Advertentie | |
|
![]() |
|
Overuren als in tijd voor tijd. Het zijn geen vakantieuren (die zijn idd anderhalf jaar geldig maar daarvan mag je er maximaal het aantal van je contract meenemen naar het volgende jaar) en ook geen plb uren (die zijn onbeperkt geldig) en bovenwettelijke uren heb ik niet.
Overigens was dit toen ik fulltime werkte maar heb niet gehoord dat het nu verandert. Als ik overwerk krijg ik de uren die ik overwerk in uren en als het duurdere uren zijn dan normaal ook nog toeslag. Ik laat niet zomaar alles gebeuren en er zijn nog nooit uren van mij vervallen. Het is ook al gebeurd dat de vakbond of rechtsbijstand wordt ingeschakeld door collega's om dit soort dingen. Het is oorspronkelijk bedoeld om te zorgen dat je niet eindeloos vakantie opspaart. Daarom moet je van de ziekenhuis cao ook minstens twee weken aaneengesloten vrij per jaar.
|
En waarom zou je niet mogen overwerken als je parttime werkt?
Overwerken als je nog deels ziekgemeld bent leverde wel veel problemen op met uitbetaling ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar mag ik me nu nog wel steeds vergrijpen aan jonge jongens? ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je erover begon dat je "maar 16 overuren" mag meenemen naar het volgende jaar, terwijl niemand blijkbaar meer dan 16 overuren heeft openstaan aan het einde van het jaar ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, als ik een uurtje langer blijf of extra kom werken op mijn parttime dag zijn dat gewone uren maar als ik extra kom op zaterdag middag of zondag bijvoorbeeld dan zijn dat duurdere uren. Er zijn wel degelijk mensen met heel veel overuren maar die wordt je dus geacht zo snel mogelijk op te maken. Ik vind tijd voor tijd wel fijn. Makkelijk als je een keer een uurtje eerder weg moet ofzo zonder dat het je gelijk vakantiedagen kost.
|
Heb 29 verlofdagen en kan er nog 6 extra opsparen in recup, via overuren. Dus dit jaar 7 weken vakantie, olé.
![]() Volgende week half jaar op de nieuwe job, echt, een betere keuze had ik nooit kunnen maken denk ik. Qua job, qua collega's, qua sfeer... ![]() Nu alleen nog een beetje meer loon. ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn vriend moet morgen beslissen of hij zijn sollicitatie doorzet voor een 3-jarig PhD project in Freiburg en Strassbourg
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, want ik wil niet dat hij straks iets gaat doen wat minder leuk/goed is dan optimaal en dat dat dan altijd mijn schuld blijft. En ik ben altijd heel bang voor veranderingen, maar mocht het zover komen dat we naar Strassbourg gaan verhuizen, wie weet wat voor leuke/spannende dingen daar dan kunnen gebeuren
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik werk me overigens ook wekenlang het leplazarus in het najaar en registreer dan mijn overuren niet. Iedereen krijgt 5 dagen extra vrij, maar dat compenseert bij lange na niet het daadwerkelijke aantal overuren. Als je daar problemen mee hebt of dat niet wilt in mijn sector kun je je beter op iets anders gaan oriënteren. Het is eigenlijk wel problematisch, natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het onderzoek is het ook wel zo, ik denk dat iedereen wel meer uren werkt dan het contract aangeeft en je vakantiedagen krijg je noooooit op dus daar gaat elk jaar ook een deel van door de plee. Maarja, staat dan wel weer tegenover dat je veel vrijheid hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik "registreer" alleen overuren als ik in het weekend of op een feestdag werk, als ik door de week wat extra uren maak doe ik daar niets mee. Is bij mijn huidige baan ook niet zo extreem als bij mijn vorige overigens. Heb een hekel aan ieder half uurtje bij moeten houden.
Ik begrijp Axel en Deadlock heel goed met hun CAO-verhaal en ik weet dat ik in een totaal andere sector werk als Daantje, maar ik kan niet zo goed tegen mensen die met de CAO in de hand staan te zwaaien. De mensen die ik dat zie doen, zijn vaak de (in mijn ogen en mijn ervaring) luie paters die er de kantjes van af lopen. Is altijd éénrichtingsverkeer; de werkgever mag god op zijn blote knieën danken dat zij hier komen werken, die instelling lijken ze te hebben. Diezelfde mensen vinden het vreemd dat ze geen promotie maken ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begroette gisteren een Poolse vrouwelijke collega voor het eerst dit jaar en ze wenste me gelukkig nieuwjaar en boog een beetje voorover dus ik dacht dat ze drie zoenen wilde doen maar toen bewoog ze weer terug maar ik was al onderweg en toen panikeerde zij, en boog weer voorover terwijl ik weer naar achter ging, en werden het drie heel onhandige zoenen. Ik voelde me een beetje een pervert. Dat voelde goed.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha leuk dat iedereen dezelfde problemen meemaakt
![]() Verder gaat mijn vriend vrijwel zeker voor Rotterdam, vanwege de inhoud, niet per se vanwege het wel/niet verhuizen. En verder moet ik beslissen of ik heel veel werk wil stoppen in suffe portfolio's schrijven om een kwalificatie te krijgen voor het feit dat ik onderwijs heb gegeven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja het kan, ik overweeg eventueel over te stappen naar HBO of middelbaar onderwijs. Maar het is nog maar de vraag of het haalbaar is, het is eigenlijk vooral bedoeld voor postdocs/assistent profs om te halen. Ik heb wel relatief veel lesgegeven maar dat betekent wel dat ik in de zomer in een paar maanden vrije tijd dat allemaal moet gaan schrijven. Nouja eerst nog een gesprekje met die persoon die daar over gaat.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb trouwens onlangs middeling bij de belastingdienst aangevraagd voor mijn eerste 2 werkjaren + jaar als studentassistent, heeft me 700 euro opgeleverd
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|