Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...p-iets-krijgen
Maar ga vooral door met je lekker te ergeren zonder het één keer te controleren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de betekenis van "iets onder controle krijgen" zou ik altijd zeggen "kan geen vat krijgen op", en als het gaat om iets begrijpen, "grip krijgen op". "Greep krijgen op" klinkt alsof iemand de uitdrukking niet goed kent en het verkeerde woord gebruikt ![]() Vind het trouwens erg grappig dat het een Engels leenwoord is, dat had ik niet verwacht! 't Is er eentje die blijkbaar al heel erg lang in onze taal voorkomt. |
![]() |
|
![]() |
Jeetje! Jullie springen er wel meteen met z'n allen bovenop zeg. Het was zomaar een opmerking richting Mutant, gewoon iets wat in me opkwam...
Het viel me gewoon op dat mensen het woord grip gebruiken, terwijl er nog wel zo'n duidelijk verband is met grijpen.
|
Op één van de karretjes van de schoonmakers op onze school staat dat dat karretje voor de 'trapen' is. Op een kaartje dat geprint en geplastificeerd is.
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Passend bij de topictitel:
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens nederlandsewoorden.nl is het een bestaand woord!
![]()
|
Misschien niet echt fout maar ik blijf het raar en lelijk vinden:
Marion Gout, president-directeur van spoorbeheerder Prorail, zegt geschokt te zijn door het nieuws. "Onze intense gedachten gaan uit naar de nabestaanden.
|
Verwijderd
|
Och, eigenlijk slaat postnatale depressie net zo goed nergens op. Natus is geboorte. Een postnatale depressie is dus een depressie na je geboorte. De moeder is niet geboren (althans niet recent), die is bevallen. Bevalling is partus, dus ik zeg altijd postpartumdepressie (zoals artsen onderling altijd doen, maar ik leg aan patienten ook uit waarom
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|