Heel veel mensen hier zeggen trouwens ook van omg ja maar sommigen zijn geen politieke vluchtelingen maar komen hier op zoek naar n beter leven! ! 1! 1
En dan zeg ik dat ik uit het buitenland gekomen ben op zoek naar een beter leven en dan is dat anders en like zij weten ook niet hoe anders
Inderdaad, als ze naar het westen komen voor een beter leven en verder niemand lastig vallen, wat is dan het probleem? Mag een Limburger ook niet naar Utrecht verhuizen voor een beter leven?
Gewoon alle grenzen open Genoeg mensen die het ook niet lukt om Nederland te bereiken, misschien kunnen we al deze mensen ook een kans geven en ze gewoon actief hierheen halen.
Hij somt zo wel even alle problemen op in een mooi liedje.
Ben ik voor opvang van vluchtelingen? Ja, alleen niet op de huidige manier.
Het probleem is dat niemand wat aan deze problemen wil doen. Het is alleen maar van, als je tegen bent ben je xenofoob en racist. Ben je voor dan ben je nsb'er en kut hippie. Wanneer gaan wij nou (lieftst de 2e kamer) eens in discussie waar we met oplossingen komen en niet elkaar het leven zuur maken.
Dat het op de huidige manier niet goed gaat daar zullen de meeste het wel over eens zijn. Een goede eerste stap is een goede controle. Zo kan je de gelukszoekers uit de andere landen terug sturen. Het zijn de Syriërs die onze hulp nodig hebben toch? Of openen we ook ons land voor financiële vluchtelingen, aka, gelukszoekers/immigranten?
Kijk, daar ga ik al. De eerste stap moet zijn 'het vaststellen wat wij onder assielzoekers verstaan en die wij (NL, dus via referendum graag) bereid zijn om te helpen.
Referendum, kiezen uit;
-Assielzoekers zijn mensen uit landen die verwikkeld zijn in oorlog en deze mensen bieden wij onderdak totdat zij terug kunnen keren.
-Assielzoekers zijn mensen uit landen die verwikkeld zijn in oorlog en deze mensen geven wij een nieuw thuis. Wij bieden hen voorzieningen en de mogelijkheid om een bestaan op te bouwen.
-Assielzoekers zijn mensen die het erg slecht hebben in hun land van herkomst en deze mensen bieden wij voorzieningen en de mogelijkheid om een bestaan op te bouwen.
Nouja, je snapt mijn lijstje wel.
Zo krijgt de stemgerechtigde een aantal keuzes voor zijn neus en kan die zijn/haar voorkeur geven.
Nadien alles binnen is en de uitslag bekent is kan Nederland verder met een beleid maken waar wij als burger achter kunnen staan.
De huidige gang van zaken zint mij totaal niet en we én zij komen geen zak verder.
Van die mensen die zeuren dat "ze" alleen maar hier komen om te profiteren van onze welvaart. Altijd even vragen wat zij dan hebben bijgedragen aan de welvaart van ons land, dat zij er zo veel meer recht op hebben
Overigens heeft sebas wel een punt mbt de polarisatie, word ik opzich best schijtziek van en beide kanten werken er even hard aan mee.
Door dat stukje heen druipt gewoon de tekst "gelijk terugsturen is beter dan ze hier jaren houden" in plaats van "flikker die grenzen toch lekker weg en laat mensen zelf kiezen waar ze wonen en geef ze opvang nadat ze een fucking gevaarlijke tocht hebben gemaakt".