Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar ken dat museum wel is al heel vaak op tv geweest enzo http://www.iwm.org.uk/lambeth/index.htm
||
Citaat:
een x efteling verder franken huis ,overloon.enc en kut kamp laatste school die ging wel verder .munster[duitsland] ,ardennen[belgie],saumur [frankrijk]
|
ik ben een paar jaar geleden in de 1e klas naar een oorlogsmuseum geweest, ik weet alleen niet meer welke, volgens mij was het in de buurt van Gemert (N-Brabant), het oorlogs- en verzetmuseum. Ik vond het een mooi museum, met binnen- en buitengedeelte. Buiten stonden o.a. verschillende voertuigen, binnen was een soort tentoonstelling met (schokkende) foto´s en filmpjes, verder weet ik het niet meer precies.
||
Citaat:
![]() ontopic: ik ben nog nooit naar zoiets "gewelddadigs" op schoolreisje geweest ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben in het Musee de l'Armes geweest in Parijs, vooral veel spullen uit de tijd van Napoleon. Al die imposante uniformen, echt heel maf om te zien hoe die lui erbij liepen toen. Ook allemaal voorwerpen van Napoleon zelf zijn daar te vinden, zoals een van zijn bekende steken (die hoed) en zijn bedje van op St. Helena (dacht ik). Erg mooi om te zien, aanrader.
Het museum zit bij het graf van Napoleon in ongeveer, dus in de Dome des Invalides. Serieus een aanrader voor mensen die nog eens in Parijs komen ![]() Verder ben ik nog wel in musea van de 1e en de 2e Wereldoorlog geweest. Een heel 'mooi' museum van de 2e Wereldoorlog ligt bij Calais, specifieker, bij Audinghem, ook in Frankrijk dus. Daar staan op de kust 4 ontzettend grote bunkers, waarmee ze naar de kust van Engeland schoten. Eén daarvan is opgeknapt , en daarin zit een museum met ontzettend veel voorwerpen, kleren en wapens etc. Dat museum heet "Battery Tot" overigens. De andere 3 bunkers zijn nogal vervallen. Eentje van die overige 3 kun je wel op eigen houtje ingaan, maar de benedenverdiepingen zijn nogal vervallen, en vol water, kun je dus beter niet in :> Maargoed, de topicstarter heeft weinig aan mijn ellenlange verhaal ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
staan alleen heel erg veel GMC vracht wagens ![]()
|
![]() |
|
Dat oorlogsmuseum in Ieper over de WO1 was indrukwekkend. Die sfeer werd helemaal nagabootst, en dan ben je wel gelukkig dat je niet echt verkouden en ondervoed in een loopgraf zit anno 1917!
REIE
||
Citaat:
|
ben 3 keer naar de oorlogsmuseum in arnhem geweest meer niet een keer naar een nederlandse concentratie kamp.. alleen je zag er amper wat omdat ze het afgebouwd hebben er stond alleen maar een monument met hier zijn zoveel mensen en co dood gegaan.. wel zielig uiteraad maar als ze nou ook gewoon wat hadden laten kunnen zien in de rondleiding van hoe de joden het hadden in de kampen en dat ze nog iets van de kamp er stond natuurlijk is het niet om trots op te zijn maar het is wel iets wat je de jeugd en ouderen of wie dan ook kunt leren..
en ik ben ongeveer 8 keer naar anne frank huis geweest de eerste keer en de laatste keer vond ik het boeiend de andere 6 keren er tussen door dan dacht ik van datweet ik al en zo.. altijd dat zelfde gezeik.. en ik had liever zin om in de stad rond te dwalen dan in een stink huis.. van een of ander mens uit de tweede wereld oorlog.. te zitten
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|