Oud 22-05-2003, 20:42
blondiejzz
blondiejzz is offline
miss een beetje doellooos topic, maar ik wil ff wat weten...
vanaf welke leeftijd begnnen jullie je benen te scheren?
wat gebruiken jullie een scheermesje of van die onthaingscreme?
in het geval van die onthaingscreme, hoe werkt zoiets en hoevaak moet je het bijhouden?
en hoevaak moet je het bijhouden wanneer je een scheermesje gebruikt??

zo dit waren even wat vragen van een klein pubertje!!
ik hoop dak antwoorden krijg!!

kusss
Oud 22-05-2003, 20:54
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik ben begonnen toen ik een jaar of twaalf was.
Hoe vaak je moet scheren kan ik je niet vertellen want dat ligt bij iedereen anders.
Als ik mijn benen echt altijd glad zou willen hebben zou ik ze elke dag moeten scheren want ik heb vrij donkere haren die snel groeien. Bij ontharingscreme duurt het wel iets langer voor ze terugkomen maar dat is ook bij iedereen anders.
Je merkt vanzelf wanneer het weer nodig is
Ohja, hoe het werkt, over het algemeen is het gewoon een creme die je op je benen moet smeren en dan ongeveer 10 minuten moet laten inwerken en er dan met lauw water afhalen maar dat staat wel op de gebruiksaanwijzing.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:55
Verwijderd
Toen ik 15 was begon ik ermee, met een scheermesje. Omntharingscreme is te duur voor je benen. Het is tijd om ze weer te scheren, als de haartjes weer te zien zijn. Ga naar je moeder, ga op 1 meter afstand staan, en vraag haar of ze de haartjes op je benen kan zien. Zo niet, dan zal niemand anders ze zien behalve jij, en kunnen ze blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 22-05-2003 @ 21:54:
dan met lauw water afhalen maar dat staat wel op de gebruiksaanwijzing.
nee, eraf schrapen. Je krijgt er een spateltje bij. Als je het gewoon afspoelt, dan blijft het grootste deel van de haren zitten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:00
~Black Rose264~
Citaat:
sarahbressers schreef op 22-05-2003 @ 21:56:
nee, eraf schrapen. Je krijgt er een spateltje bij. Als je het gewoon afspoelt, dan blijft het grootste deel van de haren zitten.
Verschilt per merk.. Ik heb beide gehad
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:06
Balance
Balance is offline
Ik begon op m'n 13e ofzo met het scheren van m'n benen en doe dat vanaf die tijd met een ladyshave (die noemde je niet )
Het wordt dan helemaal glad en de volgende dag is ook nog niets te zien bij mij (alleen te voelen, maar goed). Pas na een paar dagen wordt het echt duidelijk en moet ik het weer scheren (als ik wil dat het niet gezien wordt).

Ik heb wel eens ontharingscrème uitgeprobeerd, maar het werkte niet zo goed als dat ik hoopte. Een hoop onbegonnen werk, duur spul wat zo op is, en de helft blijft nog zitten ook.
Oud 22-05-2003, 21:16
~Black Rose264~
Je kan je benen trouwens ook epileren met zo'n epileermachientje. Doet de eerste keer echt gruwelijk veel pijn maar hoe vaker je het doet hoe langer het wegblijftEn het doet na de 2e keer al stukken minder pijn en dat wordt met elke keer minder.
Maar dat zou ik alleen doen als je donkere haren op je benen hebt die echt snel terugkomen, anders is het het niet waard.
Maar het resultaat is wel erg mooi, bij m'n zus dan iig, ik durf het mezelf niet nog eens aan te doen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:24
Verwijderd
nou ik was 14 en gebruikte een scheermesje.. nouja de helft van de hare zate er nog op omdat ik het niet zo goed deed.. maar de dag erna was het er allemaal af.. ik begon pas later van dat schuim te gebruike.. en daar ging het wel beter mee.. werd mijn huid niet zo droog.. dus ik dach.. nou ik ga eens ontharingsspray gebruike.. werkte niet.. alle haren bleven zitten en mijn benen lagen open.. dus toen gebruikte ik maar weer scheermesjes.. en nu had ik maandje geleden ofzo zo'n ladyshave geval gekrege.. en me zus deed het ff voor he bij zichzelf en ze duwde er hard op en alle haren ware weg.. dus ik savonds probere, god man ik douwde me bene bijna kapot.. en nog geen haren weg.. dusja werkt ook nie.. dus ik gebruik nu nog steeds scheermesjes.. wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:37
Verwijderd
als we het toch over scheren hebben. ik scheer sinds kort mn oksels, maar das ook nog niet zo'n succes, hoe en waarmee 'scheren' jullie die lkkr glad?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 19:59
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
in het geval van die onthaingscreme, hoe werkt zoiets en hoevaak moet je het bijhouden?

kusss

ik begon toen ik 13 was..
ik gebruik gewoon een scheermesje en wat heel goed werkt is cremespoeling

Gaat egt goed..
nou ja veel suc6
Oud 25-05-2003, 15:30
freakje
freakje is offline
Ik ben daarmee begonnen toen ik 14 was (of zow), maar ik harste eerst met warme hars en nu epileer ik mijn met zo'n apparaatje.

Om de 2 weken ofzow in de zomer, in de winter om de 3 à 4 weken.

De haartjes komen niet hard terug en mijn benen blijven er lang haarloos uitzien.
Oud 25-05-2003, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik begon ermee toen ik 16 was, ik heb hele blonde haartjes dus die zie je ook niet zo goed. Ik doe het of met de ladyshave, of met een scheermesje (wegwerpmesje van Gilette Venus) in de vakantie. Met een scheermesje wordt het bij mij gladder dan met de ladyshave maar met de ladyshave ben je wel sneller klaar.
Oud 29-05-2003, 15:05
Verwijderd
Ik ben er mee begonnen toen ik 15 was ofzo.. doe het met een scheermesje, maar ik ben erover aan het denken om misschien toch eens te harsen ofzo.. alleen lijkt me dat erg pijnlijk Maar ik heb best donkere haren, die best snel groeien, en ik heb weinig zin om in de zomer om de dag mn benen te gaan scheren enzo..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:11
Quiana
Quiana is offline
Was 12 geloof ik, en begon met scheren.

Nu epileer ik, en scheer tussendoor tegen ingegroeide haartjes.
Oud 29-05-2003, 15:13
Qamra
Qamra is offline
Ik ben op mijn 15e begonnen toen iemand uit mijn klas me erop wees dat ik walgelijk was.. Daarvoor had ik er gewoon schijt aan..

En glad wordt het nooit (wel naar beneden, naar boven blijf je raspen..) en na twee dagen moet ik het weer bij werken..

Tsja mijn lichaam schijnt het belangrijk te vinden dat mijn huid beschermt wordt met haar

En heeft iemand nog een tip om oksel glad te krijgen; scheren gaat niet, is mijn huid te "bobbelig" voor en ik heb ineens na 3 jaar een allergie ontwikkeld voor ontharingscreme..
Ik ben een beetje door mijn opties heen eigenlijk
Oud 29-05-2003, 15:14
kiek
kiek is offline
ik was 13 en deed het eerst altijd gewoon met douchegel, maar ong jaar geleden begonnen met schuim. ik kan het echt NIET droog scheren want dat krijg ik allemaal uitslag en wondjes...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:27
Verwijderd
Ik was 15 denk ik...Ik had lichte haartjes, maar die werden steeds donkerder, helaas...Ik gebruik een ladyshave..je moet het dan wat vaker doen, maar ja, dat is ook niet zo erg..Alles beter als met een mesje iig...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:54
Mark
Mark is offline
Toen ik 16 was heb ik ze een keer helemaal glad gemaakt voor een wielerwedstrijd. Goed veel van die glimmende olie erop doen, zorgen dat je goed bruin bent en je staat al 1-0 voor op je concurrenten.

Nee, hoor geintje. Nog nooit me benen geschoren.
Oud 31-05-2003, 11:13
fib
fib is offline
wat voor scheerschuim gebruiken jullie eigenlijk?
Oud 31-05-2003, 11:25
Qimm
Qimm is offline
16 of 17 ofzo...

Ik gebruik altijd mesjes, in het begin deed ik van die stinkende chemische troep op mijn benen... maar daar had ik geen geduld voor
Oud 31-05-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
blondiejzz schreef op 22-05-2003 @ 21:42:

kusss
Ik begon op m'n 15de serieus te scheren, daarvoor had ik alleen maar zacht wit haar, geen lelijk haar dus. Ik gebruik scheergel en scheermesjes van Venus, echt super blij mee
'k Heb niet echt een routine ofzo, qua wanneer ik ze gebruik.. Wanneer m'n benen niet meer lekker zacht zijn, dan scheer ik ze. Dat is zo om de... drie dagen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:56
Verwijderd
mjah, nouja, ik vond het eignelijk altijd onzin om me benen te scheren, ik heb toch altijd een lange broek aan maargoed, nu doe ik het wel, maar das ook meer omdat ik nu gwoon lage schoenen aanheb enzow.. en dan zie je toch stukken van je been.. ik vond het gewoon lelijk die haren erop.. mjah.. we hebben zo'n elektrisch ding *geeen idee hoe het heet**gwoon ladyshave toch?* maar het werkt erg makkelijk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:45
isaaa
isaaa is offline
ik zag laatst in een folder zoon ontharingsspray , dus niet mouse of creme ofzo maar een soort water...

heeft iemand hier ervaring mee...en zoja werkt 't?

twas geloof ik in een etos folder

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten