![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk t 2e ![]() |
![]() |
|
![]() |
Welja ik heb het al eens gehad. (blaasontsteking; brandend gevoel) En nu heb ik het opnieuw. De vorige keer heb ik antibiotica genomen en ik dacht dat het niet opnieuw ging komen maar blijkbaar heb ik me vergist.
Ik vroeg me af of er nog meisjes zijn met dat probleem. Maar inderdaad ik denk dat dit beter past op L&G |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Na de seks even plassen en water drinken. Je hebt er ook medicijnen voor als je het regelmatig hebt, las ik ooit ergens, maar daar weet ik verder niets over. Schijnt wel goed te werken, even informeren bij de dokter/apotheek dus.
(en dit is l&g ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar dat brandende gevoel ken ik ook hoor.. dat kun je na de sex hebben als je niet nat genoeg geweest bent.. dat heeft verder nix met blaasontsteking te maken. 'k dach eerst dat dat brandende gevoel zo hoorde.. maar een keer had me vriend me gebeft dus was 'k veel natter en toen had ik helemaal geen brandend gevoel.. dusja... |
![]() |
|
![]() |
Een echte blaasontsteking gaat niet over met water drinken, je moet er echt antibioticum voor hebben.. Ik ken het ook.. Je moet inderdaad na de seks plassen en dat helpt echt bij mij. Pas wel op dat je het niet te vaak krijgt die blaasontsteking, want al die antibiotica is niet goed voor je spijsvertering.. Je zou er nog eens je hele leven last van kunnen blijven houden! Zoals ik...
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb tweemaal antibiotica genomen door blaasontsteking, ging dan wel gauw over. Nu ga ik zoveel mogelijk plassen want wil het niet opnieuw krijgen ![]() |
![]() |
|
Als klein meisje had ik echt maandelijks blaasontsteking, en dan ook enorm erg. Nou dacht ik ervanaf te zijn maar toen begon het een paar maandjes geleden weer!
![]() Nouja inmiddels is het wel weer zo;n beetje over, maar soms voel ik nog wel lichte branderige pijn. En waarschijnlijk komt het dus dit keer door de sex. Maargoed om het te voorkomen moet je gewoon na de swex naar de wc gaan.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ik heb er zelf wel een beetje last van, al een hele poos. Sinds 1,5 jaar ofzo. Dan heb ik er weer 2 weekjes last van, dan poos niet. Waarna ik weer 2 weken er last van heb en weer een poos niet.
Maar even een vraagje, sommigen van jullie hier zeggen dat het helpt om voor de sex water te drinken, en na de sex naar de wc te gaan. Maar wat heeft dat nou voor een nut? Want je plas komt toch via de blaas door de plasbuis eruit, en dat is toch heel wat anders als je vagina, dat staat toch niet met elkaar in verbinding? Of heb ik nou niet goed opgelet bij biologie ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik heb daarna een blaasontsteking gehad die nu, na een jaar ofzo, pas echt helemaal weg is. Ik dacht steeds dat ie weg was, maar dan kwam het toch steeds terug. En nu heb ik eindelijk het idee dat het echt weg is, want ik heb er al 2 maanden ofzo geen last meer van. In ieder geval had ik toen veel sneller door dat ik blaasontsteking had, want toen ben ik meteen veel gaan drinken. Die tweede keer had ik minder pijn, maar heb ik wel bloed geplast, wat de eerste keer niet zo was. De tweede keer heb ik geen antibiotica geslikt, maar alleen cranberrysap gedronken en veel water. Dat hielp goed, maar ik ben dan zo dom dat ik ermee stop als het wat beter gaat. Daardoor ben ik er lang mee blijven lopen. Veel water drinken en cranberry kan in ieder geval helpen als je niet zo'n heel zware blaasontsteking hebt. Overigens ben ik bij die tweede blaasontsteking nog wel naar de huisarts geweest en ik heb haar laten weten dat ik geen antibiotica wilde. Ze vond het niet slim, maar gaf gelukkig nog wel de tip dat ik per sé moest terugkomen als ik koorts kreeg. Hou daar dus rekening mee, ik denk dat dat over het algemeen een erg goede tip is met ontstekingen!
||
Citaat:
|
Aaah.....blaasontsteking is zo vet klote. Kan idd door sex komen. Ik had in het begin alleen pijn als ik moest plassen, maar na twee weken had ik het gevoel dat ik alleen maar naar de wc moest en dan kwam er niks uit en het deed zo'n pijn. Ik kon er gewoon niet van slapen, maar ja toen is het met een peniciline kuurtje zo weer over geweest. na een dag had ik al geen pijn meer, gelukkig. Maaruh als je er niet zeker van bent, kan je het toch maar even laten controleren, voordat je net als ik met een erge blaasonsteking rond loopt en niet meer kan slapen van de pijn.
||
Citaat:
Als je naar de wc gaat plas je ze meteen uit en kunnen ze geen kwaad doen.
||
Citaat:
||
![]() |
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...dossier&art=53
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Voor de sex:
Moeten jullie je allebei wassen met water. Geen zeep. Onder de douche hou je de straal er schuin langs, anders spoel je de bacterien nog naar binnen ook. Niet met een washandje, gewoon met je hand. En van voor naar achter vegen. Voor de sex moet je een groot glas water drinken. Tijdens de sex moet je zo min mogelijk de plasbuis kneuzen. Dus doe het rustig en niet te lang. Zoek een houding waarbij je vriend zo min mogelijk wrijving veroorzaakt, meestal de lepeltjeshouding. Maar plat op je rug is soms ook erg goed. Het hangt van jullie lichaamsbouw af. Een condoom met glijmiddel wil ook nog wel eens helpen. Na de sex moet je binnen 15 minuten plassen om de bacterien eruit te spoelen. Neem extra vitamine c, dat versterkt het slijmvlies. Drink altijd veel, vooral de dag na sex. Spoelen! Gaat het toch fout, dan kun je ontzettend ziek worden als je een blaasontsteking verwaarloost. Je kunt er nierbekkenontsteking van krijgen, daar kun je aan doodgaan. Dus altijd naar de dokter voor een kuurtje. Je kunt er ook onvruchtbaar van worden, en als je al zwanger bent, kun je een miskraam krijgen. De uroloog weet welke soort antibiotica je wel mag als je zwanger bent. Heb je wel erg vaak last, en je gebruikt al deze voorzorgsmaatregelen, dan kun je het best naar de uroloog. Die weet er gewoon meer van dan de huisarts, en bijna al zijn jongere vrouwelijke patienten hebben dit probleem. Een oplossing is om iedere keer dat je sex hebt 1 tablet in te nemen. Maar huisartsen schrijven dit niet graag voor. Vandaar die uroloog. Het is altijd nog beter dan iedere maand een kuur. En al die pijn wordt je ook zat.
|
Verwijderd
|
En ja, het is weer zo ver.. ik heb geen idee hoe ik er dit keer aan kom dus ik denk dat de kuur van vorig jaar (die ik moest onderbreken vanwege een buikgriep) toch niet helemaal heeft geholpen.. dammit.. ik wil liever ook geen antibiotica, maar ik kan niet slapen van de pijn dus
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb dus ook blaas ontsteking gehad (wat een vreselijke elende is dat zeg) eerste keer was door een fout van het ziekenhuis en 4 dagen erna had ik blaas ontsteking (pijn in je onderrug en buik, gevoellige blaas en om de 10 minuten moeten plassen) daarna kreeg ik het na 4 weken weer terug en dat was meteen na de sex.... heel raar.
Het deed de 2e keer meer pijn dan de 1e keer, maar alle 2 de keren is het verholpen met een antibiotica. Als je zorgt dat je veel water drinkt word de kans minder, nog een paar tips: Veel sinasappels eten, en elke dag 2 van die lekkere vitamine pillen in zo'n geel potje, daardoor word de urine zuurder en heb je minder kans op blaasontsteking!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je nog niet in het antibiotica stadium zit, kun je monarda complex van Vogel proberen. Ieder uur 15 drupppels puur in je mond, zo lang mogelijk in je mond houden, en ook nog veel drinken en vitamine C. Wekenlang!
Het spul brandt je bek uit, desnoods doe je ze in een theelepel water, maar er zit belladonna in, dat is pijnstillend en koortsremmend. En nog wat plantenextracten die bacterieremmend werken. Helpt dat ook niet, dan MOET je echt aan een kuur en die AFMAKEN! Die bacterien worden anders resistent, en dan krijg je ze ook met een kuur niet meer dood.
||
![]() |
Citaat:
Welkom bij de club. Pijnstillers helpen overigens wel. Ibuprofen werkt bij mij het beste. En een lekkere warme kruik op je blaas, die ontspant dan door de warmte en dat scheelt flink in de pijn. Morgen met je plas naar de dokter hoor!
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb het ook een aantal keer gehad, (3 keer dacht ik) en heb er alle keren anti-biotica voor gehad. Dat hielp goed, het was alleen iedere keer zo'n gedoe, weer pillen halen, en als je er last van hebt, wil je dat t meteen over is. En met de antibiotica duurt dat 1 of 2 dagen. Daarna ben ik een tijd cranberry-capsules blijven slikken, en ik heb er nu al een hele tijd geen last meer van gehad. Wat betreft dat met hoe het door de seks kan komen; ieder mens heeft zijn eigen bacterien in z'n lichaam, en door seks kunnen de "bacterien" van de jongen in het lichaam van het meisje komen. Meisje kent de bacterien niet (heeft ze zelf niet), heeft dus geen afweerstoffen, en het wordt een ontsteking. Dat is volgens mij ongeveer wat de dokter me vertelde. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking.. Anoniem-mens | 15 | 29-07-2010 12:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking ThunderShock | 7 | 12-07-2010 22:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking Fosca | 4 | 28-02-2008 12:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
blaasontsteking ~*kar*~ | 37 | 24-01-2007 17:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking? Verwijderd | 15 | 05-12-2006 13:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking? Konijn | 5 | 14-04-2004 18:23 |