![]() |
|
![]() |
Lijkt me niet he, over het algemeen krijgen homo's geen kinderen
![]() Als het een erfelijke factor was, zou het al lang uitgestorven zijn. Er zijn maar weinig homo's die trouwen en kinderen krijgen, uitzonderingen daargelaten. Het aantal homo's zou in elk geval zeer snel dalen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Met 'erfelijk' bedoel ik 'erfelijk belast/bepaald' dus dat het vanaf je geboorte in je genen zit. Dat het dus al vanaf je geboorte vastligt, en onveranderlijk is. Ik denk zelf ook dat het aan je persoonlijkheid zit. Dat mensen met bepaalde karaktertrekken die erfelijk belast zijn om homo te worden dit (bewust of onbewust) gaan onderdrukken. Maar dit is natuurlijk maar een mening. Ook de onderzoeken die er tot nu toe naar gedaan zijn leveren niet echt concrete antwoorden op. Das wel vervelig.
|
![]() |
waarom zou ze het faken? ze voelt gewoon nix voor mannen, en wel voor vrouwen, in het bijzonder heeft ze een speciale band met haar zus en ze is verliefd op Shug Avery. daar is toch nix fakes aan, ze voelt het gewoon zo. en ik denk dat dat zo is gekomen omdat ze mishandeld en misbruikt is door haar vader en man.
|
![]() |
Dat dat meisje uit 't boek uitsluitend sex met vrouwen wilt, is omdat ze hele slechte ervaringen heeft met mannen.
Hoe kom je dan bij erfelijkheid van homosexualiteit? ![]() Hoe leg je die link? ![]()
|
Dat is gedeeltelijk erfelijk bepaald. Homoseksualiteit is een gedrag. En je gedrag als baby zijnde erf je van je voorouders, etc. Het zit allemaal in je DNA. Daarnaast heb je je leven, die bepaalt ook je gedrag, dus ook je geaardheid
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
homosexualiteit is psychisch en erfelijk. Ik zal proberen het eerst uit te leggen wat ik bedoel met psychisch.. ik geloof niet in homosexueel geboren worden.. je bent wie je bent, en je bent hier om je voort te planten.. Maar het leven kan zo ingrijpend zijn dat dat beeld veranderd.. Ouders die misbruikt zijn.. en de moeder die lesbisch is geworden kan dat overbrengen op het kind omdat een kind alles overneemt van de ouders omdat dat de enige 2 personen zijn die ze heel veel zien in hun leventje.. Daarom is alles erfelijk, maar ligt het aan het bewustzijn van het kind hoe het kind ermee om gaat.. Als jij je bewust bent van je pijn, van zwaktes.. etc. kan je daar beter mee omgaan.. nou ja misschien vind iedereen dit maar onzin ![]() (begrijp me niet verkeerd, ik keur het niet af, integendeel ![]() |
![]() |
|
ik ben van mening dat alles in het lichaam erfelijk is (alhoewel de vraag is of je het krijgt) ik denk dat als je een homo vader hebt dat je dan kans hebt op een homo zoon. maar ik denk dat andere er bijna evenveel last van hebben
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Tja ik denk dat je wordt geboren als homo of bi of hetero of whatever maar dat er geen invloeden van buitenaf zijn die dat veranderen. Dat meisje in jouw verhaal krijgt een afkeer voor mannen en probeert ze zo ver mogelijk op afstand te houden. Voor haar gevoel zijn vrouwen veel beter/mooier/liever enzo en houdt ze zichzelf voor de gek... Maar feitelijk is ze hetero!
|
Verwijderd
|
Het is niet erfelijk en het is niet aanleerbaar (een belangrijk argument tegen adoptie door homosexuelen was altijd:'dan worden die kinderen ook homosexueel' (hoe dan ook een achterlijk argument) dat argument gaat gewoon niet op).
Je bent het of je bent het niet... (natuurlijk kan je wel faken, maar dat is dus gewoon nep, dan ben je het eigenlijk niet)... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Homoseksualiteit wordt in grote mate bepaald in de fase waarin de foetus zich in de baarmoeder bevind. Afhankelijk van de hoeveelheid van bepaalde hormonen die dan aanwezig zijn worden bepaalde eigenschappen gecreeerd.
Andere factoren zullen ook een rol spelen, maar bovenstaande staat in de wetenschap door veel mensen bekend als de factor die het meeste invloed heeft. Voorbeeld: Indien de moeder gestrest is in deze periode zal er een grotere kans bestaan dat het kindje later homoseksueel blijkt te zijn. De hormonen die vrijkomen door deze stress bevorderen dit. |
![]() |
|
uit ervaring: ja
mijn moeder is lesbisch ( en nee ik niet) maar HAAR moeder was het ook, de zussen van haar moeder ook, een broer ook ( borduurd nog steeds), de vader van mijn oma etc etc dus, er zit wel een verband in wat niet te ontkennen valt aan mijn vaders kant juist weer helemaal niemand, maar dat zegt ook wat.
||
Citaat:
Je kiest ervoor om door zoveel moeilijkheid te gaan...afgestoten worden door familie en/of vrienden, of de kans daar op. Daar kies je voor?! ![]() Nee, ik denk dat het aangeboren is. Zoals "Ik" (forumlid) al zei: het wordt bepaald door een hoeveelheid hormonen die je toegedient krijgt in de baarmoeder. Zie ook het boek: waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen ![]() ^^ dat is trouwens een erg interessant boek ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
*kijkt een beetje in de kast* Heej, dat boek heb ik ook! ![]() Daar had ik het inderdaad uit gehaald die informatie ![]() Heel goed boek inderdaad! Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kijk, ik vind het logisch dat homoseksualiteit nu in the picture staat (ik snap de link met gothic ff niet) ; die mensen zijn eeuwenlang onderdrukt geweest door de Kerk o.a. dus gun ze nu hun vrijheden. Tja over of het natuurlijk is of niet: bij de bonobo's hebben vrouwtjes ook hele dagen seks met elkaar, dus dat is niet het gevolg van de beschaving ofzo... Trouwens, ik herhaal, het lijkt misschien dat er nu meer homo's zijn en dat ze zich meer willen laten zien, maar dat komt volgens mij enkel door het feit dat vroeger, als je homo/lesbisch was, je dat angstvallig moest verborgen houden en toch maar met iemand van het andere geslacht trouwen en iemand proberen zijn die je niet bent...Dus er waren natuurlijk wel homo's alleen mocht niemand het zien. Zit jij in een of andere geloofsgemeenschap btw? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ken een onderzoek waarbij bij zwangere ratten testosteron is gespoten... de vrouwelijke ratten die daarna werden geboren gingen zich gedragen als mannelijke en gingen zelfs de daad proberen te verrichten bij vrouwelijke ratten.. ook: er is een gebied in de hersenen dat bij mannen groter is dan bij vrouwen (naam ben ik kwijt, sorry). bij mannelijke homoseksuelen en transseksuelen hebben ze de hersenen vergeleken met die van "normale" mannen. bij deze groep mensen bleek dat gebied inderdaad verkleind te zijn... dit zou het gevolg kunnen zijn van een gestoorde hormoonbalans tijdens de foetale ontwikkeling... verder (heb ik geleerd) is er nog de psychologische kant. jongetjes met een dominante moeder of een zwakke of afwezige vader hebben later in hun leven een verhoogde kans op een gender-identiteitsstoornis (zoals dat zo mooi heet - transseksualiteit, travestie). dit zou komen omdat het jongetje zich niet kan identificeren met zn vader en zich dus minder mannelijk (verwijfd?) gaan gedragen. ik moet bij dit alles zeggen dat al dat onderzoek nog niet volledig is (voor zover ik weet), en dat de meeste dingen die ik hier zeg voor een groot deel uit theorie bestaat.. en dan nog et schijnt dat minstens 10% van de gehele bevolking homoseksueel is. sterker nog: het schijnt dat minstens 70% van alle vrouwen lesbische neigingen heeft (!!!!!) ik weet niet wat daar allemaal van waar is ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 02:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Tieners en pubers over homoseksualiteit michelleevdw | 138 | 03-10-2012 18:34 | |
VWO |
Uitsluiting nderwerpen examens professor2 | 21 | 09-04-2006 20:50 | |
Liefde & Relatie |
homoseksuele ouders....... Zonnebloempjuh | 98 | 02-12-2005 13:22 | |
Seksualiteit |
Word of ben je homo? Prune | 110 | 15-02-2004 23:54 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Adoptie door homoseksuelen Yamyam | 72 | 18-12-2002 14:58 |