Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2012, 15:23
Verwijderd
Ik drink nu een Black Russian van het restje wodka + koffielikeur dat ik nog had, om te vieren dat ik nog wakker ben

Lekker man.

Hoop niet dat ik ervan in slaap val though!
Advertentie
Oud 02-09-2012, 15:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
De fiets blijkt niet gegraveerd te zijn, terwijl Tanja's fiets dat wel was. Dus ws. heeft die wichelroedeloper gewoon een fiets erin gedumpt om zijn aanwijzing wat te laten lijken
Oud 02-09-2012, 15:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
http://nos.nl/artikel/413709-nieuwe-...-studente.html
De fiets is gevonden op aanwijzing van wichelroedeloper Van de Gouw.

Ik weet nooit zo goed wat ik daarvan moet denken! Ik vind het echt super dat er eindelijk nieuwe aanwijzingen in de zaak en ik hoop zo dat het eindelijk wordt opgelost, maar hoe kan zo'n wichelroedeloper dat nou? Bestaat er dan toch iets bovennatuurlijks? Of zou hij er zelf iets mee te maken hebben? Maar dat lijkt me wel erg sterk, je weet dat je nagetrokken gaat worden..
Of je moet er van overtuigd zijn dat alle sporen zijn uitgewist. Is natuurlijk een bekend fenomeen in thrillers, dat de moordenaar betrokken wil zijn bij de oplossing van de moord omdat hij/zij er een kick van krijgt

Dat wichelroedelopergedoe is natuurlijk onzin. Jaarlijks krijgt de politie honderden tips van mensen die beweren dat ze paranormale gaven hebben, maar het meeste is gewoon onzin, en daar hoor je dus niks van in de pers. Dat er nu iets uitkomt is gewoon toeval. Overigens liggen 90% van de verdwenen fietsen in een gracht, dus zo'n opmerkelijke voorspelling vind ik dat ook weer niet.
Oud 02-09-2012, 15:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De fiets blijkt niet gegraveerd te zijn, terwijl Tanja's fiets dat wel was. Dus ws. heeft die wichelroedeloper gewoon een fiets erin gedumpt om zijn aanwijzing wat te laten lijken
Oh of dit natuurlijk
Oud 02-09-2012, 15:35
Verwijderd
Ik geloof best wel in sommige paranormale dingen.

*gooit knuppel in hoenderhok*
Oud 02-09-2012, 15:36
Martiño
Martiño is offline
Zoals
Oud 02-09-2012, 15:41
Verwijderd
Zoals destijds Robert van den Broeke. Ik ga dan niet voorbij aan het feit dat het allemaal trucage KAN zijn, het is eerder dat ik niet kan/wil geloven dat iemand dat moedwillig gaat zitten verzinnen. Een heel programma komt er om hem heen, hij komt in programma's omdat hij mensen wil overtuigen van zijn kunnen, waarom zou je dat doen als het niet zo is?

Daarbij vond ik hem oprecht en sympathiek overkomen, zeker niet als een op geld beluste troll. Hoewel dat in principe geen argument is nee. Maar hij maakte al rare dingen mee van kinds af aan, iets wat zijn ouders ook zeiden. Als hij een looney was hadden ze hem toch wel uit de media gehouden?

Ook toen ik nog weleens keek naar programma's als het Zesde Zintuig geloofde ik best veel. Omdat die mensen dan gewoon dingen wisten die ze niet KONDEN weten, gewoon echt niet.
En tja, nogmaals, het kan zijn dat het achter de schermen allemaal ingefluisterd was, maar waarom botheren om zo'n programma te maken als het niet eens echt is?

Misschien ben ik dan naief, maar ik ben liever sagt en naief dan GEHARD DOOR HET LEVEN EN CYNISCH
Oud 02-09-2012, 15:44
Martiño
Martiño is offline
Nouja, als hij het echt is kan hij een miljoen verdienen bij James Randi. Vreemd genoeg heeft niemand dat ooit nog gewild.

En volgensmij is Robert ten Broeke (dat is toch die dikke?) ooit een bij kassa/radar/opgelicht/zembla/ofzo geweest waarin vrij duidelijk werd aangetoond dat het kul was
Oud 02-09-2012, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Nouja, als hij het echt is kan hij een miljoen verdienen bij James Randi. Vreemd genoeg heeft niemand dat ooit nog gewild.

En volgensmij is Robert ten Broeke (dat is toch die dikke?) ooit een bij kassa/radar/opgelicht/zembla/ofzo geweest waarin vrij duidelijk werd aangetoond dat het kul was
Vrij veel die het gewild hebben hoor, niemand die het gelukt is.
Oud 02-09-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Erg

Iik geloof best dat er een hoop coldreading bestaat, ik ben ook geen moron, maar wat hij deed vond ik destijds toch wel erg overtuigend. Met die foto's. En die graancirkels achter zijn huis. En al die andere dingen.
Ik vond hem zo aardig, misschien had ik het van een ander soort persoon minder snel geloofd.
Oud 02-09-2012, 15:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
ja, Derek O'Gilvie is ook 'aardig' met een knack voor dit soort dingen, maar juist doordat ze zich zo sympathiek opstellen, krijgen ze veel mensen aan hun kant.
Oud 02-09-2012, 15:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Erg

Iik geloof best dat er een hoop coldreading bestaat, ik ben ook geen moron, maar wat hij deed vond ik destijds toch wel erg overtuigend. Met die foto's. En die graancirkels achter zijn huis. En al die andere dingen.
Ik vond hem zo aardig, misschien had ik het van een ander soort persoon minder snel geloofd.
Ik denk ook dat er mensen zijn die echt oprecht denken dat ze paranormale gaven hebben, en dat die gedachte door hun omgeving zo wordt gevoed dat ze geen reden hebben om anders te denken. En veel cliënten willen het ook heel graag geloven, dat iemand ze in contact brengt met het hiernamaals of hun aura leest, omdat ze dat bijvoorbeeld gemoedsrust geeft. Zo wordt de illusie in stand gehouden, als er dan een keer iemand komt die er niet door overtuigd wordt, wordt dat toegewezen aan het toeval of omdat die persoon zich niet "genoeg openstelt voor het bovennatuurlijke" of er niet in gelooft, en dan werkt het niet.
Oud 02-09-2012, 15:54
Martiño
Martiño is offline
Oh wacht, Robert van de Broeke is toch die met de genverbrander aan kwam zetten? Dat was wel een fraai staaltje amateurisme ja
Oud 02-09-2012, 15:55
Verwijderd
En TOCH. Geloof ik dat sommige dingen echt zijn.

Je had zo'n programma van de KRO, een aantal jaar geleden.... met Yvon Jaspers, weet niet meer hoe het heet. Maar daar zijn een aantal dingen in voorbij gekomen die gewoon TE sterk waren.

Dus.
Oud 02-09-2012, 15:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja, Derek O'Gilvie is ook 'aardig' met een knack voor dit soort dingen, maar juist doordat ze zich zo sympathiek opstellen, krijgen ze veel mensen aan hun kant.
Inderdaad, en zodra ze opgelicht zijn gaan ze verder in een ander land. Dezelfde reden dat je van Char en Uri Geller ook weinig meer hoort (en al helemaal niet in hun thuisland, want waarom komt iemand met zulke indrukwekkende "krachten" als Char helemaal naar Nederland, waarom blijft ze niet in de VS?); zodra ze in een paar landen door de mand zijn gevallen gaan ze gewoon in een ander land verder
Verwijderd
Citaat:
Oh wacht, Robert van de Broeke is toch die met de genverbrander aan kwam zetten? Dat was wel een fraai staaltje amateurisme ja
Zelfs daarna geloofde ik hem nog

Oke, jullie mogen me komen ophalen met een busje.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Je had zo'n programma van de KRO, een aantal jaar geleden.... met Yvon Jaspers, weet niet meer hoe het heet. Maar daar zijn een aantal dingen in voorbij gekomen die gewoon TE sterk waren.

Dus.
Wonderen bestaan? Tja, dat was gewoon allemaal toeval en het ''willen geloven". Er is geen andere verklaring.
Oud 02-09-2012, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Wonderen bestaan? Tja, dat was gewoon allemaal toeval en het ''willen geloven". Er is geen andere verklaring.
Mag je denken
Oud 02-09-2012, 15:59
Martiño
Martiño is offline
Jij ook
Oud 02-09-2012, 16:05
Verwijderd
Derek O'Gilvie is die babyfluisteraar toch? Wat een mongool is dat
Oud 02-09-2012, 16:07
Verwijderd
En dit is de laatste keer dat ik een discussie met m'n broertje wil winnen, onze mailtjes zijn inmiddels boekwerken geworden
Oud 02-09-2012, 16:08
Verwijderd
En ik moet er films voor kijken om zijn argumenten te weerleggen :')
Oud 02-09-2012, 16:08
Verwijderd
ELLENDE jongens.
Oud 02-09-2012, 16:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ik moet er films voor kijken om zijn argumenten te weerleggen :')
Degene die de stelling poneert moet hem onderbouwen met een bron! Dus jij moet niks!
Oud 02-09-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Oud 02-09-2012, 16:24
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik dacht dat ze niet konden zien of ie gegraveerd was.
Oud 02-09-2012, 16:28
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Wat een slechte kop ook
Ja dat heel erg!

Citaat:
Overigens liggen 90% van de verdwenen fietsen in een gracht, dus zo'n opmerkelijke voorspelling vind ik dat ook weer niet.
De Maas is geen gracht he en hij is gevonden op aanwijzing van die man. Tis niet dat die man gezegd heeft 'ergens in de Maas ligt de fiets van Tanja Groen', hij heeft de plek aangewezen.

Maar goed, ik geloof ook niet zo in die paranormale dingen hoor. Maar toch. Ergens iets in mij wíl het graag geloven denk ik.
Oud 02-09-2012, 16:30
Verwijderd
Maakt me niet uit. Ik ben tenminste eerlijk, en stel me daarmee kwetsbaar op.
Oud 02-09-2012, 16:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zoals destijds Robert van den Broeke. Ik ga dan niet voorbij aan het feit dat het allemaal trucage KAN zijn, het is eerder dat ik niet kan/wil geloven dat iemand dat moedwillig gaat zitten verzinnen. Een heel programma komt er om hem heen, hij komt in programma's omdat hij mensen wil overtuigen van zijn kunnen, waarom zou je dat doen als het niet zo is?
Geld.
Citaat:
Daarbij vond ik hem oprecht en sympathiek overkomen, zeker niet als een op geld beluste troll.
Sommige mensen maken zichzelf heel wat wijs. Derek Ogilvie bijvoorbeeld, komt wel over als iemand die echt gelooft dat hij paranormaal begaafd is, en gewoon zichzelf voor de gek houdt.

Citaat:
Misschien ben ik dan naief, maar ik ben liever sagt en naief dan GEHARD DOOR HET LEVEN EN CYNISCH
Cynisch =/= rationeel.
Oud 02-09-2012, 16:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik dacht dat ze niet konden zien of ie gegraveerd was.
Ja, idd. Nouja, als ze het niet kunnen vinden, dan vermoed ik dat het dus gewoon niet zo is
Verwijderd
Citaat:
Maakt me niet uit. Ik ben tenminste eerlijk, en stel me daarmee kwetsbaar op.
*grinnik* Je suggereert toch niet dat mensen die fel gekant zijn tegen metafysisch gewauwel niet (altijd) eerlijk zijn, hm? En mwah, dat kwetsbaar opstellen vind ik wel meevallen. Ik zou het als 'goedgelovig' bestempelen
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik kan dat Tanja Groen verhaal nog wel goed herinneren trouwens. Mams werd er een stuk zenuwachtiger van.
Oud 02-09-2012, 16:35
Verwijderd
Citaat:
*grinnik* Je suggereert toch niet dat mensen die fel gekant zijn tegen metafysisch gewauwel niet (altijd) eerlijk zijn, hm? En mwah, dat kwetsbaar opstellen vind ik wel meevallen. Ik zou het als 'goedgelovig' bestempelen
Ik bedoelde met eerlijk: ik had ook wijselijk m'n mond kunnen houden omdat ik heus wel weet dat er met HOONGELACH op wordt gereageerd, dus in die zin is het... dapper.

Maar goed, ik geloof lang niet alles, ik geloof ook minder dan vroegah.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Geld.
Maar één ding moet ik ze nageven, die bedriegers; dat ze de ballen hebben om het landelijk te faken, en daarmee een enorm risico lopen ontmaskerd te worden, want de kans is groot dat je door de mand valt.

Daarom snap ik niet dat ze zo overtuigend kunnen brengen, terwijl ze zo makkelijk hun geloofwaardigheid kunnen verliezen. Dat heeft wel een hoop lef nodig, om zo'n illusie in stand te kunnen houden.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Cynisch =/= rationeel.
Naamzoek
Verwijderd
Wie is die Robert uberhaupt?
Oud 02-09-2012, 16:36
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Maar één ding moet ik ze nageven, die bedriegers; dat ze de ballen hebben om het landelijk te faken, en daarmee een enorm risico lopen ontmaskerd te worden, want de kans is groot dat je door de mand valt.

Daarom snap ik niet dat ze zo overtuigend kunnen brengen, terwijl ze zo makkelijk hun geloofwaardigheid kunnen verliezen. Dat heeft wel een hoop lef nodig, om zo'n illusie in stand te kunnen houden.
Tenzij iemand ook echt geloofd in zijn/haar eigen paranormale kunnen
Oud 02-09-2012, 16:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja dat heel erg!
Ik dacht eerst "nou, dat is ook wel lullig om te zeggen over dat dode meisje", maar toen viel een kwartje

Citaat:
De Maas is geen gracht he en hij is gevonden op aanwijzing van die man. Tis niet dat die man gezegd heeft 'ergens in de Maas ligt de fiets van Tanja Groen', hij heeft de plek aangewezen.
Ja, gracht, rivier, kanaal, sloot, stuwmeer, sluis, whatever
Oud 02-09-2012, 16:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

Mja, ze worden vaak genoeg ontmaskerd. Uri Geller ook, in het begin:

Maar de gelovers zijn over het algemeen heel close-minded en mongolisitsch, dus die trekken zich daar geen moer van aan.
Oud 02-09-2012, 16:38
Verwijderd
Ik geloof best dat er een hoop Char-types zijn die gewoon slechte mensen zijn, en kunnen slapen met het idee dat ze mensen met coldreading een oor aannaaien.

Wat ik erger en opmerkelijker vind zijn de mensen, zoals inderdaad Robert van den Broeke en Dereck Ogilvie, die écht geloven dat ze wat kunnen, en dat ook met alle mogelijke middelen kenbaar willen maken als echt.
Je denkt toch niet dat die Dereck jankend en schreeuwend door een rijtjeshuis in Zutphen gaat lopen als hij zelf totaal niks ervaart en het puur doet voor het geld?
Dan vraag ik me inderdaad af of ze zelf niet beter weten, en hoe zoiets dan werkt in hun hoofd. Best interessant.
Verwijderd
Ik geloof ook in heel veel paranormale dingen hoor Ste. Ik heb niet zo erg veel zin om er een hele discussie over te voeren, maar gewoon, dat je niet de enige randmongool hier bent.
Turk February
Turk February is offline
En hier Derek Ogilvie:

Het feit dat hij meewerkt aan het programma toont volgens mij wel aan dat hij zelf in zijn verhaaltje gelooft. Het doet hem ook echt wat dat het niet lukt.
Oud 02-09-2012, 16:39
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik kende een jongen die dacht dat ie paranormaal begaafd was en zijn ouders bevestigden dat alleen maar. Hij wist best wat mensen ervan te overtuigen. Anderen vonden hem psychotisch en daar werd ie ook voor behandeld.
Oud 02-09-2012, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde met eerlijk: ik had ook wijselijk m'n mond kunnen houden omdat ik heus wel weet dat er met HOONGELACH op wordt gereageerd, dus in die zin is het... dapper.

Maar goed, ik geloof lang niet alles, ik geloof ook minder dan vroegah.
Snap ik, ik maakte maar een grapje

Tsja, waar ik dan niet bij kan is hoe je onderscheid maakt tussen wat je wél en niet gelooft. En vooral de redenen waarom.

Citaat:
Ik kende een jongen die dacht dat ie paranormaal begaafd was en zijn ouders bevestigden dat alleen maar. Hij wist best wat mensen ervan te overtuigen. Anderen vonden hem psychotisch en daar werd ie ook voor behandeld.
Oud 02-09-2012, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Ahw, dat vind ik zielig.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik denk dat iemand als Char het doet om mensen gerust te stellen en te helpen in hun verdriet, en vanuit die overtuiging haar coldreading goedpraat (ook voor zichzelf). Daarom zul je haar ook nooit horen zeggen dat iemands overleden opa haar kleindochter de graftering toewenst.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Snap ik, ik maakte maar een grapje

Tsja, waar ik dan niet bij kan is hoe je onderscheid maakt tussen wat je wél en niet gelooft. En vooral de redenen waarom.

Het was niet echt grappig bedoeld..
Oud 02-09-2012, 16:42
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ahw, dat vind ik zielig.
Dat was het ook...
Oud 02-09-2012, 16:43
Verwijderd
Citaat:
maar gewoon, dat je niet de enige randmongool hier bent.
Bedankt... denk ik
Oud 02-09-2012, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht eerst "nou, dat is ook wel lullig om te zeggen over dat dode meisje", maar toen viel een kwartje
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten