Oud 24-10-2012, 17:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat is wel te doen ja, fijn Jij hebt natuurlijk altijd gewerkt naast je studie?
Oud 24-10-2012, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het. Vind het ook echt superkut.
Citaat:
Hoe lang moet je krom liggen voor je schuld kwijtgescholden wordt..?
Ik denk dat het nieuwe kabinet dat stelsel wel gaat veranderen, ook voor bestaande gevallen. Geen idee of het er ook socialer op wordt.

Valt die aflossing eigenlijk onder je netto-inkomen? (als in, betaal je daar belasting over?)
Oud 24-10-2012, 18:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb geen flauw idee.
Oud 24-10-2012, 18:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat is wel te doen ja, fijn Jij hebt natuurlijk altijd gewerkt naast je studie?
Yup. Al komt het voornamelijk door werken dat ik langer doe over m'n studie en geen stufi meer krijg, maar jaaaa.
Oud 24-10-2012, 18:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, daar stond me iets van bij
Oud 24-10-2012, 18:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet bepaald goed ben in budgetteren. Daarvoor vind ik het veel te leuk om dingen te kopen, vooral als ik een rotdag heb. Of als ik niet weet wat ik anders zou moeten doen op een dag, dan ga ik maar even door de stad wandelen. En blijkbaar ben ik niet in staat te wandelen zonder te kopen. Het is niet zo dat ik veel grote aankopen doe, wel veel kleine aankopen. Ik kan me zo voorstellen dat ik een koopverslaving zou ontwikkelen als het ECHT slecht met me zou gaan
Heel herkenbaar.
Oud 24-10-2012, 19:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, en je woont natuurlijk al in Utrecht, waarom zou je dan een auto willen om uit Utrecht te gaan?
Ik zou best graag een auto willen hoor. Of ik m vaak zou gebruiken; dat weet ik niet Maar niet vast zitten aan het OV lijkt me wel wat.
Oud 24-10-2012, 20:06
Martiño
Martiño is offline
Ja, mij ook. Maar een auto voor de deur hebben staan kost je al best wel veel zonder dat je een kilometer hebt gereden, zeker als je ook nog eens parkeerkosten moet betalen (weet niet hoe dat zit in jouw stukje utrecht, maar als ik in het centrum van den bosch een auto wil hebben ben ik al een paar tientjes per maand kwijt aan parkeerkosten, er vanuit gaande dat ik een vergunning kan krijgen want dat schijnt nogal lastig te zijn).
Oud 24-10-2012, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik zou best graag een auto willen hoor. Of ik m vaak zou gebruiken; dat weet ik niet Maar niet vast zitten aan het OV lijkt me wel wat.
Dit ja, ik ben dan ook wel benieuwd wat je maandelijks kwijt bent aan vaste lasten als je hem weinig tot niet zou gebruiken
Oud 24-10-2012, 20:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik denk dat ik nu, omdat ik toch al een basisbeurslening krijg toch gewoon meteen all-out ga lenen. Een studieschuld van 20 of 30000 maakt toch niet meer uit.
Waarom zou je sowieso all-out gaan lenen? Dan zit je straks met een groot maandelijks minimumbedrag qua aflossing.
Oud 24-10-2012, 20:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
He wat? Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Oud 24-10-2012, 20:56
Verwijderd
Goedeavond!
Oud 24-10-2012, 21:05
Verwijderd
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Oud 24-10-2012, 21:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Eh?
Oud 24-10-2012, 21:06
Verwijderd
ggggggggggggggggg
Oud 24-10-2012, 21:07
Verwijderd
Ik dacht ik leg er een paar klaar voor Ingrid.
Oud 24-10-2012, 21:09
Verwijderd

OMG
Oud 24-10-2012, 21:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
<333
Oud 24-10-2012, 23:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
He wat? Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Nouja, mijn broertje heeft een 2x zo grote studieschuld als ik en betaalt maandelijks het dubbele van wat ik aflos. Dus een grotere studieschuld betekent ook een groter aflosbedrag. Maar goed, wat je niet kunt afbetalen na 15 jaar wordt blijkbaar kwijtgescholden.
Oud 25-10-2012, 00:01
Verwijderd
Vietnamees bier is niets bijzonders.
Oud 25-10-2012, 00:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wil iemand anders die Sonia "helderziende" whatever ook hard in het gezicht meppen?

Ik kijk al een uur tegen haar kop aan, omdat mijn vader in slaap is gevallen met de afstandsbediening vast in zijn hand
Oud 25-10-2012, 00:14
Verwijderd
Ok.
Oud 25-10-2012, 00:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil haar zo hard meppen dat haar eigen tanden haar om de oren vliegen.

