Oud 04-06-2012, 18:51
angel1995
angel1995 is offline
Hallo

Wat vinden jullie eigenlijk van de wietpas in Nederland?

Advertentie
Oud 04-06-2012, 18:57
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ik snap waarom het ingevoerd is. Maar ik vind het een schending van je privacy. Als je je aanmeld bij een coffeshop behoord deze dit door te geven aan de gemeente van de stad of het dorp.

Ik heb geen idee of dit hier in Amsterdam ook ingevoerd wordt. Maar dan zullen ze vast heel wat inkomsten mislopen.
Oud 04-06-2012, 23:02
Verwijderd
De wietpas vind ik een achterlijk idee. Want wat gebeurt er nu? Er komt vraag naar illegale drugsdealers. Met de invoering van een wietpas kweek je dus criminelen. Bovendien zijn er minder belastinginkomsten; de coffeeshops verkopen immers veel minder wiet. Ook moeten zij hierdoor werknemers ontslaan. Dit zijn over het algemeen niet echt de meest normale mensen, dus die vinden niet zomaar een nieuwe baan. Gevolg: AOW/uitkering, of zij gaan wellicht de criminaliteit in, aangezien zij hier al heel dichtbij staan.
De criminaliteit neemt toe, wat ontzettend veel geld kost. En dan heb ik het dus niet over een aantal miljoen, maar veel en veel meer.
De wietpas werd ingevoerd omdat drugstoerisme overlast zou veroorzaken. De overlast die drugstoerisme bezorgt kan veel beter worden opgelost door simpelweg meer politie in de desbetreffende gebieden neer te zetten. Of waarom niet gewoon je Nederlandse ID laten zien? Ik denk dat ze de wietpas hebben ingesteld om de EU tegemoet te komen, aangezien zij niet al te blij zijn met het gedoogbeleid van ons.
Oud 04-06-2012, 23:59
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Dit topic bestaat al.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten