| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar vroeger mocht ik het nooit leen van mijn ouders, want mijn ouders zijn nogal christelijk en vonden het bij voorbaat al 'vaag'. En nu dacht ik 'ohja, dat mocht ik nooit lezen, vroeger. Laat ik er eens mee beginnen!' Want mijn vriend is diehard Potterfan en heeft er ook allesch van aan boeken, films en merchandising enzo. En ik kan het wel waarderen
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dat je je kinderen iets mee wilt geven, ok. Je mag ook best je grenzen aangeven, maar je kunt ook te ver gaan.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ik ging erheen met de gedachte 'ik zal daar wel veel weggooien, dus er blijft niet zoveel over in mijn koffer', alleen ik kocht daar zo veel dingen voor thuis, dat ik ook mijn koffer bijna niet meer dicht kreeg . Hij was ook 5 kilo zwaarder, op de terugweg.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Maar hoe is het contact tussen jou en je ouders nu dan? Wel goed? Of staat het gevoel dat je het in sommige opzichten niet eens bent met hun opvoeding tussen jullie in? Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Nouja, ik woon nog thuis, dus ik moet het er maar mee doen Het is ook niet zo dat het altijd kut met peren is, maar ze hebben allebei gewoon een flinke gebruiksaanwijzing. Als mijn moeder een goeie dag heeft, is ze hartstikke leuk en kunnen we gaan shoppen of iets anders leuks doen, maar vooral de laatste tijd is ze weer niet te genieten. Op dit soort momenten is ze het nergens mee eens, wat ik ook doe, en dat is wel irritant. Ik begin een beetje zelf uit te maken wat ik doe en laat (ben sowieso veel meer en sneller zelfstandig/op mezelf dan mijn zus) en dat kan ze niet goed hebben en laat dat duidelijk merken. Ze is vreselijk egoïstisch en alles moet altijd om haar draaien, maar dat beseft ze zelf niet helemaal. Ach, als ik haar in zo'n periode als nu af en toe gelijk geef en haar verder met rust laat, gaat het wel. Het is net een kind, als ze haar zin niet krijgt, gaat ze drammen.Wat mijn vader betreft: die is een toffe peer. Hij gaat af en toe een beetje gebukt onder het regime van mijn moeder, dat zien mijn zus en ik duidelijk, maar zelf zal hij daar nooit iets van zeggen. Daarvoor houdt hij teveel van mijn moeder, ook al kan ze nog zo rot doen. Mijn zus en ik nemen hem wel eens ergens mee naartoe, dan is hij er even uit en daar kan hij zo van genieten. Zelf heeft hij geen rijbewijs, dus hij komt niet ver (hij heeft maar anderhalf been, dus vandaar heeft hij nooit zijn rijbewijs gehaald). Het klinkt heel gemeen, maar ik houd meer van mijn vader dan van mijn moeder en dat doet mij zelfs pijn.
|
|
|
|
Ik deel met jullie twee brieven uit de VPRO-gids.
FIETS Ik snap iets niet. Hoe kan een fiets nou in evenwicht zijn? Als je er met je volle gewicht op zit. Dat is toch raar? X anoniem SORRY JEROEN Ik heb een vriendje, Jeroen. Hij is heel lief. Een keer bleef hij bij me logeren en toen wilde hij de appelstroop terugzetten in de kast. Maar de plank was te hoog en toen pestte ik hem met zijn achondroplasie (dat betekent dwerggroei, dus dan ben je heel klein, net als een dwerg). Hij vond dat helemaal niet leuk. Hij vond dat ik alle dwergen in de wereld beledigde. En daarom wil ik graag sorry tegen hem zeggen en tegen alle andere kleine mensen in de wereld. Want je bent zoals je bent en het maakt helemaal niks uit of je klein bent of groot. Het gaat erom of je een goed hart hebt. En dat heeft hij. Hij is hartstikke lief, aardig, slim, knap, attent, stoer, muzikaal en grappig! L.
|
|
||
|
Citaat:
En ik moest er ineens aan denken dat je moeder je alto-fase vast ook niet echt waardeert, of wel als ze al niet in is voor Harry Potter.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|