Oud 14-08-2002, 09:54
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Wie is er wel eens met school naar een oorlogs museum geweest ??

wat vond je er van en welk museum
Oud 14-08-2002, 10:01
Verwijderd
Ik ben vorig jaar in mei naar het Imperial War museum geweest in Londen.

Ach, je had de keus uit drie verschillende museums, 2 kunst en 1 oorlogsmuseum. Ik ben totaal niet oorlogs geinteresseerd, maar op zich was t wel een leuk museum. Hingen wat vliegtuigen binnen (met bijv. op de zijkant rondjes geschilderd door de piloot wat het aantal neergehaalde vliegtuigen inhield), stonden wat tanks waar je inkon, er was een miniatuur spoorrails met een deel van een concentratiekamp erachter, er waren een aantal exposities over kleine dingen, enz. Ik vond het wel leuk om te zien, tis wel een aanrader als je van oorlog houd (en bij die zin ff nadenken om verkeerde reacties te voorkomen ).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:03
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
henri schreef:

Ach, je had de keus uit drie verschillende museums, 2 kunst en 1 oorlogsmuseum. Ik ben totaal niet oorlogs geinteresseerd, maar op zich was t wel een leuk museum. Hingen wat vliegtuigen binnen (met bijv. op de zijkant rondjes geschilderd door de piloot wat het aantal neergehaalde vliegtuigen inhield), stonden wat tanks waar je inkon, er was een miniatuur spoorrails met een deel van een concentratiekamp erachter, er waren een aantal exposities over kleine dingen, enz. Ik vond het wel leuk om te zien, tis wel een aanrader als je van oorlog houd (en bij die zin ff nadenken om verkeerde reacties te voorkomen ).
naar londen mij oude school is zo gierig dat ze niet verder dan amsterdam gaan

maar ken dat museum wel is al heel vaak op tv geweest enzo

http://www.iwm.org.uk/lambeth/index.htm
Oud 14-08-2002, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:

naar londen mij oude school is zo gierig dat ze niet verder dan amsterdam gaan

maar ken dat museum wel is al heel vaak op tv geweest enzo
Die werkweek roelde gewoon
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:10
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
henri schreef:

Die werkweek roelde gewoon
als ik me kan herrineren de school reizen die ik heb gehad waren het meeste oorlogmuseums

een x efteling

verder franken huis ,overloon.enc en kut kamp

laatste school die ging wel verder .munster[duitsland] ,ardennen[belgie],saumur [frankrijk]
Oud 14-08-2002, 14:19
iebke*
iebke* is offline
Citaat:
henri schreef:

ik ook ...
Oud 14-08-2002, 18:22
Breg
Breg is offline
ik ben een paar jaar geleden in de 1e klas naar een oorlogsmuseum geweest, ik weet alleen niet meer welke, volgens mij was het in de buurt van Gemert (N-Brabant), het oorlogs- en verzetmuseum. Ik vond het een mooi museum, met binnen- en buitengedeelte. Buiten stonden o.a. verschillende voertuigen, binnen was een soort tentoonstelling met (schokkende) foto´s en filmpjes, verder weet ik het niet meer precies.
Oud 14-08-2002, 18:59
Blubz0rz
Blubz0rz is offline
Ben in april nog naar Londen geweest met school en hebbe daar het Imperial War Museum bezocht. Was wel geinig. Vooral de Holocast tentoonstelling was erg goed.

^was wel tov
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:07
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Blubz0rz schreef:
Ben in april nog naar Londen geweest met school en hebbe daar het Imperial War Museum bezocht. Was wel geinig. Vooral de Holocast tentoonstelling was erg goed.

^was wel tov
tis holocaust

ontopic: ik ben nog nooit naar zoiets "gewelddadigs" op schoolreisje geweest maar t lijkt me wel leuk om te doen, in plaats van de gebruikelijke onzin...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Jah met de basisschool naar een oorlogsmuseum over de tweede wereldoorlog... in Roggel volgens mij. Verder weet ikme er niet veel van te herinneren.
Oud 14-08-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Blubz0rz schreef:

*plaatje*

^was wel tov
Daar ben ik dus ook geweest! Of die Holocaust er toen was weet ik zo niet meer, volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:17
Verwijderd
ik ga principieel niet naar kunstmusea..

waarom?

ik ben een cultuurbarbaar.

oorlogsmusea lijken me wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:54
Roozie
Roozie is offline
Ik ben in het oorlogsmuseum in Overloon geweest.
Oud 15-08-2002, 08:45
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik ben een paar jaar geleden in de 1e klas naar een oorlogsmuseum geweest, ik weet alleen niet meer welke, volgens mij was het in de buurt van Gemert (N-Brabant), het oorlogs- en verzetmuseum. Ik vond het een mooi museum, met binnen- en buitengedeelte. Buiten stonden o.a. verschillende voertuigen, binnen was een soort tentoonstelling met (schokkende) foto´s en filmpjes, verder weet ik het niet meer precies.
volgens mij heb je het over overloon
Oud 15-08-2002, 19:50
Monica
Monica is offline
Kheb met school heel wat musea gezien, maar geeneen die ook maar iets met oorlog te maken had.
Oud 15-08-2002, 20:46
simple creed
simple creed is offline
ik ben vorig jaar met school naar Dachau geweest
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 00:15
p-chez
p-chez is offline
Ik ben in het Musee de l'Armes geweest in Parijs, vooral veel spullen uit de tijd van Napoleon. Al die imposante uniformen, echt heel maf om te zien hoe die lui erbij liepen toen. Ook allemaal voorwerpen van Napoleon zelf zijn daar te vinden, zoals een van zijn bekende steken (die hoed) en zijn bedje van op St. Helena (dacht ik). Erg mooi om te zien, aanrader.
Het museum zit bij het graf van Napoleon in ongeveer, dus in de Dome des Invalides. Serieus een aanrader voor mensen die nog eens in Parijs komen

Verder ben ik nog wel in musea van de 1e en de 2e Wereldoorlog geweest.
Een heel 'mooi' museum van de 2e Wereldoorlog ligt bij Calais, specifieker, bij Audinghem, ook in Frankrijk dus.
Daar staan op de kust 4 ontzettend grote bunkers, waarmee ze naar de kust van Engeland schoten. Eén daarvan is opgeknapt , en daarin zit een museum met ontzettend veel voorwerpen, kleren en wapens etc. Dat museum heet "Battery Tot" overigens.
De andere 3 bunkers zijn nogal vervallen. Eentje van die overige 3 kun je wel op eigen houtje ingaan, maar de benedenverdiepingen zijn nogal vervallen, en vol water, kun je dus beter niet in :>

Maargoed, de topicstarter heeft weinig aan mijn ellenlange verhaal
Oud 17-08-2002, 20:06
battlestar
battlestar is offline
ik ben oowk al iets van 5 keer ofzow int oorlogsmuseum van overloon geweest...
hier vlakbij in de buurt..

saai..mja
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:

Je bent gewoon dom, das heel wat anders
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:

volgens mij heb je het over overloon
Zou misschien ook Veghel geweest kunnen zijn.
Daar zat vroeger ook zo'n museum, met inderdaad
een binnen- en buitengedeelte.
'Bevrijdende Vleugels' heette het.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:46
SpiritX
SpiritX is offline
Dat oorlogsmuseum ligt hier dichtbij, ben d'r vroeger wel es geweest.... Best interessant....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:52
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Je bent gewoon dom, das heel wat anders
Oh, jij bent de officiële door de overheid aangestelde IQ-controleur hier? Of ben je hoogleraar psychiatrie?
Oud 18-08-2002, 01:59
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Oh, jij bent de officiële door de overheid aangestelde IQ-controleur hier? Of ben je hoogleraar psychiatrie?
Ervaringsdeskundige.

On-topic: Ik ben in de tweede of derde klas met school naar, meende ik, Overloon geweest. Interessant dagje!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik ga principieel niet naar kunstmusea..

waarom?

oorlogsmusea lijken me wel interessant.
Same here.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:59
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Zou misschien ook Veghel geweest kunnen zijn.
Daar zat vroeger ook zo'n museum, met inderdaad
een binnen- en buitengedeelte.
'Bevrijdende Vleugels' heette het.
die ken ik ook bestaat nog steeds

staan alleen heel erg veel GMC vracht wagens

Oud 19-08-2002, 17:09
-Meisje-
-Meisje- is offline
Kben in het Mémorial geweest in Normandie, in Cain. Was wel de moeite...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Nee ik verveel me. Evenals jij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:40
REIE
REIE is offline
Dat oorlogsmuseum in Ieper over de WO1 was indrukwekkend. Die sfeer werd helemaal nagabootst, en dan ben je wel gelukkig dat je niet echt verkouden en ondervoed in een loopgraf zit anno 1917!

REIE
Oud 20-08-2002, 12:40
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Kben in het Mémorial geweest in Normandie, in Cain. Was wel de moeite...
ken ik ook zaai museum

als je binnen komt staat er een vliegtuig toch en al de wapens zijn in plastic gegoten
Oud 20-08-2002, 14:28
Aurora
Aurora is offline
Ik ben in Amiens (of ergens in de buurt) naar 2 oorlogsmuseums geweest.. was onder de grond.. heel indrukwekkend moet ik zeggen.
Oud 22-08-2002, 01:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Nee ik verveel me. Evenals jij.
Dat is een given als je hier forumt.
Oud 22-08-2002, 17:55
icegirl.com
icegirl.com is offline
Ben vorig jaar met introductiedag van school naar een oorlogsmuseum in Amsterdam geweest.
Was echt zooo ontzettend saai!!
Ik houd over het algemeen niet van musea, maar deze was toch wel de ergste tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 18:10
Luca
Luca is offline
Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me niet zo boeiend.
Oud 29-08-2002, 12:16
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
icegirl.com schreef:
Ben vorig jaar met introductiedag van school naar een oorlogsmuseum in Amsterdam geweest.
Was echt zooo ontzettend saai!!
Ik houd over het algemeen niet van musea, maar deze was toch wel de ergste tot nu toe.
laat me raden het verzets museum ben ik ook geweest geen bal aan echt een school uitje
Oud 29-08-2002, 17:47
icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:

laat me raden het verzets museum ben ik ook geweest geen bal aan echt een school uitje
ja!! Echt erg!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:31
girl18
girl18 is offline
ben 3 keer naar de oorlogsmuseum in arnhem geweest meer niet een keer naar een nederlandse concentratie kamp.. alleen je zag er amper wat omdat ze het afgebouwd hebben er stond alleen maar een monument met hier zijn zoveel mensen en co dood gegaan.. wel zielig uiteraad maar als ze nou ook gewoon wat hadden laten kunnen zien in de rondleiding van hoe de joden het hadden in de kampen en dat ze nog iets van de kamp er stond natuurlijk is het niet om trots op te zijn maar het is wel iets wat je de jeugd en ouderen of wie dan ook kunt leren..

en ik ben ongeveer 8 keer naar anne frank huis geweest de eerste keer en de laatste keer vond ik het boeiend de andere 6 keren er tussen door dan dacht ik van datweet ik al en zo.. altijd dat zelfde gezeik.. en ik had liever zin om in de stad rond te dwalen dan in een stink huis.. van een of ander mens uit de tweede wereld oorlog.. te zitten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten