Oud 23-05-2003, 17:59
Verwijderd
Ik kom er net achter dat er nu al errata uit zijn voor WIB1. (VWO)
Onder andere het goede antwoord op vraag 20 lijkt te zijn aangepast.
Kan iemand ff die errata lezen en mij vertellen of dit me nu mijn 4 puntjes voor die vraag gaat kosten als ik het (oude) goede antwoord had??
Ik zie het somber in voor mezelf....

Maar om even informatief te doen: er zijn al voor meerdere vakken errata uit, en het loont misschien de moeite zelf even te gaan kijken of het voor jou wat scheelt (tenzij je dat geen hol kan schelen... ).
Errata staan gewoon onderaan de correctievoorschriften op de alom bekende sites.

BVD

~JOOST
Advertentie
Oud 23-05-2003, 18:08
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 23-05-2003 @ 18:59:
Kan iemand ff die errata lezen en mij vertellen of dit me nu mijn 4 puntjes voor die vraag gaat kosten als ik het (oude) goede antwoord had??

Maar om even informatief te doen: er zijn al voor meerdere vakken errata uit, en het loont misschien de moeite zelf even te gaan kijken of het voor jou wat scheelt (tenzij je dat geen hol kan schelen... ).
Errata staan gewoon onderaan de correctievoorschriften op de alom bekende sites.

BVD

~JOOST
Het enige wat ik voor WB1 zie staan is:

Op pagina 4, bij vraag 3, moeten altijd 5 punten worden toegekend, ongeacht of er wel of
geen antwoord gegeven is, en ongeacht het gegeven antwoord.

Lijkt me toch dat dat alleen maar een positief effect kan hebben en in het antwoordmodel staat toch helemaal geen vraag 20. Of doe ik nou heel achterlijk??

Bij Aardrijkskunde, vwo, staat ook een erratum. maar niet over de vragen waar ik kwaad over was Verder nog geen gezien, zelfs niet voor economie 1,2, terwijl er daar ongetwijfeld errata voor komen. Zal dus nog wel niet voor alle vakken klaas zijn.
Oud 23-05-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:

BVD

~JOOST
een goed antwoord is een goed antwoord, toch?!

Offtopic: check m'n avatar
Oud 23-05-2003, 18:37
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Blisss schreef op 23-05-2003 @ 19:08:

Op pagina 4, bij vraag 3, moeten altijd 5 punten worden toegekend, ongeacht of er wel of
huh, wat vaag

vraag 3 bij B1 is hetzelfde als vraag 6 bij B12. Is bij B12 dan geen erratum? En wat is er fout aan de vraag?

Of bedoel je dat er een erratum is voor vraag 3 van B12? Want die is namelijk wel fout! Tenzij 1/1 inderdaad niet gedefinieerd is, zoals zij zeggen. Maar dat heb ik in een ander topic al uitgelegd.
Oud 23-05-2003, 18:40
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:

Lijkt me toch dat dat alleen maar een positief effect kan hebben en in het antwoordmodel staat toch helemaal geen vraag 20. Of doe ik nou heel achterlijk??

nu ik beter lees ontdek ik inderdaad dat jij een fout maakt.

B12 heeft inderdaad geen vraag 20, en bij B12 is het logisch dat er een erratum is voor vraag 3.

B1 heeft wel een vraag 20. Daar kan best een erratum voor zijn, maar dat weet ik niet.
Oud 23-05-2003, 18:47
Blisss
Blisss is offline
Inderdaad. Sorry voor de verwarring! Ik heb in de haast gekeken bij Wiskunde B 1,2. Waarschijnlijk doordat ik alleen maar 1,2-vakken volg, als automatisme aangewend. Dus dan kloppen de dingen die ik zei niet.

Maar in ieder geval denk ik dat een erratum al van te voren bekend was; dat gewoon na het drukken is ontdekt dat er een fout in de opgaven/ in het model zat. De omstreden opgaven kosten waarschijnlijk meer tijd om te bekijken en daarvoor komen later aanpassingen denk ik. Er zijn namelijk dingen in de examens die zeker niet klopten en veranderd gaan worden en nog niet vermeld waren.
Oud 23-05-2003, 18:52
phmpruim
phmpruim is offline
Overigens is nu al bekend dat er een erratum is voor het Wiskunde A examen van aanstaande dinsdag. Dus: mensen die Wi A doen: let op! er zit ergens een fout in de opgaven!
Oud 23-05-2003, 18:59
Stepsje
Stepsje is offline
Is dat dan wa1 of wa12???
Oud 23-05-2003, 19:42
Jake
Jake is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 23-05-2003 @ 19:59:
In ieder geval voor a1,2 (ik doe a1,2)
Oud 23-05-2003, 20:43
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 23-05-2003 @ 19:52:
Overigens is nu al bekend dat er een erratum is voor het Wiskunde A examen van aanstaande dinsdag. Dus: mensen die Wi A doen: let op! er zit ergens een fout in de opgaven!
Aaargh.....laat ik nu net niet goed in wiskunde zijn....dan zie ik die fout dus niet zitten en denk ik dat ik het zélf fout heb
Oud 23-05-2003, 22:31
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 23-05-2003 @ 19:59:
weet ik niet, want ik doe wiskunde B12. Maar ik hoorde klasgenoten erover praten op school.
Oud 23-05-2003, 22:33
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 23-05-2003 @ 21:43:
Aaargh.....laat ik nu net niet goed in wiskunde zijn....dan zie ik die fout dus niet zitten en denk ik dat ik het zélf fout heb
wat moet je doen?
alles wat je niet meteen snapt eerst overslaan, en alles wat je wel snapt wel doen.
Daarna ga je over alles wat je niet meteen snapte nog eens goed nadenken. Er blijft vanzelf 1 over die je niet kunt: dat is dan de fout!
Of: je ziet de fout! (in het WiB examen stond dat 1/1 onmogelijk is! Die fout viel mij meteen op!) En dat is nog handiger!
Oud 24-05-2003, 09:46
Verwijderd
Over het erratum op B1...

Het eerste wat ze aangaven (vraag 2) was een typfout in het antwoordmodel.

Bij die tweede hebben ze het hele antwoord aangepast (het zijn wiskundigen die zo'n examen+uitwerkingen maken gvd....)..

Maar goed maak ik nog een kans met mijn oude 'goede' antwoord? Of blijft dat een verrassing

@ blisss: sommige errata zijn van tevoren al bekend, maar andere moeten vgsmij nog inderhaast worden gedrukt omdat iemand één of andere lompe fout heeft ontdekt. Dat krijgt je met die kommaliefhebbers....
Oud 24-05-2003, 13:08
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 23-05-2003 @ 23:33:
wat moet je doen?
alles wat je niet meteen snapt eerst overslaan, en alles wat je wel snapt wel doen.
Daarna ga je over alles wat je niet meteen snapte nog eens goed nadenken. Er blijft vanzelf 1 over die je niet kunt: dat is dan de fout!
Of: je ziet de fout! (in het WiB examen stond dat 1/1 onmogelijk is! Die fout viel mij meteen op!) En dat is nog handiger!
Zoals ik al zei, ben ik dus niet goed in wiskunde. Als ik alles wat ik niet snap moet overslaan, is dat meer dan de helft van het examen.....
Oud 24-05-2003, 14:01
hi
hi is offline
Citaat:
Bij Aardrijkskunde, vwo, staat ook een erratum. maar niet over de vragen waar ik kwaad over was Verder nog geen gezien, zelfs niet voor economie 1,2, terwijl er daar ongetwijfeld errata voor komen. Zal dus nog wel niet voor alle vakken klaas zijn.
Kan je mij vertellen bij welke vraag dat was bij AK? Ik kijk namelijk niet na. Krijg je dan alle punten voor die vraag?

Hoe weet je dat er bij wiskunde een fout in het examen zit terwijl niemand hem gezien heeft
Oud 24-05-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 24-05-2003 @ 15:01:
Kan je mij vertellen bij welke vraag dat was bij AK? Ik kijk namelijk niet na. Krijg je dan alle punten voor die vraag?
Ik heb geen AK, maar je kunt het zelf opzoeken bij de correctievoorschriften op www.eindexamen.nu.

[edit]URL[/edit]
Oud 24-05-2003, 18:29
hi
hi is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 24-05-2003 @ 16:01:
Ik heb geen AK, maar je kunt het zelf opzoeken bij de correctievoorschriften op www.eindexamen.nu.

[edit]URL[/edit]
Ik kijk dus NIET na maar ik was nieuwsgierig om welke vragen het ging en zeker bij wiskunde waar nog geen antwoorden van zijn!
Oud 24-05-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 24-05-2003 @ 19:29:
Ik kijk dus NIET na maar ik was nieuwsgierig om welke vragen het ging en zeker bij wiskunde waar nog geen antwoorden van zijn!
Dan kun je toch alleen het erratumblad bekijken
Mgoed kheb maar even voor je gekeken, alleen vraag 32 is ge-errata'ed (hmmm.... in het engels staat dat woord beter: errataed bestaat nog echt ook )
Je krijgt NIET alle punten gratis voor die vraag, maar nu wordt een iets ander antwoord goed gerekend, ik weet niet of dat bij of in plaats van een ander antwoord is, zoals gezegd ik heb zelf geen AK.
Oud 24-05-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:

BVD

~JOOST
hmm tot voor kort wist ik nog geen eens wat het woord errata betekende! maar nu wel. en ook dat ik voor duits 1/2 een punt extra heb! YAAAY!! thanks voor de inf!
Oud 25-05-2003, 20:17
reloaded
reloaded is offline
is er geen errata voor aardrijkskunde van HAVO ofzo? dat moeten ze echt mega opwaarderen, kvond het een kutexamen in hart en nieren!.
Oud 25-05-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
reloaded schreef op 25-05-2003 @ 21:17:
is er geen errata voor aardrijkskunde van HAVO ofzo? dat moeten ze echt mega opwaarderen, kvond het een kutexamen in hart en nieren!.
Ik hoorde dat mijn leraar ak ook gezegd had dat het havoexamen moeilijk was dat het vwo examen... dat klopt natuurlijk niet helemaal...
Oud 25-05-2003, 21:11
reloaded
reloaded is offline
nou ik hoop dat ze dan een normering van 2 geven , want ik heb 30 punten en ik moet een 4,6 halen, dat zit tussen de 28 en 33 punten, ik hoop zo dat ik dit haal, dan ben ik geslaagd anders heb ik een herexamen
Oud 27-05-2003, 21:19
alpha
alpha is offline
Op http://examenblad.kennisnet.nl/ staat een overzicht van errata van alle niveau's en vakken. Is handig!
Voor Havo *snik* helemaal geen errata!
Oud 27-05-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 27-05-2003 @ 22:19:
Op http://examenblad.kennisnet.nl/ staat een overzicht van errata van alle niveau's en vakken. Is handig!
Voor Havo *snik* helemaal geen errata!
`

oh wel voor duits 1,2 hoor!! helemaal onderaan..

http://130.89.1.204/uitwerkingen/2003/HAVO/1/Duits_1,2/
Oud 28-05-2003, 08:08
Verwijderd
F*ck, is er een erratum bij M&O, had ik die vraag al goed:

Op pagina 8, vraag 19, moet altijd 1 punt worden toegekend, of het antwoord nu wel of niet goed is.
Advertentie
Oud 28-05-2003, 09:24
m@rie
m@rie is offline
Vraag 40 van aardrijkskunde wordt ook goedgerekend, ongeacht het antwoord en ongeacht of er wel of niet een antwoord gegeven is.
(dit is die vraag waar je een klassenindeling moest maken)

Wel beter want die vraag heb ik niet ingevuld
Oud 28-05-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
m@rie schreef op 28-05-2003 @ 10:24:
Vraag 40 van aardrijkskunde wordt ook goedgerekend, ongeacht het antwoord en ongeacht of er wel of niet een antwoord gegeven is.

Ik heb van het erratum van aardijkskunde alleen gelezen dat het antwoord op vraag 32 aangepast is (dat van die Papoea's). Er staat niets bij over vraag 40...
Oud 28-05-2003, 15:49
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
lareno schreef op 28-05-2003 @ 16:38:
Ik heb van het erratum van aardijkskunde alleen gelezen dat het antwoord op vraag 32 aangepast is (dat van die Papoea's). Er staat niets bij over vraag 40...

Jawel hoor

Op havovwo.nl
bij aardrijksunde en dan erratum, ff scrollen en daar staat het

(onder dat papoea stukje)
Oud 28-05-2003, 17:00
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
m@rie schreef op 28-05-2003 @ 10:24:

Wat stom eigenlijk dat zo'n vraag iedereen nu punten oplevert. Er was toch niets fout aan de opgave? De uitwerking in het antwoordmodel klopte niet, dus die hadden ze aan moeten passen...
Oud 28-05-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
m@rie schreef op 28-05-2003 @ 16:49:
Jawel hoor

Op havovwo.nl
bij aardrijksunde en dan erratum, ff scrollen en daar staat het

(onder dat papoea stukje)
hmzz...dan zal ik wel weer op een of andere verouderde site aan het kijken zijn

Die vraag 40 had ik overigens ook goed (zoals het in het antwoordenmodel staat). Nog geen 1 erratum heeft mij een extra punt opgeleverd
Oud 28-05-2003, 17:20
Blisss
Blisss is offline
Werd bij de mensen die hier Wiskunde A1,2 Vwo doen eigenlijk door een leraar/ conrector oid ook het erratum voorgelezen nadat het werk was uitgedeeld, of moesten jullie er zelf achter komen wat er niet klopte?
Oud 28-05-2003, 17:56
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
Blisss schreef op 28-05-2003 @ 18:20:
Werd bij de mensen die hier Wiskunde A1,2 Vwo doen eigenlijk door een leraar/ conrector oid ook het erratum voorgelezen nadat het werk was uitgedeeld, of moesten jullie er zelf achter komen wat er niet klopte?
Het werd voorgelezen bij ons, maar ik werd er niet veel wijzer van.. Nu kon ik 4 heeelemaal niet meer. Maar dat ben ik, hopeloos in wiskunde, iig wel bij dit examen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten