Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
We hebben vanavond twee nieuwe huisgenoten uitkozen, ik vind het een beetje eng
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik weet t niet zo goed. Collega vertelde laatst eerst dat ze een echt leren bank hebben gekocht voor Heel Veel Geld. Tien minuten daarna vertelde dat ze niet naast haar schoonmama gaat lopen als zij haar echte bontjas aan heeft. Ze vindt bont alleen kunnen als het van beesten afkomt die ook voor iets anders dan bont gebruikt worden. En toen vroeg ik me later af of 'leerkoeien' ook voor iets anders dan alleen leer worden gebruikt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De leerlooier koopt een partij huiden, wss van het slachthuis dan. Anders kocht ie wel koeien
![]() Maar daarnaast zijn mensen echt enorm random in hun respect-voor-dieren-houding. Lekker oppervlakkig wel vlees schrappen, of leer, maar bijvoorbeeld vrolijk hun eigen huisdier laten sterven van eenzaamheid, of vetmesten, of geld doneren aan de wetenschap want het is zo zonde als hun moeder sterft aan kanker,het gebruik van medicijnen waarvoor een hele hoop dieren zijn gebruikt in de ontwikkeling/testfase, of wonen in nieuwe woningen in het leefgebied van een hoop (beschermde) dieren, of hardhouten shit kopen die een ander leefgebied weer verwoest, of het systematisch uitroeien van de muizen in huis, of weetikveel. Beetje oppervlakkige geruststelling voor de meesten, zo'n houding. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, het zegt mij ook niet zoveel hoor, die manier van denken. Maar dat komt misschien omdat ik daar ook gewoon nooit iver nadenk, bont en leer enzo. Wel vind ik het leuk om bontjassen te passen in een tweedehandswinkel. Maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik weet niet eens of die dingen echt zijn. Maar ach.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat mij betreft moet je altijd letten op kwaliteit van leven, en afwegen of jouw middel het wel waard is voor dat doel. In genoeg gevallen kom je er niet onderuit toch een dier te schaden. En in genoeg gevallen breng je veel minder schade toe dan wat bepaalde actiegroepen je willen laten geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|