.
Ondertussen loop ik nog altijd te worstelen met mijn lichaam, en duw ik mezelf nog steeds over het randje. Ik word ook gek van het geen energie hebben, maar daar moet je maar gewoon mee omgaan. Dat krijg ik ook te horen, en ik wil het nog niet zo accepteren, maar zo zit het wel. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp, helaas. Luister naar je lichaam, dat is het enige wat ik je kan meegeven. Wees slim, en luister er ook daadwerkelijk naar dan voorkom je psychische problemen denk ik beter dan dat ik dat heb geprobeerd.
Ik had vorig schooljaar een enorme achterstand door me astma. Die heb ik helemaal weten in te lopen vorig jaar. En ben toen ook overgegaan. Toen ze ontdekten dat ik lym had was het eerste wat me docenten en ouders zeiden gezondheid gaat voor en het is waarschijnlijk beter als je blijft zitten. Nou dat blijven zitten dat wil ik echt niet. Ik ga nu bijna niet naar school doordat ik zo moe ben en ik de energie die ik heb moet gebruiken om te sporten voor mijn hartslag.. Ik ga soms een paar uur naar school om een toets te maken.. Veel meer trek ik gewoon niet... Maar ik heb juist ergens ook het gevoel dat ik wel over dat randje heen moet gaan. Als ik nou zou doen wat mijn lichaam aangeeft is dat slapen.. ik kan gewoon hele dagen slapen en alleen wakker worden voor eten en dan dat uurtje sporten..

Ik heb gelezen dat lyme ook chronisch kan worden. Kan dat bij mij ook?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 14:39
Verwijderd
Hangt er vanaf wanneer je Lyme hebt gekregen. Ik geloof dat ze het als chronisch beschouwen op het moment dat de bacterie meer dan 6 maanden actief is geweest in je lichaam. Zoiets. Dus als dat zo is, dan zou het kunnen dat het chronisch is. Echter ben ik geen expert. Ik ben ook geen fan van dat soort dingen lezen, juist omdat je je dan zorgen gaat maken. Internet is in dat opzicht vreselijk, want het enige wat je tegenkomt zijn akelige dingen. Het beste kun je naar je huisarts toe gaan met eventuele zorgen over hoe het verder moet om te vragen of het eventueel chronisch zou kunnen zijn etc. Hij kan je vragen goed beantwoorden en weet ook meer van jouw specifieke situatie af.

Kwa overgaan: Ik kan je er niet bij helpen. Ik zit heel anders in elkaar dan jij waarschijnlijk, en invloed van buitenaf zal ook heel anders zijn. Het is een keuze die je voor jezelf moet maken. Als jij denkt dat het goed voor je is om door te gaan, prima. Als je denkt dat het niet goed is, ook prima. Maar luister wel naar je omgeving, en ga je vooral niet afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 18:57
Sihem
Sihem is offline
Oke, nou ik zit er ff niet op te wachten om weer naar een arts te gaan. Afgelopen maanden elke week geweest.. en alles wat ze kunnen doen is afwachten.. Kijken of me lyme weg gaat en heb ik dan nog last van dingen gaan ze dan pas verder zoeken.. Maar ik vind het psygisch wel zwaar.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 19:18
Verwijderd
In dat geval zou ik je aanraden om naar een psycholoog te gaan. Niemand zegt dat het makkelijk is of dat je ermee om moet kunnen gaan zonder hulp .
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 12:43
Sihem
Sihem is offline
Vandaag naar de fysio voor hyperfentilatie en een te hoge hartslag.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 13:50
Sihem
Sihem is offline
Nou is de longarts niet 100% zeker of het astma is, omdat ik niet heel erg sterk op fentolin reageer. Maar ik reageer wel heel sterk op histamine.. Nu kan het ook gewoon overgevoelige luchtwegen zijn ofzo? Maar alle medicijnen blijven.. Horen bij volgende afspraak wel van behandeld arts wat het nou is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 17:05
Sihem
Sihem is offline
Veel verschijnselen van lyme zijn wat afgenomen, daarin tegen lijkt het of mijn vermoeidheid is toegenomen. En me concentreren gaat er ook niet beter op.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Luister naar je lichaam, dat is het enige wat ik je kan meegeven. Wees slim, en luister er ook daadwerkelijk naar dan voorkom je psychische problemen denk ik beter dan dat ik dat heb geprobeerd.
idd, dit raad ik je ook aan
doek ook niet altijd namelijk, wel zwaar beroerd voor je dat je so vaak moe enso bent.. maar fijn dat de kl88 van lyme weer wat zijjn afgezakt..
Ik ben ook wle moe, maar niet so moe.. alhoewel ik wel heel lang kan slapen om daarna nog steeds moe te zijn,, heel irritant..
Hoe gaat het nu met je dan??
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 16:02
Sihem
Sihem is offline
Update

Mijn fysio zei dat ik zo snel vooruit ging dat ik de komende 3 weken zelf mag trainen en dat ik dan daarna zwaardere oefeningen kreeg. verder gaat het de afgelopen 1,5 week niet zo goed. Mijn peakflow is slecht en ookal neem ik dan ventolin dan schiet die even omhoog maar na 2 uur is die vaak al weer de helft omlaag en voel ik me weer slecht. Ook ben ik verkouden en doen de holtes in mijn gezicht pijn. Nou vraag ik me eigenlijk af dat wanneer ik verkouden ben heb ik de laatste tijd steeds vaken dat ik het gevoel heb dat de plek waar je neus en mondholte samen komen er iets mis gaat ofzo. Soms lijkt het alsof iets de ademhaling even blokkeerd (5 seconden ofzo). Iemand een idee wat dat kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wellicht je (net als ik) last van het vochtige weer en de mist waardoor je nu meer klachten hebt dan eerst. Ik puf ook regelmatig extra medicijnen. Als het goed is wordt het eind van de week weer droger weer, hopelijk gaat het dan weer beter. Probeer voorlopig zoveel mogelijk binnen te blijven en als je toch naar buiten moet, een sjaal oid voor je mond en neus te doen zodat de lucht vast een beetje is verwarmd als je die inademt.
Oud 16-11-2011, 22:06
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
Wellicht je (net als ik) last van het vochtige weer en de mist waardoor je nu meer klachten hebt dan eerst. Ik puf ook regelmatig extra medicijnen. Als het goed is wordt het eind van de week weer droger weer, hopelijk gaat het dan weer beter. Probeer voorlopig zoveel mogelijk binnen te blijven en als je toch naar buiten moet, een sjaal oid voor je mond en neus te doen zodat de lucht vast een beetje is verwarmd als je die inademt.
Ik kom bijna niet buiten, geen energie voor. Verder heb ik nooit last van koude lucht gehad(ga al jaren op wintersport). Het geen wat mijn luchtweg blokkeerd lijkt meer op iets slijm achtigs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 16:30
Sihem
Sihem is offline
Update

Ik hoestte al 2 weken doorzichtig slijm op. En nu is het groen, en de laatste keer zat er iets bruins in, maar ik had die ochtend chocola op dus misschien was dat gewoon chocola. Is dat slijm ophoesten erg?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 20:53
Sihem
Sihem is offline
Update:

Ik heb nu al een week pijn in mijn knie. Ik zal proberen de pijn te beschrijven. Als ik stil zit lijkt het alsof aan de bovenkant van mijn knie, begin knieschijf er iets tegenaan duwt. Het is geen vreselijke pijn ofzo maar wel een echt rot gevoel. Als ik loop lijkt het juist alsof iets aan de onderkant van mijn knieschijf ertegen omhoog duwt.
Is dit gewoon spierpijn achtig? voor mij voelt het heel anders maar het zou mogelijk zijn ik doe namelijk iedere dag mijn knie oefeningen van de fysio of heeft dit misschien iets te maken met de ziekte van Lyme? of ben zoek ik er teveel achter?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 20:36
Sihem
Sihem is offline
update:

als er geen reacties komen is dit mijn laatste update.. anders heeft het weinig zin

Weer bij de artsen geweest, en daar kwamen de volgende dingen uit:
- bloedprikken op: ziekte van lyme, pheifer (heb ik al eens gehad), microplasma bacterie (eerder gehad), allergie voor melkproducten denk ik dat het was, de afkorting was COEP, verder op leuco's en trombo's, hoge ontstekingswaarden in het bloed, vitamine D, en ik vergeet er 1 maar dat maakt niet uit.
- Stoppen met pilletjes voor allegie omdat er het vermoeden is dat de zeldzame bijwerkingen bij mij voorkomen. Dit zijn vermoeiheid, duizeligheid en benauwdheid. Kijken of het beter wordt zonder. Maar dat wordt moeilijk te merken omdat ik dood moe en duizelig kan zijn van de ziekte van lym
- Slijm is een voorhoofdholte ontsteking geweest, die voor mijn doen wonderbaarlijk is weg gegaan zonder antibiotica, wat ik erg raar vindt want meestal heb ik zelfs een dubbele kuur nodig.
- geen last meer gehad van pijn op de borst zomaar snachts.
- Mijn hartslag ging even beter, nu is die weer sky high.
- Mijn peakflow metingen zijn sinds mijn voorhoofdholte ontsteking veel lager, en ik krijg ze alleen even omhoog voor ong 3 uur, daarna dalen ze gelijk weer. Kan dit echt zomaar een slechte periode zijn of is dit wat anders?
- kniepijn is weg, ze zijn volgen die fysio nog wel heel erg zwak.
- Vermoeiheid gaat beter. Op dit moment slaap ik snachts meestal 12uur, tijdje wakker en meestal rond 3 uur weer mijn bed in tot 6 uur. Dus nog steeds wel heel veel slaap nodig, heel frustrerend want ik heb nergens meer tijd voor.

Mijn vraag is waarop ben ik nou eigenlijk bij het bloedprikken getest, ik zie die afkortingen staan maar wat is het en dan gaat het om de dikgedrukten. Wat denken jullie van dat stoppen met allergie pillen als je voor vanalles allergisch bent, zal ik daar juist niet weer een enermo terug val van krijgen? En iemand een idee waarom mijn peakflow vanaf eind oktober zo laag is? En die hartslag, wat kan ik daar nog aan doen? ik sport 4x in de week waarvan 1 begeleid door fysio
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 20:34
Pluis
Pluis is offline
COEP heb ik eerlijk gezegd nog nooit op een lab formulier zien staan (en ik vul die dingen dagelijks in), dus dat zou ik niet weten. Leukocyten zijn witte bloedcelen, betrokken bij de afweer, trombocyten zijn je bloedplaatjes en die regelen je stolling. Dat zijn vrij algemene dingen die artsen vaak prikken. Ontstekingswaarden zijn zoals de naam het al zegt, ontstekingswaarden. Als er ergens in het lichaam een ontsteking is, dan raken die verhoogd. Probleem is alleen dat ze niet specifiek zijn, dus je weet dan nog niet WAAR het zit. En na bijv. dingen als operaties raken je ontstekingswaarde ook verhoogd.
als je meer last dan baat hebt van de medicijnen is het zinnig om te stoppen. Als je zo allergisch bent dat je vervolgens direct weer heel veel meer last hebt van je luchtwegen kan je ook vragen of je niet gewoon een ander tabletje tegen de allergie mag proberen, want er bestaan er legio.
Een hoge hartslag op zich is niet zo'n drama bij jonge mensen. Hoe meer je je er op focust (dus hoe meer je er op let) hoe hoger die wordt omdat je je dan (onbewust) gaat zitten opwinden. Zolang je hart niet zó snel klopt dat het zwart voor je ogen wordt bij lopen of je misschien zelfs flauwvalt, zou ik me over dat hart niet zo'n zorgen maken. Sporten is heel gezond dus daar zou ik vooral lekker mee doorgaan
die piekflowmetingen vind ik niet raar dat ze nu niet zo hoog zijn, het is immers winter. Dan hebben alle mensen met luchtwegaandoeningen vaak meer last en dus slechtere longcapaciteit. Overigens heeft het weinig zin om tig keer per dag zo'n piekflowmeting te doen, daar word je alleen maar moe van en dan blaas je ook slechter.
Oud 14-12-2011, 21:06
Sihem
Sihem is offline
@ pluis dat klopt dat coep stond met pen geschreven. Dat mijn hartslag hoger is is al heel wat jaren, alleen nu moet ik er tijdens het sporten ook heel erg opletten dat die dan tussen de 140 en de 150 blijft, daarna is die wel weer lager, maar tijdens het sporten dan zijn mijn ouders er soms, vader 60+ en die kan 2x zo zwaar trainen en hij komt nog niet zo hoog, mijn ma ook niet. Maar erover stressen, ja dat doe ik ook heel erg. Wil zo graag beter worden.
Peakflowmeting moet 3x per dag omdat ookal in mijn longinhoud of iets wat die peakflow meet met 20procent achteruit, heb ik het niet door..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 17:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
@ pluis dat klopt dat coep stond met pen geschreven. Dat mijn hartslag hoger is is al heel wat jaren, alleen nu moet ik er tijdens het sporten ook heel erg opletten dat die dan tussen de 140 en de 150 blijft, daarna is die wel weer lager, maar tijdens het sporten dan zijn mijn ouders er soms, vader 60+ en die kan 2x zo zwaar trainen en hij komt nog niet zo hoog, mijn ma ook niet. Maar erover stressen, ja dat doe ik ook heel erg. Wil zo graag beter worden.
Peakflowmeting moet 3x per dag omdat ookal in mijn longinhoud of iets wat die peakflow meet met 20procent achteruit, heb ik het niet door..
Nogal wiedes dat je hartslag met sporten omhoog gaat, als ik sport zit ik ook meestal rond de 160-175, en als ik kapot ben ga ik richting de 190. Dat je ouders niet meer zo hoog komen is omdat ze een heel stuk ouder zijn dan jij. je maximale hartslag is 220-je leeftijd, dus dan is het nogal wiedes dat je paps niet meer zo hoog komt.
moet je écht je piekflow 3 keer per dag meten (als in: moet dat van de dokter?) of zit je er zelf heel erg bovenop omdat je niet zo goed merkt hoe het zit? zou het niet veel lekkerder zijn omdat terug te schroeven naar 1 keer per dag? anders ben je verplicht de hele dag bezig met je gezondheid en dat lijkt me knap waardeloos.
Oud 15-12-2011, 18:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is gebruikelijk om zeker in een instelperiode van medicijnen of als je net gediagnostiseerd ben met astma voor en na medicatie peakflow te blazen (als je je benauwdheid niet goed herkent). Als ze drie keer dag puft is het zo gek nog niet. Sowieso wordt je de hele dag geconfronteerd met je gezondheid als je benauwd bent en daar medicijnen voor moet nemen. Hoge hartslag krijg je overigens ook van (langwerkende) luchtwegverwijders, heb er zelf ook last van. Zal nog eens kijken of ik ergens in m'n studieboeken iets over COEP kan vinden.
Oud 15-12-2011, 18:08
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
Het is gebruikelijk om zeker in een instelperiode van medicijnen of als je net gediagnostiseerd ben met astma voor en na medicatie peakflow te blazen (als je je benauwdheid niet goed herkent). Als ze drie keer dag puft is het zo gek nog niet.

Hoge hartslag krijg je overigens ook van (langwerkende) luchtwegverwijders, heb er zelf ook last van. Zal nog eens kijken of ik ergens in m'n studieboeken iets over COEP kan vinden.
Die peakflow heb ik zelf om moeten vragen, dus kennerlijk is dat niet zo heel gebruikelijk. Verder heb ik alleen luchtwegverwijders die max 6uur werken, ervaring leerd dat het max 4uur werkt bij mij. Dat is toch niet langdurig?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 18:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gebruik je ook geen combimedicijn zoals Seretide, Symbicort of Foster? Daarin zit ook een langwerkende luchtwegverwijder. Kortwerkende luchtwegverwijders (zoals Ventolin, Atrovent, Airomir, Bricanyl) werken vier tot zes uur en als je die in veelvuldig gebruikt kan je daar ook wel een snelle hartslag van krijgen.
Oud 15-12-2011, 21:17
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
Gebruik je ook geen combimedicijn zoals Seretide, Symbicort of Foster? Daarin zit ook een langwerkende luchtwegverwijder. Kortwerkende luchtwegverwijders (zoals Ventolin, Atrovent, Airomir, Bricanyl) werken vier tot zes uur en als je die in veelvuldig gebruikt kan je daar ook wel een snelle hartslag van krijgen.
Ik heb airomir, en volgens mij ook ventolin, wat ik raar vindt want ik reageer helemaal niet zo goed op ventolin, onder de 10procent wat bijna niet voorkomt bij astma patienten, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik reageer ook nauwelijks op ventolin qua stijging in m'n longfunctie maar merk wel degelijk verschil als ik benauwd ben. Heb je dat ook niet? Anders moet je eens om een andere luchtwegverwijder vragen, misschien maakt dat nog verschil uit. Overigens is niet alleen het verschil in longfunctie voor/na ventolin van belang voor een diagnose, ook de vorm van de curve, eventuele histaminedrempel, je klachten, etc zijn van belang.
Oud 16-12-2011, 22:18
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
Ik reageer ook nauwelijks op ventolin qua stijging in m'n longfunctie maar merk wel degelijk verschil als ik benauwd ben. Heb je dat ook niet? Anders moet je eens om een andere luchtwegverwijder vragen, misschien maakt dat nog verschil uit. Overigens is niet alleen het verschil in longfunctie voor/na ventolin van belang voor een diagnose, ook de vorm van de curve, eventuele histaminedrempel, je klachten, etc zijn van belang.
Ja ze hadden bij mij om me astma aan te tonen een histamine test gedaan. En toen was me longinhoud bij 0.5 38procent afgenomen ofz en na geloof 6puffen vemtolin was die nog maar 10procent afgenomen en toen hebben ze me zo zonder medicijnen weg gestuurd, van tot over een week.Zo is mijn astma ontdekt. Verder heb ik meegedaan aan een onderzoek voor het ziekenhuis waarbij ik die longfunctie moest blazen na 10 puffen ventolin op een normale dag. En toen nam die maar 2procent toe. En toen zei ze nog dat is erg laag. Misschien andere medicijnen nodig. Maar nu vinden ze me astma stabiel genoeg, en willen ze daar niks aan veranderen tot de ziekte van lyme weg is. Dat vind ik echt raar, dat kan harstikke lang duren, en elke keer als bij mij het 1 weg is krijg ik wel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 12:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja ze hadden bij mij om me astma aan te tonen een histamine test gedaan. En toen was me longinhoud bij 0.5 38procent afgenomen ofz en na geloof 6puffen vemtolin was die nog maar 10procent afgenomen en toen hebben ze me zo zonder medicijnen weg gestuurd, van tot over een week.Zo is mijn astma ontdekt. Verder heb ik meegedaan aan een onderzoek voor het ziekenhuis waarbij ik die longfunctie moest blazen na 10 puffen ventolin op een normale dag. En toen nam die maar 2procent toe. En toen zei ze nog dat is erg laag. Misschien andere medicijnen nodig. Maar nu vinden ze me astma stabiel genoeg, en willen ze daar niks aan veranderen tot de ziekte van lyme weg is. Dat vind ik echt raar, dat kan harstikke lang duren, en elke keer als bij mij het 1 weg is krijg ik wel wat anders.
ik heb ook astma en als je mij een gewone longfunctie (dus zonder medicijnen) laat blazen, blaas ik volstrekt normaal. en met ventolin wordt dat niks beter. Maar ik durf te wedden dat ik er bij zo'n histaminetest ook uit zou vallen (maar die hebben ze me om een of andere reden nooit laten doen).
Oud 17-12-2011, 12:40
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
ik heb ook astma en als je mij een gewone longfunctie (dus zonder medicijnen) laat blazen, blaas ik volstrekt normaal. en met ventolin wordt dat niks beter. Maar ik durf te wedden dat ik er bij zo'n histaminetest ook uit zou vallen (maar die hebben ze me om een of andere reden nooit laten doen).
Misschien waren je symtomen duidelijk genoeg? Op welke leeftijd is het ontdekt?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 12:49
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Misschien waren je symtomen duidelijk genoeg? Op welke leeftijd is het ontdekt?
nah officieel heeft mijn huisarts het inspanningsastma genoemd omdat ik bij het sporten het ineens uit het niets knetterbenauwd kreeg. toen kreeg ik ventolin en gebeurde het niet meer. Daarna werd het langzaam iets erger, (of ik let er meer op) want nu heb ik bijv. ook meer last van dingen als rook. en mijn verkoudheden duren gemiddeld langer. overigens heb ik geen steroidenpufjes dus zo erg heb ik het niet. Mijn vriend wel, maar hij merkt zijn benauwdheid ook nooit echt op als benauwdheid, maar als je gewoon helemaal niet lekker voelen en een beetje misselijk zijn. oh en toen hij nog geen medicijnen had was hij ALTIJD moe.

Laatst gewijzigd op 17-12-2011 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 14:46
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
nah officieel heeft mijn huisarts het inspanningsastma genoemd omdat ik bij het sporten het ineens uit het niets knetterbenauwd kreeg. toen kreeg ik ventolin en gebeurde het niet meer. Daarna werd het langzaam iets erger, (of ik let er meer op) want nu heb ik bijv. ook meer last van dingen als rook. en mijn verkoudheden duren gemiddeld langer. overigens heb ik geen steroidenpufjes dus zo erg heb ik het niet. Mijn vriend wel, maar hij merkt zijn benauwdheid ook nooit echt op als benauwdheid, maar als je gewoon helemaal niet lekker voelen en een beetje misselijk zijn. oh en toen hij nog geen medicijnen had was hij ALTIJD moe.
Wat zijn steroidenpufjes? die naam komt mij niet bekend voor.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 15:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wat zijn steroidenpufjes? die naam komt mij niet bekend voor.
steroidenpufjes zijn dingen als pulmicort, alveco, flixotide enzo. Dat zijn pufjes met steroiden (ontstekingsremmers) die worden voorgeschreven in aanvulling op luchtwegverwijders (zoals ventolin) als die niet voldoende werken.
Oud 17-12-2011, 16:37
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
steroidenpufjes zijn dingen als pulmicort, alveco, flixotide enzo. Dat zijn pufjes met steroiden (ontstekingsremmers) die worden voorgeschreven in aanvulling op luchtwegverwijders (zoals ventolin) als die niet voldoende werken.
Oke ik heb bij me ventolin wel een pufje al vanaf het begin waarvan ik 4pufjes per dag moet nemen. Ze zei dat dat was om dat slijm in je luchtwegen rustig te laten worden. Geen steroide hoor, geloof ik. Het heet Qvar
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 17:44
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oke ik heb bij me ventolin wel een pufje al vanaf het begin waarvan ik 4pufjes per dag moet nemen. Ze zei dat dat was om dat slijm in je luchtwegen rustig te laten worden. Geen steroide hoor, geloof ik. Het heet Qvar
qvar is ook een steroidenpufje.
Oud 18-12-2011, 18:34
Sihem
Sihem is offline
Citaat:
qvar is ook een steroidenpufje.
Oh, zo hebben ze dat bij mij nooit genoemt. Maar steroiden zijn toch helemaal niet zo goed voor je lichaam?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 06:33
Pluis
Pluis is offline
als je het in tabletvorm neemt heeft het ook bijwerkingen voor de rest van je lijf. In pufjes komt het echt alleen in je luchtwegen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 11:25
Sihem
Sihem is offline
Sinds ik gestopt ben met mijn allergiepillen ben ik niet meer duizelig of moe. Voel me stukken beter, wordt ergens van de week gebeld met informatie over de laatste keer bloedprikken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten