Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat wichelroedelopergedoe is natuurlijk onzin. Jaarlijks krijgt de politie honderden tips van mensen die beweren dat ze paranormale gaven hebben, maar het meeste is gewoon onzin, en daar hoor je dus niks van in de pers. Dat er nu iets uitkomt is gewoon toeval. Overigens liggen 90% van de verdwenen fietsen in een gracht, dus zo'n opmerkelijke voorspelling vind ik dat ook weer niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iik geloof best dat er een hoop coldreading bestaat, ik ben ook geen moron, maar wat hij deed vond ik destijds toch wel erg overtuigend. Met die foto's. En die graancirkels achter zijn huis. En al die andere dingen. Ik vond hem zo aardig, misschien had ik het van een ander soort persoon minder snel geloofd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik geloof ook niet zo in die paranormale dingen hoor. Maar toch. Ergens iets in mij wíl het graag geloven denk ik. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik geloof lang niet alles, ik geloof ook minder dan vroegah. |
![]() |
||
Citaat:
Daarom snap ik niet dat ze zo overtuigend kunnen brengen, terwijl ze zo makkelijk hun geloofwaardigheid kunnen verliezen. Dat heeft wel een hoop lef nodig, om zo'n illusie in stand te kunnen houden.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar de gelovers zijn over het algemeen heel close-minded en mongolisitsch, dus die trekken zich daar geen moer van aan.
|
Verwijderd
|
Ik geloof best dat er een hoop Char-types zijn die gewoon slechte mensen zijn, en kunnen slapen met het idee dat ze mensen met coldreading een oor aannaaien.
Wat ik erger en opmerkelijker vind zijn de mensen, zoals inderdaad Robert van den Broeke en Dereck Ogilvie, die écht geloven dat ze wat kunnen, en dat ook met alle mogelijke middelen kenbaar willen maken als echt. Je denkt toch niet dat die Dereck jankend en schreeuwend door een rijtjeshuis in Zutphen gaat lopen als hij zelf totaal niks ervaart en het puur doet voor het geld? Dan vraag ik me inderdaad af of ze zelf niet beter weten, en hoe zoiets dan werkt in hun hoofd. Best interessant. |
![]() |
|
En hier Derek Ogilvie:
Het feit dat hij meewerkt aan het programma toont volgens mij wel aan dat hij zelf in zijn verhaaltje gelooft. Het doet hem ook echt wat dat het niet lukt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tsja, waar ik dan niet bij kan is hoe je onderscheid maakt tussen wat je wél en niet gelooft. En vooral de redenen waarom. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat iemand als Char het doet om mensen gerust te stellen en te helpen in hun verdriet, en vanuit die overtuiging haar coldreading goedpraat (ook voor zichzelf). Daarom zul je haar ook nooit horen zeggen dat iemands overleden opa haar kleindochter de graftering toewenst.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|