Zei zij liefdevol
Oud 25-10-2012, 00:23
Verwijderd
Waarom is de afstandsbediening oppakken of wat anders gaan doen geen optie?
Oud 25-10-2012, 00:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou ja, ik ga zo toch naar bed, maar hij heeft de afstandsbediening vastgeklauwd. Altijd als hij slaapt en ik zit te laptoppen, maar ik zie haar hoofd telkens boven mijn laptopscherm uitkomen. En dat staat me niet aan.

Maar gelukkig moet ik morgen werken en ga ik nu langzaamaan richting bed.
Oud 25-10-2012, 00:30
Martiño
Martiño is offline
Op de knop van de tv drukken?
Oud 25-10-2012, 00:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
We hebben zo'n eng touchscreen ding ik kan niet zien waar de uitknop zit. Maar ik ben me al naar mijn kamer aan het bewegen, dus het wordt al minder erg
Oud 25-10-2012, 09:14
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Nouja, mijn broertje heeft een 2x zo grote studieschuld als ik en betaalt maandelijks het dubbele van wat ik aflos. Dus een grotere studieschuld betekent ook een groter aflosbedrag. Maar goed, wat je niet kunt afbetalen na 15 jaar wordt blijkbaar kwijtgescholden.
Het gaat toch gewoon naar draagkracht? Een vriendin van mij heeft echt een megaschuld, nog erger dan ik en die hoeft officieel niets af te lossen, omdat ze onder de bijstandsgrens zit.
Oud 25-10-2012, 09:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Citaat:
Het gaat toch gewoon naar draagkracht? Een vriendin van mij heeft echt een megaschuld, nog erger dan ik en die hoeft officieel niets af te lossen, omdat ze onder de bijstandsgrens zit.
Dit is ook wat ik begreep. En aangezien het er niet bepaald naar uitziet dat ik een dikke baan ga krijgen zal het meevallen. Hoop ik.

Wel jammer is dat volgens mij het inkomen van een inwonende partner meetelt en hij/zij dus uiteindelijk mee moet betalen. Ik blijf dus maar bij mijn plan om een rijke man te vinden.
Oud 25-10-2012, 09:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wel jammer is dat volgens mij het inkomen van een inwonende partner meetelt en hij/zij dus uiteindelijk mee moet betalen.
Dat lijkt me stug.
Oud 25-10-2012, 09:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja? Ik ben er niet 100% zeker van, maar staat me iets van bij.

Inkomen van partner telt toch heel vaak mee? Het gezamenlijk inkomen.
Oud 25-10-2012, 09:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja? Ik ben er niet 100% zeker van, maar staat me iets van bij.

Inkomen van partner telt toch heel vaak mee? Het gezamenlijk inkomen.
Moet je wel eerst trouwen. Of soortgelijke onzin. Dat is wat anders dan samenwonen, lijkt me.
Oud 25-10-2012, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me stug.
Het is waar. Je kunt 'm er wel buiten houden, maar dan gaan andere voorwaarden gelden. 25 jaar afbetalen uit m'n hoofd, ipv 15. (Iig bij geregistreerd partnerschap en huwelijk, maar ik meen me ook te herinneren dat het voor fiscaal partners geldt)
Oud 25-10-2012, 10:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is waar. Je kunt 'm er wel buiten houden, maar dan gaan andere voorwaarden gelden. 25 jaar afbetalen uit m'n hoofd, ipv 15. (Iig bij geregistreerd partnerschap en huwelijk, maar ik meen me ook te herinneren dat het voor fiscaal partners geldt)
ja ok, maar samenwonen met een "partner" heeft in mijn hoofd in mijn hoofd geen verband met huwelijken/geregistreerde partnerschappen enzo.
Oud 25-10-2012, 10:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ja ok, maar samenwonen met een "partner" heeft in mijn heeft in mijn hoofd geen verband met huwelijken/geregistreerde partnerschappen enzo.
Wel bij bijstand bijvoorbeeld, dat krijg je niet (of minder) als je met iemand samenwoont die je kan onderhouden/ondersteunen.
Oud 25-10-2012, 10:15
Carn
Carn is offline
Ja, maar met iemand samenwonen die niet voor zichzelf kan zorgen is natuurlijk niet echt heel handig
Oud 25-10-2012, 10:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
En samenwonen met iemand met een dikke schuld wel?
Oud 25-10-2012, 10:18
Carn
Carn is offline
Nee, dat ook niet. Tenzij je goed vastlegt dat de ander daar niet voor op hoeft te draaien, als dat een optie is.
Oud 25-10-2012, 10:54
Verwijderd
Citaat:
ja ok, maar samenwonen met een "partner" heeft in mijn hoofd in mijn hoofd geen verband met huwelijken/geregistreerde partnerschappen enzo.
Fiscaal partner ben je ook als je samen een huis hebt.
Oud 25-10-2012, 10:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Woooh, ik ga zo naar Ameland voor een paar dagen. Ik ben alleen wel bang dat het niet echt mooi weer wordt.
Oud 25-10-2012, 10:56
Verwijderd
Maar goed, het is dus uit te sluiten, alleen dan wordt de lening er een lening onder andere voorwaarden.
Oud 25-10-2012, 10:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fiscaal partner ben je ook als je samen een huis hebt.
samen een huis hebben lijkt me iets anders dan samenwonen
Oud 25-10-2012, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Heeft iets speciaals me verraden?
Ik dacht aan jou bij de afstand die je van je ouders af woont en toen checkte ik de andere vragen en was er geen alarm! Dus ik probeerde het maar
Oud 25-10-2012, 11:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Kwijtschelding schuld

