Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een paus treedt niet af. Die gaat dood. Dus gewoon wachten tot die dood is, en dat wat hij niet meer kan aan anderen overlaten.
Suzan
|
![]() |
een paus dient in principe tot zijn dood, het is in geen 700 jaar gebeurt dat een paus voor zijn dood stopte met zijn werk (aldus nos). Als hij dood is gaan ze met z'n allen vergaderen en als er een nieuwe paus is komt er witte rook, ik weet niet uit wat de nieuwe paus wordt gekozen, aartsbischoppen??, kardinalen?? ik heb geen id eigenlijk
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Lijkt me dus geen goed idee om deze paus "te laten vervangen" door een conservatievere. Suzan
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Dat ie dan eens heel snel dood gaat. Die Moordenaar. Hij heeft duizenden mensen min of meer besmet met ziektes door condoomgebruik te verbieden en nog meer dingen.
Ze moeten daar eens iemand neerzetten die wel met de tijd meegaat en niet zo stug is. Iemand die zijn ogen wel open doet.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Sorry hoor, maar ik vind het maar een merkwaardige man
![]() ![]() ![]() Respecteer je medemens toch eens, vent!! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb een homosexuele rooms-katholieke vriend, zal t m eens vragen
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
![]() |
ik geloof dat het allemaal nogal wat is om zo'n man af te zetten. Hij is heel gebrekkig, maar geestelijk is 'ie er nog helemaal bij hoor! En zolang dat het geval is mag 'ie van mij blijven. Ik heb niks met de paus trouwens, als deze dood is hoeft er geen nieuwe te komen van mij.
||
Citaat:
Nou..wat je "geestelijk helemaal bij" noemt.. wat mij betreft is die man dat nooit geweest (condooms afkeuren, wetend dat half afrika zo afhankelijk van je is en dus doet wat je zegt..) .
||
Citaat:
En hij heeft iig nooit gezegd dat God niet van homo's houd ![]()
|
![]() |
hij gaat radicaal voor de bijbel
all1 heeft ie geloof ik niet alles even goed begrepen maar het is de traditie dat ie niet aftreed maar gewoon doodgaat ![]() de RK zit vol traditie en is in sommige opzichten erg behoudend een nieuwe paus zal heus niet ineens condooms toestaan hoor ![]()
|
![]() |
Ik denk dat de paus moet blijven, het is eigenlijk een soort symbol van het geloof...zoals de koningin een symbol is van ons land...nou ja dat is wat ik denk dan.
En waarom zou hij nou moeten oprotten? Als hij iets anders denkt wat jij denkt betekent niet dat hij stom is en dat jij gelijk bent. Ik vind dat homo's geaccepteerd moeten worden, maar ik heb niks tegen mensen die dat niet vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tot zover de godsdienstles
|
![]() |
Ik vind dat de paus de eer aan zichzelf moet houden, want met zo'n slechte levensconditie is het (vind ik) onverantwoord om zo'n verantwoorde taak op je te nemen. Uiteindelijk is iedereen er beter op geworden: de paus kan uitrusten tot zijn dood en wij hebben weer een gezonde goed functionerende paus
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder ben ik het met je eens dat ie zelf moet aftreden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het gaat er mij in de reactie op drama niet om dat of de paus wel of niet weg moet. Het gaat me om de manier waarop hij dat doet. Je kan iemand zoveel verafschuwen om wat hij/zij is of waar hij/zij voor staat, maar het feit blijft dat iedereen een mens is en als een gelijke behandeld mag, dan wel moet worden. Ook de paus is een mens met gelijke rechten en plichten. Je kan het niet eens zijn met zijn gedachtengoed, dat is alleen een heel ander verhaal. Offtopic: Ik zag laatst in het programma van Ralph Inbar (zelfportret o.i.d.) waarin Hans Dijkstal vertelde dat hij goede vrienden is met Paul Rosenmoller. Dijkstal is het niet eens met zijn gedachtengoed, maar als persoon mag hij Rosenmoller. De wonderen zijn de wereld nog nuet uit... ![]()
|
![]() |
Tja, in mijn ogen is een paus onnodig (om maar niet te zeggen dat hij voor meer kwaads dan goeds zorgt), wie dat dan ook is. Zelfde geldt voor iedere godsdienst, over welke je het dan ook hebt.
Ieder z'n eigen denkbeelden, dit zijn de mijne. En ik denk ook dat drama met het oprotten uit z'n functie zal bedoelen, alhoewel...we hebben het hier wel over drama he. Van hem mag iedereen weg of dood, als hij maar kan kraken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() We zien wel wat er gebeurt... misschien krijgt-ie een spuitje van z'n mede-kardinalen? Geloof dat met die vorige paus, die maar heel kort van z'n pausdom genieten kon, volgens verhalen (lees: geruchten ![]() ![]() |
![]() |
|
Niets.
Ik vind het ook wel zielig voor die man, maar ik vind het katholiek geloof nog veel zieliger..Geen mens kan God of Jezus op aarde vervangen dus waarom hebben ze hem? Ik zie het nu er niet van in.
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen AsianDF | 14 | 19-03-2006 13:40 | |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
ruzie met de pastoor Verwijderd | 49 | 21-12-2003 20:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |