Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 16:55
Roxy
Roxy is offline
jah het is leuk als jongens galant zijn maar als ze het overdrijven ofzow dan voel ik me dr heel ongemakkelijk bij, het moet wel een beetje natuurlijk gaan en niet expres om iets te bereiken.... en het ligt er ook een beetje aan in welke situatie... en sowieso voor mij betalen dat word nie gedaan of ik moet ook een keer voor hem mogen betalen..
Oud 07-02-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Hoeze de man met het ware woord, vrouwen eerlijk waar altijd is er wel iets mis.

Respect voor elkaar vind ik wat beter niet alleen de deur voor haar openhouden maar ook kunnen verwzchten dat deze voor jou open word gehouden.
Word!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:06
Verwijderd
Dat soort dingen zijn toch leuk (zeker als ze het niet is gewend) beetje hoffelijkheid siert een mens ontzettend

Iets als een deur open lijkt me logisch, dat doe ik voor iedereen en voor een meisje betalen vind ik ook niet erg. Meefietsen doe ik voor de veiligheid+ de gezelligheid....

Het enige punt is dat sommige meisjes er vanuit gaat dat je altijd betaald.. net of het vanzelfsprekend is ofzo. Het is juist leuk als jij bijvoorbeeld een avondje uit betaald dat zij de volgende dag iets kleinsbetaald... een ijsje aan het strand of whatever (ten minste dat soort dingen vind ik leuk, toont een beetje zelfstandigheid)

How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. (Ocar Wilde)

Daarom moet je alle meisjes/vrouwen die het verdienen behandelen als een prinses
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 14:50
Verwijderd
Ik doe dat soort dingen graag. En dan bedoel ik niet alleen met 'dames', maar bijvoorbeeld ook mensen helpen hun buggy in de trein te krijgen, dingen oprapen, mensen voor laten gaan in de bus enz.
Helaas merk ik vaak dat je al snel als uitslover wordt gezien, of iemand die iets wil van bijvoorbeeld een meisje, als je dit soort dingen gewoon doet. Het is gewoon niet 'normaal' meer om gewoon een beetje netjes te zijn (Ik ben trouwens ook vaak genoeg een asociale klootzak hoor).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
rodina schreef:
Bestaan die nog?
Nette jongens die de deur voor je open houden in plaats van 'm voor je neus dicht te smijten?
Dat doe ik altijd
Jongens die je netjes naar huis brengen na een avondje stappen?Als ze niet per se zegt van niet, dan doe ik dat
Jongens die je de hele avond vrij houden, qua kosten?Dat doe ik niet, ze moet niet van mij willen profiteren. Ik wil wel iets meer betalen, maar niet alles.
Jongens die niet meteen na de eerste avond aankomen zetten met een kneuzig vraagstuk waar de boodschap 'Wanneer kom je neuken?' iets te simpel in verwerkt is?Dat doe ik ook nooit.
Oud 09-02-2003, 21:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Jah, die bestaan nog wel, hoor. Ze zijn alleen behoorlijk zeldzaam. En ik ben zo subtiel ze te laten gaan .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:22
GRRR
GRRR is offline
ik ben niet altijd galant. sommige meisjes die ik tegen gekomen ben waarderen het niet en vinden het eerder kleinerend. och vrouwen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:31
Florine
Florine is offline
ja die bestaan zeker
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:21
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
rodina schreef:
Bestaan die nog? Nette jongens die de deur voor je open houden in plaats van 'm voor je neus dicht te smijten? Jongens die je netjes naar huis brengen na een avondje stappen? Jongens die je de hele avond vrij houden, qua kosten? Jongens die niet meteen na de eerste avond aankomen zetten met een kneuzig vraagstuk waar de boodschap 'Wanneer kom je neuken?' iets te simpel in verwerkt is?

Voor meisjes zal 't net zo zijn, alleen ik kan niets bedenken
Behalve dat hele avond betalen gedoe, beantwoord ik wel aan die kwalificatie die je daar geeft.
Oud 10-02-2003, 00:35
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Alex schreef:
Het is juist leuk als jij bijvoorbeeld een avondje uit betaald dat zij de volgende dag iets kleinsbetaald... een ijsje aan het strand of whatever (ten minste dat soort dingen vind ik leuk, toont een beetje zelfstandigheid)

OMG :D lees het voor de grap nog eens terug, een beetje kleinerend, vind je ook niet? :)

Misschien ben ik wel een lompe boer, maar ik vind het echt grote onzin dat "de jongen" alles op een avond moet betalen. Zeker op deze leeftijd als je allebei nog gewoon bij je ouders woont en je gewoon allebei ongeveer even veel geld uit te geven hebt.

Woej! ik ben ge-emancipeerd :o en gierig :P

Die andere dingen zijn gewoon normaal, alhoewel de deur open houden stiekem ook wel een klein beetje onzin is :)
Oud 10-02-2003, 01:03
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
OMG lees het voor de grap nog eens terug, een beetje kleinerend, vind je ook niet?

Misschien ben ik wel een lompe boer, maar ik vind het echt grote onzin dat "de jongen" alles op een avond moet betalen. Zeker op deze leeftijd als je allebei nog gewoon bij je ouders woont en je gewoon allebei ongeveer even veel geld uit te geven hebt.

Woej! ik ben ge-emancipeerd en gierig

Die andere dingen zijn gewoon normaal, alhoewel de deur open houden stiekem ook wel een klein beetje onzin is
Lompe boer, helemaal niet... Meisjes willen in deze tijden toch hun zelfstandigheid? Emancipatie brengt ook "minder leuke" kanten mee... Alhoewel dat minder leuk overdreven is. Ik vind 't gewoon normaal dat ieder betaalt voor wat ze zelf drinken...
Oud 10-02-2003, 08:49
Verwijderd
Galante jongens bestaan zeker nog wel. En hoewel ik het hartstikke fijn vind als een jongen bijvoorbeeld een deur voor me openhoudt of een keer mijn drinken betaalt, vind ik niet dat de jongens altijd dat soort dingen hoeven te doen. Het is gewoon leuk om met respect behandeld te worden, en ik denk dat dat voor meisjes én jongens geldt. Ik hou zelf de deur ook open als er iemand vlak achter me loopt, en ik laat mensen met minder boodschappen bij de kassa voorgaan. En mijn vriendje en ik betalen gewoon allebei ongeveer evenveel. Inderdaad: kwestie van opvoeding hebben genoten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 10:11
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Alex schreef:

How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. (Oscar Wilde)

Haha ja dit vind ik echt een hele goeie
Oud 10-02-2003, 23:26
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Meisjes willen in deze tijden toch hun zelfstandigheid?
Die opklimmende volksmeisjes ja...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 08:06
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ja, die bestaan nog...

Zelf hecht ik veel waarde aan de omgangsvormen tussen mensen! Het straalt respect en waardering uit.
Een dame breng ik altijd thuis.
(Must, woon in een niet zo'n veilige stad)

En ik ben het absoluut niet eens dat deur voor de ander openhouden slijmerig is. Het ligt er helemaal aan op welke manier je het doet. Mensen merken snel genoeg of je het altijd doet, zodat het vanzelfsprekend voor je is of dat je het doet om "op te vallen".

Betalen doe ik meestal of, als ze het graag heeft in overleg.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 11:08
soffietje
soffietje is offline
jahoor ze bestaan nog

heb hem gevonden*glundert *
Oud 13-02-2003, 11:24
Gwen.
Gwen. is offline
Van mij hoeft mijn vriendje mijn jas niet op te hangen hoor. En hij hoeft mijn drankjes niet te betalen. En hij hoeft mij niet voor te laten gaan. En hij hieft de deur niet open te houden. Dat kan ik allemaal zelf wel. Wij zijn van de gelijke relatie, als we uit eten gaan betaalt hij de ene keer en ik de andere keer, drankjes bieden we elkaar aan als we dat willen, maar hij haalt ze meestal wel want dat haat ik, deur houdt hij altijd open of ik nou voor of achter hem loop, en meestal hangt hij onze jassen weg als we naar een concert gaan omdat ik die rij haat, maar ik haal ze meestal omdat ik me er beter door wring. En om de vraag of ik kom neuken kan ik alleen maar lachen, maar dat komt natuurlijk omdat we al meer dan een jaar bij elkaar zijn.

Maar goed, ik snap wel dat als je op een eerste date ben dat je als meisje het wel prettig vind als de jongen zich galant opstelt, maar ik zou toch echt niet verwachten dat diegene de hele avond voor mij betaalt tenzij hij het voorstelt en ik ook weet dat hij het kan missen. Ik vind het veel leuker om als we uit zouden gaan ook wat voor hem te betalen, ik bedoel, op deze leeftijd zwemt toch bijna niemand in het geld. Maar daar ging het natuurlijk niet alleen over. Tuurlijk moeten vrouwen goed behandeld worden maar dat betekent niet dat mannen actief moeten zijn en vrouwen passief. Dat vind ik onzin. En dat heeft inderdaad wel met emancipatie te maken. Waarom zou de vrouw wel de positieve dingen van het manzijn moeten krijgen maar dan wel als zwakker schepsel behandeld worden op het gebied van daten.
Oud 13-02-2003, 14:52
mickael
mickael is offline
*steekt vinger op*
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:59
DeadNation
DeadNation is offline
Ach natuurlijk kan je als man zijnde dat soort shit wel doen, maar t moet natuurlijk niet zo gek worden dat je altijd betaald etc. Althans ik doe daar niet aan....ben ik simpelweg een te arme scholier voor hahahaha.

Het is gewoon ideaal als er over dat soort dingen geneens gesproken hoeft te worden en dat beide partijen het fatsoen hebben het gewoon te spreiden.

En dingen als deuren openhouden etc. Spreek toch voorzich lijkt me. Kleine moeite.
Oud 13-02-2003, 19:23
morwen
morwen is offline
Citaat:
otherside schreef:
Ik ken niet zo veel van die jongens, jammer genoeg. Maar als ik er een tegen kom vind ik het echt leuk. Van mij hoeven ze ook niet mn hele avondje uit te betalen, ik ben zelfstandig en al, maar als ze gewoon deuren voor me openhouden of een handkus geven dan vind k dat toch wel ernstig cool.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah handkusjes zijn zoooo lievvv
Oud 13-02-2003, 19:24
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah handkusjes zijn zoooo lievvv
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:32
italianboy
italianboy is offline
over dat betalen van drinken wil ik nog wat kwijt..

je gaat wat drinken, zij een arme student, jij een arme student..

en dan moet jij betalen, tjah

Dat is toch niet meer van deze tijd?

Af en toe is het gepast, vooral als je iemand uitnodigt en om te laten blijken dat je respect of waardering hebt voor diegene.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Van mij hoeft mijn vriendje mijn jas niet op te hangen hoor. En hij hoeft mijn drankjes niet te betalen. En hij hoeft mij niet voor te laten gaan. En hij hieft de deur niet open te houden. Dat kan ik allemaal zelf wel. Wij zijn van de gelijke relatie, als we uit eten gaan betaalt hij de ene keer en ik de andere keer, drankjes bieden we elkaar aan als we dat willen, maar hij haalt ze meestal wel want dat haat ik, deur houdt hij altijd open of ik nou voor of achter hem loop, en meestal hangt hij onze jassen weg als we naar een concert gaan omdat ik die rij haat, maar ik haal ze meestal omdat ik me er beter door wring. En om de vraag of ik kom neuken kan ik alleen maar lachen, maar dat komt natuurlijk omdat we al meer dan een jaar bij elkaar zijn.

Maar goed, ik snap wel dat als je op een eerste date ben dat je als meisje het wel prettig vind als de jongen zich galant opstelt, maar ik zou toch echt niet verwachten dat diegene de hele avond voor mij betaalt tenzij hij het voorstelt en ik ook weet dat hij het kan missen. Ik vind het veel leuker om als we uit zouden gaan ook wat voor hem te betalen, ik bedoel, op deze leeftijd zwemt toch bijna niemand in het geld. Maar daar ging het natuurlijk niet alleen over. Tuurlijk moeten vrouwen goed behandeld worden maar dat betekent niet dat mannen actief moeten zijn en vrouwen passief. Dat vind ik onzin. En dat heeft inderdaad wel met emancipatie te maken. Waarom zou de vrouw wel de positieve dingen van het manzijn moeten krijgen maar dan wel als zwakker schepsel behandeld worden op het gebied van daten.
Uch ben ik het wel mee eens...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:41
DeadNation
DeadNation is offline
Hmmm ik ook. Goed stukje
Oud 15-02-2003, 17:39
Black Reina
Black Reina is offline
kan dr niks aan doen kval altijd op players en die zijn dus absoluut niet zo dus ik heb het ras 'galante heerschappen' ook nog niet ontdekt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten