Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben echt gek van ska, first, second, third wave, skapunk, skacore, het maakt niet echt uit.
In elk genre lijken bands veel van hetzelfde. En ook een hoop skabands klinken ongeveer hetzelfde, maar elke band heeft iets unieks wat je op den duur leert te horen (al is RBF en Liberator echt een wereld vamn verschil).
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind ska echt heel erg leuk. En ik vind niet alle ska bands op elkaar lijken, natuurlijk lijken sommige bands op elkaar, maar zoals Miss Quasy zegt, in elk genre zijn en bands die op elkaar lijken. En van ska word je vrolijk, dat is voor mij ook heel belangrijk
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed ik snap wel dat men het vindt want je heb ook een hoop nummertjes die op het eerste gezicht wel erg op elkaar lijken. Tis maar of je het verschil wil horen of of je er geen behoefte aan heb. Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte om heel diep in de black metal oid te gaan spitten zodat ik het verschil kan horen tussen bandjes die in mijn oren allemaal hetzelfde klinken.
|
ska (en ska-punk) KAN heel erg gevarieerd zijn, het is inderdaad niet altijd hetzelfde.
vergelijk bijvoorbeeld een band als Planet Smashers met een band als de Slackers. Allebei ska, maar toch heel anders. Of een band als Catch 22 met the Aquabats. Catch 22 is serieus.. of in ieder geval serieuzer... en the Aquabats maken pure onzin. Maar het is wel "goeie" onzin want het zit goed in elkaar. En de opmerking dat ska "altijd dat korte hoge gitaardeuntje" heeft is helemaal pure bullshit. Tuurlijk het LIJKT op elkaar. Maar ska gaat helemaal niet om dat gitaardeuntje. Die geeft het tempo aan maar luister eens naar de geweldige bassloopjes van Reel Big Fish en Catch 22 bijvoorbeeld. Die bassisten zijn briljant! Alle loopjes zijn super ingewikkeld en er is er geen een hetzelfde! Als je ska maakt, moet je zorgen dat je een goeie bassist hebt die coole loopjes kan schrijven. Dan ben je al een heel eind. Ska suckt zeker niet. Ska-punk nog minder zelfs. En Propagandhi rulet (alleen al om het briljant "Ska sucks" ![]()
|
ska(punk) is gaaf...
sommige bands die veel op elkaar lijken gaan een beetje vervelen maar ik denk dat je dat in ieder genre wel hebt... als je het genre leert kennen dan kom je toch bij een aantal bands die op elkaar lijken terecht en dan ga je je steeds meer verdiepen en leer je de wat apartere bandjes kennen... of iig zo is het bij mij vaak... blue meanies, capdown, liberator ofzow vink nog steeds wel geweldig maar sommige andere dingen luister ik nou vrijwel nooit meer op cd.. live is altijd geweldig..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
kvin ska wel lachuh en leuk, niet te veel luisteren, en de feestjes zijn wel echt kewl. en dat ska simpel en eentonig is??? niet mee eens, zegt men van punk, blackmetal, e.d. ook vaak (alleen maar een hoop gerag
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
idd, een goeie vriend van mij doet dat ook zo lekker... die kan echt vet drummen en is uitermate geschikt voor het punk, maar vooral ska-genre
en bassen is idd ongeveer het belangrijkste onderdeel van ska... (de blazerssectie mag op zich ook wel een beetje kwalitatief op niveau zijn hoor) |
![]() |
|
ik vind het wel jammer dat ska altijd wordt geassocieerd met punk
![]() ![]() 'k ben zelf ook wel via de punk van skapunk van ska gaan houden ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Stevig potje ska MikeyMo | 55 | 13-02-2005 20:57 | |
Muziek |
luistertopic antigone | 500 | 10-12-2004 20:43 | |
Muziek |
Spel: Raad het nummer (was: raad:P) mood indigow | 49 | 17-12-2002 18:37 | |