Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nee het is een oprechte vraag, er wordt in heel het topic gedaan alsof je in groep acht komt en dan de cito maakt en dan naar de middelbare school moet. Je gaat toch naar de basischool om de basis te leren? En uit onder andere de cito-toets moet blijken wat je potentie is, maar als je niveau dusdanig laag is dat je de toets niet eens kunt maken dan moet je misschien nog wat dingen geleerd krijgen?
Edit: het is een beetje als een klittebanddiploma voor de mensen die niet kunnen strikken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die aangepaste Cito-toets kan blijkbaar beter en nauwkeuriger de potentie meten van die groep minder vaardige leerlingen dan de normale toets. Je gebruikt dus het en ander instrument waarmee je wel de meest waarheidsgetrouwe potentie van je testonderwerp kunt bepalen.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-10-2012 om 17:58. |
![]() |
|
Dat wordt niet gezegd. Je doet het lijken of de norm wordt verlaagd, de norm blijft hetzelfde, je meet alleen op een andere manier. Het gaat ook niet om kinderen die niet kunnen rekenen of begrijpend lezen, maar om kinderen die lastig kunnen lezen of rekenen, die nu dus realistischer worden beoordeeld. Je kiest gewoon het meetinstrument dat voor het testonderwerp het meest geschikt is en het beste de meetwaarde kan bepalen.
En vind je het niet zonde voor die kinderen (en het kennisland), dat ze havo-potentie hebben maar toch naar het vmbo moeten (volgens het cito dan)? Iemand die een milde vorm van dyscalculie of dyslexie heeft is nog niet per definitie onintelligent of minder begaafd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het gaat niet eens om absract denken, het gaat erom dat je een brief van de bank kunt lezen en bij voorkeur beantwoorden. Dat je mee kunt doen in de grotemensenwereld, niet dat je differentiaalvergelijkingen op kunt lossen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...id-volwassenen Kijk prima als we het accepteren maar er gaat handenvol gemeenschapsgeld naar van die rare dingen als aanpak laaggeletterdheid voor volwassenen maar op basisschoolniveau leggen we er ons bij neer dat kinderen het niet kunnen. Een van de twee moet dan toch anders dunkt mij. Ik vind het bijzonder treurig dat we ons neerleggen bij het feit dat ons basisonderwijs niet eens kinderen de meest elementaire dingen bij kan brengen. http://www.kinderrechten.nl/p/1/758/artikel-28
||
Citaat:
|
![]() |
|
@De Veroorzaker: Je hebt gelijk, er is ook nog speciaal onderwijs, daar had ik even niet aan gedacht. Het is alleen wel dat het idee is dat er steeds minder kinderen naar speciaal onderwijs gaan, dus dan krijg je toch dat kinderen die eigenlijk niet goed mee kunnen komen gewoon in groep acht van het reguliere onderwijs belanden.
En natuurlijk zijn projecten tegen analfabetisme goed, maar daar gaat het ook vaak om mensen die weinig onderwijs gehad hebben, toch? Er zijn zoveel redenen waarom mensen niet goed kunnen hebben leren lezen en het is niet alsof ik tegen onderwijs ben of zo, maar het heeft ook weinig zin om een kind drie keer te laten blijven zitten enkel omdat het dat bepaalde niveau niet heeft gehaald terwijl er middelbare scholen zijn die uitgaan van een veel langer niveau.
|
Ook vanuit de overheid is opgelegd dat leerlingen liefst in 8 jaar een ononderbroken ontwikkeling doormaken en dus in 8 jaar de basisschool doorlopen. Er is daarnaast als harde eis vastgelegd dat een leerling van het basisonderwijs moet in het jaar dat hij 13 wordt (dacht ik, maar dat kon ik zo snel op internet niet vinden en dat is ook niet mijn dagelijkse werk, dus ik weet het niet uit mijn hoofd). Op een gegeven moment houdt het dus gewoon op in het basisonderwijs.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er bestaan ook nog mensen die het niet makkelijk vinden dus zeg nit het is het simpelste van het simpelste JIJ vind dat |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat: