Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Html is alleen maar een opmaak taaltje.
Om emails te verzenden heb wat meer nodig. Namelijk Php : www.w3schools.com/php/php_mail.asp Php code wordt eerst uitgevoerd, en aan de hand van de uitkomst daarvan wordt vaak de Html aangepast. Dus als je met je form data stuurt naar een pagina moet je met Php ervoor zorgen dat hij mail stuurt (met de mail()) functie. Daarna kan je de Html aanpassen. (met bijvoorbeeld de tekst "mail send"). Ben je bekend met Php? Werkt dat op je host? |
![]() |
|
Vergeet daarnaast niet om goed opletten waar jij jouw form-tags en form-action in je formulier plaatst en dat je een form-post toevoegd, cjh.
Lees eerst deze handleiding en dan die van thomasju. (W3schools.net is een zeer goede start) Hierna Pas je formulier pagina aan en maak een verzendmail pagina.
Laatst gewijzigd op 29-12-2013 om 11:10. |
![]() |
|
![]() |
het moet naar webmaster@jongassen.nl
onderwerp mail via contactformulier btw ja dit emailadres mag blijvens staan want staat ook op facebook enzo ondergetekend met mvg, chris haan jongassen.nl Laatst gewijzigd op 29-12-2013 om 17:28. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wel lees ik dat je enctype="multipart/form-data" in de form-tag toe moet voegen.
|
Ik vond op apptools.com een script waar formulier en verzendmail zijn samengevoegd tot 1 bestand.
Ik heb heb voor je de inhoud van de script aangepast naar jouw eisen en succesvol getest. Wanneer je hier mee je gegevens invuld en op versturen klikt, opent hij zichzelf weer en verstuurt de mail. Hierna ontvang je een onopgemaakte mail met de benodigde gegevens en bijlage. Let op: gmail markeert het mailtje als een phishing mailtje. (dit kan misschien problemen opleveren, maar het is in iedergeval iets)
Spoiler
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Webdesign (HTML/CSS) & sitechecks Enlightenment | 511 | 10-08-2006 14:14 | |
Software & Hardware |
[Sitecheck] Jumboweb Martin | 84 | 09-10-2005 16:33 | |
Software & Hardware |
[HTML] Ingevulde informatie verzenden. Verwijderd | 7 | 06-12-2004 16:08 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 |