In uitzonderlijke situaties kan DUO het restant van een schuld kwijtschelden na het verstrijken van de aflosfase van vijftien jaar. Dit gebeurt alleen als u tot het einde van de aflosfase aan de volgende voorwaarden voldoet:

het verlaagde maandbedrag (op grond van het inkomen) is tot het einde van de aflosfase lager dan het maandbedrag dat berekend zou zijn zonder dat met uw inkomen rekening gehouden wordt én
het inkomen van uw partner telt steeds mee bij de berekening van het verlaagde maandbedrag.

Als u bij de verlaging van het maandbedrag het inkomen van uw partner buiten beschouwing heeft gelaten, geldt de periode van vijftien jaar niet. Dan wordt deze periode (de aflosfase) steeds verlengd met het aantal maanden dat het inkomen van de partner buiten beschouwing is gelaten.
De partner heeft dus zeker wel een rol, maar hoe groot die precies is is niet helemaal duidelijk.

En ik heb geen tijd om dat nu helemaal uit te zoeken
Oud 25-10-2012, 11:40
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik dacht aan jou bij de afstand die je van je ouders af woont en toen checkte ik de andere vragen en was er geen alarm! Dus ik probeerde het maar
Ok, gelukkig. Ik was continu bang dat ik mezelf zou verraden met mijn manier van posten (tijdstip, hoofdletter of smiliegebruik, dat soort dingen). Verder ben ik niet paranoïde van aard hoor
Oud 25-10-2012, 11:51
Verwijderd
http://en.rocketnews24.com/2012/10/1...to-eerie-face/

Fizzle Etmakas naamzoek.
Oud 25-10-2012, 12:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
samen een huis hebben lijkt me iets anders dan samenwonen
Ik denk dat wat sann bedoelt is dat als je samen in een huis woont je bijvoorbeeld voor de belastingdienst automatisch fiscaal partner bent ofzo. Het inkomen van mijn ex telde ook mee voor mijn zorgtoeslag bijvoorbeeld, daar hoefde ik niks voor te doen.
Oud 25-10-2012, 12:22
Carn
Carn is offline
oh, da's zuur.
Oud 25-10-2012, 12:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
De gemeenteraad in Amersfoort wil dat raadslid Mustafa Özcan zo snel mogelijk zijn zetel opgeeft. De man is al maanden niet in de raadszaal gezien, terwijl hij wel maandelijks 1700 euro opstrijkt voor zijn raadswerk.

De raad wil Özcan eigenlijk wegsturen, maar dat kan niet. De fractie van Trots op Nederland dient nu een motie in om het 'spookraadslid' zijn verdiende geld terug te laten betalen of te schenken aan een goed doel. Hij heeft volgens de partij al elf vergaderingen op rij overgeslagen. Özcan zit met zijn eenmansfractie Lijst Özcan in de raad. Hij stapte dit voorjaar op bij GroenLinks, dat de buik van hem vol had omdat hij zelden aanwezig was.

Oh, dus dáár gaat mijn gemeentebelasting naar toe
Oud 25-10-2012, 12:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oh, da's zuur.
Nouja, je woont samen, je voert één huishouden, dus dan is het ook logisch dat zoiets ook voor de overheid geldt, anders krijg je situaties dat iemand nog een paar honderd euro aan toeslagen kan opstrijken terwijl de partner meer dan genoeg verdiend om beide partners comfortabel te onderhouden.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten