Advertentie | |
|
![]() |
|
Vrijheid van meningsuiting bovenaan, behalve als je aanzet tot haat of geweld.
Als een Islamiet er niet tegen kan dat ik bijvoorbeeld "Mohammed is een perverse tiran naar westerse maatstaven" zeg, dan is er iets mis met hem - niet met mij. Je mag toch wel verwachten van mensen dat ze een beetje ruggengraat hebben en enig relativerend vermogen. Ben je zo zwak dat je niet tegen dat soort opmerkingen kunt, dan heb je professionele therapie nodig.
|
Ach, in de praktijk word je daar toch niet snel voor veroordeeld. Ik vind dat er een zeker evenwicht moet bestaan tussen vrijheid van meningsuiting en laster.
|
Ik heb hier eerlijk gezegd niet zoveel verstand van maar ben het wel met de stelling eens. Als iemand zich beledigd voelt kan die persoon aangifte doen bij de politie. Als God zich beledigt voelt lijkt me dat wel erg moeilijk om voor hem aangifte te doen. En wie bepaalt trouwens wat een belediging voor een bepaalde god is?
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is het enige artikel wat je zou kunnen willen schrappen, als je tegen expliciete bescherming van godsdienstige gevoelens bent omdat we 'in een democratie met vrijheid van meningsuiting leven' ( ![]() Citaat:
Nogmaals, vervolging is opportuun, dus je hoeft je heus geen zorgen te maken als je voor de kerk godverdomme zegt. Maar het is goed dat het er is, voor de signaalfunctie en voor de eventuele extreme gevallen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
tuurlijk moet het worden geschrapt, als een god, maakt niet uit of het nou die van de christenen of die van de moslims is, het nodig vind dat de persoon die zoiets zegt gestraft moet worden dan kan hij dat vast zelf wel, als je de verhalen hoort van de schepping van de aarde zal hij ook wel machtig genoeg om zelf de mensen te straffen als hij dat nodig vind.(geloof zelf niet dat hij bestaat)
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Magoed, we dwalen af ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
261: Smaad 262: Laster Het verschil zit in de woorden "wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is" (in art. 262), kortom, wetende dat hij leugens verspreidt.
|
![]() |
Ik vind dat het geschrapt moet worden.
God bestaat namelijk niet,net als sinterklaas,de kerstman enz. Er bestaat zoiets als wetenschap,en het is nooit bewezen dat holy god bestaat. Het is dus een mooi sprookje. Als ik maar honderd keer tegen je zeg, er zit een draak onder je bed , ga je je vanzelf klote voelen over wat er onder je bed zit. mindplaying noemen we dat. Dus voor iedereen...god bestaat niet! Wel? bewijs het dan! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
(Bovendien klopt 't strafrechtelijk gezien niet dat zo iemand zich schuldig zou maken aan smaad of laster, want degene die redding, hoop, naasteliefde e.d. predikt randt over het algemeen niemands eer of goede naam aan.)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Schrappen van verbod op godslastering niekjuh | 112 | 29-03-2008 20:44 |