Oud 25-03-2013, 20:39
ßuerp
ßuerp is offline
Niet gestemd
Maaike
Quintiano?

Maaike
1. Tuttebel?
3. ßuerp
13. "Quintiano"

Röps
2. Lusi
4. MMollie
7. ßuerp
8. Drukknoopje
10. Tuttebel

ßuerp
5. .Sann
9. Röps (wolf)
11. Uomi
12. Martiño

Tuttebel
6. Röps

Ronde 2:
Spoiler

Ronde 1:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 25-03-2013 om 20:59.
Advertentie
Oud 25-03-2013, 20:42
tuttebel
tuttebel is offline
ik denk dat ik de volgende stemronde trouwens weer voor een inactieve wil gaan, hopelijk zijn er dit keer mensen die op tijd zeggen mee te willen doen.
Oud 25-03-2013, 20:47
Martiño
Martiño is offline
Zo, ik heb even snel bijgelezen, en ik moet concluderen dat ik in ieder geval voor vanavond gewoon verkeerd gestemd heb, sorry ßuerp, je had in dit geval gewoon gelijk. Ik heb nog even getwijfeld over Röps (zoals eerder gezegd: ik plaatste gisteren al vraagtekens bij zijn rare opmerkingen over het stemmen), maar ik had niet genoeg informatie en moest gewoon snel beslissen. Een kutexcuus, maar het is wel gewoon de waarheid.
Oud 25-03-2013, 21:01
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
ah gaaf ik zit in het verhaal
dank u spelleider
Oud 25-03-2013, 21:24
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Oke. Spelleiders, vinden jullie dit ook?
Dat vinden wij ook.
Een ziener krijgt bij het opvragen van een functie niet te horen of iemand geliefde is.
Wel of iemand de cupido is.
Oud 25-03-2013, 21:25
Verwijderd
Het staat al snel in de OP hoor
Oud 25-03-2013, 21:32
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Het staat al snel in de OP hoor
I know. Maar was geen moeite het nog even te bevestigen
Oud 25-03-2013, 22:06
Röps
Röps is offline
hoi

doei
Oud 25-03-2013, 23:16
Spelleider
Spelleider is offline
Enkele weken later

Het dorp was tot rust gekeerd. Er waren geen vreemde voorvallen meer geweest, iedereen eerde stamhoofd Martiño nog meer nu hij de problemen had opgelost. Drukknoopje was ondertussen bevallen van een kerngezonde zoon, ßuerp, waar iedereen enorm verheugd over was! Eindelijk weer een nieuwe man in het dorp!

Het leven ging dus eigenlijk weer zijn gangetje, met uitzondering van Lusi. Zij was nog steeds niet bekomen van de ervaringen die ze had meegemaakt en weigerde nog tegen iemand te praten. Het enige wat ze deed was de hele dag in haar grot voor het vuur zitten en glazig voor zich uit staren. Martiño twijfelde nog over het aanspreken van Uomi over Lusi, maar deed dit maar niet. Hij had de voorouders de laatste tijd al te veel lastig gevallen en hij wou ze niet kwaad maken. Behalve Lusi had hij echter weinig problemen. Met 3 vaste jagers hadden ze een vrij stabiele toevoer van vlees, .sann kon gelukkig in haar eentje vrij goed de dagelijkse vrouwenklusjes aan (alhoewel ze het ook weer afschoof op Tuttebel, want die was nog maar in haar eentje over en moest toch wat bezig gehouden worden) en Maaike. was erg druk met de pasgeboren ßuerp.

Maar helaas kon het lot de gemeenschap niet lang alleen laten. Té lang was er al niets gebeurd, té lang ging het goed... Het gebeurde op een warme, zonnige dag. Niemand vermoedde bij het opstaan dat ze huilend zouden gaan slapen.

De 4 mannen, Martiño, Quintiano, Mmollie en Röps zaten al 2 dagen een mammoet achterna. Mammoeten waren zeldzaam maar zeer nuttig. Het vlees zou ze genoeg eten geven voor de komende weken, de huid konden ze gebruiken voor dekens en kleding. En de slagtanden waren prachtige decoraties en ook erg nuttig als gereedschap. Als ze deze mammoet konden slachten dan konden ze de komende weken rustig werken om hun wapens eens goed te herstellen, alles grondig te controleren en, natuurlijk, wat rust te nemen. Rust konden ze wel gebruiken! En juist op deze dag hadden ze de mammoet in beeld. Een prachtig, kolossaal beest. De mannen namen hun speren in de hand. Op het teken van Martiño slopen ze naar het beest en probeerden hem in 1 klap uit te schakelen door hun speren richting zijn ogen te gooien. Mammoeten renden in de ervaring weg zodra ze werden aangevallen, waardoor de jacht op deze dieren ontzettend moeilijk was. Hou maar eens een mammoet op volle snelheid bij . Deze mammoet echter niet. Deze specifieke mammoet besloot dat het tijd was om eens terug te slaan op de nare mensen die op hem jaagden. Hij stormde op de jagers af, die zich geen raad wisten. Wat doe je als een mammoet op je af komt? Niemand wist het, het was nog nooit gebeurd! De mannen renden voor hun leven, maar helaas rende Röps niet snel genoeg. De mammoet kreeg hem te pakken en was daarna kennelijk tevreden, draaide zich om en liep weg. De 3 mannen waren verbijsterd door wat er net gebeurd was, zakten verbouwereerd op de grond. Ze hadden voor hun doen zo lang geen doden gehad, maar nu was hen een jager ontnomen. Ze brachten Röps terug naar het dorp, gaven hem een begrafenis terwijl de vrouwen huilden. De stilte voor Röps werd alleen onderbroken door het gehuil van ßuerp, op wie nu nog meer hoop gevestigd was. Zou hij het lang genoeg overleven om een nieuwe jager te worden?
Oud 26-03-2013, 05:32
Verwijderd
Wat een verhaal Spelleiding

Citaat:
Je bent gewoon een viese verraaier. Je blijft me naaien joh. Wacht eens ff, mss bén je ook gewoon de verrader in dit spel.
Huh, hoezo? Omdat ik één stemronde op jou gestemd heb van de drie? Verder vind ik het ook nog steeds gek dat men jou niet opgevreten heeft. Je bent riskant genoeg om in het spel te houden voor de bad guys, er is gewoon wat vissigs aan je.
Oud 26-03-2013, 09:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gave verhalen!! Leuke rol heb ik ook En fijn dat Röps een wolf was.
Ik vind het wel een goed idee om op een stille te stemmen.
Oud 26-03-2013, 09:40
Verwijderd
Ja, ik neig sterk naar Maaike. Hoewel het best een dorpeling zou kunnen zijn.
Oud 26-03-2013, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Gave verhalen!! Leuke rol heb ik ook En fijn dat Röps een wolf was.
Ik vind het wel een goed idee om op een stille te stemmen.
Je beseft dat je er zelf één van bent?
Oud 26-03-2013, 11:28
tuttebel
tuttebel is offline
haha en quintiano ook
Oud 26-03-2013, 11:38
Verwijderd
Nou, ik ben toch niet stil? Granted, ik maak geen epistels ßuerp-stylo, maar voor de rest doe ik mijn best toch!
Oud 26-03-2013, 11:39
tuttebel
tuttebel is offline
voor nu blijf ik trouwens ook op maaike, ligt er wel aan wat er nog gaat gebeuren vanavond/morgen.
Oud 26-03-2013, 11:39
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Nou, ik ben toch niet stil? Granted, ik maak geen epistels ßuerp-stylo, maar voor de rest doe ik mijn best toch!
van mij mag je nog wel wat actiever spelen!
Oud 26-03-2013, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Klop jezelf niet te veel op de borst hoor. Je hebt dan wel 30 posts in dit topic, maar zoveel bruikbare info staat er ook weer niet in. Iemand die veel post zonder inhoudelijk echt iets bij te dragen vind ik minder nuttig dan iemand die 1 a 2 posts per ronde maakt en daarin duidelijk motiveert wat zijn of haar (al dan niet valide) redenen zijn om op iemand te stemmen.
Oud 26-03-2013, 12:18
Verwijderd
*frons* Ik klop mezelf toch niet op de borst? Trek je nageltjes maar weer in hoor, poes.
Oud 26-03-2013, 13:11
ßuerp
ßuerp is offline
Ik vind je helemaal geen stille speler hoor, Quintiano.
Oud 26-03-2013, 13:53
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Je beseft dat je er zelf één van bent?
Ik vind mezelf niet opvallend stil, ik post als ik iets te zeggen heb wat m.i. zin heeft, posten om het posten heeft geen zin. Ik ben nooit zo goed in mensen verdenken, ik geloof iedereen altijd veel te makkelijk. Maar als je graag op mij wil stemmen, ga dan gerust je gang.
Oud 26-03-2013, 14:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind je helemaal geen stille speler hoor, Quintiano.
Ik zeg dan ook niet dat hij stil is.

Ik wacht het nu even af trouwens, wil eerst weten hoe het vanavond verloopt in de eetronde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment helaas weer een beetje terug naar af ben met mijn verdenkingen. Mutant en Röps zijn er inmiddels uit, en bij ßuerp begint na gisteravond toch de twijfel toe te slaan, ik weet niet of ik hem nu verdacht vind of vertrouw.
Het stille van Maaike. irriteert me wel, vraag me af wat daar achter zit. Ik vraag me af of dat misschien toch niet de stille helft van de wolven of de geliefden is die probeert uit de kijker te blijven. Ik hoop in ieder geval niet dat ze aan onze kant staat, want tot nu toe hebben we weinig aan haar.
Oud 26-03-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mezelf niet opvallend stil, ik post als ik iets te zeggen heb wat m.i. zin heeft, posten om het posten heeft geen zin. Ik ben nooit zo goed in mensen verdenken, ik geloof iedereen altijd veel te makkelijk. Maar als je graag op mij wil stemmen, ga dan gerust je gang.
Wtf? Waar haal je dan weer vandaan dat ik op je ga stemmen?

Ik vind je wel enorm stil. Sowieso dit hele potje, nogal lame.
Oud 26-03-2013, 17:51
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Ik zeg dan ook niet dat hij stil is.

Ik wacht het nu even af trouwens, wil eerst weten hoe het vanavond verloopt in de eetronde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment helaas weer een beetje terug naar af ben met mijn verdenkingen. Mutant en Röps zijn er inmiddels uit, en bij ßuerp begint na gisteravond toch de twijfel toe te slaan, ik weet niet of ik hem nu verdacht vind of vertrouw.
Het stille van Maaike. irriteert me wel, vraag me af wat daar achter zit. Ik vraag me af of dat misschien toch niet de stille helft van de wolven of de geliefden is die probeert uit de kijker te blijven. Ik hoop in ieder geval niet dat ze aan onze kant staat, want tot nu toe hebben we weinig aan haar.
Wat willen jullie nou horen, dat ik verrader ben? Ok: "Ik ben de verrader." Right.
Oud 26-03-2013, 18:01
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Wtf? Waar haal je dan weer vandaan dat ik op je ga stemmen?

Ik vind je wel enorm stil. Sowieso dit hele potje, nogal lame.
Ik zeg niet dat jij dat zei, ik zei alleen als je dat wil moet je dat vooral doen.
Oud 26-03-2013, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Wat willen jullie nou horen, dat ik verrader ben? Ok: "Ik ben de verrader." Right.
Nou, wat als het een weloverwogen keuze is van de wolven een goede verrader te verkiezen boven een (door hen als matig beschouwde) leerlingheks?
Oud 26-03-2013, 18:11
ßuerp
ßuerp is offline
Terwijl de verrader de heks ontmaskert? En Op een wolf stemt.
Oud 26-03-2013, 18:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee helemaal niet, ik zeg dat ik je eerst erg verdacht vond, en dat ik daar nu aan twijfel.
Of wil je dat ik je verdacht vind? Dan bij deze mijn excuses hoor, dan ga ik je wel weer verdacht vinden.
Oud 26-03-2013, 19:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Terwijl de verrader de heks ontmaskert? En Op een wolf stemt.
Je was niet de enige die Mutant verdacht vond, dus stop eens met daar de credits van op te eisen en te doen of jij de enige was die haar verdacht vond. Daarnaast pleit dat jou nergens van vrij. De verrader weet niet wie de heks is, dus het kan ook dat je mutant onhandig vond spelen en in haar een goede afleidingsmaneuvre zag, en het feit dat ze de heks was voor jou als verrassing kwam.
En als wolf of verrader kun je ook gewoon over lijken gaan en andere spelers opofferen voor het belang van de groep, zeker als je die 'prestatie' later in het spel constant blijft aanhalen als zogenaamd keihard bewijs dat je aan de kant van de dorpelingen staat.

En gisteren wijzigde je pas later je stem van Maaike naar Röps, dat was ook deels uit lijfsbehoud (geef je zelf toe). Dat is een legitieme reden hoor, ik had het wellicht ook gedaan, het wil niet met zekerheid zeggen dat je wolf of verrader bent, maar het komt vaker voor dat wolven of een verrader een verloren zaak maar accepteren en meegaan met de rest op een wolf. Het maakt je niet zo zeer verdacht, dat heb ik al gezegd, maar het pleit je dus (wederom) ook nergens van vrij.
Oud 26-03-2013, 19:55
Spelleider
Spelleider is offline
De uitslag
Het verhaal wordt weer later toegevoegd door Frayne.
De wolven hebben Uomi opgegeten, een dorpeling!

Deelnemers:
1. Quintiano
2. Uomi (dorpeling)
3. Lusi
4. Little Phoebe (tovenaar)
5. Drukknoopje
6. Mutant (leerlingheks)
7. Vowel (dorpeling)
8. Schrödinger (heks)
9. Martiño
10. Tuttebel
11. .Sann
12. Maaike.
13. Röps (weerwolf)
14. ßuerp
15. MMollie

De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur de tijd om de dood van deze onschuldige dorpeling te verwerken door middel van een gevalletje 'oog om oog, tand om tand'
Oud 26-03-2013, 19:57
MMollie
MMollie is offline
Uomi stomme wolven
Oud 26-03-2013, 20:16
tuttebel
tuttebel is offline
kak had gehoopt dat de wolven de verrader zouden opeten.

ik ben nog niet veranderd van mening. maaike is te afwezig, suerp vind ik ook een beetje verdacht maar waardeer zijn input wel weer. dus voor nu blijf ik nog even op maaike.
Oud 26-03-2013, 20:18
MMollie
MMollie is offline
Maar imo is Maaike. een dorpeling. En ik ga dan liever voor zekerheid. Nog even nadenken hoe ik dan het best kan stemmen..
Oud 26-03-2013, 20:39
drukknoopje
drukknoopje is offline
Jammer:-(
Oud 26-03-2013, 20:46
Verwijderd
Dat past toch helemaal niet in het verhaal, stomme wolven! Zet hem op, dorpelingen!
Oud 26-03-2013, 20:46
Martiño
Martiño is offline
Jammer
Oud 26-03-2013, 20:49
Martiño
Martiño is offline
Opmerkelijk eetkeuze trouwens voor Uomi. Ze was niet heel prominent aanwezig in het spel, ik vraag me af wat de wolven dan heeft gemotiveerd om haar op te eten.

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 20:56.
Oud 26-03-2013, 21:48
Verwijderd
Ik stel voor dat we op geliefdenjacht gaan, als een van de wolven geliefde is, is het voorbij als er nog een wolf gehangen wordt.
Oud 26-03-2013, 21:53
Martiño
Martiño is offline
hm ja, het begint inderdaad wel krap te worden
Oud 26-03-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof tuttebels verhaal. Verder lijkt Maaike me een betere keuze, want die stemde niet op de heks. En ik vermoed een band tussen haar en Sann, spelinhoudelijk dus.
Citaat:
Gewoon vermoeden van, primair, geliefden. Maar dat is zo'n vaag vermoeden, moet je verder niks van aantrekken hoor, want kan er zelf ook niks mee. En die quote van .sann vind ik verder niet zo boeiend.

Ik stem iig Maaike.
Citaat:
Ik verdenk Lusi + MMollie ook nog steeds van geliefde-zijn en Lusi mogelijk wolf daarnaast.
Citaat:
Plus de geliefden hè. Niet vergeten, poes.
Buerp beschermt Tuttebel, zonder enige motivatie terwijl wat ze doet wel degelijk verdacht is. En vindt iedereen maar geliefden

Citaat:
nou ja wat kan ik hier nog van maken. dan ga ik ook maar naar rops! heeft niet veel zin, maar dan wordt ik in ieder geval niet weer verdacht van 'eenstemmigheid'.
Ja op Buerp stemmen zou je eigen dood betekenen?

Citaat:
Maar imo is Maaike. een dorpeling. En ik ga dan liever voor zekerheid. Nog even nadenken hoe ik dan het best kan stemmen..
Maaike beschermen.

---

Enige posts die ik zo vluchtig kon ontdekken waar iemand vertrouwd werd. Sowieso verdacht in het weerwolfspel.
Oud 26-03-2013, 22:00
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Ik stel voor dat we op geliefdenjacht gaan, als een van de wolven geliefde is, is het voorbij als er nog een wolf gehangen wordt.
maar als het 2 dorpelingen zijn dan zijn we er opeens 2 kwijt. en dan de ronde daarna hebben de wolven het voor het kiezen, dus 3 dorpelingen (of 2+cupido of verrader) weg
Oud 26-03-2013, 22:01
Verwijderd
Buerp, Tut of Maaike wordt het voor mij dus. Bij gebrek aan andere aanknopingspunten.
Oud 26-03-2013, 22:01
Verwijderd
Citaat:
maar als het 2 dorpelingen zijn dan zijn we er opeens 2 kwijt. en dan de ronde daarna hebben de wolven het voor het kiezen, dus 3 dorpelingen (of 2+cupido of verrader) weg
Waar heb je het in hemelsnaam over? Als de geliefden overblijven winnen de geliefden, verliezen de dorpelingen en wolven.
Oud 26-03-2013, 22:02
Verwijderd
De geliefden zijn geen dorpelingen, dus.

Edit: of wolf. Geliefden spelen altijd voor zichzelf. Om met z'n 2en over te blijven.

Edit 2: en dus moeten ze DOOD.
Oud 26-03-2013, 22:03
Verwijderd
Maar ik denk eigenlijk dat je dat wel weet
Oud 26-03-2013, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Buerp, Tut of Maaike wordt het voor mij dus. Bij gebrek aan andere aanknopingspunten.
Oh of Mmollie, die Maaike. verdedigd
Oud 26-03-2013, 22:06
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Waar heb je het in hemelsnaam over? Als de geliefden overblijven winnen de geliefden, verliezen de dorpelingen en wolven.
oh ik dacht dat ze ook meetelden als dorpelingen en dat de dorpelingen dan gewonnen hadden. dat de geliefden alleen wonnen als ze met zn 2en overbleven.
Martiño
Martiño is offline
Zomaar 'snel gevonden'?

Maaike. zat ik ook aan te denken, stille gecombineerd met actieve ofzo.

Ik had eigenlijk nog nooit zo naar tuttebel gekeken, ze is me nog niet heel erg opgevallen in dit spel, behalve dan dat ze bij een stemronde alleen stond, maar daar zocht ik tot nu toe nog niet zo veel achter.
Verwijderd
Omdat ik me niet kan voorstellen dat de Cupido een newbie geliefde zou maken stem ik traditiegetrouw maar weer op Buerp
Oud 26-03-2013, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Zomaar 'snel gevonden'?

Maaike. zat ik ook aan te denken, stille gecombineerd met actieve ofzo.

Ik had eigenlijk nog nooit zo naar tuttebel gekeken, ze is me nog niet heel erg opgevallen in dit spel, behalve dan dat ze bij een stemronde alleen stond, maar daar zocht ik tot nu toe nog niet zo veel achter.
In 11 minuten maar liefst, maar eerlijk is eerlijk, die posts van Buerp waren me al opgevallen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten