Oud 14-01-2014, 12:44
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Zal ik vandaag maken: ravioli met geroosterde ui, tijm en pijnpitten; broccoli-gnocchischotel; of oosterse groente/gehaktpannenkoeken.
Wat zit er allemaal in een gehaktpannenkoek? Behalve gehakt, natuurlijk...
Advertentie
Oud 14-01-2014, 12:44
Verwijderd
Ik heb een cacaobol, door mijn ouders meegenomen van Cuba. Ik gebruik hem door hem te raspen en er chocolademelk van te maken maar het lost alleen op in kokend hete melk dus het zou kunnen dat mijn bol ook rauwe cacao is.
Oud 14-01-2014, 12:45
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik kocht laatst brokjes rauwe cacao omdat gezond, maar dat is dus echt heel vies ;x En ze lossen ook niet op in hete melk.
Dat is wel een ~superfood~ volgens mij, en volgens mij zijn de meeste ~superfoods~ intens smerig.
Oud 14-01-2014, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Wat zit er allemaal in een gehaktpannenkoek? Behalve gehakt, natuurlijk...
Het zijn simpele bloem/water/zout pannenkoeken die je bakt in sesamolie en die gebruik je dan als wrap voor gehakt, bosui, rode peper, taugé en koriander!
Hazel
Hazel is offline
Oh man. Dat klinkt echt ZALIG. Ik wou dat iemand het nu voor me kwam maken
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Dat is wel een ~superfood~ volgens mij, en volgens mij zijn de meeste ~superfoods~ intens smerig.
Ja Maar inderdaad. Hoewel je van chiazaad niet zoveel proeft als je het door de muesli gooit bijvoorbeeld. Moerbeibessen zijn dan wel weer zum kotzen, om het in Fancyjargon uit te drukken. (Onze plaatselijke supermarkt heeft alle SUPERFOODS in bakjes op een rijtje staan, dus ik ken ze inmiddels allemaal.)
Oud 14-01-2014, 12:48
Verwijderd
Oud 14-01-2014, 12:49
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ja Maar inderdaad. Hoewel je van chiazaad niet zoveel proeft als je het door de muesli gooit bijvoorbeeld. Moerbeibessen zijn dan wel weer zum kotzen, om het in Fancyjargon uit te drukken. (Onze plaatselijke supermarkt heeft alle SUPERFOODS in bakjes op een rijtje staan, dus ik ken ze inmiddels allemaal.)
Ik word een beetje verdrietig van ~SUPERFOODS~ vooral van al die mensen die dwangmatig spirulina, chiazaden, gojibessen en rauwe cacao op alles strooien en daar dan tot in den treure foto's van maken met hashtags als #fitfam #fitgirlsarehappygirls #superhealthy
Oud 14-01-2014, 12:49
Hazel
Hazel is offline
dank je
Oud 14-01-2014, 12:51
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ik word een beetje verdrietig van ~SUPERFOODS~ vooral van al die mensen die dwangmatig spirulina, chiazaden, gojibessen en rauwe cacao op alles strooien en daar dan tot in den treure foto's van maken met hashtags als #fitfam #fitgirlsarehappygirls #superhealthy
Wat ben ik blij dat ik geen Facebook en Twitter heb, ik zou me echt aan ALLES ergeren geloof ik
Oud 14-01-2014, 12:51
Verwijderd
De ingrediëntenlijst zegt taugé en het recept zegt alfalfa. Ik denk dat dat betekent dat je mag kiezen.

Ohja stap 4 van het recept is "bak de pannenkoeken".
Oud 14-01-2014, 12:52
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wat ben ik blij dat ik geen Facebook en Twitter heb, ik zou me echt aan ALLES ergeren geloof ik
Dit speelt zich vooral af op instagram.
Oud 14-01-2014, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er ook zo eentje op FB. Ze heeft een shitload aan voor en na foto´s staan van de drie kilo die ze is afgevallen en elke kom muesli staat op de foto. En ze deelt allemaal foto's van Facebookpagina's die Fitness Motivation Girls heten en Hot Fitness Girls heten. Elke twee maanden heeft ze weer iets anders, twee maanden geleden was het haar papegaai waar ze elke scheet van postte. Vandaag krijgt ze haar eerste tattoo, dus het zal de komende twee maanden wel gaan over tattoo's.
Oud 14-01-2014, 13:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi, ik kom even vrienden van me promoten die vannacht bij 3FM waren En dat is hierrrrrr te bekijken en te beluisteren.
Oud 14-01-2014, 13:04
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb er ook zo eentje op FB. Ze heeft een shitload aan voor en na foto´s staan van de drie kilo die ze is afgevallen en elke kom muesli staat op de foto. En ze deelt allemaal foto's van Facebookpagina's die Fitness Motivation Girls heten en Hot Fitness Girls heten. Elke twee maanden heeft ze weer iets anders, twee maanden geleden was het haar papegaai waar ze elke scheet van postte. Vandaag krijgt ze haar eerste tattoo, dus het zal de komende twee maanden wel gaan over tattoo's.
Ik vind het wel altijd een moeilijke beslissing wat ik aanmoet met zulke contacten. Aan de ene kant vind ik het héérlijk om het allemaal te bekijken en me kapot te ergeren. Aan de andere kant erger ik me vooral kapot.
Oud 14-01-2014, 13:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het wel altijd een moeilijke beslissing wat ik aanmoet met zulke contacten. Aan de ene kant vind ik het héérlijk om het allemaal te bekijken en me kapot te ergeren. Aan de andere kant erger ik me vooral kapot.
Ja, dit heb ik dus ook met een meisje op mijn FB
Oud 14-01-2014, 13:07
Hazel
Hazel is offline
Tot ik het echt niet meer aankan blijf ik zo iemand wel gewoon volgen hoor. Waar ik slechter tegen kan zijn mensen die op Facebook alleen maar klagen en anderen de schuld geven van hun eigen leed.
Oud 14-01-2014, 13:12
Verwijderd
Is lijnzaad een superfood? Wat is een superfood eigenlijk?
Oud 14-01-2014, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Ach, ik geniet er vooral van

En nichtje heeft een veel vervelendere gewoonte - zij post allemaal hele persoonlijke dingen op FB. Haar moeder/mijn tante is een tijd heel ernstig ziek geweest en zij postte ALLES wat haar moeder doormaakte op FB. Laatst heeft ze zich laten testen op een of ander borstkankergen en de uitslag daarvan was dat zij dat ook had, en dat post ze dan ook op FB, met de woorden "Ik wilde de reden voor mijn spannende dag niet melden vandaag, maar ach.... De uitslag is blablablabla"

Een andere contact is drie jaar geleden haar zus verloren en er komen alleen maar foto's en gedichten van/over haar zus voorbij. Hoe erg het ook is dat zij die kwijt is, ik vind dat een vreemde manier van verdriet verwerken, geloof ik. Maar dat komt ook door de achtergrond, geloof ik.
Oud 14-01-2014, 13:15
Verwijderd
Ik heb een vriendin met IRL die gewoonte. Zo zei ze laatst op een feestje van een gezamenlijke vriend, terwijl ik aan de andere kant van de kamer was, "he Sarah ik heb eindelijk die soa test gedaan en hij is negatief!" Ik weet niet of iedereen dat wilde weten
Oud 14-01-2014, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Is lijnzaad een superfood? Wat is een superfood eigenlijk?
Volgens een kookboek dat ik heb is havermout superfood. Maar met als kanttekening dat ik dat kookboek kreeg bij drie pakken havermout
Oud 14-01-2014, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vriendin met IRL die gewoonte. Zo zei ze laatst op een feestje van een gezamenlijke vriend, terwijl ik aan de andere kant van de kamer was, "he Sarah ik heb eindelijk die soa test gedaan en hij is negatief!" Ik weet niet of iedereen dat wilde weten
IRL heb ik daar veel minder moeite mee. Ik doe dat ook altijd. Ik vroeg laatst in een overvolle bioscoop aan mijn moeder of ze al in de overgang was. Daar zat zij echter ook niet helemaal op te wachten
Oud 14-01-2014, 13:21
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ach, ik geniet er vooral van

En nichtje heeft een veel vervelendere gewoonte - zij post allemaal hele persoonlijke dingen op FB. Haar moeder/mijn tante is een tijd heel ernstig ziek geweest en zij postte ALLES wat haar moeder doormaakte op FB. Laatst heeft ze zich laten testen op een of ander borstkankergen en de uitslag daarvan was dat zij dat ook had, en dat post ze dan ook op FB, met de woorden "Ik wilde de reden voor mijn spannende dag niet melden vandaag, maar ach.... De uitslag is blablablabla"

Een andere contact is drie jaar geleden haar zus verloren en er komen alleen maar foto's en gedichten van/over haar zus voorbij. Hoe erg het ook is dat zij die kwijt is, ik vind dat een vreemde manier van verdriet verwerken, geloof ik. Maar dat komt ook door de achtergrond, geloof ik.
Ja, ik vind dat ook meer iets voor privésferen, maar ik denk ook dat het voor heel veel mensen fijn is om via Facebook extra aandacht te krijgen in de vorm van comments. Als dat je een paar keer gelukt is werkt het misschien ook wel verslavend om telkens je sores te posten.
Oud 14-01-2014, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind dat ook meer iets voor privésferen, maar ik denk ook dat het voor heel veel mensen fijn is om via Facebook extra aandacht te krijgen in de vorm van comments e.d.
Dat denk ik ook. De reacties die ze beiden vele krijgen zijn dan ook alleen maar in d sfeer van "Ooooh, schatje, wat vervelend, ik hoop dat je je snel beter voelt <333"

Maar ik vond het wel heel erg vervelend dat ik op FB moest lezen dat mijn tante weer in het ziekenhuis lag en het ook wel levensbedreigend was. Erg stom. Net zoiets als bij de fanfare van mijn zusjes - een van de oudere, favoriete leden was overleden. Nog voordat iedereen persoonlijk op de hoogte was gesteld, stond het al op FB. Er waren dus mensen die op hun werk zaten en daar lazen dat een van hun favorieten was overleden. Mijn zusje kreeg een smsje(!!!!) van iemand die een pedagogische opleiding doet met niets anders dan "M. is dood." Voor hetzelfde geld was zij alleen in de stad geweest en dan had ze daar mooi gestaan. In dat soort situaties vind ik sociale media echt een nadeel
Oud 14-01-2014, 13:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Dat denk ik ook. De reacties die ze beiden vele krijgen zijn dan ook alleen maar in d sfeer van "Ooooh, schatje, wat vervelend, ik hoop dat je je snel beter voelt <333"

Maar ik vond het wel heel erg vervelend dat ik op FB moest lezen dat mijn tante weer in het ziekenhuis lag en het ook wel levensbedreigend was. Erg stom. Net zoiets als bij de fanfare van mijn zusjes - een van de oudere, favoriete leden was overleden. Nog voordat iedereen persoonlijk op de hoogte was gesteld, stond het al op FB. Er waren dus mensen die op hun werk zaten en daar lazen dat een van hun favorieten was overleden. Mijn zusje kreeg een smsje(!!!!) van iemand die een pedagogische opleiding doet met niets anders dan "M. is dood." Voor hetzelfde geld was zij alleen in de stad geweest en dan had ze daar mooi gestaan. In dat soort situaties vind ik sociale media echt een nadeel
Sociale media is niet het nadeel, maar het gebrek van mensen om er consciëntieus mee om te gaan wel.
Oud 14-01-2014, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Sociale media is niet het nadeel, maar het gebrek van mensen om er consciëntieus mee om te gaan wel.
Je hebt gelijk.
Oud 14-01-2014, 13:40
Verwijderd
Soms heb ik het gevoel dat iemand onder mijn account forumt , maar dat kan niet.
Oud 14-01-2014, 13:42
Verwijderd
Als er een topic roze wordt, omdat iemand heeft gereageerd na jou is gewoon blauw nu, maar ik ben niet meer sinds vanmorgen op het forum geweest. Raar
Oud 14-01-2014, 14:07
Verwijderd
POEP. Eindelijk genoeg moed bij elkaar geraapt om aan school te werken, doe de site het niet waar ALLE informatie opstaat...
Oud 14-01-2014, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Als er een topic roze wordt, omdat iemand heeft gereageerd na jou is gewoon blauw nu, maar ik ben niet meer sinds vanmorgen op het forum geweest. Raar
Soms werkt dat niet goed, vooral als je tussendoor hebt uitgelogd en ingelogd.
Oud 14-01-2014, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Soms heb ik het gevoel dat iemand onder mijn account forumt , maar dat kan niet.
Oud 14-01-2014, 15:03
Carn
Carn is offline
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013

Oud 14-01-2014, 15:06
Verwijderd
WTF. Iig geen Jizzy's meer gelukkig.
Oud 14-01-2014, 15:08
Verwijderd
Ai.
Ik vind er zowaar wel twee namen bij zitten die wat mij betreft kunnen: Romein, al zou ik dat dan met lange ij doen. En Meander vind ik zelfs best mooi, maar dat komt misschien ook doordat ik een mooi meisje ken dat zo heet.
Oud 14-01-2014, 15:09
Verwijderd
Ik mis trouwens Goud (Pardoel).
Oud 14-01-2014, 15:12
Turk February
Turk February is offline
Er is een Nederlandse acteur en die heet Faas Wijn.
Oud 14-01-2014, 15:13
Verwijderd
Och ja, als we zo gaan beginnen...
Er is ook een Befke Pijpers. En een Constant Hobbelen.
Oud 14-01-2014, 15:14
Verwijderd
Ik ken een Yzer, die naam is dus ouder dan 2013.
Oud 14-01-2014, 15:16
Verwijderd
Ik ken een Anker. Hij woont op een woonboot.
Oud 14-01-2014, 15:16
Turk February
Turk February is offline
Reiger en Rits vind ik denk ik de leukste.

En ik hoop dat Tuba iets krijgt met Sax.
Oud 14-01-2014, 15:17
Verwijderd
Alpacino lol.
Oud 14-01-2014, 15:17
Verwijderd
Wacht, waarom is Dolly een jongetje
Oud 14-01-2014, 15:18
Verwijderd
Peer is een best vaak voorkomende en in elk geval oude naam (en volgens mij gewoon een verbastering van Peter en niet bedoeld als ode aan het fruit). Ik snap niet zo goed waarom het zo raar is dat er in 2013 ook iemand zo wordt genoemd.
Oud 14-01-2014, 15:18
Verwijderd
Ik ken ook een stel dat Theo en Thea heet. Dat is een andere discussie maar ik vind het gewoon grappig.
Oud 14-01-2014, 15:19
Verwijderd
Oh wacht, het is voor een meisje. Dan is het misschien vreemd omdat ze een ''jongensnaam'' kreeg.
Oud 14-01-2014, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Peer is een best vaak voorkomende en in elk geval oude naam (en volgens mij gewoon een verbastering van Peter en niet bedoeld als ode aan het fruit). Ik snap niet zo goed waarom het zo raar is dat er in 2013 ook iemand zo wordt genoemd.
Omdat het nu ook een meisjesnaam is,lijkt mij.

Edit: spuit elf.
Oud 14-01-2014, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Och ja, als we zo gaan beginnen...
Er is ook een Befke Pijpers. En een Constant Hobbelen.
Anne-Wil Pijpe.
Oud 14-01-2014, 15:20
Verwijderd
Na vorig jaar in een kinderrijke, maar verder arme wijk te hebben gewerkt kan ik de meeste van de "sorry, hoe?" namen wel uitspreken.
Oud 14-01-2014, 15:22
Verwijderd
Ik hou van dat soort lijstjes!
Oud 14-01-2014, 15:22
Carn
Carn is offline
Vergeet Constant Lam niet, mijn favoriete ProRail medewerker

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten