Oud 29-08-2012, 14:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat is helemaal geen gekke vraag. Natuurkundigen zijn er nog steeds niet uit wat er nu precies voor zorgt dat een fiets niet omvalt tijdens het fietsen.
Krachten.
Oud 29-08-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Krachten.
Oud 29-08-2012, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Mysterieuze krachten blijkbaar. De Hand van God.
Oud 29-08-2012, 14:38
Turk February
Turk February is offline
Ik denk dat ik een vaste kapper heb.

1. Hij is oud en heeft een mooie, grote snor.
2. Hij noemt zichzelf 'een pure Amsterdammer.'
3. Voor iedere spiegel staat een asbak. Je mag roken en hij doet voortdurend mee.
4. Het is er altijd rustig.
5. Op de radio kwam het nieuws over het vliegtuig, en hij zei: "Dat is toch wat, zo'n bom. Dat geeft een raar effect, als die afgaat."
Oud 29-08-2012, 14:38
Verwijderd
Oud 29-08-2012, 14:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wattefak, ik vind zojuist een korte broek in mijn kast waarvan ik me helemaal niet meer kan herinneren dat ik 'm ooit gekocht heb. Broekje, wat doe je in mijn kast en waarom lag je op de 'ouwe teringzooi die ik nooit meer draag'-stapel, terwijl ik je heel deze zomer had kunnen aanhebben!
Oud 29-08-2012, 14:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

3. Voor iedere spiegel staat een asbak. Je mag roken en hij doet voortdurend mee.
5. Op de radio kwam het nieuws over het vliegtuig, en hij zei: "Dat is toch wat, zo'n bom. Dat geeft een raar effect, als die afgaat."
Oud 29-08-2012, 14:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Klinkt ideaal.

Ik heb mijn vaste kapper ook wel gevonden. Ben er vandaag voor de 3e keer geweest, en ookal ga ik maar eens per 9 maanden (oid), ze herkende mijn stem aan de telefoon en wist nog vanalles over me. En naar andere dingen luistert ze ook, want als ik zeg 'een klein stukje eraf', knipt ze er ook maar een klein stukje af, ipv de halve meter die andere kappers er altijd afsnoeiden. En ik krijg altijd koffie en een bonbonnetje, hihi.
Het is wel prijzig, maar ik betaal graag voor goede service en een kapsel dat bij me past, ipv iets wat hip is.
Oud 29-08-2012, 14:47
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben al jaren dezelfde thuiskapster . Voor een tientje doet ze precies wat ik hebben wil. En als ik iets wil waarvan ij weet dat het me niet gaat staan, zegt ze dat gewoon. En ze heeft daarin altijd gelijk.
Oud 29-08-2012, 14:49
Turk February
Turk February is offline
Een vaste shoarmatent heb ik nu trouwens ook definitief: Ali Baba aan de Marnixstraat

1. Je krijgt een broodje dat op barsten staan van de hoeveelheid vlees die erin is gestouwd, met nog een paar scheppen ernaast.
2. Het personeel spreekt je aan alsof je in een sterrenrestaurant zit.
3. Als je het daar opeet, krijg je na afloop een kopje Turkse thee van het huis.
4. Na het betalen halen ze een flesje handenwaswater met citroengeur tevoorschijn.

Zij begrijpen het: iedereen die om vier uur 's nachts na het bier trek heeft in shoarma wordt ondergedompeld in een bad van allochtoonse gastvrijheid.
Oud 29-08-2012, 14:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind mezelf een ontzettend zeikwijf, maar ik had net m'n stagegesprek en ik kreeg een fucking 7 en nou ben ik HEEL ERG teleurgesteld. Ik heb verdomme keihard gewerkt en ik dacht echt echt echt dat ik een 8 zou krijgen. En die stage was heel belangrijk voor me omdat ik hiermee kon bewijzen dat ik kan werken en dat ook gewoon hartstikke goed kan, niet middelmatig! Welke middelmatige werker krijgt er nou ooit een baan als er nog 41465446 andere sollicitanten zijn die vast heel goed werken en bovendien een cv hebben van hier tot tokyo, terwijl er bij mij alleen die stage opstaat

En ja, als ik dit teruglees vind ik het nergens op slaan. Maar ik baal gewoon echt En ja, ik zou een schop onder m'n kont moeten krijgen voor het janken om en 7. NOU EN.
Oud 29-08-2012, 14:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gaat tegenwoordig nog maar met een sterretje door het leven
Nou, Martin!

En waar is TopDropMaarten gebleven, trouwens? Dat vraag ik me al heel lang af!
Oud 29-08-2012, 14:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind mezelf een ontzettend zeikwijf, maar ik had net m'n stagegesprek en ik kreeg een fucking 7 en nou ben ik HEEL ERG teleurgesteld. Ik heb verdomme keihard gewerkt en ik dacht echt echt echt dat ik een 8 zou krijgen. En die stage was heel belangrijk voor me omdat ik hiermee kon bewijzen dat ik kan werken en dat ook gewoon hartstikke goed kan, niet middelmatig! Welke middelmatige werker krijgt er nou ooit een baan als er nog 41465446 andere sollicitanten zijn die vast heel goed werken en bovendien een cv hebben van hier tot tokyo, terwijl er bij mij alleen die stage opstaat

En ja, als ik dit teruglees vind ik het nergens op slaan. Maar ik baal gewoon echt En ja, ik zou een schop onder m'n kont moeten krijgen voor het janken om en 7. NOU EN.
Ik ken het gevoel hoor, ik ben ook nooit tevreden met een 7 En vooral omdat mensen niet naar je inzet schijnen te kijken. Stom, zeg! Wat was de toelichting van je stagebegeleider?
Oud 29-08-2012, 14:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hihi is nog niet zo veel te vertellen hoor . Hij roeit, en ik kwam hem tegen tijdens mijn introweek. En toen gingen we gisteren even winkelen. En daarna wat drinken. En eten. En naar de film. En toen nog wat drinken, en toen nog een film kijken. En nu ga ik vanavond weer naar hem toe
Hij roeit en hij winkelt... en is blijkbaar nog vrijgezel! Martiño naamzoek.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ken het gevoel hoor, ik ben ook nooit tevreden met een 7 En vooral omdat mensen niet naar je inzet schijnen te kijken. Stom, zeg! Wat was de toelichting van je stagebegeleider?
Dat mijn stukken ruim voldoende waren, maar dat ik niet iets heb gedaan waardoor ik een plusje (=8) zou verdienen. Maar ruim voldoende, wie wil dat nou. Ik wil GOED zijn
Verwijderd
Citaat:
Maar ruim voldoende, wie wil dat nou.
Ik. Maar ik ben ook verder helemaal geen streber.
Oud 29-08-2012, 14:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zozo, ik moest zowaar even aan het werk.

Bij mijn kapster/schoonheidssalon kwam ik vorige keer binnen en toen zei die vrouw heel enthousaist 'benen harsen?'
Oud 29-08-2012, 14:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat mijn stukken ruim voldoende waren, maar dat ik niet iets heb gedaan waardoor ik een plusje (=8) zou verdienen. Maar ruim voldoende, wie wil dat nou. Ik wil GOED zijn
Wat zou je dan voor een 8 gedaan moeten hebben, als je stukken ruim voldoende waren?
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Zeg meneertje, moet ik hier even vertellen hoe vaak jij de laatste maanden in een winkelcentrum bent geweest? En langer dan een uur? Niet zo zeuren, hè?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is helemaal geen gekke vraag. Natuurkundigen zijn er nog steeds niet uit wat er nu precies voor zorgt dat een fiets niet omvalt tijdens het fietsen.
Behoud van impulsmoment.
Oud 29-08-2012, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Behoud van impulsmoment.
<3
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, Martin!

En waar is TopDropMaarten gebleven, trouwens? Dat vraag ik me al heel lang af!
Die heeft een leven, schijnt. Zo nu en dan dropt hij (huhuhu) nog wel eens binnen. TopDrop naamzoek! *zwaai*
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik. Maar ik ben ook verder helemaal geen streber.
Ik ben wel een streber. Op een gegeven moment heb ik denk ik tegen mezelf gezegd dat de weinige dingen die ik kán doen, ik die dan ook echt GOED wil doen. En niet een beetje halfbakken. Daarmee wil ik denk ik bewijzen dat ik goed genoeg ben, en niet lui of dom.
Oud 29-08-2012, 15:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat zou je dan voor een 8 gedaan moeten hebben, als je stukken ruim voldoende waren?
Meer blijkbaar maar ik weet helemaal niet hoe ik meer had kunnen doen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

kusjes
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ach cijfers boeien niet. Een 7 is ook niet middelmatig.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oud 29-08-2012, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Sarah, ik heb echt heel vaak keelpijn. Maar dan niet echt in m'n keel, maar helemaal achterin m'n gehemelte, aan de zijkant. Het doet pijn met slikken.

Enig idee wat dit kan zijn?
Als het echt aan één kant zit, zou het een amandelsteen kunnen zijn die in de weg zit, of een aft die daar naar zit te doen. Echt een keelontsteking zit meestal niet aan één kant.
Oud 29-08-2012, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Als het echt aan één kant zit, zou het een amandelsteen kunnen zijn die in de weg zit, of een aft die daar naar zit te doen. Echt een keelontsteking zit meestal niet aan één kant.
Ik kan erop drukken met m'n vinger, en dan doet het ook pijn. Aft is het denk ik niet, ik voel niet iets van een bobbeltje of plekje.
Oud 29-08-2012, 15:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je hebt gelijk. Ik heb alleen steeds gedacht dat ik me met deze stage zou gaan onderscheiden. En me onderscheiden is best belangrijk als ik ooit nog een baan wil vinden
Oud 29-08-2012, 15:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Meer blijkbaar maar ik weet helemaal niet hoe ik meer had kunnen doen.
Zie mijn sig
Oud 29-08-2012, 15:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, je kan altijd nog uitkering trekken.
Verwijderd
Miekje*
Miekje* is offline
Ha, Panopticon! Hoe is het met de studie?
Oud 29-08-2012, 15:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je hebt gelijk. Ik heb alleen steeds gedacht dat ik me met deze stage zou gaan onderscheiden. En me onderscheiden is best belangrijk als ik ooit nog een baan wil vinden
Och, onderscheiden is een leeg begrip. Men let nooit echt op je stagecijfers, of je diploma. Als je maar intelligent, bedachtzaam en werklustig overkomt in een sollicitatie is dat meer dan genoeg
Verwijderd
Citaat:
Ik kan erop drukken met m'n vinger, en dan doet het ook pijn. Aft is het denk ik niet, ik voel niet iets van een bobbeltje of plekje.
Heb je ook last van snel stinkende adem? Dan zou ik namelijk aan een amandelsteen denken. Dat hoort weg te gaan met een tijdlang drie keer per dag goed gorgelen. Dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad, dus dat kun je best doen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit. Werkervaring is where it's at, al dan niet gewoon vrijwillig etc.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zie mijn sig
<33

Citaat:
Ach, je kan altijd nog uitkering trekken.
En dat is precies wat ik op dit moment probeer, maar wat nog niet direct lijkt te lukken
Oud 29-08-2012, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ha, Panopticon! Hoe is het met de studie?
Ik ben nu nog even bij mijn ouders, het begint drie september Introductie was super gaaf, zo goed als iedereen leren kennen Net even boeken besteld Heb er zin in!
Oud 29-08-2012, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Heb je ook last van snel stinkende adem? Dan zou ik namelijk aan een amandelsteen denken. Dat hoort weg te gaan met een tijdlang drie keer per dag goed gorgelen. Dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad, dus dat kun je best doen.
Weet niet, ik denk het eigenlijk niet

Maar, hm oke.
Oud 29-08-2012, 15:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Och, onderscheiden is een leeg begrip. Men let nooit echt op je stagecijfers, of je diploma. Als je maar intelligent, bedachtzaam en werklustig overkomt in een sollicitatie is dat meer dan genoeg
Mja denk je? Ik hoop het

Citaat:
Die werkervaring heb ik dus NUL, behalve die stage. Komend jaar ga ik vrijwilligerswerk doen. Ik hoop dat ik daarmee mijn cv een beetje kan opkrikken, want hij is nu nogal leeg
Verwijderd
Ik begrijp je wel hoor, ik zou ook teleurgesteld zijn met een 7 voor een stage, omdat de meeste mensen nu eenmaal geneigd zijn om je na een stage wat sneller een 8 te geven als ze blij met je zijn, omdat ze tijdens de stage een beetje aan je gehecht zijn geraakt enzo. Het gaat niet om het cijfer, maar om het gevoel van 'oh ik had dus sommige dingen best beter kunnen doen'. Maar als je werd beoordeeld door iemand die verder van je afstond, dan is een 7 wel weer prima. En sommige mensen zijn ook gewoon wat strenger met cijfers.
Qimm
Qimm is offline
na het googlen van plaatjes van amandelstenen kom ik tot de conclusie dat ik dat best vaak heb

alleen nagenoeg zonder klachten en ik krab altijd met mijn nagel het dingetje los
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tenzij je een onderzoeksfunctie wil maar dan moet je gewoon kunnen aantonen dat je al jaren de hardste baas bent op dat vlak.
Oud 29-08-2012, 15:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik begrijp je wel hoor, ik zou ook teleurgesteld zijn met een 7 voor een stage, omdat de meeste mensen nu eenmaal geneigd zijn om je na een stage wat sneller een 8 te geven als ze blij met je zijn, omdat ze tijdens de stage een beetje aan je gehecht zijn geraakt enzo. Maar als je werd beoordeeld door iemand die verder van je afstond, dan is een 7 wel weer prima. En sommige mensen zijn ook gewoon wat strenger met cijfers.
Ik werd beoordeeld door mijn stagedocent en - begeleider, die elke dag bij mij op kantoor zat. Dus dit is niet heel bemoedigend Hij had me vergeleken met eerdere stagiairs en in vergelijking met hen vond hij het eerlijker om mij een 7 te geven.
Oud 29-08-2012, 15:11
Verwijderd
oh sorry
maar ik ken het gevoel dus wel
en ook van 'als je me een zeven ging geven, waarom heb je dan niet vaker gezegd wat er beter moest'.
Oud 29-08-2012, 15:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Tenzij je een onderzoeksfunctie wil maar dan moet je gewoon kunnen aantonen dat je al jaren de hardste baas bent op dat vlak.
Ik wil eigenlijk niet de onderzoekskant op, liever praktische taken dan constant in de archieven. Jammer is alleen dat ik blijkbaar beter ben ik onderzoek dan in de praktijk,
Oud 29-08-2012, 15:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik werd beoordeeld door mijn stagedocent en - begeleider, die elke dag bij mij op kantoor zat. Dus dit is niet heel bemoedigend Hij had me vergeleken met eerdere stagiairs en in vergelijking met hen vond hij het eerlijker om mij een 7 te geven.
Ik had ook altijd 7ens, met als argumentatie "je hebt de opdracht goed gedaan maar niet 'het meeste er uit gehaald'". Dikke care
Oud 29-08-2012, 15:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
oh sorry
maar ik ken het gevoel dus wel
en ook van 'als je me een zeven ging geven, waarom heb je dan niet vaker gezegd wat er beter moest'.
Dat ook ja. Ik heb wel een aantal keren met hem gehad over hoe het ging (niet tijdens een officieel gesprek, gewoon zo even tussendoor) en hij zei telkens zo heel goedmoedig "ach, gaat toch prima, je hoeft je nergens zorgen over te maken". Ja lekker, als je niet hoort wat verbeterpunten zijn kan je ze toch ook niet verbeteren?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten