Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Ja je hebt gelijk, proberen zo relaxt mogelijk te zijn. En visualeer de energie door je lichaam stromen, probeer deze ook te voelen. Bij heel veel mensen hoeven ze niet meer te visualeren maar voelen het gelijk al. Ik heb het heel m'n leven gehad zonder dat ik wist wat ik er allemaal mee kon doen. En dat vind ik jammer, was ik maar eerder gebonnen met Ki te werken.
||
![]() |
Citaat:
gewoon doen, dat zeg ik ook altijd als iets mij wel lukt en een amder niet, maar dat is best wel moeilijk |
![]() |
|
Je zegt dat het je niet lukt? Nou mischien kun je het al. Ga nu maar es visualeren dat je lichaam vol met energie zit, en die energie naar je handen toe gaat. Nu moet je proberen de energie eruit te laten komen en een Ki bal maken. Ik doe dit elke dag 15 minuten. Dit heb je ook zo onder de knie, als dit ook moeilijk moet je maar proberen in je gedachte te zien, dat de ruimte tussen je beide handen een energie ball ontstaat. Je voelt een druk die je handen van laat drukken als je een bal hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het was *zo* voorspelbaar; lachwekkend gewoon. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Een vriend van mij heeft een boek over Ki. Alleen hem zie ik nooit meer en het is zo'n ouderwets boekje. Tot nu toe weet ik alleen nog maar site's. En waar zit de Dan-Tien? Éen schermpje boven je vraag staat het antwoord. Het is een grote bol van energie (zo moet je het voorstellen) die vlakbij je navel en je stuitje zit, en bij je lul. Daar in die ruimte daartussen zit de bol van energie.
|
Verwijderd
|
Hey, ik had een vraagje over pyrokinese.
Er stond ergens op die site iets over, maar wat houdt het nou precies in? Ik kan namelijk een lucifer in mijn hand houden en hem uit laten gaan voor ik m'n vingers brandt. Ik deed dat altijd al (nooit geweten dat dat bijzonder was). Het is me ooit opgevallen dat ik dacht 'ga uit' of iets dergelijks en hij uit ging, en sindsdien doe ik dat in plaats van blazen, was leuker. Ik bedacht me later dat het misschien aan het soort lucifers ligt, dat ze gewoon niet opbranden, maar mijn moeder brandt haar vingers wel. Is dat nou pyrokinese? Ik meende er iets over te lezen, op die site dus, en dat je kaarsen aan kon steken en zo. Maar dat lukt mij dus helemaal niet, komt dat dan omdat ik het gewoon een belachelijk idee vindt dat kaarsen zomaar uit kunnen gaan terwijl er nog brandstof is, of aan zonder vuur? En hoe leer ik dat dan? kvind dit nog leuker dan ki-ballen. Dat lukt mij trouwens niet echt, hebben jullie misschien nog andere gemakkelijke oefeningen? |
![]() |
||
Citaat:
|
Dit is voor alle mensen die niet de energien uit elkaar kunnen houden. Heel de wereld (inclusief ruimte) bestaat uit energie. Nou hebben de levende wezens ook een energie, alleen deze heet Ki. De standaard kleur voor Ki is groen. De energie in bomen zal waarschijnelijk ook een vorm van Ki zijn. Het leeft en hoort dus niet bij Mana. Mana is de energie die in de dingen zitten die niet leven. Dit kun je ook weer verdelen onder: Aarde, de standaard kleuren van deze energie zijn groen, bruin, en zwart. Dan heb je de lucht nog, de energie hiervan zijn geel (en blauw maar weet niet zeker). Dan is er vuur en de energie ervan is rood, en oranje. En dan nog water is en die energie is blauw. Dat allemaal is de energie Mana. Dan heb je nog een laatste energie, deze heet "Spirit." De kleur hiervan is wit. Over dit laatste weet ik niet veel. Iemand die meer bezig is met magie zal daar meer over weten. Maar zo zie je, alles bestaat uit energie en heeft z'n eigen standaard kleuren. Ik hoop dat ik nu de verwarring tussen Ki en Mana ook uit elkaar heb gehaalt. Zo dit wou ik even kwijt.
|
P.S. Ik heb nog een techniek voor de mensen die nog moeite hebben met het voelen van hun Ki. Ga op je rug liggen op bed. Ga lekker mediteren en ontspan helemaal. Nu moet je net als of dat je ligt in een ondiepe rivier. Deze stroomt lekker over je lichaam heen. De stroom komt van je tenen naar je hoofd. Nu doe je net als of dat je lichaam leeg is en dat het water je lichaam vult. Probeer het water te voelen als energie (ki). Dit is echt één van de makkelijkste technieken die er is. Als deze niet meer lukt weet ik het ook niet meer. Maar denk er ook aan, goed mediteren! Als het niet lukt kan het zijn dat je helemaal niet in staat bent om ki te ontwikkelen. Het kan zo zijn dat je teveel blokades hebt. Als dit zo is raad ik je dit aan: Mediteer elke dag, zo lang als het kan net zo lang totdat je heel je lichaam vrij voelt.
|
Ik heb mn Energie (Ki) voor het eerst gevoeld toen ik eerst onder begeleiding van een ander een meditatie had gedaan. Ik kon toen in een keer energie-ballen maken.
Nog een vraagje. toen ik nog niet wist wat al die energie was en zo heb ik een aantal van de oefeningen op de Site gebruikt terwijl ik daar nog nooit was geweest. Betekent dat nog iets?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Nieuwe techniek voor Ki te ontwikkelen. Ga eerst mediteren en maak je hoofd leeg. Nu steek je je wijsvinger omhoog van je dominante hand (dominante hand is de hand waar je het meeste mee doet, schrijven en zo). Steek deze dus op een concentreer je op je vingertop. Nu moet je je vingertop voelen, nu niet aan ki denken alleen maar voelen (want dat kun je tenminste als je een normaal zenuwstelsel hebt). Probeer je gevoel in je vinger te voelen als energie. Nu probeer je meer gevoel naar je vingertop te krijgen. Steeds meer totdat je je vingertop voelt alsof hij vol zit (met vol bedoel ik dat het voelt alsof er een druk op zit). Als je dat kan moet je hetzelfde proberen maar dan op de plek waar je Dan-Tien zit, de plek waar alle energie vandaan komt. Als je deze plek nu éénmaal voelt is de rest ook niet moeilijk meer. Ik zou dan gaan oefenen de energie in de Dan-Tien door je lichaam te bewegen. Net zo lang totdat je overal ki kunt voelen in je lichaam.
|
Denk erom probeer het gevoel in je geest ook te zien in je vingertop. Als je je vervolgens concentreert op je vingertop moet je denken dat hij in brand staat. Denk dat er in je vingertop energie golft. Die als golven omhoog gaan. Je kunt natuurlijk ook hierbij visualatie gebruiken. Deze techniek werkt echt. Dat komt omdat ik door deze techniek aan m'n ki ben gekomen. Het is eigelijk heel simpel.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
IDD, meditatie is het middel om wat voor krachten dan ook op te roepen, of gewoon rustig te worden. Met meditatie maak je je lichaam en geest rustig, en je kunt er een kick van krijgen
![]() Uhm om dat te verklaren... Ik weet het niet, het is alleen cool om zeg maar een beetje een andere wereld binnen te gaan, te visualiseren (maar dan geen ki of iets in deze wereld, maar een andere wereld, bijvoorbeeld dat je opeens op het strand bent of zo). Kan heel handig zijn om je rustig te voelen... maar ik raak offtopic. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|