Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Damn. :a |
![]() |
|
![]() |
Hoe gaat het met jullie? Al zenuwachtig voor morgen? Ik wel! Ik heb het idee dat ik er helemaal niks van ga bakken.
![]() Ik heb wel goed geleerd, denk ik, maar ik weet het niet. Ik heb het gevoel dat ik informatie mis. Dat niet alles in mijn boek en ook niet alles in mijn examenbundel staat. |
![]() |
|
De theorie ken ik nagenoeg wel helemaal, ik heb alleen zo ontzettend veel moeite met de vraagstelling en als ik die vragen uit de examenbundel zie, heb ik echt geen idee wat ik moet antwoorden... Ik kan m'n kennis dus niet echt toepassen.
![]() Vanavond nog maar even goed leren en ja, dan zien we wel. |
![]() |
|
![]() |
Ja, maar die vragen in de examenbundel... Daar komen soms feiten aan bod die ik helemaal niet ken en die ik ook nergens kan vinden in de stof.
![]() Vietnam ken ik geloof ik wel best goed. Ook gewoon met antwoorden enzo. Maar de Republiek ken ik niet alles goed, omdat er soms dingen worden gevraagd die ik helemaal niet gehad heb. |
![]() |
|
Oké, is goed! Maar 't zullen dan niet van die hele examenvragen van mij worden hoor, hihi, daarvoor ben ik veel te simpel aangelegd. (A)
Ooooh, ik voel al iets opborrelen! ![]() Zet in de juiste tijdsvolgorde, van vroeger naar later: 1) De restauratie in Engeland vindt plaats. 2) Jacobus II vlucht uit Engeland, Willem III neemt de troon over. 3) Oliver Cromwell wordt Lord Protector van Engeland. 4) De Graaf van Leicester wordt naar de Nederlanden gestuurd. 5) De East India Company wordt opgericht. 6) Karel I wordt onthoofd. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ga het proberen XD
Invoering: Hugenoten (Franse calvinisten) werden nu niet meer vervolgd, omdat er bepaalde vrijheden golden voor hen. Hierdoor konden de Hugenoten toch nog de Opstand steunen. De Nederlanden hadden dus weer een soort van bondgenoot. Dit was ook handig, omdat Spanje zich er mee ging bemoeien en hierdoor had Spanje minder aandacht voor de Opstandige Gewesten in de Republiek. Intrekking: Veel Hugenoten vluchtten uit Frankrijk en gingen naar de Republiek, omdat het tolerante klimaat ze wel aansprak. De Nederlanden vonden de berichten van de Hugenoten erg schokkend en dit leidde tot afkeer van de Franse koning. |
![]() |
|
Miloutchi, volgens mij wel goed;D
In ieder geval dat men vluchtte naar de Republiek bij de intrekking. Mijn docent zei ook nog dat Willem III(stadhouder toen) een bepaalde antipathie (?) had voor Lodewijk XIV, en dat de intrekking van het Edict van Nantes dus de relatie nog meer op spanning zette, omdat de Republiek wel protestants is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja, zoals ik later aanpaste: Willem III was de grootste vijand van Lodewijk XIIIV. Dit was ook logisch, omdat Frankrijk een driftige expansiedrift had; hij wilde alle natuurlijke grenzen binnen zijn gebied (en de Nederlanden hoorden daar ook bij!). Bovendien was hij streng katholiek. Dat speelde ook wel mee.
Maar zoals ik dus al zei: Veel mensen hoorden gruwelverhalen over bloederige moorden op Hugenoten en dit bepaalde heel erg hun beeld van Lodewijk XIIIV als een echte vijand. |
![]() |
|
![]() |
Ja, nou, dat weet ik. Want Karel I had veel problemen met het parlement, omdat hij zich als een absolutistisch vorst gedroeg. En hij had dus Nederlandse steun nodig. Karel I was zelf katholiek, maar Maria Stuart niet (protestants). En ik dacht dat beide landen het wel leuk vonden, dit huwelijk. En dat hierdoor de relatie met Spanje en Engeland verslechterde. Ik kan me wel nog indenken dat later, toen Cromwell aan de macht kwam, de relatie zeer verslechterde. Maar verder kan ik me niets bedenken. XD Dus vertel het antwoord maar.
![]() |
![]() |
|
Nou kijk.
Karel I regeert zonder het parlement. Als de stadhouder van Holland trouwt met de dochter van deze vorst, dan lijkt het alsof de Republiek achter Karel I staat(wat niet zo is), in plaats van dat hij achter het parlement van Engeland staat. Dus dat vond de Republiek ook niet zo cool van Willem, again ![]() |
![]() |
|
![]() |
Oh boy, I'm nervous as hell!
![]() Ik heb het idee dat ik er niets voor heb gedaan en dat ik morgen ram ga falen, omdat ik niets weet van feiten en ooooomg. Ik ga falen, jongens. Echt, hard. En ik heb wel veel gedaan, denk ik, maar, maar ik denk van niet en nu gaat het morgen dadelijk ram slecht en dan heb ik wiskunde de dag erna en dan zit ik er zo mee datik daar niet meer goed voor kan leren en ik heb er ook nog niet goed voor geleerd denk ik, al weet ik dat eigenlijk niet, want het lijkt wel makkelijk, maar ik denk toch niet dat ik een goed cijfer ga halen en ooooooooooooooooh, welke zot heeft ooit bedacht ons dit aan te doen? ![]() Volgens mij zijn dat de enige ketters die ooit bestaan hebben! Wat zijn die examens toch voor een satanistische bedoelingen? |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Colloquium Doctum Geschiedenis UvA Eenlamp | 14 | 23-05-2013 15:42 | |
Lifestyle |
Wat een boeiende dag, of niet? June bug | 500 | 06-02-2007 18:42 | |