Oud 27-01-2003, 10:18
elledc
elledc is offline
kan ontstaan na sex gehad te hebben. (bij meisjes)
Het is een pijnlijk brandend drukkend gevoel tussen de benen, wie kent dit?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:20
Evito
Evito is offline
De blaasontsteking, het feit dat het kan onstaan na seks, of het branderige gevoel tussen de benen?

Alleen met de laatste heb ik ervaring.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:20
Evito
Evito is offline
Ik vind dit meer een L&G-topic.

Oh uberforumbazenpaashaas, quote mij.

=> L&G
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:25
elledc
elledc is offline
Dit is wel niet bedoeld als lol
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:27
Evito
Evito is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Dit is wel niet bedoeld als lol
Nee, ik bedoelde het serieus. Ik vroeg me af wat je nu eigenlijk wilde weten. Ik vraag me dus af of jij die symptomen hebt en nu wilt weten of je blaasontsteking hebt, of dat je al weet dat je het hebt en wilt weten wie het ook heeft gehad, begrijp je?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Evito schreef:
Nee, ik bedoelde het serieus. Ik vroeg me af wat je nu eigenlijk wilde weten. Ik vraag me dus af of jij die symptomen hebt en nu wilt weten of je blaasontsteking hebt, of dat je al weet dat je het hebt en wilt weten wie het ook heeft gehad, begrijp je?
Mja, vraag ik me ook af.

Ik denk t 2e
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:43
elledc
elledc is offline
Welja ik heb het al eens gehad. (blaasontsteking; brandend gevoel) En nu heb ik het opnieuw. De vorige keer heb ik antibiotica genomen en ik dacht dat het niet opnieuw ging komen maar blijkbaar heb ik me vergist.
Ik vroeg me af of er nog meisjes zijn met dat probleem.
Maar inderdaad ik denk dat dit beter past op L&G
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:44
Evito
Evito is offline
Ik denk dat je beter geen antibiotica kunt nemen. Volgens mij kan dit best overgaan met veel drinken!
Ik weet niet hoeveel je drinks en plast overdag,
maar ik denk dat dat zeker wel zou kunnen helpen een blaasontsteking te voorkomen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:46
Verwijderd
oh zie je wel.. want ik ben 2 weken met mijn vriend samengeweest en had daarna vette blaasontsteking
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:47
elledc
elledc is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik denk dat je beter geen antibiotica kunt nemen. Volgens mij kan dit best overgaan met veel drinken!
maar ik denk dat dat zeker wel zou kunnen helpen een blaasontsteking te voorkomen!
Ja daar heb je gelijk in, dat zei de dokter ook. Ik drink redelijk genoeg en probeer altijd te gaan plassen voor ik ga slapen en na de sex. Maar soms kan ook dat niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:52
Verwijderd
Heb ik ook gehad,
wat je moet doen om het een volgende keer te voorkomen:
ná de seks plassen, maximaal 15 minuten erna. Zorg ervoor dat je voor de seks dus even een glas water oid drinkt. Zo plas je de bacterien uit...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:53
Evito
Evito is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Heb ik ook gehad,
wat je moet doen om het een volgende keer te voorkomen:
ná de seks plassen, maximaal 15 minuten erna. Zorg ervoor dat je voor de seks dus even een glas water oid drinkt. Zo plas je de bacterien uit...
Ook niet alles he. Bij het plassen, plas je maar 2/3 van de hele blaasinhoud eruit geloof ik. Als vrouw. Als man is het minder. Gewoon flink drinken erna. Bacteriën vermenigvuldigen zich pas na acht uur geloof ik, dus dan heb je 8 uur de tijd om alles uit te plassen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 11:15
elledc
elledc is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
oh zie je wel.. want ik ben 2 weken met mijn vriend samengeweest en had daarna vette blaasontsteking
en wat heb je gedaan op 't moment dat je die ontsteking had?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:08
Roos
Roos is offline
Na de seks even plassen en water drinken. Je hebt er ook medicijnen voor als je het regelmatig hebt, las ik ooit ergens, maar daar weet ik verder niets over. Schijnt wel goed te werken, even informeren bij de dokter/apotheek dus.

(en dit is l&g )
Oud 27-01-2003, 12:20
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
medicijnen idd, ik kreeg van de dokter pilletjes,eentje 's avonds en eentje 's morgends, twee dagen later was het al voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:38
coecie
coecie is offline
en je moet veel vitamine c eten en je moet als je afveegt na t plassen van voren naar achter vegen (dus richting je billen)
en tja... het is nou eenmaal zo dat je als meisje meestal een blaasontsteking krijgt als je regelmatig sex hebt
Oud 27-01-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
en wat heb je gedaan op 't moment dat je die ontsteking had?
toen verging ik van de pijn toen ik moest plasse en heb ik een weekje gewacht.. want ik dach wel dat het overging.. maar dat ging nie over want op 'n duur ging ik bloed plasse.. dusja.. toen maar plas laten testen op blaasontsteking bij de dokter.. en ja het was blaasontsteking... dusja moest ik een week lang 4 pille per dag slikke.. en het was over gelukkig

maar dat brandende gevoel ken ik ook hoor.. dat kun je na de sex hebben als je niet nat genoeg geweest bent.. dat heeft verder nix met blaasontsteking te maken. 'k dach eerst dat dat brandende gevoel zo hoorde.. maar een keer had me vriend me gebeft dus was 'k veel natter en toen had ik helemaal geen brandend gevoel.. dusja...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:40
Verwijderd
Ik vind toch dat je het beste maar een antibioticumpje kunt gaan halen. En anders heeeeel veel water en cranberriesap drinken.
Iig verplaats ik deze naar L&G
xx
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:44
elledc
elledc is offline
Oké bedankt voor de reacties.
Het is plots over, ik heb veel water gedronken. De vorige keer was het wel degelijk een blaasontsteking, ik denk dat het nu meer te wijten was aan een heel spannende broek die ik droeg plus het niet genoeg gaan plassen enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:20
Leintje
Leintje is offline
Een echte blaasontsteking gaat niet over met water drinken, je moet er echt antibioticum voor hebben.. Ik ken het ook.. Je moet inderdaad na de seks plassen en dat helpt echt bij mij. Pas wel op dat je het niet te vaak krijgt die blaasontsteking, want al die antibiotica is niet goed voor je spijsvertering.. Je zou er nog eens je hele leven last van kunnen blijven houden! Zoals ik...
Oud 12-02-2003, 10:31
elledc
elledc is offline
Citaat:
Leintje schreef:
Een echte blaasontsteking gaat niet over met water drinken, je moet er echt antibioticum voor hebben.. Ik ken het ook.. Je moet inderdaad na de seks plassen en dat helpt echt bij mij. Pas wel op dat je het niet te vaak krijgt die blaasontsteking, want al die antibiotica is niet goed voor je spijsvertering.. Je zou er nog eens je hele leven last van kunnen blijven houden! Zoals ik...
Is dat zo?
Ik heb tweemaal antibiotica genomen door blaasontsteking, ging dan wel gauw over. Nu ga ik zoveel mogelijk plassen want wil het niet opnieuw krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:07
miekmuis
miekmuis is offline
Als klein meisje had ik echt maandelijks blaasontsteking, en dan ook enorm erg. Nou dacht ik ervanaf te zijn maar toen begon het een paar maandjes geleden weer!
Nouja inmiddels is het wel weer zo;n beetje over, maar soms voel ik nog wel lichte branderige pijn.
En waarschijnlijk komt het dus dit keer door de sex.
Maargoed om het te voorkomen moet je gewoon na de swex naar de wc gaan.
Oud 12-02-2003, 17:33
Gwenniej
Gwenniej is offline
Jah als je de 1e x naar bed gaat met je vriend ( niet je 1e x maar telkens als je va partner verwisseld)

heb je een groot risico tot blaas ontsteking
Oud 12-02-2003, 17:57
Bella_De_Koe
Bella_De_Koe is offline
Citaat:
Evito schreef:
geloof mij, als je een ECHTE blaasontsteking hebt, gaat dit helemaal niet over door gewoon veel te drinken en regelmatig gaan te plassen. dan kan je niet anders dan pillen pakken (in combinatie met wat jij zie) want als je dit niet doet, verga je gewoon van de pijn (want het is ook helemaal niet zomaar een 'branderig' gevoel hoor! als je echt een serieuze ontsteking heb, kan je haast niet meer zitten en trekt je blaas bij de minste beweging ineen, en krimp je inelkaar van de pijn !!!)
Oud 13-02-2003, 11:17
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
Bella_De_Koe schreef:
geloof mij, als je een ECHTE blaasontsteking hebt, gaat dit helemaal niet over door gewoon veel te drinken en regelmatig gaan te plassen. dan kan je niet anders dan pillen pakken (in combinatie met wat jij zie) want als je dit niet doet, verga je gewoon van de pijn (want het is ook helemaal niet zomaar een 'branderig' gevoel hoor! als je echt een serieuze ontsteking heb, kan je haast niet meer zitten en trekt je blaas bij de minste beweging ineen, en krimp je inelkaar van de pijn !!!)
You've got a point there!
Oud 13-02-2003, 15:20
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Ik heb er zelf wel een beetje last van, al een hele poos. Sinds 1,5 jaar ofzo. Dan heb ik er weer 2 weekjes last van, dan poos niet. Waarna ik weer 2 weken er last van heb en weer een poos niet.

Maar even een vraagje, sommigen van jullie hier zeggen dat het helpt om voor de sex water te drinken, en na de sex naar de wc te gaan. Maar wat heeft dat nou voor een nut? Want je plas komt toch via de blaas door de plasbuis eruit, en dat is toch heel wat anders als je vagina, dat staat toch niet met elkaar in verbinding? Of heb ik nou niet goed opgelet bij biologie
Oud 13-02-2003, 16:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
Bella_De_Koe schreef:
De eerste keer dat ik echt blaasontsteking had heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen van de pijn. Ik verwachtte toen eigenlijk al dat het blaasontsteking was, dus toen ben ik snel gaan zoeken in een medische encyclopedie wat je dan kon doen. Er stond in dat je heel veel water kon drinken (binnen een half uur een halve liter ofzo) en daarna ieder kwartier 1/4 liter (zoiets was het). Zodat je blaas dus goed wordt doorgespoeld. Maar toen werd alles alleen maar erger! Ik wist niet meer hoe te liggen van de pijn enzo. Het is dat ik me dat nu herinner door jou post, want ik was het eigenlijk alweer vergeten.

Maar ik heb daarna een blaasontsteking gehad die nu, na een jaar ofzo, pas echt helemaal weg is. Ik dacht steeds dat ie weg was, maar dan kwam het toch steeds terug. En nu heb ik eindelijk het idee dat het echt weg is, want ik heb er al 2 maanden ofzo geen last meer van. In ieder geval had ik toen veel sneller door dat ik blaasontsteking had, want toen ben ik meteen veel gaan drinken. Die tweede keer had ik minder pijn, maar heb ik wel bloed geplast, wat de eerste keer niet zo was. De tweede keer heb ik geen antibiotica geslikt, maar alleen cranberrysap gedronken en veel water. Dat hielp goed, maar ik ben dan zo dom dat ik ermee stop als het wat beter gaat. Daardoor ben ik er lang mee blijven lopen.

Veel water drinken en cranberry kan in ieder geval helpen als je niet zo'n heel zware blaasontsteking hebt.

Overigens ben ik bij die tweede blaasontsteking nog wel naar de huisarts geweest en ik heb haar laten weten dat ik geen antibiotica wilde. Ze vond het niet slim, maar gaf gelukkig nog wel de tip dat ik per sé moest terugkomen als ik koorts kreeg. Hou daar dus rekening mee, ik denk dat dat over het algemeen een erg goede tip is met ontstekingen!
Oud 13-02-2003, 16:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef:
Ik heb er zelf wel een beetje last van, al een hele poos. Sinds 1,5 jaar ofzo. Dan heb ik er weer 2 weekjes last van, dan poos niet. Waarna ik weer 2 weken er last van heb en weer een poos niet.

Maar even een vraagje, sommigen van jullie hier zeggen dat het helpt om voor de sex water te drinken, en na de sex naar de wc te gaan. Maar wat heeft dat nou voor een nut? Want je plas komt toch via de blaas door de plasbuis eruit, en dat is toch heel wat anders als je vagina, dat staat toch niet met elkaar in verbinding? Of heb ik nou niet goed opgelet bij biologie
Het heeft er volgens mij mee te maken dat er door de druk bacteriën en andere zooi naar binnen wordt 'gedrukt' ofzo. Ik weet ook niet.
Oud 15-02-2003, 19:33
blacky
blacky is offline
Aaah.....blaasontsteking is zo vet klote. Kan idd door sex komen. Ik had in het begin alleen pijn als ik moest plassen, maar na twee weken had ik het gevoel dat ik alleen maar naar de wc moest en dan kwam er niks uit en het deed zo'n pijn. Ik kon er gewoon niet van slapen, maar ja toen is het met een peniciline kuurtje zo weer over geweest. na een dag had ik al geen pijn meer, gelukkig. Maaruh als je er niet zeker van bent, kan je het toch maar even laten controleren, voordat je net als ik met een erge blaasonsteking rond loopt en niet meer kan slapen van de pijn.
Oud 16-02-2003, 19:15
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
ekki schreef:
Het heeft er volgens mij mee te maken dat er door de druk bacteriën en andere zooi naar binnen wordt 'gedrukt' ofzo. Ik weet ook niet.
De spermacellen kunnen in je plasbuis naar binnen gaan tijdens of na de sex.
Als je naar de wc gaat plas je ze meteen uit en kunnen ze geen kwaad doen.
Oud 16-02-2003, 21:35
ekki
ekki is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
De spermacellen kunnen in je plasbuis naar binnen gaan tijdens of na de sex.
Als je naar de wc gaat plas je ze meteen uit en kunnen ze geen kwaad doen.
zou dus betekenen dat als je met condoom om vrijt, dat je dan geen blaasontsteking kan krijgen. is dat zo? hmm, dat vraag ik me af.
Oud 16-02-2003, 22:27
notbonefish
notbonefish is offline
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...dossier&art=53
Citaat:
Zo stijgt het risico op blaasinfecties van zodra een vrouw seksueel actief wordt. Men vermoedt dat bacteriën tijdens de geslachtsgemeenschap vanuit de vagina in het urinekanaal terechtkomen en naar de blaas worden geduwd.
heeft niets met de sperma te maken dus..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 22:41
coecie
coecie is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
Jah als je de 1e x naar bed gaat met je vriend ( niet je 1e x maar telkens als je va partner verwisseld)

