Oud 06-07-2013, 17:44
lanastar
lanastar is offline
Heey,
Ik ben 13 en ik zit al een tijdje met een probleem, ik zie schimmen enzo.
Eerst zag ik ze alleen snachts maar nu soms ook overdag. Ik vind t behoorlijk eng. Ik kan er niet van slapen omdat ik als ik me ogen dicht doe ik bang ben dat er iets gebeurt. Die angst breid zich steeds verder uit. Ik kijk nu niet meer in,donkere spiegels, naar tv's die uitstaan in het donker en ik heb er behoorlijk last van.

Ik heb geen idee waar die angst bij mij vandaan komt.

dus als iemand miss hier meer over weet of kan helpen?

Oja,.miss is het handig om te weten maar ik heb een zeer rijke fantasie, ik kan uit het niets verhalen enzo bedenken en daar dan gelijk een film bij maken in me hoofd.

Dat was t
Xxx lana
Advertentie
Oud 06-07-2013, 19:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon een beetje rationeel nadenken en dan komt 't goed.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 20:40
*oma*
*oma* is offline
Kijk je veel enge films of lees je enge boeken? Ik ben een tijdje bang geweest voor het donker en controleerde altijd of er niet iemand onder mijn bed lag. Sinds ik gestopt ben met het kijken van enge films ben ik eigenlijk niet bang meer. Andere tip is om gewoon wel naar de schimmen te kijken, je zult zien dat er dan niets gebeurt.
Oud 07-07-2013, 19:08
lanastar
lanastar is offline
Ik kijk soms wel enge films
Oud 27-07-2013, 16:10
Yannickje
Yannickje is offline
Ik voel me ook soms zo onveilig nadat ik een horrorfilm heb gezien of een boek heb gelezen. Onlangs nog, na het lezen van "De weduwe in de wilgen" van Havank toen het 's avonds begon te stormen en de takken van de bomen in mijn slaapkamerraam ritselden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:37
Em.
Em. is offline
Citaat:
Sinds ik gestopt ben met het kijken van enge films ben ik eigenlijk niet bang meer.
Yes, had ik ook. Dat ik op gegeven moment besloten heb om alles wat ook maar een béétje eng is, niet meer te kijken en dat hielp een hoop. Want altijd als het donker was ging mijn hoofd zo van 'ha, weet je waar je nu niet aan wilt denken?' en dan een hele stroom zombies en moordenaars en aliëns en weet ik veel wat produceren. En daar heeft het heel wat meer moeite mee, nu het geen recente herinneringen eraan heeft en ben ik een stuk minder 'ojee laat ik maar heel snel doorlopen' 's nachts.
Oud 27-07-2013, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Dat ik op gegeven moment besloten heb om alles wat ook maar een béétje eng is, niet meer te kijken en dat hielp een hoop.
Of het juist zoveel kijken dat je er vanzelf minder gevoelig voor wordt, helpt ook. Duurt alleen iets langer, maar is op de lange termijn wel effectiever ...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:52
Em.
Em. is offline
Citaat:
Of het juist zoveel kijken dat je er vanzelf minder gevoelig voor wordt, helpt ook. Duurt alleen iets langer, maar is op de lange termijn wel effectiever ...
Mijn manier werkt prima, voor jouw manier moet ik jarenlang als een bang konijn door het donker lopen, dus doei.
Oud 04-08-2013, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Heey,
Ik ben 13 en ik zit al een tijdje met een probleem, ik zie schimmen enzo.
Eerst zag ik ze alleen snachts maar nu soms ook overdag. Ik vind t behoorlijk eng. Ik kan er niet van slapen omdat ik als ik me ogen dicht doe ik bang ben dat er iets gebeurt. Die angst breid zich steeds verder uit. Ik kijk nu niet meer in,donkere spiegels, naar tv's die uitstaan in het donker en ik heb er behoorlijk last van.

Ik heb geen idee waar die angst bij mij vandaan komt.

dus als iemand miss hier meer over weet of kan helpen?

Oja,.miss is het handig om te weten maar ik heb een zeer rijke fantasie, ik kan uit het niets verhalen enzo bedenken en daar dan gelijk een film bij maken in me hoofd.

Dat was t
Xxx lana
ik had dus precies hetzelfde, ik was gewoon echt fk bang in het donker en ik zag ook heelvaak gekke dingen als het wat donker is. bij mij is het nu zo goed als weg omdat ik een heel stuk zelfverzekerder ben geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Mijn manier werkt prima, voor jouw manier moet ik jarenlang als een bang konijn door het donker lopen, dus doei.
Haha!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 18:34
Silvano08
Silvano08 is offline
Onder je dekbed slapen, oordopjes in en relaxen..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 09:27
Nienna*
Nienna* is offline
Wat bedoel je met dat je schimmen ziet? En hoezo zie je ze ook overdag? Zijn die anders dan de schimmen 's nachts?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 19:45
Vice
Vice is offline
Als je heel veel in het donker gaat lopen, merk je vanzelf dat er niks engs aan is.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten