Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt een keus maken of je wilt webdevven, of traditioneel programmeren. Het eerste wordt steeds populairder. Webpagina's bouwen, en die dynamisch maken door middel van b.v. PHP en MySQL.
Een mooi en makkelijk iets om mee te beginnen vind ik HTML. Dat is geen echte programmeertaal, maar een mooie start. Kijk hiervoor op: http://www.w3schools.com http://html.op-het.net Als je HTML onder de knie hebt, is PHP en MySQL een mooi vervolg. www.php.net bij documentation kun je tutorials vinden. En verder wat zoeken dan vind je wel veel hierover. Als je een traditionele programmeertaal wilt leren is Object Pascal (Delphi) en C++ erg handig. Maar dit is wel de moeilijke weg, en je zult veel doorzettingsvermogen nodig hebben.
|
Verwijderd
|
Ik begon ooit met PowerBASIC, maar dat is eeuwen geleden
![]() Om te beginnen met applicaties programmeren: - Visual Basic - Borland Delphi Webdevelopment: - PHP (HTML is een opmaaktaal, geen programmeertaal) Hoe ik het allemaal deed (op volgorde): - PowerBASIC 3.0 - Visual Basic 4 en 5 - AutoLISP (LISP voor AutoCAD) - opmaaktaal HTML - GCC en GTK (C/C++ onder Linux) - Borland C++ Builder - PHP en MySQL - beetje Visual Studio .NET (C#) Maar ja, ik begon er ook mee toen ik een jaar of 10 was ![]() |
![]() |
|
Oh god daar gaan we weer; er is toch al een recent topic over programmeren hier ergens?
![]() In HTML kan je trouwens niet programmeren. Ik denk dat je dat beter ontwerpen of customiseren kan noemen. Ik denk dat je gewoon ff bij alle talen moet kijken naar de voor en nadelen en dan kiezen wat je het leukst lijkt. Ikzelf ben begonnen met basic op de zx spectrum, overgestapt op de c-64, op gwbasic, op qbasic, op quickbasic, op visualbasic. Perl erbij geleerd, KML erbij geleerd voor werk. ServiceCenter RAD erbijgeleerd voor werk. En ben nu bezig met Visual C# te leren. (En ik kan ook redelijk HTML en SQL en XML; maar ik zie dat niet als een programmeertaal) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar serieus: ik zie HTML wel als opstapje voor een echte programmeertaal. PHP na HTML is natuurlijk helemaal mooi. En ook SQL is leuk en gemakkelijk om te leren. Dus dat raad ik hem ook aan. ![]()
||
Citaat:
Jij bent *erg* gebiased op PHP en MySQL. T'is nog een wonder dat ze hier bij Software & Multimedia er nog niet ziek van zijn geworden, van jou en je MySQL/PHP ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet mi eerst leren om gestructureerd te programmeren en dat kan het best om te programmeren voor DOS (Pascal, C/C++). Pas als je dat kan cq doorhebt, zou ik PHP/Perl/ASP/VB aanraden. SQL is makkelijk te leren (imo dan). ColdFusion is na HTML de makkelijkste taal om webpagina's (dynamisch) te maken. |
![]() |
|
![]() |
iedereen bedankt voor jullie tips en advies..............................................ik denk dat ik voor Pascal zal gaan, zoals iemans slim opmerkte, moet je eerst beginnen met het gestructureerd programeren en dan verder kijken.
================iedereen thanx voor jullie bijdrage
||
Citaat:
![]() En IMHO is dat alleen nuttig in device drivers zoals display drivers. Op zo'n laag niveau programmeer je ook misschien om een compiler te bouwen, maar verder is dat echt onzin. C is marginaal langzamer mits goed geimplementeerd.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is iig. de laatste jaren erg populair in de Basic community en er is een stortvloed aan in assembly geschreven routines voor Basic gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
Bij Object Pascal kan bij b.v. mode 13h programming een aanzienlijke snelheidswinst opleveren.
||
Citaat:
Als je de nut ontgaat; moet je zelf weten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Had ik het over een programma in assembly schrijven dan? nee |
![]() |
||
Citaat:
Ik had het niet over complete programma's in Assembly schrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Verder ontgaat het nut me ervan veel dingen in ASM te schrijven. Maargoed, lijkt me beter als we nu weer on-topic gaan. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
't is trouwens assembly ![]() voor de topic-start: als je gewoon gezocht had in dit forum op het woord 'programmeren' zag je onmiddellijk deze recente topic: http://forum.scholieren.com/showthre...t=programmeren was 't echt zo moeilijk om dat te doen? je had zelfs geen post moeten intikken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
[KLACHT] Pik jij die nieuwe prijzen voor spellen Benteknol | 237 | 13-01-2006 16:01 | |
Software & Hardware |
[Prog] Ontwikkelomgeving kiezen Preaper | 10 | 01-08-2005 09:24 | |
Software & Hardware |
[Prog] C++: hoe te beginnen? pietervdb | 16 | 28-05-2005 09:27 | |
Software & Hardware |
TI-83 programmeren gj | 4 | 16-12-2002 11:56 | |
Software & Hardware |
Informatica (programeren) J - man | 1 | 17-11-2002 20:40 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
wat houdt informatica precies in? DJ Incompetent | 16 | 29-03-2002 17:44 |