Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2017, 20:56
Verwijderd
Je kan dingen uit de droger ook ff bevochtigen met een plantenspuit en ze dan recht voor de verwarming hangen, dan worden ze ook mooi glad en strak. Als het een beetje een goed shirt is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2017, 08:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ruikt je was dan niet ontzettend naar azijn?
Nee! Sterker nog, wanneer je gore luchtjes van bijvoorbeeld urine of kots uit kleren wilt krijgen, moet je het gewoon wassen met een flinke hoeveelheid azijn erbij. Dan ruikt het wel even naar azijn, maar dat is weer weg op het moment dat je kleding is opgedroogd
Citaat:
Je kan dingen uit de droger ook ff bevochtigen met een plantenspuit en ze dan recht voor de verwarming hangen, dan worden ze ook mooi glad en strak. Als het een beetje een goed shirt is.
Gewoon in de badkamer ophangen als je gaat douchen
Oud 27-03-2017, 12:13
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ruikt je was dan niet ontzettend naar azijn?
Mi lief laat zijn t-shirts en hemden vaak weken in een emmer met azijn voordat hij het wast. Heb zijn gewassen kleding eigenlijk nog nooit betrapt op een azijngeur.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Nee! Sterker nog, wanneer je gore luchtjes van bijvoorbeeld urine of kots uit kleren wilt krijgen, moet je het gewoon wassen met een flinke hoeveelheid azijn erbij. Dan ruikt het wel even naar azijn, maar dat is weer weg op het moment dat je kleding is opgedroogd

Gewoon in de badkamer ophangen als je gaat douchen
Ik gebruik azijn als conditioner. Als mijn haar nat is, ruik ik het altijd wel een beetje maar als mijn haar droog is, ruik ik er niks meer van
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 12:55
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hebben we het hier over schoonmaak- of over tafelazijn?
Oud 27-03-2017, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Hebben we het hier over schoonmaak- of tafelazijn?
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Mi lief laat zijn t-shirts en hemden vaak weken in een emmer met azijn voordat hij het wast. Heb zijn gewassen kleding eigenlijk nog nooit betrapt op een azijngeur.
Waarom dat, ook als wasverzachter?

Citaat:
Ik gebruik azijn als conditioner. Als mijn haar nat is, ruik ik het altijd wel een beetje maar als mijn haar droog is, ruik ik er niks meer van
Dat heb ik inderdaad ook een tijd gedaan en nu je het zegt rook ik ook nooit azijn als mijn haar opgedroogd was.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 13:00
Verwijderd
Als bijvoorbeeld je sportkleding ook na het wassen nog naar zweet ruikt is azijn een goede. Ik heb het nog nooit als wasverzachter gebruikt maar wel voor stinkende sportkleding.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 13:27
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik leng Mn wasverzachter aan met een beetje azijn en daar krijgt mn was zoveel meer zacht en geur van niks geen azijn lucht
Oud 27-03-2017, 13:55
Miekje*
Miekje* is offline
Gewone witte azijn, natuurlijk!
Oud 27-03-2017, 13:58
Verwijderd
Voor mn haren gebruik ik appelazijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 13:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Voor mn haren gebruik ik appelazijn.
Ik ook, ja!
Oud 27-03-2017, 15:03
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ook! Maar ik vind dat die geur wel echt een beetje in je haar gaat zitten na verloop van tijd...
Oud 27-03-2017, 15:12
zoef de haas
zoef de haas is offline
Oh en nog een huishoud-tip van Zoef. Baking Soda bij je wasmiddel. Heb je veel minder wasmiddel nodig en t zorgt ervoor dat je wasmachine vanbinnen schoon blijft zonder m eens in de zoveel tijd op 90 graden te draaien
Baking soda is sowieso een magisch schoonmaakmiddel vooral in de combo met wat azijn.
Oud 27-03-2017, 17:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je sportkleding in azijn zet tegen de zweetlucht, hoeveel azijn dan ongeveer op een emmer water?
Oud 27-03-2017, 17:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En ik ben op zoek naar tips om schimmel weg te krijgen zonder chloor of iets met chloorlucht. Voor zwarte voegen en schimmelplekjes in de douche.
Oud 27-03-2017, 17:55
zoef de haas
zoef de haas is offline
Baking soda en azijn
Oud 27-03-2017, 18:03
Verwijderd
Citaat:
En ik ben op zoek naar tips om schimmel weg te krijgen zonder chloor of iets met chloorlucht. Voor zwarte voegen en schimmelplekjes in de douche.
Toch chloor.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 18:03
Verwijderd
Wat is het probleem met chloor eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 18:08
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vermoed dat dat teveel op dr longen slaat
Oud 27-03-2017, 18:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat is het probleem met chloor eigenlijk?
Citaat:
Ik vermoed dat dat teveel op dr longen slaat
Dat ja. Van chloor krijg ik echt een hele heftige astma aanval.
Oud 27-03-2017, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Baking soda en azijn
Dat samen en dan een papje van maken ofzo?
Oud 27-03-2017, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Dat ja. Van chloor krijg ik echt een hele heftige astma aanval.
Oh jeetje, nu voel ik me echt heel dom. Maar ik ga het toch niet anders doen, ik ga het wel delegeren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 18:21
Verwijderd
Hoe kan het dat ík nou degene ben die niet ziet dat daar een verband tussen zit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 18:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ligt eraan hoe hardnekkig het is. Je kunt met bakingsoda een papje maken met alleen wat water dat erop smeren en in laten trekken en vervolgens afspoelen. Je kan dat papje gebruiken als schoonmaakmiddel en gewoon op een schuursponsje/tandenborstel doen om de voegen te schrobben. Of t in laten werken zoals bij de eerste optie en dan na t intrekken met een plantenspuit met azijn bewerken en t vervolgens afspoelen of schrobben.
Oud 27-03-2017, 18:31
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb ooit 2 weken een appartement gedeeld met een Finse vegan die d'r haar waste met azijn, maar zij meurde echt heel erg. Mss kwam het ook wel omdat ze alleen fruit at en minstens een fles wijn per dag wegtikte, want er kwam constant een zure walm van d'r af.
Oud 27-03-2017, 18:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ligt eraan hoe hardnekkig het is. Je kunt met bakingsoda een papje maken met alleen wat water dat erop smeren en in laten trekken en vervolgens afspoelen. Je kan dat papje gebruiken als schoonmaakmiddel en gewoon op een schuursponsje/tandenborstel doen om de voegen te schrobben. Of t in laten werken zoals bij de eerste optie en dan na t intrekken met een plantenspuit met azijn bewerken en t vervolgens afspoelen of schrobben.
Ik ga dit proberen
Oud 27-03-2017, 20:56
Miekje*
Miekje* is offline
Daantje, wel goed ventileren wanneer je azijn met baking soda mengt; het gaat bruisen en er komt koolstofdioxide bij vrij. Wel hét wondermiddel tegen schimmel, kalkaanslag, anderszins viezige shit

Voor wie een kraan wil ontkalken: doekje of keukenrol natmaken met (schoonmaak)azijn, om de kraan wikkelen, plastic zakje erom en een nachtje laten zitten.
Oud 27-03-2017, 21:15
Verwijderd
Ik moet m'n waterkoker gaan vervangen omdat 'ie kromgetrokken is van altijd nog geen halve liter water koken. Er zit echt bijna geen kalk op het verwarmingselementen het ding is uit 2002.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 21:29
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Daantje, wel goed ventileren wanneer je azijn met baking soda mengt; het gaat bruisen en er komt koolstofdioxide bij vrij. Wel hét wondermiddel tegen schimmel, kalkaanslag, anderszins viezige shit

Voor wie een kraan wil ontkalken: doekje of keukenrol natmaken met (schoonmaak)azijn, om de kraan wikkelen, plastic zakje erom en een nachtje laten zitten.
Hoe wikkel je dat er zo omheen dat het ontkalkt? Ik wil dit proberen maar ik snap het niet.
Oud 27-03-2017, 21:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nat maken zodat het een soort blijft plakken.
Oud 27-03-2017, 21:46
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja maar als je m goed wil ontkalken dan moet t gaasje toch ook goed nat worden?
Of wacht nee Miekje had het vast over kalk van de kraan halen, niet uit de kraan
Oud 27-03-2017, 21:47
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoe wikkel je dat er zo omheen dat het ontkalkt? Ik wil dit proberen maar ik snap het niet.
Gewoon, je kraan inpakken als een cadeautje met een in azijn gedrenkt doekje en daar weer een zakje omheen, zodat het niet opdroogt. Het ontkalkt natuurlijk niet helemaal binnenin, maar de buitenkant wordt weer helemaal shiny! En de brokken kalk rond de uitstroomopening (heet dat zo?) verdwijnen er ook mee

Het is natuurlijk het best om je kraan eraf te schroeven en hem een nachtje in azijn te weken, maar bij sommige kranen/huizen gaat dat niet een dan is dit een aardig alternatief.
Oud 27-03-2017, 21:49
Miekje*
Miekje* is offline
Voor niks getypt
Oud 27-03-2017, 21:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Aaah als het werkt voor de kalk bij de opening ga ik proberen!
Er zit hier zo wanstaltig veel kalk in t water/leidingen
Oud 27-03-2017, 22:00
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik moet m'n waterkoker gaan vervangen omdat 'ie kromgetrokken is van altijd nog geen halve liter water koken. Er zit echt bijna geen kalk op het verwarmingselementen het ding is uit 2002.
Nou dan wordt 't ook wel tijd voor een nieuwe. Die dingen kosten geen reet.
De mijne is ook teringoud (afdanker van m'n ouders) en het was echt 1 bonk kalk (het water hier is superhard), maar een paar keer koken met azijn heeft dat goed verholpen.
Oud 27-03-2017, 22:01
Holland Oates
Holland Oates is offline
Heeft er iemand tips voor plantjes? Ik heb sinds kort wat potjes met paprika en waterkers enzo staan, maar zelfs als ik ze niet zo veel water geef komt er een soort van schimmellaagje op.
Kan dat kwaad?

Miekje, kom er maar in!
Oud 27-03-2017, 23:35
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Heeft er iemand tips voor plantjes? Ik heb sinds kort wat potjes met paprika en waterkers enzo staan, maar zelfs als ik ze niet zo veel water geef komt er een soort van schimmellaagje op.
Kan dat kwaad?
Krijgen de plantjes voldoende zonlicht? Ik heb die van mij verplaatst naar de vensterbank waar 's ochtends de zon vollop op schijnt en dat maakt echt verschil.
Ook kunnen plantjes gaan schimmelen als de luchtvochtigheid van je kamer te hoog is. Dit kun je laten afnemen door de ruimte goed te ventileren (regelmatig een raam open zetten) en/of door vochtvreters (cheap bij de action) in je kamer neer te zetten.

Ik heb mijn waterkoker ontkalkt met azijn ipv dure ontkalkshit. Werkte als een tierelier!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 23:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tips om schoon te maken: DASTY.

Tot zover mijn bijdrage.
Oud 27-03-2017, 23:48
Positive mind
Positive mind is offline
Ja dasty is fantastisch!

Ik heb nu voor de zwarte voegen in de douche schimmel en aanslagreiniger van de action in huis gehaald. Mijn moeder was er enthousiast over. Schijnt wel enorm chlorig te zijn, maar dat vind ik niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 23:54
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Tips om schoon te maken: DASTY.

Tot zover mijn bijdrage.
Ik heb het in de afgelopen dagen al bij drie verschillende gelegenheden over de fantastisch-heid van Dasty gehad.
Oud 28-03-2017, 00:49
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Krijgen de plantjes voldoende zonlicht? Ik heb die van mij verplaatst naar de vensterbank waar 's ochtends de zon vollop op schijnt en dat maakt echt verschil.
Ook kunnen plantjes gaan schimmelen als de luchtvochtigheid van je kamer te hoog is. Dit kun je laten afnemen door de ruimte goed te ventileren (regelmatig een raam open zetten) en/of door vochtvreters (cheap bij de action) in je kamer neer te zetten.

Ik heb mijn waterkoker ontkalkt met azijn ipv dure ontkalkshit. Werkte als een tierelier!
De plantjes staan in m'n raamkozijn in de volle zon en m'n raam staat altijd een stukje open, dus mss dan maar vochtvreters.
Oud 28-03-2017, 00:50
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb het in de afgelopen dagen al bij drie verschillende gelegenheden over de fantastisch-heid van Dasty gehad.
Je bedoelt fan-DASTY-s?
Oud 28-03-2017, 03:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je bedoelt fan-DASTY-s?
Ik hou nu meer van je dan ooit
Oud 28-03-2017, 05:41
Verwijderd
We hebben een container voor GFT, een voor restafval, oud papier wordt in dozen opgeslagen tot de gemeente ze ophaalt, de Herozakken hangen in de garage en glas brengen we braaf naar de glasbak verderop in de straat
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 10:45
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Hee dit vind ik echt een leuk topic.

In Utrecht scheiden we helemaal niet want m'n vriendje en huisgenoot vinden het allemaal onzin. In Amsterdam heb ik papier, glas en rest.

Ik gebruik eigenlijk geen wasverzachter, wel wasmiddel dat heel lekker ruikt. En ik strijk best wel veel, want vriendje kan dat op zich wel, maar niet heel goed en hij is super langzaam, dus ik strijk al z'n overhemden. Om eerlijk te zijn vind ik strijken eigenlijk heel leuk, lekker ontspannend, kleding wordt zo lekker warm ervan.

We hebben trouwens wel een droger maar sinds we dat ding hebben is onze energierekening super erg omhoog gegaan. Ik droog alleen beddengoed, handdoeken en ondergoed, verder hang ik alles op want dan blijven je kleren langer mooi En handdoeken uit de droger zijn zo lekker zacht.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 10:45
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Ik ook, ja!
Huh hoe dan. Mix je het met je shampoo?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 11:03
zoef de haas
zoef de haas is offline
Nee gewoon in een plantenspuit en dan in je haar spuiten, even laten intrekken en dan uitspoelen.
Het is vaak onderdeel van 'no shampoo' waarbij je je haar helemaal niet of met Baking soda wast. (Baking soda maakt je haar schoon maar omdat t je haarschubben open zet heb je de 'acidity' van azijn nodig om je haar weer 'dicht' te maken, anders gaat het als een malle afbreken).
Oud 28-03-2017, 11:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kon toch ergens goedkoop baking soda kopen? Waar was dat?
Oud 28-03-2017, 11:24
Verwijderd
https://www.drogisterij.net/gezondhe...a-033200011101
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten