Oud 18-11-2012, 13:37
Claire00
Claire00 is offline
Hallo,
ik heb een probleem. als ik sochtends wakker word, maakt niet uit hoe lang ik geslapen heb, heb ik van die: ''ik ben net wakker'' ogen.. nu denk je misschien, ja logisch, je bent net wakker. Maar het blijft heel lang zo. Bijvoorbeeld, ik sta om half 7 op, dan heb ik het al. Ik ga om kwart voor 8 weg, naar school, dan is het er nog steeds. Ik moet ruim een half uur fietsen. Als ik op school aan kom is het er nog steeds. Ik durf niemand aan te kijken sochtends, omdat ik dan bang ben dat ze zien dat ik zulke ogen heb. Ik niemand aan als ik met iemand praat. Het klinkt heel onbeleefd maar ik heb er gewoon echt last van. Ook ga ik liever nergens naartoe sochtends. ik heb al redelijk kleine ogen, maar sochtends is het nog erger..alsof ik mijn ogen niet helemaal open kan doen.. het gaat pas weg na een paar uur.. als ik naar andere mensen kijk die net zo vroeg zijn opgestaan, hebben die dat helemaal niet.. ik wil ook gewoon normale ogen in de ochtend!
heeft iemand dit ook? en wat doe je eraan? ik heb zoveel geprobeerd.. als ik ergens heen moet om 10uur sochtends dan sta ik om 8 uur/half 9 al op. Ik heb dan veel te veel tijd maar ik hoop dan telkens dat mijn ogen dan normaal worden..
Ik word er erg onzeker van..

x
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 13:56
Pluis
Pluis is offline
Waarschijnlijk valt het jou veel meer op dan anderen. Maak eens 's ochtends een foto van je "slaapogen" (maar dan wel nadat je je ochtendritueel met make up enzo hebt gedaan) en later op de dag nog eens van je wakkere ogen. En leg die eens naast elkaar. Zit er dan écht wel zo'n groot verschil tussen?
En maken anderen wel eens opmerkingen over je slaapogen? Verder is er niet zo veel aan te doen. Als je platligt zorgt de zwaartekracht dat het vocht in je lijf wat opnieuw verdeelt (want vocht zit niet alleen maar in je bloedvaten, maar ook onder je huid) daardoor trekt er relatief wat meer vocht naar je gezicht en omdat de huid op en rondom je ogen nogal dun is krijg je daar snel "dikke" ogen van. Niks aan te doen, het enige dat er tegen helpt is de zwaartekracht die het vocht weer laat verdwijnen als je opstaat.
Oud 18-11-2012, 14:39
Verwijderd
Jij bent zelf waarschijnlijk de enige die het opvalt en die zich er druk om maakt. Niet zoveel van aantrekken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 16:12
Verwijderd
Hmm, is wel balen!! ik moet elke ochtend om 6 uur men bed uit, en dan zie ik de eerste 3 uur er ook niet uit.
Ik trek hetme niet meer aan, en ik heb er echt nog NOOIT iemand over gehoord!
Ik weet niet of je een meisje bent, maar in dat geval heel veel mascara opdoen, en vooral op de onderwimpers,
want dat maakt je ogen groter! Maar als je een jongen bent, ga ik maar niet pushen op make-up te gaan gebruiken
Veel succes in elk geval!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:25
.Ine.
.Ine. is offline
Zelf heb ik het ook even gehad, ik was raad gaan vragen mij een familielid ( zei is oogarts ) Raar maar waar zei ze dat ik eens naar het kruitvat moest gaan en daar een oogdouche kopen (opticare) (reinigt en verfrist bevat natuurlijke plantenextracten (dat staat op het doosje) ) ik moest die oogdouche doen , na dat ik opstond , na een week ging het al beter en beter , nadeel ? je moet het elke ochtend doen na dat je bent opgestaan, soms verveeld , dit werkte bij mij , misschien ook bij jou?
& veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 17:06
Volk
Volk is offline
Douche je 's ochtends? Kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 21:55
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
wat heb je al allemaal geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 21:30
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
Douche je 's ochtends? Kan helpen.
Als ik sochtends douche blijft het net zo..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 21:33
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
wat heb je al allemaal geprobeerd?
Vanalles. Van koude washandjes op mn ogen leggen, tot zittend proberen te slapen, tot mn oog leden zo hard mogelijk uit te rekken enz enz..
Het helpt allemaal niet..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:21
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
je kan misschien een verkoelende oogcrème gebruiken voor vermoeide ogen,
en het insmeren met drainerende technieken?
(lichtjes duwen en loslaten, wat opschuiven en opnieuw, --> onder de ogen)
of heb je dat al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 16:36
Verwijderd
Jeuken je ogen 's ochtends ook? Of zijn ze rood, of tranen ze?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 16:48
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
je kan misschien een verkoelende oogcrème gebruiken voor vermoeide ogen,
en het insmeren met drainerende technieken?
(lichtjes duwen en loslaten, wat opschuiven en opnieuw, --> onder de ogen)
of heb je dat al geprobeerd?
dit heb ik ook al geprobeerd...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 16:49
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
Jeuken je ogen 's ochtends ook? Of zijn ze rood, of tranen ze?
Jeuken doen ze niet, rood zijn ze ook niet, ze tranen alleen als er wind in komt. (ookal is dat maar heel weinig, en ook alleen sochtends..)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Hmm, is wel balen!! ik moet elke ochtend om 6 uur men bed uit, en dan zie ik de eerste 3 uur er ook niet uit.
Ik trek hetme niet meer aan, en ik heb er echt nog NOOIT iemand over gehoord!
Ik weet niet of je een meisje bent, maar in dat geval heel veel mascara opdoen, en vooral op de onderwimpers,
want dat maakt je ogen groter! Maar als je een jongen bent, ga ik maar niet pushen op make-up te gaan gebruiken
Veel succes in elk geval!
Bovenwimpers, helemaal als je ook nog wallen hebt.

TS: Draag je een bril of heb je er eentje nodig?
Doen je ogen zeer? Voelt het alsof er een zandkorreltje ofzo in zit? Hoe lang duurt het precies voordat je ogen "goed" aanvoelen? Heb je 's ochtends/ 's nachts ook een droge mond? Gebruik je medicatie?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 17:26
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ten eerste op tijd naar bed
ten 2e misschien ijsklontjes op je ogen houden? de meesten zeggen iig dat dit werkt..
en ten 3e wat concealer onder je ogen, daardoor kun je de donkere kringen wegwerken en zie je er misschien wakkerder uit
en mascara, dit laat je oogjes er wat opener uit zien ^^
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 10:16
Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
En vooral savonds je makeup eraf wassen is heel belangrijk! ik heb het ook als ik vergeet mijn ogen schoon te maken (ben dan vaak zo moe dat ik meteen in slaap val)... verder: heb je er altijd last van of alleen in bepaalde maanden.. ik heb last van een hele licht vorm van hooikoorts en in sommige maanden heb ik er dan meer last van dan andere maanden

Hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 15:30
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Misschien kun je een warme kruik voor je ogen op je ogen leggen voor je gaat slapen. Zo'n zakje met pitten die je bij de natuurwinkel haalt. Helpt ook tegen migraines en hoofdpijn overigens. Misschien werkt het wel tegen wallen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 20:51
chaoscrisis
chaoscrisis is offline
Van warme dingen gaat er juist meer bloed naar je ogen en dat is juist niet wat je wil, geloof ik. Kou helpt om de zwelling te verminderen, maar ik zou me er met name niet zo druk om maken. Jij bent waarschijnlijk de enige die het doorheeft en als je je er zo'n zorgen over gaat maken dat je voor aap loopt heb je er meer last van dan als je je er niet druk over maakt, zelfs al zou je wel voor aap lopen (wat me sterk lijkt.)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 19:00
Verwijderd
klein beetje foundation onder je ogen en een beetje mascara op doen wonderen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten