Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien ben ik wel een lompe boer, maar ik vind het echt grote onzin dat "de jongen" alles op een avond moet betalen. Zeker op deze leeftijd als je allebei nog gewoon bij je ouders woont en je gewoon allebei ongeveer even veel geld uit te geven hebt. Woej! ik ben ge-emancipeerd :o en gierig :P Die andere dingen zijn gewoon normaal, alhoewel de deur open houden stiekem ook wel een klein beetje onzin is :)
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Galante jongens bestaan zeker nog wel. En hoewel ik het hartstikke fijn vind als een jongen bijvoorbeeld een deur voor me openhoudt of een keer mijn drinken betaalt, vind ik niet dat de jongens altijd dat soort dingen hoeven te doen. Het is gewoon leuk om met respect behandeld te worden, en ik denk dat dat voor meisjes én jongens geldt. Ik hou zelf de deur ook open als er iemand vlak achter me loopt, en ik laat mensen met minder boodschappen bij de kassa voorgaan. En mijn vriendje en ik betalen gewoon allebei ongeveer evenveel. Inderdaad: kwestie van opvoeding hebben genoten.
|
![]() |
|
Ja, die bestaan nog...
Zelf hecht ik veel waarde aan de omgangsvormen tussen mensen! Het straalt respect en waardering uit. Een dame breng ik altijd thuis. (Must, woon in een niet zo'n veilige stad) En ik ben het absoluut niet eens dat deur voor de ander openhouden slijmerig is. Het ligt er helemaal aan op welke manier je het doet. Mensen merken snel genoeg of je het altijd doet, zodat het vanzelfsprekend voor je is of dat je het doet om "op te vallen". Betalen doe ik meestal of, als ze het graag heeft in overleg. |
![]() |
|
Van mij hoeft mijn vriendje mijn jas niet op te hangen hoor. En hij hoeft mijn drankjes niet te betalen. En hij hoeft mij niet voor te laten gaan. En hij hieft de deur niet open te houden. Dat kan ik allemaal zelf wel. Wij zijn van de gelijke relatie, als we uit eten gaan betaalt hij de ene keer en ik de andere keer, drankjes bieden we elkaar aan als we dat willen, maar hij haalt ze meestal wel want dat haat ik, deur houdt hij altijd open of ik nou voor of achter hem loop, en meestal hangt hij onze jassen weg als we naar een concert gaan omdat ik die rij haat, maar ik haal ze meestal omdat ik me er beter door wring. En om de vraag of ik kom neuken kan ik alleen maar lachen, maar dat komt natuurlijk omdat we al meer dan een jaar bij elkaar zijn.
Maar goed, ik snap wel dat als je op een eerste date ben dat je als meisje het wel prettig vind als de jongen zich galant opstelt, maar ik zou toch echt niet verwachten dat diegene de hele avond voor mij betaalt tenzij hij het voorstelt en ik ook weet dat hij het kan missen. Ik vind het veel leuker om als we uit zouden gaan ook wat voor hem te betalen, ik bedoel, op deze leeftijd zwemt toch bijna niemand in het geld. Maar daar ging het natuurlijk niet alleen over. Tuurlijk moeten vrouwen goed behandeld worden maar dat betekent niet dat mannen actief moeten zijn en vrouwen passief. Dat vind ik onzin. En dat heeft inderdaad wel met emancipatie te maken. Waarom zou de vrouw wel de positieve dingen van het manzijn moeten krijgen maar dan wel als zwakker schepsel behandeld worden op het gebied van daten.
|
Ach natuurlijk kan je als man zijnde dat soort shit wel doen, maar t moet natuurlijk niet zo gek worden dat je altijd betaald etc. Althans ik doe daar niet aan....ben ik simpelweg een te arme scholier voor hahahaha.
Het is gewoon ideaal als er over dat soort dingen geneens gesproken hoeft te worden en dat beide partijen het fatsoen hebben het gewoon te spreiden. En dingen als deuren openhouden etc. Spreek toch voorzich lijkt me. Kleine moeite.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
over dat betalen van drinken wil ik nog wat kwijt..
je gaat wat drinken, zij een arme student, jij een arme student.. en dan moet jij betalen, tjah Dat is toch niet meer van deze tijd? Af en toe is het gepast, vooral als je iemand uitnodigt en om te laten blijken dat je respect of waardering hebt voor diegene. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Waarom verwachten mensen zoveel? justhanna | 27 | 21-11-2004 11:17 |