Advertentie | |
|
![]() |
|
ik probeer het iig terug te geven mét de volledige inhoud, is het moeilijk voor mij om die persson te bereiken, dan breng ik de prtomonaie naar de politie, als er dan een x (ik dacht 30) jaar vestreken is, dan pas wil ik alles hebben
|
Ik zou het teruggeven. Ik vind niet dat je het kan maken geld of papieren van iemand anders te houden. Het maakt me niet uit of diegene arm of rijk is, het is niet mijn geld en het is niet aan mij om te bepalen of diegene dat geld nodig heeft. Maar ik zou wel hopen op een vindersloon.
|
![]() |
dingen die je vind (b.v. een fiets in je tuin) zijn na één jaar eigendom van je. Het is wel verstandig om het gevonden voorwerp bij jezelf thuis te houden. Aangezien anders je er wel naar kan fluiten dan is het opeens opgehaald!! Dus wel thuis houden maar wel aangifte doen
GRTZ ivo |
![]() |
|
![]() |
Persoonlijke papieren zitten erin, dus dat ding een keertje langbrengen of op laten halen. Als er alleen geld in had gezeten en de betreffende persoon woont niet bepaald in de buurt (zeg dat-ie uit Zeeland of Friesland komt, ofzo), dan is de kans er wel dat ik geneigd zou zijn het te houden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Toevallig word ik net gebeld door de politie Marconiplein (Rotterdam).
Meest criminele stad van Nederland, maar mijn vader had zijn tas verloren, iemand had hem gevonden, en hij ligt nu op het bureau. Toch lullig he, als je zei dat "toch niemand jouw portemonnee zou terugbrengen". Blijkbaar gebeurt het toch nog wel (ook te zien aan de reacties in dit topic, veel mensen zeggen dat ze de port. wel zouden terugbrengen)
|
als ik het zou houden zou ik me hartstikke schuldig voelen denk ik, en ga ik dingen zitten verzinnen ls: het is misschien vane en oud, zielig vrouwtje die het nodig heeft, enz. En ik vind het ook gewoon wel zo eerlijk om het terug te geven én ik hb het geld niet echt nodig.
|
Mjah, als er een kaart vd persoon in zit met een telnr oid, bel ik ff, anders maar naar t politiebureau..
Als er geen kaartje in zit, en ik heb echt geld nodig, zou ik het wel nemen jah.. ![]() (Zonder nr oid lijkt het net alsof het van niemand is, met een nr oid voelt het gelijk zo, zo alsof ik in iemands privéspul zit (wat ik dan stiekem ook doe))
|
ik zou eerst twijfelen, maar ik zou het toch teruggeven, als ik t zou houden zou ik me heel schuldig voelen, en bovendien zouden mn ouders zich afvragen waar ik ineens dat geld vandaan heb, en die zouden echt zeer boos worden denk ik als ze horen dat ik dat gevonden heb haha, mja daar gaat het niet om, het geld is niet van mij en als het mij zou overkomen zou ik ook willen dat ik t terugkreeg --> teruggeven
![]() *oehh wat is iedereen toch weer eerlijk vandaag*
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik zou em gewoon teruggeven, met alles erin. Hoef ik niet eens over na te denken... bedoel, dat geld is gewoon van iemand anders. Punt.
|
![]() |
Ik bel diegene op, of breng de portemonnee naar het politiebureau. Ik zou het geld niet houden, omdat ik dat gewoon niet zou kunnen, ik zou er niet eens over twijfelen.
Het valt me trouwens erg tegen dat er hier nog zoveel mensen zeggen dat ze het geld zouden houden...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
kazaa legaal of illegaal? Verwijderd | 73 | 05-03-2004 22:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 | |
Games |
Battlefield 1942 Obi Wan | 215 | 22-03-2003 08:42 | |
Liefde & Relatie |
Geloof me dit is eht ergste wat je mee kan maken... love_forever | 86 | 08-10-2002 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Dood lam bambykill | 3 | 19-04-2002 22:28 | |
Psychologie |
Je omgeving manipuleert je dystopia | 18 | 01-04-2002 00:20 |