Oud 07-04-2002, 21:34
Verwijderd
Hmm, ben terug van een meeting vanmiddag en heb bij mezelf de volgende constatering gemaakt: er zijn eigenlijk weinig dingen waarover ik 'meepraten' kan of het nut er niet van inzie om er al teveel energie aan te verspillen.

Met als gevolg dat ik soms weer in mezelf verdwijn en niks zeg

Op het internet lijkt het echter alsof ik altijd wel iets te lullen heb, maar na analyse over wat ik nu eigenlijk schrijf (zoals nu), gaat het meestal over mezelf of over iemand's problemen. Niet alledaagse onderwerpen eigenlijk, of wel?

In realiteit praten mensen immers niet gelijk over hun problemen, maar over allerlei ervaringen en dingen die ze leuk of juist niet leuk vinden.

Vallen daardoor die stiltes? Want nerveus was ik niet, ik wou vaak wel meepraten maar had gewoon niks te zeggen

Hmm, vaag .. hoe nutteloos dingen wel niet kunnen lijken soms en altijd maar doen alsof je het interessant vind .. oei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 21:45
damaetas
damaetas is offline
ja heb ik ok wel, de meeste meeting zijn daarom bij mij al tegengevallen. en dan zeker in het begin, p het einde vielen ze dan soms weer supermee (i love you leipo's ), omdat je dan ofwel aan die serieuzere onderwerpen begint of je bent elkaar al wat meer gewend.
maar het blijft een vreemde bedoening , meetings
Oud 07-04-2002, 23:54
dystopia
dystopia is offline
Verbreed je interesses. Lees bijv. boeken.
Oud 08-04-2002, 07:16
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Verbreed je interesses. Lees bijv. boeken.
*zucht*

Maar in principe heb je wel gelijk .. misschien dat ik eens ga kijken .. ik las op het F&L forum iets uit "de wereld van Sofie" .. dat vind ik bijv. bestwel interessant

Misschien dat ik toch eens naar de bieb ga of beter: misschien toch kopen, ze mogen mij daar namelijk niet zo vrees ik
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 07:36
Conjo Inter
Conjo Inter is offline
Probeer de btrekkelijkheid in te zien. Natuurlijk is het saai: alles is saai. Alleen moet je inzien dat uitgaan, een boek lezen, blowen, neuken en achetr computertjes zitten allemaal wel saait zijn. Dat is nier erg, IMHO is het leven saai.
Je moet alleen de saaiheid afwisselen, want dan lijkt het niet meer saai. Als er een gesprek is meng je erin.

Ik heb gisteren enigzins op je gelet en ik denk dat alles wat je hierboven zet klopt. Ik had nl. het idee dat je regelmatig rond keek (vooral bij het water) met een blik van 'kan ik ergens bij een gesprek inhaken'., iets wat je klaarblijkelijk niet leuk maar denk ik ook moeilijk vond.

Probeer een beetje te ontspannen, lees maarus een saai boek, zoek nog een saaiere vriendin, zorg dat alles zo saai is dat je je nooit meer verveeld, saai =
Oud 08-04-2002, 07:50
Conjo Doc
Conjo Doc is offline
Proberen nut te gaan zien in nutteloze dingen, ik heb je toch ook regelmatig zien posten op Onzin en dat hou je wel vol. IRL is iets anders, maar niet zo heel veel, als je je referentiekader wat verbreedt dan zul je meer kunnen praten.
Oud 08-04-2002, 08:04
Conjo Inter
Conjo Inter is offline
Ziet de meetse goddelijk sig.
Oud 08-04-2002, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Conjo Inter schreef:
Ik heb gisteren enigzins op je gelet en ik denk dat alles wat je hierboven zet klopt. Ik had nl. het idee dat je regelmatig rond keek (vooral bij het water) met een blik van 'kan ik ergens bij een gesprek inhaken'., iets wat je klaarblijkelijk niet leuk maar denk ik ook moeilijk vond.
Dat was ook wel zo. Ik bedoel, er werd gesproken over het geloof, piercings en allemaal van die dingen waarbij ik zoiets had van: "hmm, wat moet ik hier nou mee"

Citaat:
Probeer een beetje te ontspannen, lees maarus een saai boek, zoek nog een saaiere vriendin, zorg dat alles zo saai is dat je je nooit meer verveeld, saai =
Dat is moeilijk .. iets maken dat voor je gevoel doodsaai is :/ en wat betreft het leven in die "computerwereld" heb je ook wel gelijk, ik zonder me daardoor af.

Vooral bij het water toen begon ik na een tijdje ook weer over dingen na te denken die niks meer te maken hadden met jullie / de mensen om mij heen. Ik was alweer bezig met het herstructureren van mijn netwerk thuis
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Conjo Doc schreef:
Proberen nut te gaan zien in nutteloze dingen, ik heb je toch ook regelmatig zien posten op Onzin en dat hou je wel vol. IRL is iets anders, maar niet zo heel veel, als je je referentiekader wat verbreedt dan zul je meer kunnen praten.
Het verbreden van mijn referentiekader is inderdaad het enigste wat ik eraan kan doen.

Een dilemma blijft echter: als ik thuis zit en heb de keuze mij te verdiepen in een probleem met de computer of iets te lezen wat ik eigenlijk al niet interessant vind, dan komt het meestal erop uit dat ik 4 pagina's lees van een boek en dan weer achter de PC zit :/
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:09
Marcade
Marcade is offline
Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:17
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Op het internet lijkt het echter alsof ik altijd wel iets te lullen heb, maar na analyse over wat ik nu eigenlijk schrijf (zoals nu), gaat het meestal over mezelf of over iemand's problemen. Niet alledaagse onderwerpen eigenlijk, of wel?
*herkenning*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:18
Conjo Doc
Conjo Doc is offline
Je moet stoppen met technische how-to's lezen, ga je verdiepen in de how-to's of life!
Oud 08-04-2002, 09:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Conjo Doc schreef:
Je moet stoppen met technische how-to's lezen, ga je verdiepen in de how-to's of life!
Doet ie toch ook, anders ging ie niet naar de meetings, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Conjo Doc schreef:
Ik moet beide lezen

Met technische how-to's kan ik niet stoppen, die heb ik vroeg of laat ook echt nodig voor mijn werk..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Doet ie toch ook, anders ging ie niet naar de meetings, lijkt me.
Klopt ook wel, een paar jaar geleden had ik dat nooit gedaan dan had ik tegen mezelf gezegd: "sjezus, helemaal naar Utrecht om een paar mensen te ontmoeten die ik toch op internet spreek" .. nu zag ik het meer als een excursie .. een keer zelf met de trein naar Utrecht en me bezig houden met de mensen die er komen .. dat was een halve dag zonder computer!

Ik heb er dus wel wat voor over, anders zou ik het allemaal niet doen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
*slaat *********had ik ff zin in.
Anders moet je ook naar zo'n meeting gaan, dan is het niet meer zo erg als het lijkt

Lijkt wel alsof iedereen na zo'n meeting iets "gemeenschappelijks" zoekt om de meeting te eren ofzo

Na ja, dat Conjo gedoe is altijd nog beter dan FAC
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Anders moet je ook naar zo'n meeting gaan, dan is het niet meer zo erg als het lijkt

Lijkt wel alsof iedereen na zo'n meeting iets "gemeenschappelijks" zoekt om de meeting te eren ofzo

Na ja, dat Conjo gedoe is altijd nog beter dan FAC
Denk idd. dat het zoiets zal zijn. Maar waarom word het forum er telkens de dupe van. Elke keer nieuwe nicknames enzo; whatever ze verzinnen het lijkt wel alsof het gezien moet worden, omdat het stoer is en hun stoer maakt ofzo, statusverhogend. (Net als forumbaasje worden/zijn, en stiekem toch dat beetje misbruiken en laten zien dat ze het zijn.)

*verveelt zich*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Denk idd. dat het zoiets zal zijn. Maar waarom word het forum er telkens de dupe van. Elke keer nieuwe nicknames enzo; whatever ze verzinnen het lijkt wel alsof het gezien moet worden, omdat het stoer is en hun stoer maakt ofzo, statusverhogend. (Net als forumbaasje worden/zijn, en stiekem toch dat beetje misbruiken en laten zien dat ze het zijn.)

*verveelt zich*
Nah, denk het niet. Er zit niet zoveel achter, 't is meer voor de grap zij vervelen zich immers ook op het forum
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:36
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
*zucht*

Maar in principe heb je wel gelijk .. misschien dat ik eens ga kijken .. ik las op het F&L forum iets uit "de wereld van Sofie" .. dat vind ik bijv. bestwel interessant
JAAAA!Die is goed
Ben ik ook aan t lezen
Moet je doen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:

Nah, denk het niet. Er zit niet zoveel achter, 't is meer voor de grap zij vervelen zich immers ook op het forum
Over "teveel piekeren" gesproken (Celesta's topic)

Lang leve FINDFAST van windows.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Of mijn ongelooflijke programming skillz:

[img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/cpu100s.jpg[/img]

Ik kan het nog veel erger maken en ook de HD laten flippen, maar dat begint op het werk op te vallen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:24
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.
bij deze wordt u officiëel benoemd tot offtopic-preases van psychologie
Oud 08-04-2002, 12:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
damaetas schreef:

bij deze wordt u officiëel benoemd tot offtopic-preases van psychologie
Wat een eer.

Psychologisch gezien, is iedereen toch alleen maar offtopic met zichzelf bezig op dit forum, ipv objectief met stellingen en verhalen tekeer te gaan, dus zo erg ben ik niet. . bij mij is het alleen ietwat .. .. .. opvallender .. ..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ghehe, Marc met BCB is veel gevaarlijker

Code:
while(1)
{
  ofstream mydest;
  mydest.open("test.dat");
  mydest.put(65);
  mydest.close();
}
Wat een paar regeltjes code wel niet doen

Na ja, nu hou ik weer op. We zijn alweer hard bezig hier een zooitje van te maken
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 00:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
*zucht*

Misschien dat ik toch eens naar de bieb ga of beter: misschien toch kopen, ze mogen mij daar namelijk niet zo vrees ik
Zeker, er zijn boeken die onder je interessegebied vallen

Hmm en kopen, een boek kopen is nooit verkeerd. Ik ga niet naar de bieb meer omdat mijn boetes te hoog worden.
Oud 09-04-2002, 08:13
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm en kopen, een boek kopen is nooit verkeerd. Ik ga niet naar de bieb meer omdat mijn boetes te hoog worden.
*herkenning*

Op school was dat ook al een ramp, ben toen zelfs al boeken kwijtgeraakt maar goed, ik zal ff op bol.com ofzo kijken

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 08:16.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 08:32
Verwijderd
Hmm, is nu 26.93 EURO armer

Oh jee, nu moet ik het thuis nog gaan verklaren ook .. Marc die een boek leest zonder dat het over computers gaat

LoL
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 08:43
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hmm, is nu 26.93 EURO armer

Oh jee, nu moet ik het thuis nog gaan verklaren ook .. Marc die een boek leest zonder dat het over computers gaat

LoL
Offtopic:
Waar gaat dat boek over dan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 08:45
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Offtopic:
Waar gaat dat boek over dan?
Geschiedenis van filosofie vind ik interessant
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:14
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Geschiedenis van filosofie vind ik interessant
Besteld!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:17
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Besteld!
LoL

Jij bent ook al zo'n computerfreak he?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
LoL

Jij bent ook al zo'n computerfreak he?
Uuuhmm... en hoe denk jij dat te weten? (Het klopt wel, daar niet van )

Bewijs van bestelling:
Code:
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt 
u de gegevens met betrekking tot uw bestelling.

Bestelnummer: #610426946

Aantal      Prijs          Totaalbedrag    Titel
-----------------------------------------------------
      1     EUR 24.98    EUR     24.98    De wereld van Sofie

Verzendkosten          EUR 1,95
Totaalbedrag           EUR 26,93

Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Uuuhmm... en hoe denk jij dat te weten? (Het klopt wel, daar niet van )
En ook al wantrouwend whaha

Ik kom overal op dit forum en als iemand op S&M een hele waslijst aan programmeertalen opnoemt, moet 'ie wel 'iets' weten daarnaast reageerde je nog met 'herkenning'
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:33
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Zeker, er zijn boeken die onder je interessegebied vallen

Haha dat heb ik ook altijd,ik vergeet ze altijd terug te brengen
Ik ben nu ook alweer te laat
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Conjo Doc?

Conjo Inter?

of

Con Jodocus

Con Joint er

..

..

..

*slaat *********

had ik ff zin in.
Slaat mee !!!

*verveelt zich op school*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
En ook al wantrouwend whaha

Ik kom overal op dit forum en als iemand op S&M een hele waslijst aan programmeertalen opnoemt, moet 'ie wel 'iets' weten daarnaast reageerde je nog met 'herkenning'
Dan onthoudt jij dingen goed.

Ik vind het wel jammer dat ik verder weinig 'doe', ajbwib.
Maaaaaarrrrrrrrrrr, hopenlijk komt daar (ooit) nog verandering in

Ik ben pas 19...

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:52
Doc
Doc is offline
Niet Chatten
Oud 09-04-2002, 09:56
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Dan onthoudt jij dingen goed.
Mwah

Soms wel ja ik heb een goed geheugen op korte termijn

En ja, verandering is nooit verkeerd! Begin er zo snel mogelijk mee, want hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:
Niet Chatten
word een beetje bang van Doc
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:03
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

En ja, verandering is nooit verkeerd! Begin er zo snel mogelijk mee, want hoe langer je wacht des te moeilijker het wordt..
Ben er al mee begonnen op MSN...
Maar IRL zou ik het nog niet kunnen. Zoveel mensen ken ik niet
Ik wil dan met name met vrouwen praten, om ze zo beter te kunnen begrijpen (doe ik dus nog steeds niet ) en om over mijn (of haar ) gevoelens te praten.

Hoe doe jij zoiets dan?

@Doc:
Sorry...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:05
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Ben er al mee begonnen op MSN...
Maar IRL zou ik het nog niet kunnen. Zoveel mensen ken ik niet
Ik wil dan met name met vrouwen praten, om ze zo beter te kunnen begrijpen (doe ik dus nog steeds niet ) en om over mijn (of haar ) gevoelens te praten.
Ach....geen ene man begrijpt vrouwen,dus zo raar is dat niet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ach....geen ene man begrijpt vrouwen,dus zo raar is dat niet
Maar ik kan er niet eens IRL mee praten!!
Hoe moet ik dan beginnen? (of is dit iets voor L&R??)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Hoe doe jij zoiets dan?
Euhm, jah .. ik ben begonnen met sport (Taekwondo), daar leerde ik weer een beetje met mensen om te gaan en een stuk zelfbeheersing, zodat ik rustiger ben

En ja, op internet gaat het een beetje vanzelf. Gewoon meer proberen, is soms een beetje eng.

Begrijpen doe ik ze vaak ook voor geen meter hoor maar ik denk dat het ook niet altijd mogelijk is, ach .. zij begrijpen ons ook niet echt denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:12
Marcade
Marcade is offline
*slaapdronken* .. mm .. dach dat ik doc hoorde .. mmmnaja .. boeiuh ..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:13
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Maar ik kan er niet eens IRL mee praten!!
Dat was bij mij ook zo .. ik weet nog vaak niet wat ik nou precies moet zeggen irl, maar echt bang ben ik er niet meer voor. Op meetings praat ik ook gewoon met ze

Is trouwens wel fijn, als je in een groep mensen bent dan gaat het eigenlijk een beetje vanzelf. Soms val ik wel stil, maar het wordt beter

Durf je wel met ze te bellen? Dat vind ik namelijk enger als irl vreemd genoeg
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Durf je wel met ze te bellen?
Ja, dat weer wel (mits ik hun telefoonnummer heb ). Maar dan valt het toch weer stil.
Ik heb nou eenmaal niks om over te praten
Ik maak weinig mee op het moment (7.30-17.30: saaie stage, 17.30-slapie doen: internet (chat) en/of TV kijken)

Citaat:
******** schreef:

En ja, op internet gaat het een beetje vanzelf. Gewoon meer proberen, is soms een beetje eng.
Eng, ja, zeker omdat de personen mij al lang (>5 jaar) kennen...
En ik ben/was nogal gesloten.

Maar ik had opeens een meid in m'n MSN lijst staan (maand of 2 geleden), en daar probeer ik wat meer bij te vragen/zeggen , dus d'r zit vooruitgang in!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Ik heb nou eenmaal niks om over te praten
Ik maak weinig mee op het moment (7.30-17.30: saaie stage, 17.30-slapie doen: internet (chat) en/of TV kijken)
Tsja, ik deed jarenlang niks anders dan werken, leren voor mijn opleiding, rotzooien met mijn computers en een beetje TV kijken..

Geen vrienden, helemaal niks.

Citaat:
En ik ben/was nogal gesloten
Mjah, ik ook (nogal)

Citaat:
Maar ik had opeens een meid in m'n MSN lijst staan (maand of 2 geleden), en daar probeer ik wat meer bij te vragen/zeggen , dus d'r zit vooruitgang in!
OK dan!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:34
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Tsja, ik deed jarenlang niks anders dan werken, leren voor mijn opleiding, rotzooien met mijn computers en een beetje TV kijken..
Hoe ben jij uit die sleur gekomen dan?
Was je opleiding afgelopen en had je _eindelijk_ zomvervakantie? (ik wel bijna )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:37
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Hoe ben jij uit die sleur gekomen dan?
Was je opleiding afgelopen en had je _eindelijk_ zomvervakantie? (ik wel bijna )
Niet echt eigenlijk 't is nu alleen minder druk met werk, waardoor ik meer tijd voor mijn opleiding heb en daardoor thuis en in het weekend weer meer vrijetijd heb..

Maar ik werk nog steeds elke dag 8 uur en op zaterdag ben ik 's ochtends ook ff op kantoor om op te ruimen. Thuis zit ik net zoals vroeger vaak achter mijn PC's .. maar ja, ze moeten nu soms gewoon plaats maken voor andere dingen

Het is al heel wat als je in het weekend ergens heen gaat of ook eens om de zoveel tijd uitgaat .. dan is die 'sleur' ineens niet meer zo erg
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:46
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Niet echt eigenlijk 't is nu alleen minder druk met werk, waardoor ik meer tijd voor mijn opleiding heb en daardoor thuis en in het weekend weer meer vrijetijd heb..

Maar ik werk nog steeds elke dag 8 uur en op zaterdag ben ik 's ochtends ook ff op kantoor om op te ruimen. Thuis zit ik net zoals vroeger vaak achter mijn PC's .. maar ja, ze moeten nu soms gewoon plaats maken voor andere dingen

Het is al heel wat als je in het weekend ergens heen gaat of ook eens om de zoveel tijd uitgaat .. dan is die 'sleur' ineens niet meer zo erg
Dus jij werkt 40 uur/week en daarnaast doe je nog een deeltijd studie?

Wat voor werk doe je dan en wat voor opleiding?
En waarom moet je op zaterdag het kantoor opruimen? Kun je data niet op vrijdag(middag) doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten