Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan meer dan ik denk
'Ik lees', dacht de egel 'lees ik wel?' 'Ik twijfel', zei de egel 'twijfel ik niet te snel?' Kleine oogjes rolden over een nieuwe regel De egel probeerde de regels van het spel 'Niet twijfelen', las de egel 'Met twijfels kun je niet leven.' 'Da's waar ook!' riep de egel 'Dat heb ik gisteren geschreven!' Offtopic: Overigens wil ik van niemand horen dat het een stekelvarken is, dat rijmt aanzienlijk moeilijker! ![]() |
![]() |
|
in zich
zelf gevouwen grauwblauw uitgeslagen draait het zacht rond over beton: metaal. brons. staal? als een vrouw met haar lagen hoog opgestookt, verwrongen deze dicht bij zich tracht te dragen dichterbij, dichterbij, dichterbij (de dichter het er bij moet laten) ![]()
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde Laatst gewijzigd op 09-08-2012 om 00:56. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kinderspel
Ze zeiden dat ik mijn krachten niet ken maar dat weet ik niet zo zeker ik heb altijd geweten dat ik een monster ben dat zich op een dag zou wreken Ik trok ten strijde met mijn blokkendoos Ik genoot met mijn petje op van de zon Ik zette alle poppetjes op de juiste plaats Ik wist niet eens dat ik dat kon Het was een prachtig spel, dat kiezen of delen de dubbeltjes kozen kop noch munt maar lagen allemaal op hun kant Er was een dag dat ik vrij mocht spelen mijn ouders keken niet maar lazen de krant Ze lazen over gelijkheid overal, over het einde van voedseltekorten en hoe onenigheid langzaam verdwijnde Kinderlijk eenvoudig heb ik gespeeld Achteloos de wereld opnieuw verdeeld ![]() |
![]() |
|
![]() |
In een eenzaam wit
groot wonderland staat het hek tussen daar en hier Hier draait het om plezier geluk, en het leven leven van daar weet ik het niet precies Ik heb wel over daar gelezen maar begrijpen deed ik het niet Een hek is een regel daar ga je niet langs Dus weet ik nog steeds niet wat daar is en wie daar woont wat daar zijn dopjes boont en zich afvraagt wie daar woont (of hier in ons geval) Ik wacht op de dag dat het zo hard gesneeuwd heeft Dat dat hek het begeeft Of in ieder geval niet te zien Misschien dat ik dan (na veel wikken en wegen) even ga kijken Misschien |
![]() |
|
Hoe ik ooit nog
Als klein kindje Bellenblaas van de Hema had Je weet wel Die van Jip en Janneke Daar stond ik dan Op mijn balkonnetje Bellen te blazen Beneden zat een kat Hij hapte naar de bellen En ik, het kleine meisje Had grote lol totdat plosteling Mijn flesje omviel Dan kwam mamma me troosten En kocht soms zelf een nieuwe Nu sta ik hier weer, In de tuin Samen met jou En onze bellen vervomen zich, tot een groot hart |
![]() |
|
Bedoel je deze? http://cdn.caughtoffside.com/wp-cont...11/11/GOAL.jpg
Bij mij verschijnt ie niet
||
Citaat:
bij mij doet ie het ook niet. ik denk dat ie die bedoelt.
|
Je weet het al. De dagen die langskomen
kun je tellen als je op je rug ligt want dan alleen zie je hoe het licht verschuift en hoe de schaduwen hun weg vervolgen tot ze terugkomen waar ze waren. Jij daarentegen loopt hooguit van muur naar muur en je handen en voeten slijten de dingen die je aanraken en dat wat jou raakt. Als je nog eenmaal aan mij denkt dan ben ik verdwenen en wat overblijft ben jij. ![]()
|
Een masker,
om je achter te verstoppen. Je ware ik, te verdoezelen. Littekens tekenen zich af, achter dit masker. Pijnlijke gedachtes, die schuilen voor de waarheid. Zo lang kleeft dit ding, aan je gezicht. Het is alsof, het voor altijd bij je hoort. Maar ergens loopt iemand rond, voor wie het onzichtbaar is. Hij kijkt door het masker heen, alsof het van glas is. Met een aanraking, zal het masker barsten. Littekens zullen vervagen, bij het zien van zonlicht. Alles komt goed. Ik heb geen idee hoe je een plaatje in je post kan zetten.. Hier heb ik wel een link: http://bnshams.wordpress.com/2013/03...1310164292159/ |
![]() |
|
Edit: Dank je!
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 23-09-2013 om 14:48. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Gedichtenwedstrijd: thema? flyaway | 6 | 11-04-2014 08:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Dichten van Bright Blue Bright Blue | 317 | 31-12-2011 19:00 | |
De Kantine |
Susaaina Vega is lélijk! #1212 Verwijderd | 500 | 13-11-2010 13:27 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Hoi! Verwijderd | 17 | 04-09-2010 16:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Beclownde bekers doen alleen maar alsof ze vallen Sketch | 12 | 05-04-2007 16:13 | |
Software & Hardware |
Hulp bij fotoalbum maken/installeren Mois | 7 | 04-07-2005 20:45 |