heb je een groot risico tot blaas ontsteking
nee, je hebt sowieso met sex kans op een blaasontsteking, dat heeft NIETS met je partner te maken, maar gewoon met het feit dat jij en hij wel of niet naar de wc gaan van te voren en daarna
Oud 17-02-2003, 22:51
poesiefox
poesiefox is offline
Voor de sex:
Moeten jullie je allebei wassen met water. Geen zeep. Onder de douche hou je de straal er schuin langs, anders spoel je de bacterien nog naar binnen ook. Niet met een washandje, gewoon met je hand. En van voor naar achter vegen.

Voor de sex moet je een groot glas water drinken.

Tijdens de sex moet je zo min mogelijk de plasbuis kneuzen. Dus doe het rustig en niet te lang. Zoek een houding waarbij je vriend zo min mogelijk wrijving veroorzaakt, meestal de lepeltjeshouding. Maar plat op je rug is soms ook erg goed. Het hangt van jullie lichaamsbouw af.

Een condoom met glijmiddel wil ook nog wel eens helpen.

Na de sex moet je binnen 15 minuten plassen om de bacterien eruit te spoelen. Neem extra vitamine c, dat versterkt het slijmvlies.

Drink altijd veel, vooral de dag na sex. Spoelen!

Gaat het toch fout, dan kun je ontzettend ziek worden als je een blaasontsteking verwaarloost. Je kunt er nierbekkenontsteking van krijgen, daar kun je aan doodgaan. Dus altijd naar de dokter voor een kuurtje. Je kunt er ook onvruchtbaar van worden, en als je al zwanger bent, kun je een miskraam krijgen. De uroloog weet welke soort antibiotica je wel mag als je zwanger bent.

Heb je wel erg vaak last, en je gebruikt al deze voorzorgsmaatregelen, dan kun je het best naar de uroloog. Die weet er gewoon meer van dan de huisarts, en bijna al zijn jongere vrouwelijke patienten hebben dit probleem.

Een oplossing is om iedere keer dat je sex hebt 1 tablet in te nemen. Maar huisartsen schrijven dit niet graag voor. Vandaar die uroloog. Het is altijd nog beter dan iedere maand een kuur.
En al die pijn wordt je ook zat.
Oud 18-02-2003, 07:12
snoopy
snoopy is offline
eventjes een opmerkinkje: (ik weet niet of iemand het al had gezegd, heb niet alle reacties gelezen) je moet niet te lang met een blaasontsteking doorlopen. Kan een nierbekkenontsteking worden, en dat is best wel rot.
Oud 25-02-2003, 10:33
Verwijderd
En ja, het is weer zo ver.. ik heb geen idee hoe ik er dit keer aan kom dus ik denk dat de kuur van vorig jaar (die ik moest onderbreken vanwege een buikgriep) toch niet helemaal heeft geholpen.. dammit.. ik wil liever ook geen antibiotica, maar ik kan niet slapen van de pijn dus
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
Milk schreef:
En ja, het is weer zo ver.. ik heb geen idee hoe ik er dit keer aan kom dus ik denk dat de kuur van vorig jaar (die ik moest onderbreken vanwege een buikgriep) toch niet helemaal heeft geholpen.. dammit.. ik wil liever ook geen antibiotica, maar ik kan niet slapen van de pijn dus
misschien een dag veel water drinken en het aankijken en als het niet minder wordt toch naar de dokter?
Oud 26-02-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
misschien een dag veel water drinken en het aankijken en als het niet minder wordt toch naar de dokter?
Ik ben al naar een dokter geweest en hij denkt ook dat het misschien de vorige keer toch niet helemaal is weggegaan. Ik heb sinds die kuur af en toe een dagje er last van gehad en met veel drinken ging het idd weg. Maar nu lukt dat gewoon niet, het doet te zeer, heb al 3 nachten niet geslapen en heb geen zin lang met dit te lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:15
cheela
cheela is offline
Ik heb dus ook blaas ontsteking gehad (wat een vreselijke elende is dat zeg) eerste keer was door een fout van het ziekenhuis en 4 dagen erna had ik blaas ontsteking (pijn in je onderrug en buik, gevoellige blaas en om de 10 minuten moeten plassen) daarna kreeg ik het na 4 weken weer terug en dat was meteen na de sex.... heel raar.

Het deed de 2e keer meer pijn dan de 1e keer, maar alle 2 de keren is het verholpen met een antibiotica.

Als je zorgt dat je veel water drinkt word de kans minder, nog een paar tips:

Veel sinasappels eten, en elke dag 2 van die lekkere vitamine pillen in zo'n geel potje, daardoor word de urine zuurder en heb je minder kans op blaasontsteking!
Oud 26-02-2003, 21:47
little lady
little lady is offline
ik heb ook blaasonsteking gehad :/..

't gevoel is vooral irritant als je denkt dat je naar de wc moet maar dus niet moet..

maarja, je moet in ieder geval veel water drinken..
Oud 27-02-2003, 19:11
Verwijderd
De meeste tips ken ik ook en heb ik geprobeerd zoveel mogelijk toe te passen, vandaar dat ik het niet snap Gelukkig heb ik nu geen pijn meer, maar maaaan gister
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:36
miekmuis
miekmuis is offline
Cranberriesap schijnt ook goed te helpen.

Of Cranberriepillen, maar die dingen zijn vreselijk duur en worden volgens mij niet vergoed.
Oud 04-03-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
Cranberriesap schijnt ook goed te helpen.

Of Cranberriepillen, maar die dingen zijn vreselijk duur en worden volgens mij niet vergoed.
Tuurlijk worden die dingen niet vergoed, het zijn toch geen medicijnen. En bij de tuinen zijn ze niet zo duur hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:56
poesiefox
poesiefox is offline
Als je nog niet in het antibiotica stadium zit, kun je monarda complex van Vogel proberen. Ieder uur 15 drupppels puur in je mond, zo lang mogelijk in je mond houden, en ook nog veel drinken en vitamine C. Wekenlang!
Het spul brandt je bek uit, desnoods doe je ze in een theelepel water, maar er zit belladonna in, dat is pijnstillend en koortsremmend. En nog wat plantenextracten die bacterieremmend werken.
Helpt dat ook niet, dan MOET je echt aan een kuur en die AFMAKEN! Die bacterien worden anders resistent, en dan krijg je ze ook met een kuur niet meer dood.
Oud 04-03-2003, 17:20
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
grmbl,nu heb ik het weer
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:08
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef:
grmbl,nu heb ik het weer

Welkom bij de club. Pijnstillers helpen overigens wel. Ibuprofen werkt bij mij het beste. En een lekkere warme kruik op je blaas, die ontspant dan door de warmte en dat scheelt flink in de pijn.

Morgen met je plas naar de dokter hoor!
Oud 06-03-2003, 13:03
June bug
June bug is offline
Citaat:
Bella_De_Koe schreef:
Als je blaasontsteking minder erg is, wil niet zeggen dat ie nep is ofzo hoor ... De ene blaasontsteking is nou eenmaal erger dan de ander.
Ik heb het ook een aantal keer gehad, (3 keer dacht ik) en heb er alle keren anti-biotica voor gehad. Dat hielp goed, het was alleen iedere keer zo'n gedoe, weer pillen halen, en als je er last van hebt, wil je dat t meteen over is. En met de antibiotica duurt dat 1 of 2 dagen. Daarna ben ik een tijd cranberry-capsules blijven slikken, en ik heb er nu al een hele tijd geen last meer van gehad.
Wat betreft dat met hoe het door de seks kan komen; ieder mens heeft zijn eigen bacterien in z'n lichaam, en door seks kunnen de "bacterien" van de jongen in het lichaam van het meisje komen. Meisje kent de bacterien niet (heeft ze zelf niet), heeft dus geen afweerstoffen, en het wordt een ontsteking. Dat is volgens mij ongeveer wat de dokter me vertelde.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten