Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
- Kan je schrijven aanleren of moet je met een talent geboren zijn?
Ja, dat kan. Talent is handig, maar het is geen beslissende factor, denk ik. - Hoe pas je je manier van schrijven aan? Ik doe het zelf door veel te schrijven en veel te lezen. Bovendien luisteren naar wat mensen er van vinden. - Wanneer zijn jullie begonnen met schrijven? Te laat. Toen mijn leraar Nederlands zei dat hij de verhalen die ik voor dat vak schreef goed vond ('de beste die hij ooit zag van een leerling van hem') besloot ik er wat mee te doen. Het heeft toen nog een poos geduurt en ik schrijf nu ongeveer twee, tweeënhalf jaar echt serieus. - Zal ik gaan proberen iets te schrijven? Ja. LUH-3417 |
![]() |
|
- Kan je schrijven aanleren of moet je met een talent geboren zijn?
Het kan, zoals eerder gezegd, allebei. Als je een talent hebt, is het nutteloos tot je dat talent gaat gebruiken en, uiteraard, gaat ontwikkelen. Zonder talent beginnen schrijven kan ook, mits je open staat voor kritiek. Vraag zoveel mogelijk reacties en geloof die van vrienden en familie niet. Zij zijn niet objectief en vinden alles wat je schrijft goed, om je blij te maken. - Hoe pas je je manier van schrijven aan? Door goed te luisteren naar tips en trucs van anderen. Luister naar je gevoel, wat klinkt goed, wat klinkt niet goed. Zorg dat je een paar regels voor jezelf opstelt, waar je je aan houdt. - Wanneer zijn jullie begonnen met schrijven? Vanaf het moment dat ik me kan heugen, bedenk ik al verhalen. Een oude vriend op 'onze' camping in Zwitserland spoorde me aan meer te schrijven, dus toen schreef ik al. Wanneer... Geen idee. Al heel lang. - Zal ik gaan proberen iets te schrijven? Jazeker! Post het dan ook hier, dan zal ik je zeker mijn ongezouten commentaar geven.
||
Citaat:
2. Door open te staan voor nieuwe dingen, denk ik... Te luisteren naar anderen... 3. Ik ben begonnen op mijn zesde jaar.... 4. Ja!!!! Als je het leuk lijkt, zeker doen!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Aanpassen is het woord niet. Verbeteren wel, en dat doe je door heel veel te oefenen. 3. Ik ben begonnen met verhalen schrijven in groep 5 ofzo. 4. Als alle zichzelf-serieus-nemende politici een boek kunnen schrijven, kan jij het ook. Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 16:02. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
schrijverscursussen - Je kunt je manier van schrijven aan passen door veel te leren van andere schrijvers. De opbouw lezen, verhaallijn, de afsluiting etc. Ook is het zo dat hoe langer je oefent je steeds meer leert en ontdekt van je eigen schrijven. - Ik ben begonnen met schrijven toen ik in groep 5 zat. Eerst was het heel simpel korte verhalen. In groep acht ben ik begonnen met een langer verhaal maar kwam niet verder dan bladzijde 26 omdat ik te veel in een keer schreef. Op mijn vijftiende had ik een heel verhaal geschreven en opgestuurd. Het was niks geworden en ik ben nu bezig met een nieuw boek. - Ja moet je doen, als jij zelf vaak denkt aan schrijven en er zoveel mee bezig bent moet je het zeker doen. Wat verlies je ermee? Niks toch? Ook al word het later niks je kunt het altijd voor je eigen plezier doen. Succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je moet talent hebben, denk ik, maar met alleen talent kom je nergens dus dan wordt het vooral heeeel veel oefening. Je past je manier van schrijven aan als je.... mh, als je doorhebt dat je iets fout doet, en het dan verandert. Of als je iets ziet wat mooier klinkt, en dat gaat gebruiken. Het groeit denk ik te langzaam om echt te kunnen zeggen hoe je het doet... En natuurlijk moet je het proberen, proberen kan altijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan je schrijven aanleren of moet je met een talent geboren zijn? Ik denk dat iedereen die wíl schrijven ook kán schrijven, gedwongen is het niets.. Maar de een pikt sneller zijn stijl eruit dan een ander, de een heeft een cursus nodig, de ander niet.. Hoe pas je je manier van schrijven aan? Zelf ben ik best slecht in dialogen, daar wil ik wat aan veranderen. Ik probeer in boeken op te letten hoe een auteur een dialoog brengt en of ik dat een fijne manier vind. En dan zelf proberen... Veel lezen en oefenen dus, denk ik... Ik ga zo verder, want m'n pc loopt bijna vast ![]() ![]() Ik ben begonnen met schrijven toen ik.. kon schrijven, eerst in een schriftje, toen achter een grote typmachine (met daarnaast een soort van 'plattegrondje' waar alle letters op stonder weergegeven, want ik kon ze nooit vinden ![]() En natuurlijk moet je proberen een stukje te schrijven!! Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 17:19. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van verhaal Reftengo | 4 | 04-08-2003 14:51 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Een verhaal Verwijderd | 10 | 19-09-2002 18:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim-Fortuynprijs ? Not for Sale | 101 | 28-06-2002 12:00 |