Advertentie | |
|
![]() |
|
Wall-E
Aardig uitgevoerde, maar clichématige dystopie. De verwoeste aarde, de mensen die hun hele leven achter schermen spenderen, het consumerisme, de ontroering door natuur, de gevoelloos logische robots: allemaal al eerder gezien. De vormgeving is mooi, maar opnieuw: clichématig. Het grootste probleem is Wall-E zelf: hij is de hele film lang nooit iets anders dan schattig en zielig. Niet genoeg voor een protagonist. Actiesequenties zijn wat mij betreft de sterkste en meest consistente kwaliteit van Pixar, maar daar zijn er hier helaas niet zo veel van. Dus mja. 6/10
Laatst gewijzigd op 18-01-2012 om 11:09. |
![]() |
|
Monsters, Inc
Alweer 11 jaar oud en nu toch eindelijk maar eens gekeken. Ik kan wel genieten van de manier waarop ze bijvoorbeeld de vacht van Sully maken, visueel gezien vind ik Pixar-films altijd fijn. Maar het verhaal kwam niet echt boven 'vermakelijk' uit, dan vond ik Up en Toy Story een stuk beter. Steve Buscemi (of ja, z'n stem) was wel tof. ![]() 7/10
|
The Lion King (1994)
Geen idee voor de hoeveelste keer ik deze film gezien heb, maar hij blijft heerlijk. De eerste keer op Blu-Ray en het is fijn om de film na al die jaren een keer in een opgepoetste versie te zien. Dit blijft één van mijn favoriete Disney-films ![]() 9,5/10
|
Verwijderd
|
Lucia Y el Sexo
Mooie film. Ook veel minder seks dan ik vantevoren had verwacht (heb jaren geleden met een half oog wat stukjes gezien, en toen was het in mijn beleving alleen maar seks). Het is visueel fijn en mooi om naar te kijken, en ook de sfeer is goed gedaan. Fijne acteurs ook. Jammer alleen van al dat ingewikkelde gedoe. Zonder was het ook, of misschien nog wel meer, een prima film geweest. Het eerste uur ging allemaal nog wel oke, daarna werd het me helaas iets te gortig qua chronologie en verwarring. Desondanks toch een goeie film, maar had hem nog meer kunnen waarderen als hij iets meer rechtoe rechtaan was geweest, en met minder surrealistische elementen. 8/10 |
![]() |
|
9 - 5/10
Aardige opzet, maar vrijwel niets komt echt goed uit de verf. En dat terwijl het scenario zo weinig om het lijf heeft. Extra dikke faalsaus dus. De animatiekwaliteit is helaas ook matig, maar zo af en toe heb je nog wel wat mooie achtergrond-stills.
|
The Help - 7,8/10
Goed en vermakelijk acteerwerk en het verhaal was ook prima. The Reader - 8/10 Raaaare film. Ik weet niet eens hoe ik erop ben gekomen. Maar, erg goed verhaal. ![]()
|
Hoodwinked
Heerlijk simpele animatiefilm met stemmen van Anne Hathaway, Glenn Close en anderen. Het is een heel leuk verhaal over Roodkapje. Het originele verhaal, maar dan hoe de personen in kwestie daar zijn gekomen. Het is heel grappig, er zitten hele leuke personages in ![]() 8/10
|
Verwijderd
|
Simon
Heb er erg van genoten. Had hem veel eerder moeten kijken. Een film die het vooral van de teksten moet hebben, precies waar ik van hou. Dat Amsterdamse geouwehoer van iedereen en vooral van Simon, echt geweldig. Iedereen, echt iedereen, speelt ook geweldig, en alles loopt zo lekker en naturel door het script wat gewoon echt heel goed is. Het wordt telkens ietsje verdrietiger, maar het blijft gewoon heel fijn om naar te kijken. Een film waar je, ondanks het onderwerp, blij van wordt en een soort hoop van krijgt. Erg knap. 9,5/10 |
![]() |
|
The Descendants
Hmm, qua drama hier en daar best goed, maar het werd in het midden een beetje belachelijk gemaakt doordat Clooney
Spoiler
Ook slome surfdude "Awwwesome, boss" Sid was ronduit irritant en was een soort comic relief guy, maar voegde niks toe aan de film. Door de film heen zitten ook wel wat grappige momentjes, maar ik vind ze nogal afleiden van waar de film over gaat. Het voelt al met al een beetje aan als Little Miss Sunshine; hele familie op stap, irritant dochtertje, flauwe humor tussendoor. 5/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sextet
Ik besloot maar even door te gaan met het Terstall-drieluik. De eerste helft van de film is best leuk en vermakelijk. Maar vanaf het tweede gedeelte wordt het vaag en vervelend, vooral dat stuk met die neger was irritant. Wel grappig conceptje, leuk ook om al die bekende gezichten voorbij te zien komen, maar verder, neuh. 6/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tarzan (Disney)
Vroeger vaak gekeken, nu voor het eerst de Engelstalige versie. Nog steeds heel vermakelijk eigenlijk. Er zitten soms iets teveel op het gevoel spelende cliché oneliners in, maar verder zit de film eigenlijk prima in elkaar. Een goede balans tussen humor, drama en liedjes. De actiescenes zijn prima, de jungle ziet er goed uit, Tarzan en Jane zijn leuk uitgewerkte personages (niet de standaard hunk en babe), en alle eindjes komen leuk bij elkaar. Niks mis mee. 8/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een greep uit wat ik gezien heb de laatste maand:
Tyrannosaur Sterk. Wel erg zwaarmoedig en deprimerend allemaal, maar gewoon zeer sterk geacteerd en die Britse sfeer in die pauperwijken <3 Deed me zelfs een beetje Mike Leigh-achtig aan. The Artist Heerlijk <3 Origineel gemaakt, de stijl gaat nergens vervelen en leuke grapjes over de komst van geluid in de film. Niet alle keuzes vond ik goed, maar dat mag. Hasta la Vista Een aanrader! Tragikomisch, op een bepaalde manier herkenbaar, ontroerend en origineel. Over Canto Wat een irritante documentaire. Waar waren al die reconstructies en die gespeelde interviews goed voor? Daarbij te veel pretentieuze plaatjes en ook te veel nietszeggende mensen en te weinig concertregistraties en interview met de componist (die wél iets zinnigs te zeggen had). Eeuwig zonde. En irritant ook dat facebook nu volloopt met fans van Canto Ostinato "omgditiszobetoverendmooiendiedocumentairezopakkendohmygod!" Brr. My week with Marilyn Het verhaal was simpelweg niet interessant genoeg om de film interessant te maken. Dan kan Michelle Williams nog zo op Marilyn lijken (maar eerlijk gezegd vond ik het nog niet heel baanbrekend wat ze deed, ze had de maniertjes redelijk gekopieerd en de valse lucht in haar stem te pakken en ze was goed geschminkt), daarmee redt de film het echt niet. Tegenvaller. Muriëls wedding Wel leuk. The king's speech Ja, mooi wel. Maar ook weer niet briljant ofzo. Gewoon zo'n typische Oscar-film. En Geoffrey Rush is behoorlijk goed. Colin Firth trouwens ook wel. Breakfast at Tiffany's Leuk om eens gezien te hebben, maar het deed me vrij weinig. One flew over the cuckoo's nest Schandalig natuurlijk dat ik die nog nooit gezien had. Ik dacht dat het nogal een overgewaardeerde gehypete film zou zijn, maar ik vond hem toch wel erg goed en aangrijpend. Taxi driver De hele ophef snap ik niet helemaal. Interessante film, maar hij greep me niet bij de keel. En karaktertechnisch gezien vond ik een aantal ontwikkelingen toch wat vreemd. Easy rider Wel tof. Vooral een mooi tijdsbeeld. En de muziek <3 Les parapluies de Cherbourg Vind ik leuk <3 Op een manier hilarisch, op een andere manier vervelend, op een andere manier gewoon ontroerend, maar sowieso wel mooi, eigenlijk. Alles gezongen, alles ontzettend zoetsappig en kleuren waar je hoofdpijn van krijgt, maar ik werd er wel blij van. Rebel without a cause Ook wel tof. Who's afraid of Virginia Woolf Ik hou hier zoveel van. Ik had het stuk nog nooit gezien (en dat vind ik heel erg), wel gelezen al een paar keer. Wat Noedelhap zegt in vergelijking met Carnage, is trouwens niet waar. Hierin kennen de twee stellen ook nauwelijks, maar de pijn van George en Martha is natuurlijk wel wat groter dan die van de hoofdpersonages in Carnage. Dat maakt ook dat dit meer een drama is, en Carnage een klucht. Ze zijn enkel qua thematiek met elkaar te vergelijken, verder zijn het totaal verschillende stukken. Ik zie ze beide wel echt nog als toneelstuk, maar dat vind ik zelf niet storend. Once upon a time in America Wow <3 Ooit kreeg ik nachtmerries toen ik per ongeluk het eerste stukje had gezien bij m'n opa en oma, als klein kind, maar ik ben blij dat ik de lange zit heb uitgezeten. Prachtig epos. ... dat was het wel zo'n beetje denk ik. |
![]() |
|
Dead Ball
Zo belachelijk dat het belachelijk is. Ik weet niet zo goed wat voor cijfer je aan zoiets moet geven. De eerste ingeving is een dikke 1/10, maar na een tijdje raak je toch gewend aan de stijl en de energie. Hmm. Nou ja, een 3/10 dan maar.
||
Citaat:
![]()
|
Süskind
Wel leuk, maar ik heb dit vaker gezien... The Iron Lady Sowieso goed gespeeld door Meryl! Verder greep me de manier waarop het verhaal werd verteld me ook wel aan, maar ik ben dan ook een sentimenteel wijf
Laatst gewijzigd op 01-02-2012 om 17:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lola Rennt
was ik even vergeten. Gaaf. Om de een of andere reden dacht ik hiervan ook dat het een gehypet dingetje zou zijn, maar ik vond het echt een leuke film. The Iron Lady Ik vond er dan weer vrij weinig aan. Nu ben ik ook nogal allergisch voor Meryl Streep, en opzich leek ze hierin zo weinig op zichzelf dat ik haar dan net wél redelijk kon hebben. Maar te weinig verhaal, te snel door de interessante onderdelen heen. Alleen Jim Broadbent vond ik echt fijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
United 93 (2006)
Stond al een paar jaar in mn kast en eindelijk maar eens gekeken. Het overdreven Amerikaanse gevoel dat door de hele film uit werd gestraald was erg jammerlijk, maar desondanks gaf het een goed beeld van hoe het verhaal in werkelijkheid gelopen kan zijn en waar mogelijk verweven met feiten. 7.2 of 7,5/10
|
Ik had al eerder delen gezien, kwam ik achter. Maar ik vind het een vreemde film en weet niet wat ik ervan moest vinden. Ik heb me vermaakt, vooral omdat Samuel L Jackson zo lekker negerig deed. Bruce Willis vind ik een hete vent en John Travolta is ook tof, maar ik begreep niet zo goed wat het nou allemaal met elkaar te maken had (jaja, Marcellus, maar hè). En ik vond de scène met John en Uma lang en nutteloos, maar ik vind Uma sowieso niet zo boeiend.
Dus, ik weet niet zo wat ik ervan moet vinden.
|
Verwijderd
|
(500) Days of Summer
Er was vormtechnisch vanalles aan de hand. Sowieso heel door elkaar gehusseld en fragmentarisch, maar dan ook nog een narrator, splitscreens, zwartwit-stukjes, om de zoveel minuten een ander liedje, een dans met een geanimeerd vogeltje. De film probeert een soort Amélie te zijn, met al die rare vormdingetjes, maar daarvoor is het allemaal te voorzichtig en te rommelig, en heeft het vooral inhoudelijk veel te weinig om het lijf. Het einde is vreemd afgeraffeld, en er wordt nog even een raar soort 'toeval'dingetje ingestopt, alsof de regisseur niet wist wat hij met het einde aanmoest. Maar goed, misschien zeur ik ook wel, want ik heb er best van genoten, was een frisse film, soms ook echt grappig, en goed gecast, ook al was die hoofdpersoon veel te veel softie naar mijn smaak. 7/10 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||