Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik doe dat wel in pak en in de eerste klasse, maakt dat het beter? ![]() |
![]() |
|
En wat kost het graf veel moeite om een docent te regelen voor een activiteit op zaterdagavond. Ga eens wonen in de stad waar je werkt mensen.
|
Ik kom juist wandelschoenen-wilde-baard-klein-brilletje-types tegen in de trein met één of meer blikken bier. Soms gaan de wandelschoenen uit, voeten op de stoel tegenover en wordt er met vreemde tongval gesproken tegen andere passagiers die daar niet op zitten te wachten
![]()
|
Verwijderd
|
Het was trouwens geen antwoord op de vraag wat ik gaf natuurlijk. Het zou nogal hypocriet zijn om anderen te veroordelen om alleen-en-bierdrinken in de trein als ik het zelf doe, maar tegelijkertijd herken ik de types die Elin3 beschrijft ook. En dat vind ik een beetje vies en idd wellicht teken van alcoholisme. Maar ja, geldt dat laatste dan niet voor mij?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ken inderdaad alleen maar rare, vage types die blootvoets in de trein zitten met ongewassen baarden en daar al lallend een biertje drinken. Of van die zenuwpezen die constant de hele trein doorstiefelen, zonder iemand aan te kijken maar wel de hele tijd schichtig om zich heen kijken, in zichzelf mompelend. Van allebei word ik niet heel blij. Maar ik geloof niet dat dat biertje daar aan bij draagt, ik voel me altijd een beetje ongemakkelijk/onveilig als ik bij dat soort mensen in de trein zit. Of ze nou een biertje hebben of niet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Echt? Ik zie heel veel 'normale' mensen een biertje drinken in de trein. Vooral op donderdag- en vrijdagavonden. Heel veel mannen in pak. Stropdas lekker los. Je zit 55 minuten in de laatste trein van de week en waarschijnlijk gaat de vrouw klagen als ze thuis een pintje pakken rond die tijd dus GoGoGo!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Eerlijk is eerlijk, het is al een hele tijd geleden dat ik regelmatig met de trein ging. Nu is dat nog maar heel sporadisch. Toen ik in Roermond e.o. stage liep, zat ik regelmatig in een van de laatste treinen van Roermond naar Venlo. Daar was een of andere rare mafketel die minstens twee keer per week als een of andere adhd'er op speed met een (of twee) biertjes in de hand door het treinstel banjerde. Hij mompelde heel druk in zichzelf en ik zorgde altijd dat ik hem nooit aankeek en bij iemand anders in de burt zat, want hij heeft wel eens iemand flink uitgescholden omdat hij "heel achterlijk naar hem keek, de smerige hoerenloper." Ik heb meerdere keren samen met een andere reiziger gedaan alsof we bij elkaar hoorden en sliepen, zodat wij hem in ieder geval niet verkeerd aan konden kijken.
In de trein van Almelo naar Enschede zat rond half elf vaak een vage kerel met een ouderwetse legerjas. Die kerel rook naar pis en oude shag en bier. Daar bleef ik ook bij uit de buurt, want hij werd dan vaak net wat te vriendelijk naar vrouwen. Heel erg fijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Karig ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De treinen van Veolia zijn regelrechte sars. Op vrijdagmiddag/avond van Arnhem naar Maastricht terug treinen was een ramp als ik via Nijmegen - Roermond ging, de eerste klasse zat standaard vol met studenten zodat ik alsnog mocht staan. Maar zelfs als ik plaats had, onmogelijk om laptop fatsoenlijk te gebruiken of iets te eten of drinken tot en met Venlo (daarna werd het vaak rustiger).
Ook in Zuid-Limburg is treinen met Veolia niet prettig. Doe mij maar moedertje NS. Al zijn de afstanden in ZL natuurlijk zodanig da tik het daar meer als een tram moet zien en dan is het prima. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee Ertur, je begrijpt het niet, marktwerking is goed, reizigers zijn meer tevreden, in de eerste paar jaar is er 15 tot wel 50% reizigersgroei gerealiseerd, had allemaal niets te maken met de reconcentratie van MBO's en HBO's en verschuivende vervoerspatronen, was allemaal omdat Veolia zo goed concurreert met NS!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is bovendien een dermate kapitaalsintensieve business dat je je kunt afvragen of het slim is om daar op regionaal niveau überhaupt te proberen iets van vrije markt in te krijgen. Nee, dat kun je je niet afvragen. Iedere halfzatte idioot kan nog bedenken dat dat niet slim is. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|