Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook wel zo'n gevoel, maar ik probeer het te verdringen. Ik heb nu een vriend maar ik kan geen intense verliefdheid voelen. Ik kan niet genieten van een romantische avond onder een sterrenhemel, of van een gezellige avond met een vriend of vriendin, ik vind het wel mooi wat gebeurt maar kan er niet van genieten en sta er zowat onverschillig en nonchanlant tegenover. Ik vind het wel jammer en zoals je zegt kan je het een probleem noemen, aangezien ik vroeger wel zeer emotioneel was en een gevoelig meisje was. Maar ik denk dat de minder prettige gebeurtenissen van vroeger dit getekend hebben.
Anderzijds is het wel een voordeel, want je voelt minder pijn en je zal je niet vlug gekwetst voelen door anderen hun commentaar. (en soms voelt het goed als ik dan alleen ben, dan hoef ik niemand om me heen, het deert me helemaal niet) |
![]() |
||
Citaat:
xxx Ems |
![]() |
|
Is een prima overlevingsstrategie. Doe ik al mijn halve leven. Als je niks voelt kan je ook niet gekwetst worden, of jezelf ongelukkig voelen.
Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 17:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ja, het bestaat, het is niet uniek.
Als ik naar mezelf moet kijken, ik heb wel adrealinestoten, maar ik ga niet verder dan de oppervlakte. Alles dat mij zou kunnen raken, tsja, dat voel ik niet, op 1 of andere manier neemt mijn ratio het grootste gedeelte over. Alleen als ik met sommige mensen praat, heb ik wel weer een soort van gevoel, maar het lijkt alsof ik op de automatische piloot leef, idd, een overlevingstrategie. Maar emotieloos bestaat denk ik tot op zekere hoogte, zover jij dat wil laten zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ja, idd, ik ook...
Ik kan wel lachen, maar ik ben nooit echt blij. Kan wel huilen, maar ben nooit echt verdrietig...Nooit de echt slechte dingen, maar ook nooit de goede. Adrenaline heb ik op zich wel, maar ook niet heel erg sterk. Ben dus ook nooit bang ofzo in een achtbaan, ik ben eigenlijk zoiezo ook bijna nooit bang...Ben ook niet bang om dood te gaan...En ik heb dus ook altijd een redelijk neutrale stemming, is soms wel handig, maar eigenlijk heb je er niks aan |
![]() |
|
![]() |
hmmz jah herken dr wel wat van maar ik doe het gedeeltelijk expres om mezelf te beschermen. Laf he?
![]() Als ik een gevoel voel opkomen wat ik nie wil, verdriet, angst, heimwee, schuld, boosheid probeer ik het heel letterlijk weg te duwen en ik ben dr in de loop van de tijd behoorlijk goed in geworden. voel wel dat het geforceerd is ensow, maar boejuh. Maar dat het andersom is, dat je juist gevoel WIL hebben.....hmz lijkt me moeilijker dan andersom he. tsjah moeilijk.....denk dat je er niet teveel bij stil moet staan, ga je dr veels te veel op letten en dan kan je je ook niet echt laten gaan ensow.
||
![]() |
Descrator schreef:
Citaat:
je weet niet wat je mist om een keertje een goede adrenalinestoot te krijgen wil ik ook best wel een keertje goed gekwetst worden. het maakt dat je je om andere dingen weer gelukkiger voelt. wees niet boos, blijf blij!
|
Ik heb jarenlang zelf zo geleefd...zonder gevoel, gevoelens zag ik als een zwakte. Ik voelde geen echt verdriet, maar ook geen echt plezier.
Stukje bij beetje heb ik dit veranderd...ik sta meer open voor gevoel, ga anders met mensen om, doe andere dingen, ga nu voor het eerst eens serieus een diepgaande relatie aan... Sommige gevoelens zijn nieuw, andere sterker. Dat is soms best eng op zich. Maar nog steeds duurt het lang en is het moeilijk om over de barriere te stappen die ik de laatste jaren voor mezelf heb opgeworpen... Liefde helpt me hierbij....vriendschap, en ja drugs ook... Maar het gaat iig beter...ik herken mezelf wel in je post, Kenny. Probeer het te veranderen want je weet inderdaad niet wat je mist. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat iedereen dat doet gewoon uit zelfbescherming, veel mensen worden in de pubertijd depri (zelf ook gehad egt klote
![]() |
![]() |
|
Ik voel me nooit echt depri, Ik kan best wel veel lachen enzo. Maar het is me de laatste tijd wel opgevallen dat helemaal niks me meer interesseert. M'n cijfers op school zijn slecht en ik blijf waarschijnlijk zitten: doet me niks. Mn ouders hebben constant ruzie: doet me niks. M'n zus werd uit d'r huis getrapt: doet me niks... Eigenlijk kan ik alleen maar vrolijk zijn, de andere gevoelens blokkeer ik automatisch. En als ik niet vrolijk kan zijn...ja dan voel ik eigenlijk niks. Best vreemd.
Misschien komt het ook omdat bij ons thuis emoties als iets zwaks werd gezien. Als ik pijn had was het meestal 'kusje, over, en nou niet meer zo zeuren'. En als ik het ooit eens aandurfde om te vertellen wat me dwarszat werd het eigenlijk altijd omgedraaid zodat het altijd weer mijn schuld leek en daarom heb ik m'n emoties verstopt. Jeetje, als ik dit zo typ klinkt het nog best wel logisch ook... Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 22:47. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb het met mn vriend (daarom is t ook weer uit sinds vandaag! grr) Het interesseert me niet dat hij huilt, en dat hij heel kwaad op me is omdat ik te afstandelijk ben of whatever, tot op het moment dat ik alleen ben.. en soms dan nog niet eens.
Heel hard en heel lullig, maar ik kan er niets aan doen. Ik denk gewoon dat ik minder van hun hou als hun van mij doen. Maar als ik echt verliefd ben dan val ik op iemand die onbereikbaar is.. en bij zo iemand ben ik vaak overgevoelig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia/bolumia?! meissie | 44 | 03-03-2003 18:06 | |
Muziek |
Anathema 12-12-2002 Verwijderd | 54 | 14-01-2003 16:03 |