![]() |
|
er was wel een soa met blaasjes in je mond.... eehh *www.netdokter.nl*
Wist je dat er per jaar zo'n 12.000 mensen herpes (genitalis) oplopen? Herpes is een virusinfectie. Als je herpes hebt, dan kun je dat herkennen aan blaasjes of kleine wondjes rond je geslachtsdelen. Herpes is hartstikke besmettelijk. Je kunt het al krijgen van contact met de huid, het slijmvlies van de mond, penis, anus of vagina van iemand die de aandoening heeft. Klachten Ongeveer een week nadat je het herpesvirus hebt opgelopen, kun je al klachten hebben. Maar het kan ook langer duren. Het begin is meestal het ergst. Als de wondjes genezen zijn, heb je daarna meestal geen last meer. Dat zegt niet dat je helemaal genezen bent. Het virus kan nog in je lichaam zitten. Met andere woorden: de verschijnselen kunnen steeds terugkomen. Zelfs als je geen seks met iemand hebt. Er bestaan wel middelen om de klachten te verminderen en het aantal aanvallen te beperken. Koortslip De 'koortslip' wordt veroorzaakt door een ander type herpesvirus. Via beffen of pijpen kun je dit virus wel overdragen en iemand een herpes genitalis bezorgen. Andersom kun je op deze manier ook herpes krijgen in je de mond.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat zou het kunnen zijn? Verwijderd | 14 | 30-03-2010 17:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat zou dit kunnen zijn? vosje16 | 6 | 26-03-2007 14:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat is dit? Soa? Gilrups | 11 | 25-03-2005 19:16 | |
Liefde & Relatie |
wel van houden maar niet verliefd zijn dolores_temp | 5 | 05-02-2002 23:04 | |
Verhalen & Gedichten |
wat zou ik kunnen zeggen? The one who I am | 0 | 26-01-2002 14:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
ik maak me zorgen over een vriendin van mij, lees dit ff ajb MeCute1983 | 10 | 14-11-2001 16:58 |