Oud 21-12-2002, 15:30
Isa
Isa is offline
volgens mij heb ik teveel endorfinen in me kop maar volgens mij leef ik minder dan anderen. ik heb nooit adrenalinestoten, ook niet in de engste kermisattractie. ik heb altijd dezelfde neutrale stemming, ook als ik door anderen omringd ben en praat hebben de woordne van anderen geen emotioneel effect op me ik ga me er niet beter door voelen.
ik heb alleen maar basale reacties van dit snoepje is lekker en deze is vies. ik ben jaloers voor zover ik jaloezie kan ervaren als ik mensen hoor spreken over het kerstgeveoel of het wintergevoel e.d.
hier komt nog bij dat ik een slecht inbeeldingsvermogen heb
ik ben gewoon vervloekt.
iemand anders met dit probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2002, 16:41
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Toen ik nog depressief was had ik dat ook. Het maakte me ook gewoon allemaal écht niks uit. Pijn voelde ik niet, warmte of kou....niks geen andere gevoelens. Is bij mij vanzelf weer teruggekomen toen ik uit mijn depressie kwam. Nu merk ik dat ik weer kan huilen en lachen enzo. Ik moest laatst huilen toen er iemand uit Big Brother moest, dus zo makkelijk gaat dat nu
Ik zou zeggen: wacht het af, het komt vanzelf weer terug.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 17:39
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
Daar heb/had ik de laatste tijd ook wel last van, maar dan wel niet in zo'n erge mate. Zo gewoon niks meer voelen, geen haat, verliefdheid, blijheid... Alleen verdriet, dat was het enige wat ik wel nog voelde. Nu ja, de laatste tijd begint er verbetering in te komen en kan ik eens echt gemeend blij zijn
Normaal gaat dit wel over na een tijdje denk ik, het is gewoon een bepaalde fase in je leven of zo

Dikke kus en veel sterkte
Ems
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 18:01
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
volgens mij heb ik teveel endorfinen in me kop maar volgens mij leef ik minder dan anderen. ik heb nooit adrenalinestoten, ook niet in de engste kermisattractie. ik heb altijd dezelfde neutrale stemming, ook als ik door anderen omringd ben en praat hebben de woordne van anderen geen emotioneel effect op me ik ga me er niet beter door voelen.
ik heb alleen maar basale reacties van dit snoepje is lekker en deze is vies. ik ben jaloers voor zover ik jaloezie kan ervaren als ik mensen hoor spreken over het kerstgeveoel of het wintergevoel e.d.
hier komt nog bij dat ik een slecht inbeeldingsvermogen heb
ik ben gewoon vervloekt.
iemand anders met dit probleem.
Ik denk dat jij die gevoelens wel hebt, alleen verberg jij de gebeurtenissen ergens diep in je. Ik wil het woord verdringen niet gebruiken maar ik denk dat ze er zeker wel zijn, misschien moet je leren hoe je ze moet gebruiken, ik heb er namelijk ook in mindere mate last van. Het is vaak best vervelend vooral als anderen mensen iets grofs ofzow tegen je zeggen dat je het niet voelt, of dat bepaalde dingen van buiten af je niks doen, heel raar. Toch is het iets wat je wel kunt leren volgens mij.
Oud 21-12-2002, 18:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
volgens mij heb ik teveel endorfinen in me kop maar volgens mij leef ik minder dan anderen. ik heb nooit adrenalinestoten, ook niet in de engste kermisattractie.
Stap maar eens een ring in om een of andere Martial art te beoefenen op wedstrijd niveau...kijken of je dan nog geen adrenaline/angst voelt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 19:43
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
misschien boeien die dingen je gewoon niet meer, ben je er overheen gestapt of heb je t gewoon te vaak gedaan en wil je iets nieuws doen. msschien krijg je t daar wel weer bij
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 20:19
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
*Butterfly* schreef:
Ik moest laatst huilen toen er iemand uit Big Brother moest, dus zo makkelijk gaat dat nu
Ik ben bang voor sommige mensen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:03
elledc
elledc is offline
Ik heb ook wel zo'n gevoel, maar ik probeer het te verdringen. Ik heb nu een vriend maar ik kan geen intense verliefdheid voelen. Ik kan niet genieten van een romantische avond onder een sterrenhemel, of van een gezellige avond met een vriend of vriendin, ik vind het wel mooi wat gebeurt maar kan er niet van genieten en sta er zowat onverschillig en nonchanlant tegenover. Ik vind het wel jammer en zoals je zegt kan je het een probleem noemen, aangezien ik vroeger wel zeer emotioneel was en een gevoelig meisje was. Maar ik denk dat de minder prettige gebeurtenissen van vroeger dit getekend hebben.
Anderzijds is het wel een voordeel, want je voelt minder pijn en je zal je niet vlug gekwetst voelen door anderen hun commentaar. (en soms voelt het goed als ik dan alleen ben, dan hoef ik niemand om me heen, het deert me helemaal niet)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:43
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
Snellius schreef:
Ik ben bang voor sommige mensen
Dat ook Maar het was zo zielig toen Mous eruit moest van de week...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:28
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik heb ook wel zo'n gevoel, maar ik probeer het te verdringen. Ik heb nu een vriend maar ik kan geen intense verliefdheid voelen. Ik kan niet genieten van een romantische avond onder een sterrenhemel, of van een gezellige avond met een vriend of vriendin, ik vind het wel mooi wat gebeurt maar kan er niet van genieten en sta er zowat onverschillig en nonchanlant tegenover. Ik vind het wel jammer en zoals je zegt kan je het een probleem noemen, aangezien ik vroeger wel zeer emotioneel was en een gevoelig meisje was. Maar ik denk dat de minder prettige gebeurtenissen van vroeger dit getekend hebben.
Anderzijds is het wel een voordeel, want je voelt minder pijn en je zal je niet vlug gekwetst voelen door anderen hun commentaar. (en soms voelt het goed als ik dan alleen ben, dan hoef ik niemand om me heen, het deert me helemaal niet)
ik heb psies hetzelfde als jij
xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:13
DEChengst
DEChengst is offline
Is een prima overlevingsstrategie. Doe ik al mijn halve leven. Als je niks voelt kan je ook niet gekwetst worden, of jezelf ongelukkig voelen.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Is een prima overlevingsstrategie. Doe ik al mijn halve leven. Als je niks voelt kan je ook niet gekwetst worden, of jezelf ongelukkig voelen.
Ik denk niet dat het bestaat dat iemand "niks" voelt of dat iemand nooit ongelukkig is, ook jij niet neem ik aan, het is alleen zo dat de één minder sterk zijn emoties naar boven laat komen dan de ander. Dat omwille van gebeurtenissen uit het verleden of gewoon omdat het zo zit in de genen. Emotieloos, nee dat bestaat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:26
Joyce-b
Joyce-b is offline
Ja, het bestaat, het is niet uniek.

Als ik naar mezelf moet kijken, ik heb wel adrealinestoten, maar ik ga niet verder dan de oppervlakte.
Alles dat mij zou kunnen raken, tsja, dat voel ik niet, op 1 of andere manier neemt mijn ratio het grootste gedeelte over. Alleen als ik met sommige mensen praat, heb ik wel weer een soort van gevoel, maar het lijkt alsof ik op de automatische piloot leef, idd, een overlevingstrategie.

Maar emotieloos bestaat denk ik tot op zekere hoogte, zover jij dat wil laten zijn.
Oud 23-12-2002, 00:32
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
Sounds like me. Ik heb dat al vrij lang en ik denk inderdaad dat het kan gebeuren als je ooit erg gekwetst bent... Ik denk dat dat voor mij ook geldt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 10:34
darthraver
darthraver is offline
ja, idd, ik ook...

Ik kan wel lachen, maar ik ben nooit echt blij. Kan wel huilen, maar ben nooit echt verdrietig...Nooit de echt slechte dingen, maar ook nooit de goede. Adrenaline heb ik op zich wel, maar ook niet heel erg sterk. Ben dus ook nooit bang ofzo in een achtbaan, ik ben eigenlijk zoiezo ook bijna nooit bang...Ben ook niet bang om dood te gaan...En ik heb dus ook altijd een redelijk neutrale stemming, is soms wel handig, maar eigenlijk heb je er niks aan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 19:27
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmz jah herken dr wel wat van maar ik doe het gedeeltelijk expres om mezelf te beschermen. Laf he?

Als ik een gevoel voel opkomen wat ik nie wil, verdriet, angst, heimwee, schuld, boosheid probeer ik het heel letterlijk weg te duwen en ik ben dr in de loop van de tijd behoorlijk goed in geworden. voel wel dat het geforceerd is ensow, maar boejuh.

Maar dat het andersom is, dat je juist gevoel WIL hebben.....hmz lijkt me moeilijker dan andersom he. tsjah moeilijk.....denk dat je er niet teveel bij stil moet staan, ga je dr veels te veel op letten en dan kan je je ook niet echt laten gaan ensow.
Oud 28-12-2002, 19:47
cyane
cyane is offline
Descrator schreef:
Citaat:
kut voor je
je weet niet wat je mist
om een keertje een goede adrenalinestoot te krijgen wil ik ook best wel een keertje goed gekwetst worden. het maakt dat je je om andere dingen weer gelukkiger voelt.

wees niet boos, blijf blij!
Oud 03-01-2003, 15:50
Evangelion
Evangelion is offline
Ik heb jarenlang zelf zo geleefd...zonder gevoel, gevoelens zag ik als een zwakte. Ik voelde geen echt verdriet, maar ook geen echt plezier.

Stukje bij beetje heb ik dit veranderd...ik sta meer open voor gevoel, ga anders met mensen om, doe andere dingen, ga nu voor het eerst eens serieus een diepgaande relatie aan...

Sommige gevoelens zijn nieuw, andere sterker. Dat is soms best eng op zich. Maar nog steeds duurt het lang en is het moeilijk om over de barriere te stappen die ik de laatste jaren voor mezelf heb opgeworpen...

Liefde helpt me hierbij....vriendschap, en ja drugs ook...

Maar het gaat iig beter...ik herken mezelf wel in je post, Kenny.
Probeer het te veranderen want je weet inderdaad niet wat je mist.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:04
Andora
Andora is offline
heb ik ook gehad, ik was depressief en stopte alle gevoelens weg tot ik gewoon niks meer voelde. Gewoon van down zijn tot vrolijk
Maar dat is nu (gelukkig) over.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:35
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef:
heb ik ook gehad, ik was depressief en stopte alle gevoelens weg tot ik gewoon niks meer voelde. Gewoon van down zijn tot vrolijk
Maar dat is nu (gelukkig) over.
Komt me bekend voor
Oud 04-01-2003, 17:53
Anom
Anom is offline
Het is wetenschappelijk bewezen dat het te veel spelen van computerspellen je emoties doet verminderen. Ik heb hier ook lichtelijk last van gehad, maar toen ik minder ging gamen werden m'n emoties 'heftiger'... Misschien dat je hier wat aan hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:02
Kim_temp
Kim_temp is offline
Ik denk dat iedereen dat doet gewoon uit zelfbescherming, veel mensen worden in de pubertijd depri (zelf ook gehad egt klote ) en daarna ga je jezelf toch bewust of onbewust beschermen voor dit soort gevoelens door ze gewoon weg te dringen ik denk dat dat gewoon menselijk is en dat het de mens gewoon door de eeuwen heen heeft geholpen om zn leven "uitteleven" maar als je dr erg mee zit moet je misschien dr eens met iemand over te praten die je vertrouwd praten kan vaak al heel erg opluchten en helpen, in ieder geval heel veel suc6 dr mee en ik hoop dat het je gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik voel me nooit echt depri, Ik kan best wel veel lachen enzo. Maar het is me de laatste tijd wel opgevallen dat helemaal niks me meer interesseert. M'n cijfers op school zijn slecht en ik blijf waarschijnlijk zitten: doet me niks. Mn ouders hebben constant ruzie: doet me niks. M'n zus werd uit d'r huis getrapt: doet me niks... Eigenlijk kan ik alleen maar vrolijk zijn, de andere gevoelens blokkeer ik automatisch. En als ik niet vrolijk kan zijn...ja dan voel ik eigenlijk niks. Best vreemd.
Misschien komt het ook omdat bij ons thuis emoties als iets zwaks werd gezien. Als ik pijn had was het meestal 'kusje, over, en nou niet meer zo zeuren'. En als ik het ooit eens aandurfde om te vertellen wat me dwarszat werd het eigenlijk altijd omgedraaid zodat het altijd weer mijn schuld leek en daarom heb ik m'n emoties verstopt.
Jeetje, als ik dit zo typ klinkt het nog best wel logisch ook...

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 19:15
Verwijderd
Heb het met mn vriend (daarom is t ook weer uit sinds vandaag! grr) Het interesseert me niet dat hij huilt, en dat hij heel kwaad op me is omdat ik te afstandelijk ben of whatever, tot op het moment dat ik alleen ben.. en soms dan nog niet eens.

Heel hard en heel lullig, maar ik kan er niets aan doen. Ik denk gewoon dat ik minder van hun hou als hun van mij doen.

Maar als ik echt verliefd ben dan val ik op iemand die onbereikbaar is.. en bij zo iemand ben ik vaak overgevoelig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten