Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2011, 21:34
starscream
starscream is offline
hello lezer.

Ik zit al 2 jaar op een school, die wel redelijk leuk was, maar toen ik een goede vriend leerde kennen, met wie ik echt om kon gaan vertelde we geheimen aan elkaar.
En toen vertelde ik hem iets wat ik normaal niet eens aan mn moeder zou vertellen:
namelijk dat ik bisexueel ben.
Een paar uren later heeft hij het aan de hele klas verteld. Je weet hoe dat gaat . binnen 1 week weet de hele school het..

nou ik zit nu voor mn 2e jaar op deze in de 3e klas , en ik ben blij dat het gestopt was, want iedereen ging mn pesten dat ik gay ben, en me vertellen dat ik pik moet gaan zuigen enzo.

nou sinds gisteren was ik lid van een hyve genaamd: bisexuelen en gay zijn is normaal.
want ik vind gewoon dat ze met respect,en normale mensen moeten worden behandelt.
Maar anyway, dus om dat ging iedereen mij vandaag pesten, dat ik een pik wil zuigen, en dat ik uit de buurt moet blijven van iedere jonge. Nou, het gebeurde dus ook met mijn school vrienden. Ik kon vandaag niet met ze om, dat wilde ze ook niet.. ik zat dus in mn eentje zittend. op aan een eet tafel. Dus iedereen liep langs en ging naar me kijken, en lachen op een gemene manier. Ik had mn oordopjes in mn oor en ik deed alsof ik ze niet kon horen, maar ik hoorde ze we. zachtjes, omdat mn mn muziek aan stond.
Het deed me veel pijn in die pauze.

Nou volgende dag,.. kom ik binnen in de les,. en iedereen begint te schreeuwen en te schelden : eey homo rot op van hier, je hoort niet in deze klas bij ons ! wij zijn nti-homo we gaan ze verbranden.
natuurlijk negeerde ik ze, maar het deed me wel pijn. Dus ik ging vooraan zittten, en het gewoon negeren/ toen gingen ze propgjes naar me gooien enzo, en mn achterhoofd slaan.

Dit is gewoon een dageleijkse dag voor mij, en ik hoop dat degende die dit leest mij ajb, kan helpen en wat tips te geven(naar de leraar of iets gaan hept niet, het wordt alleen arger.

Dit vind ik echt niet leuk. help me alsjeblieft/

PS ik ben een jongen Bi van 15 jaar.

groetjes ,
Starscream

Laatst gewijzigd op 04-01-2011 om 21:39. Reden: scheve nederlands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2011, 21:39
Verwijderd
Even de dialoog aangaan en vragen wat ze exact tegen homo's hebben.
Dit soort mensen kunnen 1 ding totaal niet en dat is uitleggen wat er nou exact verkeerd is aan homo zijn behalve dan dat je homo bent.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:41
starscream
starscream is offline
Citaat:
Even de dialoog aangaan en vragen wat ze exact tegen homo's hebben.
Dit soort mensen kunnen 1 ding totaal niet en dat is uitleggen wat er nou exact verkeerd is aan homo zijn behalve dan dat je homo bent.
inderdaad.. is echt niet leuk, vorig jar werd ik gewoon inelkaar geslagen omdit.

dat deed ik ook, maar toen zeiden ze dat het niet normal is om homo te zijn.
en dat ik niet mag leven en zulke dingen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:53
Verwijderd
Jeetje, heb je het er wel met leraren enzo over gehad
Dat is ook wel handig als ze fysiek pesten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:55
Verwijderd
Oh en als naar de leraar gaan echt niet werkt dan zou ik voortaan heel veel in de sportschool gaan rondhangen, want no offence maar je bent waarschijnlijk ook een simpel doelwit als ze het allemaal op jou voorzien hebben.
Met citaat reageren
starscream
starscream is offline
Citaat:
Jeetje, heb je het er wel met leraren enzo over gehad
Dat is ook wel handig als ze fysiek pesten.
jazeker, maar het werdt erger... dus ik denk dat dat ook neit werkt
Met citaat reageren
Verwijderd
Dan moet je daarna wel opnieuw naar de leraar gaan dat het erger wordt he. je moet gewoon elk incident waar iemand te ver gaat melden, dat gezaghebbende de aard van de zaak inzien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:56
starscream
starscream is offline
Citaat:
Oh en als naar de leraar gaan echt niet werkt dan zou ik voortaan heel veel in de sportschool gaan rondhangen, want no offence maar je bent waarschijnlijk ook een simpel doelwit als ze het allemaal op jou voorzien hebben.
ok snap ik maar waarom doen mensen zo.. dit is toch niet normaal?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:57
Verwijderd
Dit is wel normaal jammer genoeg, dat zit in de aard van het beestje.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 21:59
starscream
starscream is offline
Citaat:
Dan moet je daarna wel opnieuw naar de leraar gaan dat het erger wordt he. je moet gewoon elk incident waar iemand te ver gaat melden, dat gezaghebbende de aard van de zaak inzien.
klopt, we hadden een hele oudergesprek erover..
maar de enigste wat ze konden doen was anoniem klasikaal erover hebben, maar ze wisten al direct dat het over mij ging..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:02
Verwijderd
Dan moet je daarna dus elk extra incident gaan melden en zo specifiek mogelijk de opjutters, de alpha mannetjes registreren en hun namen doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:04
Hakuna
Hakuna is offline
Ik wordt al jaren terzijnertijd lastig gevallen, nageroepen (als vuile homo, zwoele gek etc) vanwege mijn excentrieke vrouwelijk uitziende kleedstijl (travestie) en dat ik nogal angstig, druk en nerveus overkom bij conflict situatie's (vanwege mijn ADHD en autisme) dit lijdt vaak tot onbegrip en irritatie's. Was een van de reden dat ik vroegtijdoijg de school moest verlaten (ontheffing leerplicht) omdat de pesterijen en bedreigingen van klasgenoten de spuigaten uitliep.
Anno 2011 heb ik nog steeds last van enkele jongeren van de nabijgelegen VMBO school die als er sneeuw ligt dat de sneeuwballen, kleine steentjes ed tegen mijn ramen gooien. Daar mijn woning soms het doelwit is van enkele jongeren die het op mij voorzien hebben heb iik voor veel geld alle ramen van metalen rolluiken moeten laten voorzien waardoor ik mijzelf min of meer moet gaan opsluiten in mijn eigen huis.

Helaas dit is Nederland anno 2011.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:07
starscream
starscream is offline
Citaat:
Ik wordt alk jaren terzijnertijd lastig gevallen, nageroepen (als vuile homo, zwoele gek etc) vanwege mijn excentrieke vrouwelijk uitziende kleedstijd (travestie) en dat ik nogal angstig, druk en nerveus overkom bij conflictsituatie's (vanwege mijn ADHD en autisme) dit lijdt vaak tot onbegrip en irritatie. Was een van de reden dat ik vroegtijdoijg de wschool moest verlaten (ontheffing leerplicht) omdat de pesterijen en bedreigingen van klasgenoten de spuigaten uitliep.
Anno 2011 heb ik nog steeds last van enkele jongeren van de nabijgelegen VMBO school die als er sneeuw ligt dat de sneeuwballen, kleine steentjes ed tegen mijn ramen gooien. Daar mijn woning soms het doelwit is van enkele jongeren die het op mij voorzien hebben heb iik voor veel geld alle ramen van metalen rolluiken moeten laten voorzien waardoor ik mijzelf min of meer moet gaan opsluiten in mijn eigen huis.

He4laas dit is Nederland anno 2011.
ik voel echt met je mee
heel jammer. maar dit vind ik NIET normaal
mensen horen niet zo met elkaar om te gaan.
het kan NIET normaal zijn
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:08
Verwijderd
Maar hoort dit eigenlijk wel op lifestyle?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:11
starscream
starscream is offline
Citaat:
Maar hoort dit eigenlijk wel op lifestyle?
denk het wel, want het gaat om hoe ik ben.. toch?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:15
Verwijderd
Ja maar niet op de manier hoe je wel zou willen zijn. Met al dat gepest enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:17
miguel301
miguel301 is offline
In elke school en klas zullen wel mensen zitten die het niet op homo's hebben, snap zelf eigenlijk niet waarom want elke persoon is uniek. Volgens mij is het toch het beste om naar de leerkracht/directie te gaan, zelfs al word het allemaal erger. Die pesters moeten eens flink op hun plaats gezet worden en dat gaat het beste via de weg van de directie. Ik kan begrijpen dat je schrik hebt dat het erger wordt maar ooit zal je toch eens naar een begeleider moeten gaan, ofwel de hele tijd gepest worden.
Oud 04-01-2011, 22:20
starscream
starscream is offline
ik zal het morgen met mn team manager over hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 22:28
miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
ik zal het morgen met mn team manager over hebben.
Heel goed, elke stap die je zet is een stap in de goede richting
Oud 04-01-2011, 22:36
Jefar
Jefar is offline
Dat dit gebeurd is wel heel erg...
Ik zou inderdaad wel naar de directeur en leraren toe gaan want dit gaat echt veel te ver... Wat een haters
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 23:04
Verwijderd
Snoeihard in de aanval gaan zodat ze beseffen dat ze verbaal niet tegen je zijn opgewassen. Ik denk niet dat ze het écht heel erg vinden dat je bi bent maar het is wel heel makkelijk om je daarmee te pesten. Gun ze die lol niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 23:39
Verwijderd
Citaat:
nou sinds gisteren was ik lid van een hyve genaamd: bisexuelen en gay zijn is normaal.
Dacht je nou echt dat dat een goed idee was?

En inderdaad. Naar de leraren toegaan, verder juist er niet op in gaan als ze weer gaan pesten. Eventueel kan je degene met de grootste bek gewoon een keer keihard in zijn gezicht slaan. Kan je daarna een hyve oprichten die "biseksuelen delen rake klappen uit" heet en hem en de rest van je klas daarvoor uitnodigen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 11:00
Verwijderd
geslagen worden=aangifte doen, alleen dan houden ze op.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 11:10
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Enerzijds misschien niet, maar hij moet gewoon doen en laten wat hij wil. En dat niet laten bepalen door een stel puberale misbaksels.

Ik vind het echt belachelijk hoe jou klasgenoten je behandelen. Qua advies kan ik niets anders verzinnen dan wat al gezegd is. Maar laat je zeker niet op je kop zitten en bijt van je af. Het zijn gewoon allemaal kerels met kleine pikkies.
Oud 05-01-2011, 11:11
*oma*
*oma* is offline
Ik twijfel zelf ook nog over het subforum. Misschien dat dit naar psych of L&R verplaatst gaat worden.
Oud 05-01-2011, 19:35
Selimmm
Selimmm is offline
je moet niet vergeten dat er mensen en geloven zijn die gays niet accepteren. ga naar een andere school, wat voor goeds kun je in deze school nog vinden?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 21:46
starscream
starscream is offline
Citaat:

En inderdaad. Naar de leraren toegaan, verder juist er niet op in gaan als ze weer gaan pesten. Eventueel kan je degene met de grootste bek gewoon een keer keihard in zijn gezicht slaan. Kan je daarna een hyve oprichten die "biseksuelen delen rake klappen uit" heet en hem en de rest van je klas daarvoor uitnodigen.
geniaal man, ga ik zeker doen.

btw. ik was niet naar de teammanager gegaan, had de balls niet.
morgen heb ik gesprek met hem, en mn ouders. (maar ze weten het nog niet )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 23:30
Verwijderd
Citaat:
je moet niet vergeten dat er mensen en geloven zijn die gays niet accepteren. ga naar een andere school, wat voor goeds kun je in deze school nog vinden?
Gelovigen hebben sowieso geen recht om kritiek te geven op de levenswijze van anderen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 10:50
Nona
Nona is offline
Houd vanaf nu in ieder geval een pestdagboek bij. Meld inderdaad elk incident, maar schrijf ook op, met datum, tijdstip en namen, wat er gebeurd en gezegd is. De school heeft de plicht om jou een veilige omgeving te bieden, en als zij niet alles inzetten om te zorgen dat jij veilig naar school kunt zitten ze per definitie fout. Het zou toch belachelijk zijn als jij geslagen werd op het terrein van de school, en zij zouden zich niet verantwoordelijk voelen.

Dit pestdagboek kan je ook helpen om aangifte te doen. Of het nu zo blijft als het nu is of erger wordt, op deze manier heb je de informatie om jouw verhaal te ondersteunen. Alleen als het minder wordt is aangifte niet nodig (en dat moet wel veel minder zijn, want dit is gewoon stelselmatige mishandeling en bedreiging).
Oud 07-01-2011, 12:26
Verwijderd
als het pesten buiten school is zorg dan dat je de opnamefunctie van je telefoon aanhebt als je in de buurt van de fietsenstalling etc. komt dan heb je kostbaar bewijs!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 14:21
Giles
Giles is offline
Citaat:
Toedeledokie, iets over naastenliefde.
Oud 07-01-2011, 18:19
Verwijderd
iets over realistisch zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten