Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Hahahahahaha pot ketel ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik was nogal gestrest over wat ik allemaal moest doen vandaag. Dus heeft The Universe gezorgd voor een volle blaas op de vroege ochtend en een zieke psych. Ineens heb ik drie uur extra
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En aight, dan ga ik ervan uit dat je mij niet clueless noemde, ookal kwam dat zo over! Citaat:
Zit aan de brinta, niks te eten in huis (dat vult) ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Maar als RPG definieert als "D&D aan een tafel met dobbelstenen en een dungeon master true kvlt!" dan blijft er weinig over ja, maar dat is dan natuurlijk ook een definitie van niets.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, ik heb 't over dialoog, non-lineairheid, morele afwegingen met consequenties, moeilijke puzzels, raadsels, etcetera. Het D&D-gebeuren moet je slechts zien als framework; hoe dat verder aangekleed wordt laat ik in het midden. Dat kan net zo goed in een videogame; zie bijvoorbeeld Baldur's Gate, Dragon Age: Origins, Fallout of Planescape Torment. Of zelfs iets als de engine van NWN1 met custom made content waarbij hack & slash niet echt van belang is. Dát beschouw ik als échte RPG's.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja, dat zit ook allemaal in Zeldagames; misschien soms wat meer en soms wat minder; maar dat maakt het niet opeens geen RPG lijkt me. Het is maar net hoe je die elementen definieert; games als Fallout en Dragon Age kan je ook prima omschrijven als niet lineair, ze hebben namelijk vooral illusions of choice (alles met een plot is niet lineair, je komt altijd uit op vooraf bepaalde endpoints). In welke gameplayvorm het is (hack n slash, puzzeltjes, exploration etc) heeft er verder ook niet veel mee te maken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat ik al zeg; het is een nondiscussie. Voor mij is Zelda geen RPG maar een adventure. Voor jou wel. We gaan niet nader tot elkaar komen hierin, vrees ik, dus een agree to disagree lijkt me de meest bevredigende oplossing ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En: de waterdruk hier doet heul raar. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Shit might not work anymore. In het verlengde, nieuw laptopje. Nouja, 'je'... |
![]() |
|
Hee Stef!
![]() Ik heb al eerder zo'n Shred topic gezien, maar ik denk dat ik dat echt niet uithou. Ik heb gisteren iets van nerdfitness geprobeerd en alleen bij de warming up al wilden m'n benen niet meer en was ik zo buiten adem dat het serieus pijn deed om te ademen. eeeh, niet tof. ![]()
|
Ik ben net bij mijn stage langs geweest om mijn stagecontract te laten tekenen, maar ik stond niet in de stagemap en nu moet ik morgen terugbellen voor de persoon die over de stages gaat
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou ja, klaverhapje, ik ben flink aanzienlijk zwaarder dan jij en mijn conditie is echt belachelijk slecht.
Maar ik vond 't vooral kut dat mijn longen er zo'n moeite mee hadden. Shit jong, das niet te bedoeling! Maar goed, mss ga ik het wel eens proberen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|