Oud 08-01-2016, 08:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Als jij het zegt axeltje, jij bent de expert!!!
Oud 08-01-2016, 08:48
Axel11
Axel11 is offline
Ach, zal me verder aan mijn reet roesten wat ermee gebeurt. Kom zeer zelden iemand tegen in de semi-publieke sector die durft in te gaan tegen zijn/haar werkgever/leidinggevende

Wat deadlock ook al zei dus.
Oud 08-01-2016, 09:01
Hazel
Hazel is offline
Toch handig dat we jullie erbij hebben Axel11 en deadlock
Oud 08-01-2016, 14:44
De Veroorzaker
Oud 08-01-2016, 17:32
Mema
Mema is offline
Citaat:
Wij mogen maar 16 uur meenemen naar het volgende jaar

Om en nabij dan
Overuren?
Oud 08-01-2016, 17:34
Mema
Mema is offline
Anyway, ik heb dus heel februari vrij aan overuren en de vakantieuren van dit jaar krijg ik uitbetaald. Dus: geldgeldgeld en niet werken in februari. Dat waardeert de la mema.

Maar betekent wel dat ik nog maar 14 diensten hoef te draaien ik ga het zo missen
Oud 08-01-2016, 18:51
Tigerly
Tigerly is offline
Godverdomme zondagochtend 09:00u fotoshoot in Amsterdam en dan van 12:30u tot 18:30u werken in Utrecht. En morgen overdag werken aan een andere klus. Weg weekend!
Oud 08-01-2016, 18:53
Verwijderd
Maar dan mag je vanavond wel een random jongen van 18 uitzoeken in de kroeg voor mee naar huis te nemen!
Oud 08-01-2016, 18:54
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Maar dan mag je vanavond wel een random jongen van 18 uitzoeken in de kroeg voor mee naar huis te nemen!
Pffff, een potje 'werken' tussen de lakens met een hete boiiii is een heel goed idee ja!
Oud 08-01-2016, 19:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Overuren als in tijd voor tijd. Het zijn geen vakantieuren (die zijn idd anderhalf jaar geldig maar daarvan mag je er maximaal het aantal van je contract meenemen naar het volgende jaar) en ook geen plb uren (die zijn onbeperkt geldig) en bovenwettelijke uren heb ik niet.

Overigens was dit toen ik fulltime werkte maar heb niet gehoord dat het nu verandert.

Als ik overwerk krijg ik de uren die ik overwerk in uren en als het duurdere uren zijn dan normaal ook nog toeslag.

Ik laat niet zomaar alles gebeuren en er zijn nog nooit uren van mij vervallen. Het is ook al gebeurd dat de vakbond of rechtsbijstand wordt ingeschakeld door collega's om dit soort dingen. Het is oorspronkelijk bedoeld om te zorgen dat je niet eindeloos vakantie opspaart. Daarom moet je van de ziekenhuis cao ook minstens twee weken aaneengesloten vrij per jaar.
Oud 08-01-2016, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En waarom zou je niet mogen overwerken als je parttime werkt?

Overwerken als je nog deels ziekgemeld bent leverde wel veel problemen op met uitbetaling
Oud 08-01-2016, 19:19
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Godverdomme zondagochtend 09:00u fotoshoot in Amsterdam en dan van 12:30u tot 18:30u werken in Utrecht. En morgen overdag werken aan een andere klus. Weg weekend!
Citaat:
M'n collega laat net weten dat hij de shoot gaat doen, omdat hij er ongeveer naast woont.

Maar mag ik me nu nog wel steeds vergrijpen aan jonge jongens?
Oud 08-01-2016, 19:21
Verwijderd
Jij wel Ik neem er ook een
Oud 08-01-2016, 19:24
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Jij wel Ik neem er ook een
Owwwwww was het maar zo dat wij elkaar ook ontzettend geyl vonden, dan konden we er één of meer delen!!
Oud 08-01-2016, 19:26
Verwijderd
Gewoon zo'n kamertje vol met van die hete boys en dat we zo naar een paar wijzen; JULLIE, jullie zijn aan de beurt nu.
Oud 08-01-2016, 19:33
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Gewoon zo'n kamertje vol met van die hete boys en dat we zo naar een paar wijzen; JULLIE, jullie zijn aan de beurt nu.
Oh the glory!
Oud 08-01-2016, 19:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
maar daarvan mag je er maximaal het aantal van je contract meenemen naar het volgende jaar)
Wat?

Citaat:
Als ik overwerk krijg ik de uren die ik overwerk in uren en als het duurdere uren zijn dan normaal ook nog toeslag.

Ik laat niet zomaar alles gebeuren en er zijn nog nooit uren van mij vervallen. Het is ook al gebeurd dat de vakbond of rechtsbijstand wordt ingeschakeld door collega's om dit soort dingen. Het is oorspronkelijk bedoeld om te zorgen dat je niet eindeloos vakantie opspaart. Daarom moet je van de ziekenhuis cao ook minstens twee weken aaneengesloten vrij per jaar.
Volgens je cao zijn alle overuren duurdere uren?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je erover begon dat je "maar 16 overuren" mag meenemen naar het volgende jaar, terwijl niemand blijkbaar meer dan 16 overuren heeft openstaan aan het einde van het jaar

Citaat:
En waarom zou je niet mogen overwerken als je parttime werkt?
Mag wel, alleen tijd voor tijd mag officieel niet volgens de cao (alle overuren moeten direct worden uitbetaald). Als je per se tijd voor tijd wil hebben als parttimer, kun je dat wellicht best onderling zo regelen met je werkgever/leidinggevende: dat is immers voor de werkgever meestal ook de goedkoopste optie
Oud 08-01-2016, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat? :

Volgens je cao zijn alle overuren duurdere uren?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je erover begon dat je "maar 16 overuren" mag meenemen naar het volgende jaar, terwijl niemand blijkbaar meer dan 16 overuren heeft openstaan aan het einde van het jaar

Mag wel, alleen tijd voor tijd mag officieel niet volgens de cao (alle overuren moeten direct worden uitbetaald). Als je per se tijd voor tijd wil hebben als parttimer, kun je dat wellicht best onderling zo regelen met je werkgever/leidinggevende: dat is immers voor de werkgever meestal ook de goedkoopste optie
Als ik een contract heb voor 32uur mag ik 32 vakantie uren meenemen naar volgend jaar.

Nee, als ik een uurtje langer blijf of extra kom werken op mijn parttime dag zijn dat gewone uren maar als ik extra kom op zaterdag middag of zondag bijvoorbeeld dan zijn dat duurdere uren.

Er zijn wel degelijk mensen met heel veel overuren maar die wordt je dus geacht zo snel mogelijk op te maken. Ik vind tijd voor tijd wel fijn. Makkelijk als je een keer een uurtje eerder weg moet ofzo zonder dat het je gelijk vakantiedagen kost.
Oud 08-01-2016, 20:09
Axel11
Axel11 is offline
Duidelijk, dan was deadlocks en mijn conclusie over je werkgever terecht. Maar jij moet er vooral blij mee zijn als je dat bent natuurlijk.
Oud 09-01-2016, 03:55
Mema
Mema is offline
Ik ging dus ' even ' m'n gezicht laten zien op een feestje
Oud 09-01-2016, 08:57
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Net allemaal e-mails verstuurd met "best wishes for 2015"
Awesome.
Oud 09-01-2016, 09:01
Methuselah
Methuselah is offline
Heb 29 verlofdagen en kan er nog 6 extra opsparen in recup, via overuren. Dus dit jaar 7 weken vakantie, olé.

Volgende week half jaar op de nieuwe job, echt, een betere keuze had ik nooit kunnen maken denk ik. Qua job, qua collega's, qua sfeer...

Nu alleen nog een beetje meer loon.
Oud 10-01-2016, 18:55
Verwijderd
Mijn vriend moet morgen beslissen of hij zijn sollicitatie doorzet voor een 3-jarig PhD project in Freiburg en Strassbourg Hij heeft ook nog een soort van garantie op een plek in Rotterdam als hij dat wil. Ik wil hem niet tegenhouden maar sta ook niet per se te springen om te verhuizen.. maar aan de andere kant moet ik over een paar maanden ook op zoek naar iets nieuws. Oef, lastige beslissingen..
Oud 11-01-2016, 08:20
De Veroorzaker
Dus eigenlijk wil je m wel tegenhouden
Oud 11-01-2016, 08:25
Verwijderd
Nee, want ik wil niet dat hij straks iets gaat doen wat minder leuk/goed is dan optimaal en dat dat dan altijd mijn schuld blijft. En ik ben altijd heel bang voor veranderingen, maar mocht het zover komen dat we naar Strassbourg gaan verhuizen, wie weet wat voor leuke/spannende dingen daar dan kunnen gebeuren
Oud 11-01-2016, 10:12
Hazel
Hazel is offline
Ik werk me overigens ook wekenlang het leplazarus in het najaar en registreer dan mijn overuren niet. Iedereen krijgt 5 dagen extra vrij, maar dat compenseert bij lange na niet het daadwerkelijke aantal overuren. Als je daar problemen mee hebt of dat niet wilt in mijn sector kun je je beter op iets anders gaan oriënteren. Het is eigenlijk wel problematisch, natuurlijk.
Oud 11-01-2016, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Ik werk me overigens ook wekenlang het leplazarus in het najaar en registreer dan mijn overuren niet. Iedereen krijgt 5 dagen extra vrij, maar dat compenseert bij lange na niet het daadwerkelijke aantal overuren. Als je daar problemen mee hebt of dat niet wilt in mijn sector kun je je beter op iets anders gaan oriënteren. Het is eigenlijk wel problematisch, natuurlijk.
Wat is jouw sector?

In het onderzoek is het ook wel zo, ik denk dat iedereen wel meer uren werkt dan het contract aangeeft en je vakantiedagen krijg je noooooit op dus daar gaat elk jaar ook een deel van door de plee. Maarja, staat dan wel weer tegenover dat je veel vrijheid hebt.
Oud 11-01-2016, 13:03
Hazel
Hazel is offline
De culturele.
Oud 11-01-2016, 13:05
Verwijderd
Oja, waarschijnlijk is iedereen ook allang blij om een baan te hebben daarin, na alle bezuinigingen? Geen goede onderhandelingspositie gok ik..
Oud 11-01-2016, 13:22
Verwijderd
Nou jah, de culturele sector is ook wel een beetje apart. Mensen in die sector worden meer geleefd door hun baan dan in andere sectoren.
Oud 11-01-2016, 13:29
De Veroorzaker
hihihi
Oud 11-01-2016, 13:30
Verwijderd
Tja hangt er ook vanaf wat je doet natuurlijk in de sector
Oud 11-01-2016, 13:31
De Veroorzaker
Zo min mogelijk. Denk dat een phd het meest geleefd wordt, maar dat is ook geen baan!
Oud 11-01-2016, 13:35
Verwijderd
Of kunstenaars/artiesten en mensen met een eigen bedrijf, maarja ik weet ook niet of freelancers er blij van worden als je dat 'een baan' noemt.
Oud 11-01-2016, 14:44
De Veroorzaker
Ik weet nog steeds niet of ik R leuk vind of niet.
Oud 11-01-2016, 17:28
Verwijderd
Ik kreeg net een knuffel van mijn Braziliaanse kantoorgenoot om gelukkig nieuwjaar te wensen (hij is er niet zo vaak), ik wist even niet of hij nou 3 zoenen wilde doen of wat dan Lekker awkward met die cultuurdingetjes!
Oud 11-01-2016, 17:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Latinos doen er 2 AFAIK
Oud 11-01-2016, 17:57
Verwijderd
Nou dit werd een brasa!
Oud 11-01-2016, 17:58
Tigerly
Tigerly is offline
Als ik het niet zeker weet, ga ik altijd maar gewoon tongen.
Oud 12-01-2016, 07:46
De Veroorzaker
Precies! Ik moet mijn tong in je mond stoppen van mijn geloof, werkt prima!
Oud 12-01-2016, 07:52
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Als ik het niet zeker weet, ga ik altijd maar gewoon tongen.
ik heb nog wel een boekje met raadsels liggen, keertje samen doorkijken?
Oud 12-01-2016, 08:00
Verwijderd
Ik "registreer" alleen overuren als ik in het weekend of op een feestdag werk, als ik door de week wat extra uren maak doe ik daar niets mee. Is bij mijn huidige baan ook niet zo extreem als bij mijn vorige overigens. Heb een hekel aan ieder half uurtje bij moeten houden.

Ik begrijp Axel en Deadlock heel goed met hun CAO-verhaal en ik weet dat ik in een totaal andere sector werk als Daantje, maar ik kan niet zo goed tegen mensen die met de CAO in de hand staan te zwaaien. De mensen die ik dat zie doen, zijn vaak de (in mijn ogen en mijn ervaring) luie paters die er de kantjes van af lopen. Is altijd éénrichtingsverkeer; de werkgever mag god op zijn blote knieën danken dat zij hier komen werken, die instelling lijken ze te hebben. Diezelfde mensen vinden het vreemd dat ze geen promotie maken
Oud 12-01-2016, 08:06
Verwijderd
Ik begroette gisteren een Poolse vrouwelijke collega voor het eerst dit jaar en ze wenste me gelukkig nieuwjaar en boog een beetje voorover dus ik dacht dat ze drie zoenen wilde doen maar toen bewoog ze weer terug maar ik was al onderweg en toen panikeerde zij, en boog weer voorover terwijl ik weer naar achter ging, en werden het drie heel onhandige zoenen. Ik voelde me een beetje een pervert. Dat voelde goed.
Oud 12-01-2016, 08:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hahaha
Oud 12-01-2016, 08:19
Verwijderd
Haha leuk dat iedereen dezelfde problemen meemaakt

Verder gaat mijn vriend vrijwel zeker voor Rotterdam, vanwege de inhoud, niet per se vanwege het wel/niet verhuizen.

En verder moet ik beslissen of ik heel veel werk wil stoppen in suffe portfolio's schrijven om een kwalificatie te krijgen voor het feit dat ik onderwijs heb gegeven.
Oud 12-01-2016, 08:32
WolterB
WolterB is offline
Als dat later van meerwaarde kan zijn voor je werk zou ik het zeker doen
Oud 12-01-2016, 08:34
Verwijderd
Mja het kan, ik overweeg eventueel over te stappen naar HBO of middelbaar onderwijs. Maar het is nog maar de vraag of het haalbaar is, het is eigenlijk vooral bedoeld voor postdocs/assistent profs om te halen. Ik heb wel relatief veel lesgegeven maar dat betekent wel dat ik in de zomer in een paar maanden vrije tijd dat allemaal moet gaan schrijven. Nouja eerst nog een gesprekje met die persoon die daar over gaat.
Oud 12-01-2016, 08:42
Verwijderd
Ik heb trouwens onlangs middeling bij de belastingdienst aangevraagd voor mijn eerste 2 werkjaren + jaar als studentassistent, heeft me 700 euro opgeleverd Even op belastinghelden.nl checken of dat voor jullie ook wat oplevert, vooral als je grote verschillen hebt gehad in inkomen tussen 3 jaar!
Oud 12-01-2016, 08:44
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En verder moet ik beslissen of ik heel veel werk wil stoppen in suffe portfolio's schrijven om een kwalificatie te krijgen voor het feit dat ik onderwijs heb gegeven.
BKO? Dat kan wel handig zijn.
Oud 12-01-2016, 08:45
Verwijderd
Citaat:
BKO? Dat kan wel handig zijn.
Ja, klopt. Maar het is jammer dat er geen junior versie is of zo voor PhDs want dingen als zelf vakken ontwikkelen doe je gewoon niet echt. Maar goed, even kijken of het haalbaar is.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten