Oud 14-06-2012, 16:08
mb93
mb93 is offline
Hallo mensen,

ik zal mijn vraag even uitleggen. Ik ben een vrij dunne lichaamsbouw, ik kan bijvoorbeeld alles eten en kom geen grammetje aan. Maar ik zou graag eens wat breder worden, iets meer spieren kweeken.

Nu begrijp ik dat 5x per week naar de sportschool gaan zeker zal helpen, maar daar heb ik geen tijd voor. Hoe zou ik door thuis wat te trainen iets gespierder kunnen worden ? Heeft iemand tips of en leuk schema die ik kan gebruiken ?

Ik hoor graag van jullie en jullie eigen ervaringen

Bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 16:47
omie2111
omie2111 is offline
naja ik ben dan een meisje ik train ook thuis ik ben juist te dik haha
xD wij hebben dan van die gewichten thuis en zo spring touw helpt ook
fiets ding maar daar word je ook sterker van
mijn schema is gwn elke avond thuis 30 min
ik beging met toutjespringen 10 min
dan gwicht ding 10 min
en nog tien min fietsen
helpt wel ik ben in 2 maanden 8 kilo of zo afgevallen
ik weet dat jij niet wil af vallen maar
ga voor al met gewichten werken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 17:28
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Om breder te worden hoef je echt geen 5x naar sportschool hoor, 3x kan ook met gemak. Hell in begin is 2x voldoende mits je goed aanpakt en goede voeding.

Maar je kunt zat doen buiten of met lichaamsgewicht en goede voeding

Je kunt deze oefeningen doen met eigen lichaamsgewicht:
Push ups
Push ups met handen dichter bij elkaar, hierdoor pak je meer je triceps
Jezelf optrekken
Jezelf toetrekken naar een stang toe, dat jij hangt aan die stang en naar boven dus toetrekt.
crunches
Chest dips
Shoulder press (handstand, dan rustig naar beneden en omhoog)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 19:30
icetea296
icetea296 is offline
5x naar de sportschool moet je denk ik niet doen dat word ineenkeer te zwaar voor je lichaam
push ups helpt wel heel erg (http://www.100pushups.nl/index.html)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 19:52
mb93
mb93 is offline
Citaat:
5x naar de sportschool moet je denk ik niet doen dat word ineenkeer te zwaar voor je lichaam
push ups helpt wel heel erg (http://www.100pushups.nl/index.html)
Ik denk wel dat ik deze is ga proberen, klinkt ook wel leuk om te doen. Dat is helemaal meegenomen.

Maar ik ben benieuwd naar andere ervaringen en tips !
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 07:01
klooterkip
klooterkip is offline
Wat eet je nu eigenlijk per dag? En thuis trainen helpt nauwelijks, tenzij je veel materialen tot je beschikking hebt. Je kan niet gespierd worden van allemaal push- en situps...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 10:35
mb93
mb93 is offline
Citaat:
Wat eet je nu eigenlijk per dag? En thuis trainen helpt nauwelijks, tenzij je veel materialen tot je beschikking hebt. Je kan niet gespierd worden van allemaal push- en situps...
Overdag gewoon een boterham of broodje, en avondeten meestal gewoon aardappelen met groente en vlees
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 12:25
Martiño
Martiño is offline
één boterham? Dat is wel erg weinig
Oud 15-06-2012, 15:07
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Overdag gewoon een boterham of broodje, en avondeten meestal gewoon aardappelen met groente en vlees
hahaha even serieus jongen. Wat eet je op een dag?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 16:46
joris19
joris19 is offline
Je zal ook je voedingspatroon moeten aanpassen, een simpel ontbijtje, lunch en avondeten zoals je gewoonlijk gewent was zijn echt onvoldoende om spiermassa op te bouwen om breed te worden. Een goede sportschool geeft daar ook informatie over.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 22:01
mb93
mb93 is offline
Nee ik bedoel geen 1 boterham hahahaha, in de ochtend twee en in de middag twee tot 4 boterhammen. Boterhammen kunnen ook broodjes zijn, en in de avond gewoon aardappelen vlees met groente. en dan normaal bord.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 09:50
klooterkip
klooterkip is offline
Valt reuze mee met hoeveel jij eet. Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 11:56
mb93
mb93 is offline
Citaat:
Valt reuze mee met hoeveel jij eet. Hoe oud ben je eigenlijk?
19 jaar
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 14:33
klooterkip
klooterkip is offline
oke.. je eet echt heel weinig
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 17:16
Verwijderd
3x per week naar de sportschool en veel meer eten. Je spieren hebben bouwstoffen nodig om te kunnen groeien. Als je niet genoeg calorieën binnenkrijgt, krijgen ze ook geen energie/eiwitten om te groeien . En dan blijf je dun.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 17:33
mb93
mb93 is offline
Citaat:
3x per week naar de sportschool en veel meer eten. Je spieren hebben bouwstoffen nodig om te kunnen groeien. Als je niet genoeg calorieën binnenkrijgt, krijgen ze ook geen energie/eiwitten om te groeien . En dan blijf je dun.
moet ik iets aan mijn voedingspatroon veranderen of gewoon normaal blijven eten zoals aardapplen en groente???
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 18:51
Verwijderd
Citaat:
moet ik iets aan mijn voedingspatroon veranderen of gewoon normaal blijven eten zoals aardapplen en groente???
Als je aan krachttraining gaat doen, heeft je lichaam veel eiwitten nodig om je spieren optimaal te herstellen. Veel vlees en zuivel dus. En natuurlijk hoort daar ook voeding bij als pasta, rijst en aardappelen, want koolhydraten heb je natuurlijk ook nodig . Groente lijkt me wel zo gezond ja .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 00:01
mb93
mb93 is offline
Citaat:
Als je aan krachttraining gaat doen, heeft je lichaam veel eiwitten nodig om je spieren optimaal te herstellen. Veel vlees en zuivel dus. En natuurlijk hoort daar ook voeding bij als pasta, rijst en aardappelen, want koolhydraten heb je natuurlijk ook nodig . Groente lijkt me wel zo gezond ja .
Ik eet best veel vlees, en sowieso drink in echt veel melk. Is bijvoorbeeld fruit ook een must tijdens krachttraining ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 02:14
Verwijderd
Citaat:
Ik eet best veel vlees, en sowieso drink in echt veel melk. Is bijvoorbeeld fruit ook een must tijdens krachttraining ?
Nee
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 08:42
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ja, je moet er heel veel aan veranderen. Je kan niet leven op maximaal 6 boterhammen....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 22:03
mb93
mb93 is offline
Citaat:
Ja, je moet er heel veel aan veranderen. Je kan niet leven op maximaal 6 boterhammen....
Nee maar kan slechts ziek eten, komt dat niet vanzelf als je goed traint dat je meer gaat eten ??
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Nee maar kan slechts ziek eten, komt dat niet vanzelf als je goed traint dat je meer gaat eten ??
Meer ja, maar waarschijnlijk nog steeds niet genoeg
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 08:33
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ja, maar je moet niet naar je lichaam luisteren want dat heeft geen zin. Maak een voedingsschema.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 17:35
mb93
mb93 is offline
Maar ik ga zeker letten om mijn voeding, en ga gewoon is wat oefeningen uitproberen.

Maar tips zijn nog steeds welkom !!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 15:22
Kinder cola
Kinder cola is offline
Veel shakes maken met bananen met yoghurt. En uiteraard naar de sportschool. En dan goed trainen niet zoals veel van die mensen daar aan die apparaten staan te trekken en hun hele wervelkolom stuk trekken. Vraag advies van de sportleraar. Of misschien kan je samen met je vader sporten?
Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Veel shakes maken met bananen met yoghurt. En uiteraard naar de sportschool. En dan goed trainen niet zoals veel van die mensen daar aan die apparaten staan te trekken en hun hele wervelkolom stuk trekken. Vraag advies van de sportleraar. Of misschien kan je samen met je vader sporten?
Succes!
Waarom een shake met banaan en yoghurt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 10:47
mb93
mb93 is offline
Iemand nog goede schema's of andere leuke oefeningen ?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 20:19
deltra00
deltra00 is offline
Yo ik heb hier een klein eet schema voor je.

7:30 \ brinta eten
9:00 \ grote hand vol pinda's eten en 2 koejes eten (hartige koekjes zonder suikers dus)
12:00 \ 5 boterhammen eten 2 met kaas en 3 met pinda kaas
15:00 \ kip eten of een bak kwark.
18:00 \ avond eten, eet veel vlees en rijst met natuurlijk groete.
21:00 \ 2 eieren en een blikje tonijn eten.

dit eet ik ook.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Yo ik heb hier een klein eet schema voor je.

7:30 \ brinta eten
9:00 \ grote hand vol pinda's eten en 2 koejes eten (hartige koekjes zonder suikers dus)
12:00 \ 5 boterhammen eten 2 met kaas en 3 met pinda kaas
15:00 \ kip eten of een bak kwark.
18:00 \ avond eten, eet veel vlees en rijst met natuurlijk groete.
21:00 \ 2 eieren en een blikje tonijn eten.

dit eet ik ook.
Te weinig eiwitten maat
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 00:06
klooterkip
klooterkip is offline
Sowieso kwark als laatste maaltijd.. Er zitten langzame eiwitten in.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 21:04
Verwijderd
Idd, zelf gebruik ik daar Miscellar Casein voor, zoooo lekker
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 21:29
Kinder cola
Kinder cola is offline
Citaat:
Waarom een shake met banaan en yoghurt?
Veel koolhydraten
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Veel koolhydraten
Als je spieren wilt kweken moet je je juist gaan focussen op eiwitten, als je eenmaal aan genoeg eiwitten komt, zit je ook wel aan genoeg koolhydraten
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 10:52
joris19
joris19 is offline
Ook goed om niet elke dag van de week te gaan trainen, je spieren hebben ook rust nodig om te herstellen. minimaal een dag overslaan. of richt je tot een bepaalde spiergroep die éne dag, wissel voldoende af. Oja, en vermijd stimulerende middelen, oké, je krijgt dan wel sneller resultaat, maar die middelen werken verslavend. Maar zodra je stopt met het gebruik van stimulerende middelen stort je lichaam in. Letterlijk. Met alle medische gevolgen van dien. Je moet minstens 3 maanden tot een half jaartje trainen wil je resultaat halen. en zien.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ook goed om niet elke dag van de week te gaan trainen, je spieren hebben ook rust nodig om te herstellen. minimaal een dag overslaan. of richt je tot een bepaalde spiergroep die éne dag, wissel voldoende af. Oja, en vermijd stimulerende middelen, oké, je krijgt dan wel sneller resultaat, maar die middelen werken verslavend. Maar zodra je stopt met het gebruik van stimulerende middelen stort je lichaam in. Letterlijk. Met alle medische gevolgen van dien. Je moet minstens 3 maanden tot een half jaartje trainen wil je resultaat halen. en zien.
Dat laatste slaat echt nergens op. Stimulerende middelen zijn prima te gebruiken en helemaal niet zo verslavend, en het is al helemaal niet waar dat je lichaam instort. Hoe kom je daarbij? Medische gevolgen? Houd toch op...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 15:52
klooterkip
klooterkip is offline
lol, de meeste hulpmiddelen zijn gewone voedingsstoffen, denk maar aan eiwitten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 16:27
Fit4Life
Fit4Life is offline
Geef me je e-mail en ik mail je een schema die ik laatst ook naar iemand anders heb gestuurd met dezelfde wensen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 18:17
Endorsed
Endorsed is offline
Citaat:
Geef me je e-mail en ik mail je een schema die ik laatst ook naar iemand anders heb gestuurd met dezelfde wensen.
Kan je mij deze ook sturen? Endorsed@gmail.com. Is het trouwens verstandig om aan krachttraining/fitness te gaan doen als je nog in de groei zit?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 19:14
Fit4Life
Fit4Life is offline
Citaat:
Kan je mij deze ook sturen? Endorsed@gmail.com. Is het trouwens verstandig om aan krachttraining/fitness te gaan doen als je nog in de groei zit?
Verzonden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is een fabeltje dat dat kwaad kan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 20:12
Fit4Life
Fit4Life is offline
Het kan wel degelijk kwaad hoor.
Je lichaam bestaat op jonge leeftijd nog uit groeischijven bij de botten, ga extreem kracht trainen en je kunt de schijven kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 20:53
Endorsed
Endorsed is offline
-

Laatst gewijzigd op 12-08-2013 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Je lichaam bestaat op jonge leeftijd nog uit groeischijven bij de botten, ga extreem kracht trainen en je kunt de schijven kapot maken.
Ya, maar als je ervoor zorgt dat je de oefeningen goed uitvoert en niet te weinig herhalingen doet (want dan is het te zwaar), dan hoef je je geen zorgen te maken. Zorg, als je net begint met fitness, voor zo'n 15 herhalingen per set, en ga niet lager dan 12 zolang je nog jong bent.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 16:34
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Kortom de gevaren zijn verwaarloosbaar. Ik neem aan dat jij ook elke dag gewoon naar school /werk gaat met de fiets/openbaar vervoer/auto? Ja, je moet weten wat je moet doen, maar dat moet bij ongeveer alles in het leven. Als je het fout doet, kan het fout gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 17:32
icetea296
icetea296 is offline
http://www.eiwitshop.nl/dieet-schema lees maar eens door
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 17:50
Verwijderd
Goed om een beetje een beeld te krijgen, maar ik ben het totaal niet eens met de hoge calorie-inname. 3600 calorieën voor een persoon van 70 kg? Zelf als je een heel actief leven leidt kom je nog een halve kilo per week aan op die manier . Ik zou de koolhydrateninname met ca. 150 gram per dag verminderen .
Die extreem hoge calorie-inname is alleen nodig tijdens een AAS kuur

Edit:
Aha, volgens mij hebben ze de schema's van 70 en 80 kg omgedraaid

Laatst gewijzigd op 12-07-2012 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 22:08
SSD-swag
SSD-swag is offline
Heb je überhaupt materiaal thuis of iets?
Dumbells etc?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten