Hey.
Ik ben 16 en mijn moeder is een jaar terug gestorven. Ik heb 2 broers en een zus. Maar elke dag wordt er ruzie gemaakt bij ons thuis, zelf voor de kleinste dingen. Meestal dan ook door mijn pa. We kunnen ook onze hobby's niet uitoefenen en hij beschuldigt ons van alles. Als we hem dan daarop wijzen is het van: het ene oor in, langs het andere er weer uit.
Ik wil stoppen met atletiek en gaan boksen omdat ik dat toffer vind dan atletiek. Natuurlijk hoef ik dat al niet te vragen omdat ik weet wat het antwoord is.
Ik mag zo goed als nooit naar fuiven, waardoor mijn vriendenkring beperkt blijft. Ik ken wel voldoende mensen op school en zo en weet wel wat te doen in de vakantie. Maar in vergelijking met anderen, heb ik niet ZO veel vrienden.
Ook wil ik stoppen met mijn vakantiejob bij mijn pa, want het is echt saai werk en ik doe het echt niet graag en wordt constant afgeblaft.
Mijn broer doet dwarsfluit en wordt ook constant afgeblaft en als hij even weg is om zijn hobby uit te oefenen, is er al weer ruzie.
Ik zou graag mijn leven kunnen leven en niet constant doen wat mijn pa zegt wat ik moet doen. Ik laat soms wel eens mijn stem horen en als het hem niet aanstaat loopt hij als een gek achter mij aan (ooit heeft hij mij eens achtervolgt met een auto en was ik net kunnen ontsnappen aan een ongeval).
Ik ben soms echt bang van hem, echt onwaarschijnlijk.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil mijn leven leiden en niet lIJden.
|