Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2012, 18:11
Verwijderd
Ik vind de baby'tjes ook wel schattig, ja. Ik denk niet dat het albino's zijn, waarschijnlijk zijn alle kakkies zo in het begin. Het interessantste is eigenlijk vooral waar ze vandaan komen!
Advertentie
Oud 10-11-2012, 18:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Uit de kut van de kakkerlak, net als bij ieder dier
Oud 10-11-2012, 18:13
Verwijderd
Maar hoe passen er zoveel kakkies in één kakkerlak?
Oud 10-11-2012, 18:44
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
ik heb lemon bars en lime bars gemaakt zoooo lekker <333
<3

getverdemme

je hebt ook van die filmpjes op yt dat er honderden spinnen van een vrouwtje komen bahhh
Oud 10-11-2012, 18:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pip naamzoek, ik heb je aardappelpureeschoten gemaakt! Lekker en makkelijk Volgende keer bak ik er denk ik een visje bij. Ik had 't gemaakt met kant-en-klare aardappelpuree, had beter zelf kunnen maken, want vet. Mijn buik vind het niet fijn
Oud 10-11-2012, 19:08
Miekje*
Miekje* is offline
Hallo, luitjes ^^
Oud 10-11-2012, 19:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi! Ik zit in de trein terug van onze spannende Adminmeet en ik vind Utrecht maar een vreemde stad. Oh, ik ben er bijna, rij net onder de Mandela brug door. Moooooi. Dan nog een half uur met de tram
Oud 10-11-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Pip naamzoek, ik heb je aardappelpureeschoten gemaakt! Lekker en makkelijk Volgende keer bak ik er denk ik een visje bij. Ik had 't gemaakt met kant-en-klare aardappelpuree, had beter zelf kunnen maken, want vet. Mijn buik vindt het niet fijn
Oud 10-11-2012, 20:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
En ik heb ook nog genoeg over voor morgen
Oud 10-11-2012, 20:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kijk bij gebrek aan beter Ik hou van Holland. Het onderdeel is spellen. En wát een moeilijke woorden komen er voorbij. Doucheje, symmetrie, perziken, altruïstisch. Tjongejonge.
Oud 10-11-2012, 20:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou vooruit, ook nog gegoogeld.
Oud 10-11-2012, 20:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
En een APPLAUS dat er telkens volgt op een goed antwoord
Oud 10-11-2012, 20:12
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Meh, Ik voel me niet lekker en ben moe maar heb nog een verjaardagsfeessie
Oud 10-11-2012, 20:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Moet je ver voor die verjaardag? Dan kan je altijd even gaan en weer naar huis als je je toch niet lekker voelt.
Oud 10-11-2012, 20:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Niet heel ver. Maar als ik nog beroerder wordt is het ineens wel ver. Nah, ik overleef het wel denk ik. Ik drink nog een koffie en ga dan gewoon en dan ga ik na een uur weer naar huis.
Oud 10-11-2012, 20:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als je je echt niet goed voelt blijf je toch lekker thuis! Dan hebben ze daar toch niks aan je.
Oud 10-11-2012, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
"Kan jij NOG BETER spellen dan onze bekende Nederlanders? Doe dan mee en win €2500,-"

Oud 10-11-2012, 20:25
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Ik kijk bij gebrek aan beter Ik hou van Holland. Het onderdeel is spellen. En wát een moeilijke woorden komen er voorbij. Doucheje, symmetrie, perziken, altruïstisch. Tjongejonge.
Ja ik ook.

IK had dioxide wel fout (dioxyde dacht ik) .
Oud 10-11-2012, 20:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die wist ik wel, maar ik had gegoogeld fout.
Oud 10-11-2012, 20:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Als je je echt niet goed voelt blijf je toch lekker thuis! Dan hebben ze daar toch niks aan je.
Ik moet al zo vaak dingen afzeggen omdat ik ziek ben en het is echt een hele goede vriendin maar ik zie haar niet vaak. Ik ga er gewoon eventjes heen, misschien dat het fietsen buiten me ook wel goed doet.
Oud 10-11-2012, 20:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Fietsen doet mij inderdaad ook vaak wel goed Succes!
Oud 10-11-2012, 20:44
Verwijderd
We hebben vanavond twee nieuwe huisgenoten uitkozen, ik vind het een beetje eng (we hospiteerden voor 1, maar toen vertelde een andere huisgenoot vandaag dat ze ook wegging, en aangezien er twee hele leuke meisjes waren was de keus heel makkelijk, maar het wordt nu wel een heel nieuw huis. HM. Of nou ja, half, 50/50.)
Oud 10-11-2012, 20:49
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Die wist ik wel, maar ik had gegoogeld fout.
Die wist ik weer.
Oud 10-11-2012, 20:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik had heel veel zin in ijs, dus ik heb lekker b&j gegeten
Oud 10-11-2012, 21:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bonjour, ik ben weer thuis!
Oud 10-11-2012, 21:20
Verwijderd
ik heb een film van 3uur gekeken in mijn eentje en nu er geen geluid meer is het verdomd stil in huis. home alone
Oud 10-11-2012, 21:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit echt ongegeneerd keihard te lachen om Graham Norton
Oud 10-11-2012, 21:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Graham Norton is daar ook voor wie zijn de gasten? Dan weet ik of ik op moet staan om de afstandsbediening te pakken
Oud 10-11-2012, 21:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Alle lui van Skyfall.
Oud 10-11-2012, 21:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 10-11-2012, 21:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Soms moet ik erg lachen om zulke flauwe humor
Oud 10-11-2012, 21:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jeeeeeej en ook nog Of Monsters and Men te gast
Oud 10-11-2012, 21:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh. Sorry, maar /care
Oud 10-11-2012, 21:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat mag.
Oud 10-11-2012, 21:53
Verwijderd
Ik wil iets weten maar ben te lui om t op te zoeken, misschien weet hier iemand t antwoord. Als er van een koeienhuid leer wordt gemaakt, wat gebeurt er dan met de rest van dat beest? Wordt zijn vlees gebruikt voor consumptie?
Oud 10-11-2012, 21:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goede vraag.
Oud 10-11-2012, 21:56
Verwijderd
Volgens mij is het andersom: het vlees wordt gebrikt en daarna ook nog leer gemaakt. Tenzij je hyperdyperkwaliteit leer moet hebben. Maar het lijkt me wel dat een slachthuis de boel niet in de container mietert want dat zou een hele boel worden.
Oud 10-11-2012, 22:05
Verwijderd
Ja ik weet t niet zo goed. Collega vertelde laatst eerst dat ze een echt leren bank hebben gekocht voor Heel Veel Geld. Tien minuten daarna vertelde dat ze niet naast haar schoonmama gaat lopen als zij haar echte bontjas aan heeft. Ze vindt bont alleen kunnen als het van beesten afkomt die ook voor iets anders dan bont gebruikt worden. En toen vroeg ik me later af of 'leerkoeien' ook voor iets anders dan alleen leer worden gebruikt.
Oud 10-11-2012, 22:25
Verwijderd
De leerlooier koopt een partij huiden, wss van het slachthuis dan. Anders kocht ie wel koeien Dus het is dubbel gebruik.

Maar daarnaast zijn mensen echt enorm random in hun respect-voor-dieren-houding. Lekker oppervlakkig wel vlees schrappen, of leer, maar bijvoorbeeld vrolijk hun eigen huisdier laten sterven van eenzaamheid, of vetmesten, of geld doneren aan de wetenschap want het is zo zonde als hun moeder sterft aan kanker,het gebruik van medicijnen waarvoor een hele hoop dieren zijn gebruikt in de ontwikkeling/testfase, of wonen in nieuwe woningen in het leefgebied van een hoop (beschermde) dieren, of hardhouten shit kopen die een ander leefgebied weer verwoest, of het systematisch uitroeien van de muizen in huis, of weetikveel. Beetje oppervlakkige geruststelling voor de meesten, zo'n houding.
Oud 10-11-2012, 22:32
Verwijderd
Ja, het zegt mij ook niet zoveel hoor, die manier van denken. Maar dat komt misschien omdat ik daar ook gewoon nooit iver nadenk, bont en leer enzo. Wel vind ik het leuk om bontjassen te passen in een tweedehandswinkel. Maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik weet niet eens of die dingen echt zijn. Maar ach.
Oud 10-11-2012, 22:33
Verwijderd
Ik vind het leuk om mensen in bontjassen te knuffelen, want ze zijn zo zácht. <3 Bontjassen zijn bijna net zo leuk als streepjestruien.
Oud 10-11-2012, 22:34
Verwijderd
Horizontale of verticale streepjes?
Oud 10-11-2012, 22:34
Verwijderd
Horizontaal mag namelijk niet als je dik bent, zeiden ze vroeger.
Oud 10-11-2012, 22:36
Verwijderd
Horizontale. Verticale streepjes zijn leuk voor Obelix, maar verticalestreepjestruien gaan natuurlijk helemaal nergens over.
Oud 10-11-2012, 22:36
Verwijderd
En wollen truien. Mensen in wollen truien. <3 Bij voorkeur met rendieren, sneeuwvlokjes of van die ingehaakte slangpatronen.
Oud 10-11-2012, 22:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oud 10-11-2012, 22:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De leerlooier koopt een partij huiden, wss van het slachthuis dan. Anders kocht ie wel koeien Dus het is dubbel gebruik.

Maar daarnaast zijn mensen echt enorm random in hun respect-voor-dieren-houding. Lekker oppervlakkig wel vlees schrappen, of leer, maar bijvoorbeeld vrolijk hun eigen huisdier laten sterven van eenzaamheid, of vetmesten, of geld doneren aan de wetenschap want het is zo zonde als hun moeder sterft aan kanker,het gebruik van medicijnen waarvoor een hele hoop dieren zijn gebruikt in de ontwikkeling/testfase, of wonen in nieuwe woningen in het leefgebied van een hoop (beschermde) dieren, of hardhouten shit kopen die een ander leefgebied weer verwoest, of het systematisch uitroeien van de muizen in huis, of weetikveel. Beetje oppervlakkige geruststelling voor de meesten, zo'n houding.
Maar wat is dan het alternatief? Óf lak hebben aan dieren en hun leed, óf veganist worden en op een volledig duurzame wijze leven. Dat tweede is erg extreem en voor veel mensen een stap te ver. Is het dan niet een kwestie van alle-beetje-helpen als mensen in sommige dingen wél bewust zijn?
Oud 10-11-2012, 22:40
Verwijderd

// En mensen in pandjesjassen. <3 En van die gestreepte bontmutsen.
Oud 10-11-2012, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is dan het alternatief? Óf lak hebben aan dieren en hun leed, óf veganist worden en op een volledig duurzame wijze leven. Dat tweede is erg extreem en voor veel mensen een stap te ver. Is het dan niet een kwestie van alle-beetje-helpen als mensen in sommige dingen wél bewust zijn?
Nee dat zeg ik helemaal niet. Natuurlijk helpen alle beetjes maar vooral vlees eten, en tegenwoordig ook leer gebruiken, krijgt lekker veel aandacht. Ik zeg gewoon dat het nogal random is.

Wat mij betreft moet je altijd letten op kwaliteit van leven, en afwegen of jouw middel het wel waard is voor dat doel. In genoeg gevallen kom je er niet onderuit toch een dier te schaden. En in genoeg gevallen breng je veel minder schade toe dan wat bepaalde actiegroepen je willen laten geloven.
Oud 10-11-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ja, het zegt mij ook niet zoveel hoor, die manier van denken. Maar dat komt misschien omdat ik daar ook gewoon nooit iver nadenk, bont en leer enzo. Wel vind ik het leuk om bontjassen te passen in een tweedehandswinkel. Maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik weet niet eens of die dingen echt zijn. Maar ach.
Nooit nadenken over waar je spullen vandaan komen lijkt me veel kwalijker dan niet consistent zijn in je overtuigingen. Aan hypocrisie valt niet te ontsnappen, aan onwetendheid en handelen op automatische piloot wel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten