Oud 08-03-2002, 20:59
tats
tats is offline
hoi iedereen ik wil ff wat kwijt
ik ben zelf enorm gepest en af en toe werd ik nog steeds gepest omdat ik een andere mening heb dan andere gelukkig wordt ik nu goed opgenomen in de groep en word ik nu goed opgevangen door een meisje uit mijn klas ook kan ik nu goed met iedereen over weg
dit is dus goed afgelopen want ik ben zo erg gepest dat er zelfs dingen gejat zijn van me en dat ik geslagen ben en uitgescholden en geloof me schelden doet meer zeer dan een paar klappen want met schelden raak iemand echt dus echt wie er pest is dom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2002, 21:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
--> verplaatsen
Oud 08-03-2002, 21:41
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
--> verplaatsen
ja baas

School --> Psychologie
Oud 09-03-2002, 10:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tats schreef:
ik ben zelf enorm gepest en af en toe werd ik nog steeds gepest omdat ik een andere mening heb dan anderen. Ik ben zo erg gepest dat er zelfs dingen gejat zijn van me en dat ik geslagen ben en uitgescholden en geloof me schelden doet meer zeer dan een paar klappen want met schelden raak iemand echt dus echt wie er pest is dom
Ik ben blij voor je dat er een klasgenote is die jou heeft opgevangen. Het is voor mensen die gepest worden fijn om te weten dat er andere mensen zijn om hen te steunen.
Zelf ben ik ook gepest toen ik in 3 m.a.v.o. zat. Dankzij ingrijpen van de directeur en mijn klassenlerares is het gestopt, maar het heeft wel zijn sporen nagelaten. Jaren lang waren school en pesten voor mij 2 dingen die min of meer aan elkaar gekoppeld waren.
Mensen die andderen pesten zijn niet alleen dom, maar ook wreed omdat ze zich niet (willen) realiseren wat ze iemand anders daarmee aandoen. Het laat met name op emotioneel gebied sporen na en kan iemand die gepest is heel onzeker maken.
Dat jij soms een andere mening hebt dan anderen is iets dat door die anderen gerespecteerd dient te worden, zelfs al zijn ze het niet met jouw mening eens. Als ze daartoe in staat zijn laten ze je verder wel met rust.
Oud 09-03-2002, 11:48
sunnevot
sunnevot is offline
Ik ben ook gepest de laatste tijd op de basisschool. En hoewel het eigenlijk allemaal wel meeviel in vergelijking met anderen, heb ik er echt heel erg mee gezeten. Ik heb er soms nu nog steeds last van. Ben er namelijk veel onzekerder door geworden. Gelukkig hield het op toen ik naar de middelbare school ging. Daar kreeg ik een paar hele goede vrienden en ik werd niet meer gepest.
-xxx-
Oud 09-03-2002, 23:26
Jamie
Jamie is offline
Citaat:
Jamie schreef:
gepest worden is nog rotter...
ik word al vijf jaar lang gepest
Oud 10-03-2002, 02:24
pienie
pesten gebeurd overal, in elke cultuur, of je jong of oud bent maakt niet uit...

wat zijn wij mensen toch medelevend, sociaal en erg beschaafd...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 02:27
Staind
Staind is offline
Ach ik werd ook gepest, maar gelukkig hield het na een tijd op, ik werd gepest omdat ik anders dan de klas was. De hele klas hield van Trance/Dance en ik was dan meteen raar omdat ik naar zogenaamde herrie luisterde, en omdat ik andere kleding had dan de rest. Maar ik heb ze toen gewoon duidelijk gemaakt dat ze daarom wel kunnen pesten, maar dat ik toch mijzelf blijf en dat er niks is wat zij daar aan kunnen doen. En het kan inderdaad heel vervelend zijn, maar je moet maar gewoon hulp zoeken of de pesters duidelijk maken dat je ze gewoon negeerd of dat ze je met rust moeten laten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 01:20
Corrtastic
Corrtastic is offline
Sorry, voor als ik hier mensen mee kwets... de bullies...

Ik denk soms dat het juist fijn is voor sommige mensen om gepest te worden. Ik heb geen Nederlands bloed, ik ben chinees/Indonesisch. Half half. Toen ik klein was werd ik vaak gepest, misschien omdat ik er hulpeloos bij stond. Nu kan ik goed vechten, ik bedoel ook echt goed. Ik hoef het alleen nooit te gebruiken. Maar wat ik wil zeggen, is dat ik vaak graag wil dat ik word gepest. Ik heb agressie, niet zo'n beetje ook. Door de situatie thuis, door alles bij elkaar. Ik kan ermee omgaan, maar mijn emmer loopt steeds vaker over zal ik maar zeggen. Ik reageer me af door mijn spieren te overspannen, veel sporten.. fitnessen.. en tegen de muren in mijn kamer slaan, die zijn daar tegen bestand. Maar ik zou es een keer iemand helemaal in elkaar willen rammen. Iemand die mij als een minder mens ziet, die mij gaat aanvallen.. en daarna helemaal hulpeloos mijn vuisten en schoenen tegen zijn lichaam en gezicht moet voelen.

Naja, ik kan hieruit conluderen dat als je word gepest.. dat je zekerheid moet tonen. Als je zeker van jezelf bent, zal er bijna niks gebeuren. Als er wel wat gebeurt, ben jij nooit de schuldige. Als je door een crimineel wordt gepest, en sterft door het door te vertellen.. so what... doodgaan is niet erg.
Ik vind het niet erg om dood te gaan, maar ik zou nooit zelfmoord plegen. Ik zou voor iedereen mijn leven geven, omdat ik dan dood zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 10:49
Krastain
Krastain is offline
Het lijkt allemaal zo makkelijk voor iemand die er niet in zit (zoals ik). Maar voor iemand die er wel inzit (zoals ik een paar jaar geleden) is het ZWAAR KUT. Hoe kom je er vanaf?

1) Schop ze lens. Desnoods met behulp van vrienden. Er is altijd wel iemand die je wel mag.
2) Laat je niet kwetsen. Als dat gebeurt, hebben ze hun zin. Stel je keihard op tegen de eikels (pasop!, doe dat niet perongelijk ook tegen je vrienden).
3) Als de eerste 2 niet helpen, praat je zelf een grootheidswaanzin aan. Heb ik ook gedaan. Krijg je vanzelf zelfvertrouwen.

Het klinkt misschien wat raar, maar gepest worden heeft ook voordelen. Ik ben nu kei en kei hard tegen mensen die mij willen kwetsen.
Ze stuiten gewoon tegen een muur van ondoordringbaar beton. BOEM. Haha, sukkeltjes. Ik heb leren knokken en discusieren door het gepest. Niemand kwetst mij nog expres.

Succes.

[Dit bericht is aangepast door Krastain (11-03-2002).]
Oud 11-03-2002, 11:51
Janet
Janet is offline
als ik alle jaren bij ekaar op tel is het denk ik 10 jaar gepest worden,nu dus nog steeds,ookal heb ik veel aan me hoofd,zelfmoord staat soms bij mij als enige mogelijk,maar ik doe het niet,want de nabestaanden hebben nog meer verdriet....

maar goed,ik hoop dat allez toch nog goed komt....

=xxxxxxxx=Janet
Oud 11-03-2002, 16:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Voor alle mensen die gepest worden. Word alsjeblieft niet zoals mij. Ik ben vroeger ook gepest en heb toen wraak genomen, en het gevolg daarvan is dat ik nu mensen ook langzaam aan het pesten ben. En dat is kut en zielig voor die personen. Dus iedereen die gepest wordt, neem geen wraak zoals mij want je verandert je eigen persoonlijkheid helemaal...
Oud 11-03-2002, 16:18
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Voor alle mensen die gepest worden. Word alsjeblieft niet zoals mij. Ik ben vroeger ook gepest en heb toen wraak genomen, en het gevolg daarvan is dat ik nu mensen ook langzaam aan het pesten ben. En dat is kut en zielig voor die personen. Dus iedereen die gepest wordt, neem geen wraak zoals mij want je verandert je eigen persoonlijkheid helemaal...
Wraak nemen is wat anders dan andere mensen gaan pesten.
Als je zelf gepest bent weet je toch hoe het voelt,dan lijkt het me dat je het juist niet doet

Vraag me trouwens af waarom "ineens" je eigen topic is verdwenen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Wraak nemen is wat anders dan andere mensen gaan pesten.
Als je zelf gepest bent weet je toch hoe het voelt,dan lijkt het me dat je het juist niet doet

Vraag me trouwens af waarom "ineens" je eigen topic is verdwenen
.. misschien deels omdat het ze onbewust geleerd is dat *dat* de weg is om met andere mensen om te gaan, en als ze er dan achter komen dat het fout is, weten ze niet zo goed, hoe ze dan *wel* met mensen om moeten gaan. Worden ze een beetje bang, voelen ze zich klein, en grijpen toch maar weer terug naar het 'pesten'. Vooral omdat dat iemand ook 'cool' maakt, zeg maar, onder de jeugd ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten