Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en leek me wel een leuke vraag, that's all. Ben bang dat veel mensen misschien wel te weinig sprookjes kennis bezitten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee ik lijk niet op woodstock. aangezien alle sprookjesmeisjes lief en mooi en schattig zijn, kan ik mezelf daar niet mee vergelijken. |
![]() |
||
Citaat:
Rapunzel had lang goud haar. Zullen er toch wel meer zijn denk ik.
||
Citaat:
lees reacties van anderen in het snobtopic. Innerlijk kan je toch op een held uit een sprookje lijken die niet perse een meisje is. Ik heb trouwens nooit gehoord dat roodkapje mooi of schattig was.. misschien moest ze wel van moeders naar dat vervelende dove mens van een oma.. en mopperde en vloekte ze keihard de hele weg lang.. daarmee de intresse van verschillende figuren zoals een wolf (harige man) en een jager (man met een lang uhm geweer) oproepend.. Ok ik heb teveel fantasie misschien, maar sprookjes waaren vaak niet echt lief en onschuldig.. Roodkapje werd oorspronkelijk verkracht en JA dat werd ook in die versie aan het volk (waaronder kinderen) verteld.
|
Hmz... niet elk sprookje schiet me op dit moment te binnen maar de eerste personage aan wie ik denk is Botje van de kleine Zeemeermin
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
misschien wel met een moraal erin om de mensen wat te leren. In die tijd (middeleeuwen) waren het vaak groffe verhalen. Van rood kapje konden vrouwen misschien wel leren dat je niet in je eentje naar het bos moest gaan en dat je mensen niet altijd kunt vertrouwen omdat ze je voor de gek houden (verkleden). Als ik me niet vergis heb ik over het originele verhaal van Roodkapje gehoord bij nederlandse literatuur les.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #56 Fantôme | 500 | 17-02-2009 21:33 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11] Donny must die | 500 | 01-04-2005 18:27 | |
De Kantine |
PimPamPet-Categorieën diamondvoodoo | 21 | 02-04-2003 19:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |